27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

POLEMIKA: Co tedy vadí klimatologům

Když pan James Taylor z magazínu Forbes napsal, že od roku 1979 ubylo pouhých 10 % polárního ledu, klimatology tím doslova rozzuřil. Protože tím kazí jejich výnosnou snahu vyvolávat paniku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Metelka 16.5.2016 9:32

Re: A COŽ TAKHLE......

Buďte v klidu...

http://cdiac.ornl.gov/trends/oxygen/modern_records.html

V. Kolman 16.5.2016 8:55

A COŽ TAKHLE......

.....přestat se zabývat mikrozměnami CO2 a rozumováním nad oteplováním(?), ochlazováním(?) planety a začít se zabývat obsahem (procentním) O2, tedy kyslíku, který všichni dýcháme a při jehož poklesu bychom se začali dusit???

Není sledování (a zveřejňování!) změn obsahu O2 ve vzduchu daleko důležitější pro přežití všech, nežli "oteploušské" teorie???

J. Schwarz 13.5.2016 20:58

Re: Ohledně složité vědy jménem klimatologie

Jasně že není. Když vám to s tím oteplováním nevyšlo protože se ukázalo že se jaksi neotepluje, začali jste hlásat "klimatickou změnu". To je zjevně bezrizikové, protože nějak se "mění" všechno.

J. Václavíková 13.5.2016 20:32

Re: Ohledně složité vědy jménem klimatologie

Tohle je pro pana Prokopa mántra, takže mu skutečnost těžko vysvětlíte.

L. Metelka 13.5.2016 19:12

Re: Ohledně složité vědy jménem klimatologie

Globální oteplování je jen jeden z možných projevů změny klimatu.

K. Frauknecht 13.5.2016 18:45

Re: :-)

Dneska ste v laufu, dobrý :-).

J. Václavíková 13.5.2016 18:20

Re: Ohledně složité vědy jménem klimatologie

,,vypadalo to, že nějak neotepluje"

:-))))))))))))))

M. Prokop 13.5.2016 17:35

Re: Ohledně složité vědy jménem klimatologie

Není.

Změny (neustále se měnícího) klimatu nastoupily, když už globální oteplení dostatečně nesypalo a vypadalo to, že nějak neotepluje.

Jde o ty prachy ...

F. Houžňák 13.5.2016 17:05

Re: Jo, copak je to, Vráno,

Dobrý, to si musím zapamatovat, díky.

Z. Lapil 13.5.2016 16:44

Re: Jo, copak je to, Vráno,

To jsou fajn historky. Já zas v sobě nesu křivdu z 8. třídy. "Mezi stromy bylo vidět datli." Ještě jsem se ptal - datli? Žádná švejkovina, mě tehdy ti ptáci fakt nenapadli :-).

J. Šimek 13.5.2016 16:41

Re: Mně už před lety vrtalo a pořád ještě vrtá hlavou,

Zato Kremlík je vyštudovaný překladatel :o)

L. Metelka 13.5.2016 16:02

Re: Mně už před lety vrtalo a pořád ještě vrtá hlavou,

Vy máte starosti... :-)

F. Houžňák 13.5.2016 15:53

Mně už před lety vrtalo a pořád ještě vrtá hlavou,

kde ten Metelka, neúnavně pracující ve dne v noci na obraně planety Země proti neúprosnému oteplování, bere čas na to, žvanit na nějakých chatech? Mně přišlo už před těmi sedmi-osmi lety, že nic jiného nedělá než buší do psí klávesnice. Je pravda, že až zas takový vědec není, když projedeme databáze publikací, zjistíme, že má celou jednu publikaci v pořádném impaktovaném časopise Int Jl Climatology (impakt 3.2, to jde), z roku 2008, pak jednu v Studia Geophysica and Geodaetica (impakt 0.8, slabší) z roku 2003, pak jednu na Earth System Science Data z roku 2012 (impakt 2014 neznámý, dřív nějak 2-3), a pak tři příspěvky na konferencích, z toho ovšem dvě o šíření klíšťat v Krkonoších (2007) a jednu o neurálních sítích (2001). Takže něco by tam bylo, ale na světového vědce v oboru přiteplování je to po čertech málo, když vezmeme do úvahy, že se tou "klimatologií" živí. Takže asi mu ten čas na žvanění na chatech zbývá. Když vezmeme do úvahy, že se tady vyskytuje publikum a) technicky vzdělané, které ví, o co jde, a nevěří mu ani dobrý den, a b) nejrůznější žvaniví slimejšové jako Rada a Šejna, kteří mu zase věří všechno, není mi moc jasné, jaký užitek z toho žvanění má, nás nepřesvědčí a ti ostatní, přesvědčení - no, z takového publika nemajícího páry a pouze horlivě přikyvujícího bych moc radost neměl, co s takovými přívrženci. Takže mi smysl a účel Metelkova působení tady uniká. No, zařadíme to mezi světové záhady jako je Atlantida, obluda z Loch Ness a podobné.

I. Schlägel 13.5.2016 15:25

Re: Ohledně složité vědy jménem klimatologie

Z hlediska Vaší profese máte pravdu. Jako reklamní slogan je ovšem jedno jako druhé. Jeden za osmnáct, druhý bez dvou za dvacet. Pěkný den.

F. Houžňák 13.5.2016 15:17

Tomu se stávají ještě horší věci ...

F. Houžňák 13.5.2016 15:15

Jo, copak je to, Vráno,

"gyps"? Já mám dokonce i vlastní takovou příhodu, někdy ze čtvrté třídy nebo tak. Protože jsem se naučil brzo číst a furt jsem četl, tak jsem ovládal velmi dobře pravopis (tenkrát ještě byl v knížkách pravopis správně), i když jsem samozřejmě často nevěděl, proč se něco píše zrovna tak, ale měl jsem to načtené. No a měli jsme diktát, kde bylo slovo "mýval" (tedy to zvíře, už nevím, v jaké souvislosti). Ovšem paní učitelka Pšeničková byla mínění, že se to píše "míval", anžto je to odvozené od slova "mít". Jak na to přišla, mi dodnes není jasné, nicméně jsem dostal za tuhle "hrubku" dvojku, což mě nesmírně rozlítilo, protože jsem VĚDĚL, že to mám dobře, a jiní, co napsali "míval", byli naopak pochváleni. Byla z toho velká aféra, protože paní učitelka byla zjevně názoru, že jí podkopávám pravopisnou autoritu, ovšem po nějakých peripetiích, kdy jsem tahal do školy přírodovědné knížky z domova, mi znechuceně tu jedničku dala. Od té doby jsem tušil a posléze - po dalších obdobných zkušenostech - i věděl, že se autoritám nemá důvěřovat, ať jsou sebeautoritnější.

L. Metelka 13.5.2016 15:15

Re: Ohledně složité vědy jménem klimatologie

Jen drobná poznámka: "změny klimatu" a "globální oteplování" není totéž...

I. Schlägel 13.5.2016 15:11

Ohledně složité vědy jménem klimatologie

v souvislosti s "globální změnou klimatu" (dříve "globálním oteplováním") je potřeba se v této diskuzi vrátit k samotné podstatě problému. A tou jsou PRACHY!. Další balík veřejných peněz sloužící k přerozdělování do těch správných váčků pod těmi správnými reklamními hesly. Předběžná opatrnost, říkáte? Ach, kde je ta Vaše předběžná opatrnost těch samých elit v případě překotného schvalování víz pro naše nové Turecké kámoše? Já vím. Není čas. Je potřeba ZACHRÁNIT PLANETU!!! Tak jo, fakt to hoří. Pěknou zábavu přeji.

Z. Lapil 13.5.2016 14:45

Re: Proč?...

Ale jo, to se stane i v lepších rodinách. A když tu byla řeč o "vysokohorském" Grónsku... Nakonec, k mojí odbornosti patří často psát slovo "vyhoví". Někdy někde jsem se uklepl, a jak to člověk kopíruje furt dokola, tak se zdá, že nejméně několik měsíců distribuuju verzi vyhový. Od té doby mám pro evidentní gramatické debility a převrácení typu levá/pravá více pochopení.

Študáky a kantory znáte? Ve sborovně: "Mrtvoly ležely s tvrdým y!" Kdopak to napsal, táže se kdosi, zatímco ostatní ... hnus nad tímto zločinem. ... "Poslechněte, pane kolego, není ono to nakonec správně?" "Jak?", nechápe rozzuřený češtinář, "Vždyť mrtvola je rodu ženského a kromě toho je to bytost neživotná!!!"

A. Richtr 13.5.2016 14:17

Njn Rychly Sipy uz nejsou co byvaly...

P. Švejnoch 13.5.2016 14:09

Re: Proč?...

To by se panu Radovi snad nemohlo stát - při všeliké té odbornosti...!!! :-o

Ale navzdory tomu to skutečně vypadá, že to pan Rada popletl... Arktida asi nemá žádné "dominantně vysokohorské oblasti", a Antarktida zase nebude "převážně oceánsky zaledněná" (o čemž nás svým posledním článkem zde dostatečně důrazně poučil jiný odborník, pan Metelka). A jen stěží si dokážu představit, kterak se ledovstvo Antarktidy opírá o Grónsko - vždyť to by mělo hrozně daleko...! ;-)

P. Lenc 13.5.2016 13:58

Re:

Pane Richtře, je zbytečné diskutovat s takovým "velikánem" jako je pan Rada nebo Metelka.

P. Lenc 13.5.2016 13:54

Re: Korektní klimatologie.

Bože a tomuto blábolu říkáte argument?Pronic zanic vás nenázývám velkým opisovačem.Začínáte být doslova směšný.

Z. Lapil 13.5.2016 13:53

Re: Proč?...

Jen jestli stačím sledovat tok myšlenek: že se Vám v tomhle příspěvku podařilo prohodit Arktidu a Antarktidu?

A. Alda 13.5.2016 13:39

Co ekoterorista, to lump,

včetně toho Metelky.

P. Han 13.5.2016 13:38

Re:

Na rakvy vitesán, jinak souhlas. :-)

K. Frauknecht 13.5.2016 13:23

Re: Pravděpodobně

:-)

P. Švejnoch 13.5.2016 12:38

Re:

O.K. - nejsem IT man a nemám ani "moudrý" telefon, nevím tedy, lze-li takový problém řešit ze strany účastníka diskuze či nikoli. Pokud to opravdu není možné, beru svoji výhradu v tomto smyslu zpět, a za sarkasmy s tím spojené se omlouvám.

Budu to tedy až na další považovat za sice nepříjemný, leč nezměnitelný úkaz... ;-)

A. Richtr 13.5.2016 12:35

Dobre tak polopaticky; nyni zijeme a i ovce v gronsku ziji zrovna v te teplejsi periode. Nevyrovna se to teplotnimu optimu, ale mala doba ledova skoncila pred dvema stoletimi.

P. Švejnoch 13.5.2016 12:33

Re: Kroutí se mi z toho oči... :-)

Tak už víte i to, že dělám věci výhradně negativní... Úžasné! :-)