9.5.2024 | Svátek má Ctibor


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: O vkládání břemen

V souvislosti s migrační krizí v Evropě a také v souvislosti s faktem, že většina příchozích je z muslimských zemí, zažívá česká společnost těžké časy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Pavelka 15.5.2016 16:03

Co si na vás vezmeme pane Halíku ,

Jestliže celý experiment nevyjde , jakou zodpovědnost můžete nabídnout nám nevěřícím a našim potomkům,Nemůžete nevidět že islám je velmi agresivní ideologie zabalená do náboženství .

J. Urban 15.5.2016 18:35

On to samozřejmě vidí,

bohužel po německých (nejen) nacistických a ruských (nejen) bolševických opět v Bruseli a Berlíně (nejen) povstali noví bojovníci "sociální inženýři" - zločinci nejvyššího kalibru. A fráter Halík se jen rozhodl kráčet po jejich boku k těm "světlým zítřkům" ke světovládě. Proč jen mám pro Boha ten šílený pocit, že tentokrát - do třetice, jim to může vyjít?!?! To ovšem bude stát životy víc obětí, než celá WWI a WWII včetně holocaustu dohromady :-(

V. Klepetko 15.5.2016 14:05

Je to k zamyšlení...

Je to k zamyšlení, ta stará úvaha o bremenu...

Pan Halík nás vlastně nabádá, abychom po vzoru apoštola Petra nenakládali na migranty neúnosná břemena.... V podobě příliš velkého důrazu na potlačení těch méně přijatelných prvků práva šáría? Nebo co vlastně považuje za příliš těžké, co přesně bychom neměli žádat? To je důležitá otázka, doufám, že pan Halík na ni časem odpoví... Já sám v této souvislosti vzpomínám na Šimona z Kyrény, původem ze severní Afriky, náhodného čumila, kterému římští vojáci přikázali, aby nesl Ježíšův kříž, když už byl cestou na Golgotu pro Pána neůnosný. Římané mu to břemeno dali rozkazem, mohli kohokoli přinutit k takovéto službě, bylo to tzv. právo jedné míle, kterému byly podrobeni všichni obyvatelé. Nejčastěji šlo o přenášení břemen a nákladů pro potřeby vojenské správy. Bylo to právo ponižující a pro mnohé Izraelce jeden z mnoha důvodů k nenávisti! Šimon z Kyrény se mu ale podrobil, a to aniž by kdo Kristův kříž složitě vážil. A výsledek? Pro nás - vykoupení, pro Šimona - spokojený zbytek života, pokřtěné a šťastné děti.

Jak by to asi celé dopadlo, kdyby tam u toho místo římských vojáků poroučel pan Halík? :-)))

My nyní musíme být jako Římané. Striktně vyžadovat po příchozích dodržování našich pravidel hry a na váhu břemene nehledět! Musíme věřit, že díky Boží milosti se i zdánlivě neůnosná břemena mohou člověku obrátit v nečekanou příležitost!

M. Pivoda 15.5.2016 9:01

Jak moc bližní?

"... vezmu-li v potaz rétoriku pana Halíka z jiných vystoupení z poslední doby, mám dojem, že například ženy a některé jiné občany ČR za bližní spíše nepovažuje."

Sarkastická odpověď: Kdyby se pro Tomáše Halíka staly ženy až příliš bližní, přišel by o své kněžské povolání v římskokatolické církvi. Musel by pak přestoupit ke starokatolické církvi nebo k protestantům.

J. Cervenka 15.5.2016 7:55

tajtrdlik

David charakterizuje Halika jakomm"tajtrdlika". Velmi trefny nazev pro nekoho, kde pres IQ nad 100 nerozezna obecne zname zlo islamu a vola "nejsem Charlie", a mnozi mu to berou. Kolik asi ceskych muslimu by ho za presidenta chtelo. (100%)

K. Novák 15.5.2016 6:43

Imigranti jsou zváni (voženi) do Evropy

ze zřejmých důvodů. Ti, kteří je zvou, nemají s islámem nic společného, důvody, pro které je zvou, nemají s islámem rovněž nic společného. Diskuse o islámu jsou mimo, jen odvádějí pozornost od skutečného problému.

J. Jurax 15.5.2016 18:31

Re: Imigranti jsou zváni (voženi) do Evropy

Možná.

Nicméně islám, potažmo moslemíni, pakliže jejich počet i jen lokálně překročí jistou kritickou mez, jsou problémem sami o sobě.

L. David 14.5.2016 23:17

Tajtrlíka Halíka je nejlépe zcela ignorovat

a nedávat mu žádný prostor pro jeho samolibost.

Typický bezcharakterní darebák, který se domnívá, že svým podlézáním bruselanům by se mohl vyškrábat do prezidentského křesla.

Na jeho adresu je mužno pouze 3x opakovat: Fuj, Fuj, Fuj!

P. Boublíková 14.5.2016 22:30

Souhlas se článkem

Už delší dobu mi vrtá hlavou, proč to ten Halík dělá?

V. Pavelka 15.5.2016 16:17

Re: Souhlas se článkem

Je v tom závist , jak je islám je kompaktní ,jak určuje náboženský život od narození do hrobu jak o všem rozhoduje nekompromisně , a křestanství ztrácí .

J. Jurax 15.5.2016 18:36

Re: Souhlas se článkem

No proč - tak dlouho studoval svaté knihy, až z toho zblbnul; to by byla ještě ta lepší varianta.

Ta horší je, že by to dělal po zralé úvaze a vědomě za nějakým pohříchu temným účelem.

B. Rybák 14.5.2016 21:45

Pan Halík

Od r. 2014 je nositelem např. (nyní politicky korektně zdevalvované) Templetonovy ceny, která je záměrně finančně odměňovaná víc jak ceny Nobelovy! V rozporu se svým postavením katolického kněze je politickým aktivistou specializovaným na t.zv. "ekumenický dialog"!

https://cs.wikipedia.org/wiki/Tom%C3%A1%C5%A1_Hal%C3%ADk#Ocen.C4.9Bn.C3.AD

http://www.stjoseph.cz/halik-promluvil-vec-vyresena/

K. Janyška 14.5.2016 11:05

Halík je náboženský fanatik a to nejsou

normální lidé. Jsou v kleštích mýtů a pověr.. Dzp.

J. Kanioková 14.5.2016 16:47

Ano..

Martina: Vy jste také řekl, že proti sobě máme náboženské fanatiky nemilosrdně podřezávající nevinné civilisty, turisty a humanitární pracovníky. A také jste dodal, že jestli se někdo domníval, že nacismem nebo komunismem se dalo prokolaborovat k celkem spokojenému životu, tak v tomto případě je určitě na omylu. Je podle vás hrozba radikálního islamismu v Evropě skutečně tak velká?

Cyril Höschl: Argument, že zlo radikálního islamismu nesouvisí s imigrační vlnou, je naprosto scestný. Protože s ní souvisí to zlo, které přijde za jednu, za dvě generace. Neboť ti, kteří v Paříži spáchali ten poslední teroristický útok, byli potomci už domestikovaných Francouzů.

V. Pavelka 15.5.2016 8:05

Re: Ano..

Pan Halík ,nás vydírá, apeluje ve jménu toho dobrého co v nás je ,chce od nás podepsat, bianko šek ,My se hádáme ale muslimové ,NIC neřeší ,dobrovolně nic nenabídnou !

J. Hruška 14.5.2016 10:22

Dodatek

Říká se -- Postav se ďáblu a on před tebou uteče! Z toho pro mě vyplývá postavit se proti islámu o všichni muslimové utečou. Pokud možno na poušť.

J. Chaloupka 14.5.2016 8:36

Není čemu se divit, děti nemá (alespoň oficiálně) a

pokud v Evropě bude horko, tak se uchýlí do svého cambridgeského pokojíčku, který si nechal koupit od miliardáře Sekyry. To se to kafrá, že?

A že Halíka chytila pýcha? To je vidět už řadu let.

A ještě k tomu křesťanskému ... miluj svého bližního. Otázka je, kdo je můj bližní. U mě je to rodina, sousedé, spolužáci, možná i nějací Češi, ale rozhodně to není ani Afričan, ani Asijec, blízký nebo vzdálený. Má vůbec Halík nějaké bližní? A kdo to je? To by možná vysvětlilo jeho postoj k nám, bílým.

J. Milfait 14.5.2016 9:41

Re: Není čemu se divit, děti nemá (alespoň oficiálně) a

citace pí. Jany Šafránkové: Mnoho lidí v ČR tak může získat i určitý odstup až averzi vůči křesťanství, které mu jako kyjem tluče o hlavu...

Já osobně mám křestní list od katolického kněze a byl jsem kdysi pokřtěn. V letech 1946-1948 ve škole bylo povinné náboženství. Komunisté ještě v r.1949 povolili chodit na náboženství pouze za souhlasu rodičů. Já jsem již v té době měl "určitý odstup až averzi vůči křesťanství" a přes odpor rodičů jsem na to již nechodil. Takže vím o čem paní Šafránková píše a sdílím její názor na katolického kněze pana Halíka, který opravdu v tom má nějaký guláš.

J. Sova 14.5.2016 15:48

Re: Není čemu se divit, děti nemá (alespoň oficiálně) a

Povinné náboženství bylo u nás do školního roku 1951/52, pak bylo nepovinné.

V. Pavelka 15.5.2016 8:52

Re: Není čemu se divit, děti nemá (alespoň oficiálně) a

Šátky muslimů se nosí v oblastech písečných bouří , Když se jdete pětkrát denně pomodlit a nemáte moc co na práci, tak ten čas , lépe uběhne ,V suchých oblastech Středního východu ,víno moc neroste ,a chmel na pivo jak by smet a tak i ,to jsou

J. Hruška 14.5.2016 9:49

Re: Není čemu se divit, děti nemá (alespoň oficiálně) a

Pane Chaloupko, položil jste tisíce let starou farizejskou otázku, kterou již pokládali farizeové Ježíšovi. "kdo je můj bližní?". Zamlčujete tak nejen pokračování druhého přikázání, (miluj ...., jako sebe samého), ale především největší první přikázání, "Budeš milovat Boha svého jediného ...atd. kterému je podobné druhé přikázání. Otázka tedy nezní (podle farizeů pokrytecky "kdo je můj bližní", ale:-- "Miluji dostatečně Boha Jahve (nikoli Alláha) svého jediného CELOU svou silou...", miluji sebe?, (to je, starám se dostatečně o sebe?, (o tělo i duši), vzdělávám se a používám darovaný talent ve prospěch svůj i bližních?, starám se o svou rodinu abych mohl být spokojen a respektován?, ( milovat se), žiji ve společnosti přátel a bližních v pravdě a lásce??. Ne "PAK, ale TÍM prokazuji milost bližnímu.

Ptáte se: Má Halík bližní?, Ptám se, Má Halík Boha svého ...?"" Je to Ježíš nebo Mohamed?? Hospodin Jahve nebo Alláh?? Uvědomuje si učený filozof prorocká varování svatých apoštolů před falešnými proroky?? ""Podle ovoce jejich poznáte je!"" "Kdo nevyzná Ježíše jako Krista ukřižovaného, který vstal z mrtvých, byl vzkříšen, a sedí po pravici Boží ...!!! kdo takto nesmýšlí je z ďábla. Toho nepřijímejte! Mohamed byl ten, kdo nevyznal Ježíše jako Krista a neuvěřil, odmítl vzkříšení Krista a sním i celý islám, celá islámská teologie. Bohužel Halík promlouvá k bezvěrcům. Křesťanům se zpronevěřil. A Hospodin (i arcibiskup), jehož milosrdenství je věčné, ho musí tolerovat. Zdař Bůh, Josef.

Z. Lapil 14.5.2016 11:11

Re: Není čemu se divit, děti nemá (alespoň oficiálně) a

Dobrá. A kdo je tedy můj bližní? Neexistuje-li odpověď, je to slovo nesmyslným shlukem hlásek.

Netřeba mi odpovídat složitě nebo mě dokonce přesvědčovat. Beru i odpovědi: "Bližní je každý." "Bližní je ten, koho za bližního považuji".

Nechci se hádat, jen se ptám na význam slova, jehož význam neznám.

J. Krásenský 14.5.2016 15:09

Re: Není čemu se divit, děti nemá (alespoň oficiálně) a

Ono to tak složité není, jen se zbavit balastu. Mnozí uálové i nekřesťanští berou lásku k bližnímu, jako lásku k sovětskému svazu - milovat celý svět znamená nemilovat nikoho. A nám je vnucováno milovat celý svět a stojí nás to dost prostředků, to jejich pojetí naší lásky. Přirozená se sounáležitost rodinná, rodová, obecní, národní a často i státní. Vnucovat nám představu, že se projevíme jako bližní tak, že pomůžeme člověku přestěhováním o tisíce kilometrů a poskytneme mu vše, co si žádá, pokrytecké a hloupé. Zejména proto, že ti nutiči se k nám jako bližní nechovají, a krom své snahy se ani nezajímají čím jejich opravdoví bližní žijí. Nabízí se otázka, jestli své bližní nemají ti potřební o pár kilometrů blíž. A křesťanství ani Ježíš nevidí bližního a lásku k němu, jako povinnost bližnímu splnit na co si vzpomene. Ježíš nenasytil všechny hladové, neošatil chudé a neuzdravil všechny nemocné. V podobenství, o milosrdném samaritánovi, se láska k bližnímu projevuje v ošetření, nasycení zraněného člověka a poskytnutí noclehu v hospodě. Nikde se nemluví o tom, že by si jej vzal domů a poskytl mu stravu, nocleh a kapesné. Každý má osud ve svých rukou a parazitovat na druhých je hřích, často těžký. Komunisti pokřiveně vykládali učení Krista o chudých, - a starostí o chudé zdůvodňovali svoje zločiny - likvidaci nepřátelských tříd, dle nich boháčů. To samé vidíme dnes, kdy lásku k bližnímu používají levicoví liberálové (trockisti kulturní a neo marxisti) k převracení přirozeného řádu a kulturních a civilizačních vazeb "domorodců". Halík není křesťan, staví se nad křesťanství, nad náboženství. Zneužívá křesťanství. Proč? To si uvažte sami.

J. Sova 14.5.2016 15:52

Re: Není čemu se divit, děti nemá (alespoň oficiálně) a

1Jan 2,15 Nemilujte svět ani to, co je ve světě. Miluje-li kdo svět, láska Otcova v něm není.

J. Hruška 14.5.2016 22:09

Re: Není čemu se divit, děti nemá (alespoň oficiálně) a

Ach Sovo, -- "neboť Bůh tak miloval svět, že dal svého jednorozeného syna aby spasil jej.

Bůh si to může dovolit, je to Bůh.

J. Jurax 15.5.2016 18:42

Re: Není čemu se divit, děti nemá (alespoň oficiálně) a

Takže pánbu svět miloval, leč slovy apoštola nabádá, aby jiní tak nečinili.

Tak bych řekl, že je to trochu nekonzistentní - že prostě mají nějaký komunikační problém.

Nebo i zde platí Quod liced Iovi non liced bovi.

Z. Lapil 14.5.2016 16:42

Re: Není čemu se divit, děti nemá (alespoň oficiálně) a

Děkuji za obšírnou reakci, v níž, na rozdíl od pana předkolegy, netvrdíte, že se jedná o otázku pokryteckou. Ale - je mi líto - znám teď několik odpovědí, kdo bližní není, a několik z působů, jak se k bližnímu chovat či nechovat, ale stále neznám jakoukoliv odpověď na otázku, kdo to bližní vlastně je :-).

J. Krásenský 14.5.2016 19:30

Re: Není čemu se divit, děti nemá (alespoň oficiálně) a

Tak znovu a ... takže bližní, je ten, který je blízko Vás. Tedy ten s kterým se setká(vá)te. Pomoc bližnímu je osobní, nikoli institucionální. Pomoc bližnímu nesmí ohrozit a omezit jiné bližní, za které máte osobní zodpovědnost, tedy rodina - děti, manžel, žena, rodiče, prarodiče.. ., obec, národ a... A jak se chovat k bližnímu? Máte děti? Pokud ano, pak jistě víte, že rodičovská láska k dětem neznamená splnit všechny jejich přání, ale vychovat je tak, aby se dokázaly uživit a uživit i své děti a své rodiče. Láska k bližnímu neznamená splnit vše co si přeje, ale pomoci v nouzi a také nepodlehnout případné manipulaci a vydírání. Nejste zodpovědný za celé lidstvo, všichni lidé mají své bližní a pomoc bližním je pomocí osobní, nikoli státní. Co myslíte, je záslužná pomoc v cizí zemi stižené zemětřesením, když mnoho dětí v naší zemi neobědvá ve školních jídelnách, protože na to nemají peníze jejich rodiče? Nebo velký díl důchodců je podvyživených, protože jim na jídlo nezbývá? Není snad hezké, že léčíme nemocné a zraněné z mediálně provařených oblastí, a na pomoc vlastním nemohoucím se sbírají víčka pet lahví? Tak vypadá pokrytectví - pomoc bližnímu vypadá jinak. Nejdříve je třeba pomoci těm, za které máme zodpovědnost.

Z. Lapil 14.5.2016 23:13

Re: Není čemu se divit, děti nemá (alespoň oficiálně) a

Takovou definici bližního beru nejen na vědomí, ale přímo za svou. Ta souvislost s fyzickou blízkostí mě nikdy nenapadla; díky.

Dám k dobrému svoji myšlenku: "pomoc" je záležitost jednorázová, nikoliv převzetí péče na věčné časy.

Jestli pomáhat "mediálně provařeným" oblastem nebo sbírat víčka... Ono je to asi na delší debatu, ale hlavně je potřeba trochu toho počítání: kdyby se peníze na operaci nějakého Afričančete rozdělily mezi důchodce, kolik by to bylo? Z každého miliónu nějakých 33 haléřů na osobu. Fakt, důchodců jsou necelé tři milióny. Jinými slovy (zase budu protivnej) je řeč o naprosto nezajímavých drobných.

V Talmudu je údajně psáno, že na dobročinnost je vhodné darovat do 20% výdělku (majetku?), pak už je to nerozumné rozhazování. Osobně si na čisté svědomí připlácím mj. nadprůměrným spropitným v hospodách v ekonomických zapadákovech. A rozčilují mě dotace na české zemědělce, ale při trochu rozumném poměru cena/kvalita nakoupím raději od souseda.

A. Dlouhý 14.5.2016 7:51

.

Když jde o atomovou energii nebo o spalivování fosilních paliv tak když dojdou progresivními sluničkářům argumenty tak se začnou zaklínat zásadami předběžné opatrnosti.

Ale v případě masove migrace islámských komunit do Evropy najednou předběžné opatrnosti netřeba. Ačkoli jejich integrace se nikde poradne nepovedla. Jen se vytvareji paralelní kultury a uzavrene komunity.