10.5.2024 | Svátek má Blažena


Diskuse k článku

KVĚTNOVÉ VÝROČÍ: Něco k zamyšlení

Hysterie kolem jízdy ruských motorkářů, kteří svým vlastním způsobem uctívají památku padlých ve druhé světové válce, opravdu hraničí s duševním postižením mnoha našich politiků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
A. Alda 9.5.2016 16:33

Re: Souhlasím s Vámi, pane.

Jak to víte?

P. Khail 9.5.2016 16:16

Re: Souhlasím s Vámi, pane.

Obávám se, že vašemu přání nelze vyhovět z toho důvodu, že většina Němců o něco takového nestojí.

C. Hulka 9.5.2016 16:15

Re: To o Konfederaci bohužel už není pravda

Tady vykopavaji hroby:

http://www.breitbart.com/big-government/2015/07/11/memphis-city-council-votes-to-dig-up-grave-of-confederate-general-sell-his-statue/

Porad jeste vam to prijde jako nesmysl?

C. Hulka 9.5.2016 16:14

Re: To o Konfederaci bohužel už není pravda

http://www.nola.com/politics/index.ssf/2016/01/federal_judge_denies_restraini.html

L. Křivan 9.5.2016 16:12

Re: Souhlasím s Vámi, pane.

Copak, měl jste snad dědečka ve Waffen SS ? Že máte takové "nekorektní" přání ! V Evropě je pár národů, kteří právem vítali Wehrmacht jako osvoboditele.

C. Hulka 9.5.2016 16:12

Re: To o Konfederaci bohužel už není pravda

http://pilotonline.com/news/government/politics/mcauliffe-vetoes-bill-that-would-have-stopped-removal-of-confederate/article_813bfe0d-0bd7-5923-9888-3a9d39158178.html

C. Hulka 9.5.2016 16:12

Re: To o Konfederaci bohužel už není pravda

Odkud? Ze zpráv. A díky demokratickému guvernérovi se to děje i u mne ve Virginii.

Hledejte, není těžké to najít.

P. Khail 9.5.2016 16:10

Re: A kavárna vyrobila největšího osobního přítele Putina,

Kde lze prosím koupit dotovanou kostku mraženého masa? Já bych rád nějakou viděl, zatím o ní od slyším poprvé od vás.

L. Křivan 9.5.2016 16:08

Re: úcta k památce lidí?

kdyby nacisti nedostali od rudé armády těžkou nakládačku, tak by ji dostali od atomovými zbraněmi vyzbrojené US-Army o pár měsíců později. Škoda, že Američani nezačali Manhattan Project alespoň o rok dříve.

V. Křepelka 9.5.2016 16:03

Re: To o Konfederaci bohužel už není pravda

A tuto informaci máte odkud? Už TGM v roce 1918 byl na bojišti u Gettysburgu a ve své Světové revoluci obdivoval ten jak psal demokratism i mezi pomníky. A že jich ne té pláni je několik set! Ke svým konfederačním předkům se hrdě hlásil i generál Patton. To že byla Konfederace špatná strana platilo do konce Rekonstrukce a od té doby se to nepřetržitě napravovalo. Loni bylo 150 let od jejího konce, od roku 2011 se jednotlivé bitvy velice připomínaly a rekonstruovaly. Viděl jsem hodně obrazové dokumentace a to co říkáte Vy, je dle mne naprostý nesmysl.

C. Hulka 9.5.2016 15:55

To o Konfederaci bohužel už není pravda

ačkoliv mají vojáci konfederace status veteránů, za současné administrativy jsou jejich pomníky likvidovány, jména míst měněna a hroby exhumovány, protože přece nelze mít v městě pomník či hrob vojákům té špatné strany.

Podobnost Obamových USA se socíkem je více než náhodná.

P. Dvořák 9.5.2016 15:32

Re: A kavárna vyrobila největšího osobního přítele Putina,

Vytratila se mi tam jedna čárka za slovem "uctívání".

Ale i s ní by to na vás byla příliš složitá věta, v níž vám unikají veškeré souvislosti a tím i smysl.

A. Alda 9.5.2016 15:02

Souhlasím s Vámi, pane.

Přál bych si, aby i Němci mohli řádně uctít své padlé. Třeba slavnostním pochodem v SS uniformách.

V. Křepelka 9.5.2016 14:16

Noční vlci jsou agresivní sebranka.

A to s podporou samotného gosudara slunéčka jasného. Vlastenectví a úcta k obětem je jedna věc a rozsévači lží na úrovni popíračů holokaustu věc druhá, pro které kladení věnců je jenom záminka. Promiňte pan Haasi, ale spolek, který velebí bratrskou pomoc 21. srpna, který popírá pakt Molotov - Ribbentrop, pakt který zavazoval obě smluvní strany, že polský stát nebude nikdy obnoven, který v osobě svého šéfa "Chururga Zaldostanova dokonce - a to nikoliv u nás, ale v Minsku - napadá fyzicky běloruského novináře, který se jej dotazoval na spolupráci Stalina s Hitlerem? Nikdo na Noční vlky nereaguje hystericky. Reaguje na to do za předstíranou pietou představují.

I. Schlägel 9.5.2016 14:01

Re: Pan Haas zapomíná,

Určitě celá řada. A pořádají tito lidé beztrestně své spanilé jízdy pod svastikami a nechávají se fotit spolu s místními krajskými celebritami?

I. Schlägel 9.5.2016 13:58

Re: úcta k památce lidí?

Ano, pane Kaine, jedni levicoví extremisté dali po hubě druhým levicovým extrémistům. Radujme se.

H. Balzám 9.5.2016 13:03

Válka symbolů,

o nic jiného se nejedná. Kosti neznámých vojínů už dávno zetlely. U nás, ve městě, které bylo jako první na území dnešní ČR osvobozeno spojeneckou armádou a kam do komunistického puče nevstoupil jediný ruský voják, jsme ty hroby neznámých vojínů (bylo jich pět nebo sedm) měli taky. Jediní mrtví rudoarmějci tu byli totálně ožralí vojáci místní okupační posádky, kteří zemřeli při nehodě náklaďáku desítky let po válce. Kdo a proč tedy potřeboval tyhle symboly a ikony? Proč bylo potřeba tak masivně lhát několika generacím dětí ve školách, tak šíleně překrucovat historii, dokonce retušovat dokumentární fotografie? Komu posloužilo arestování a vraždění bojovníků za svobodu naší země, kteří bojovali na straně spojenecké? Opravdu by se takhle choval někdo, kdo má čisté svědomí? Nebo spíš někdo potřeboval vymazat z kronik fakta, že rusák, dřív než byl náckův zavilý nepřítel, byl jeho nejhlasitější spojenec? Že v případě boje rusáka proti náckovi nešlo o boj dobra se zlem, ale o soupeření dvou zel, kdo ovládne víc duší? To, že sovětská armáda porazila na našem území nácky, je sice pravda, ale rozhodně nepřinesla svobodu. A symbolem této další, mnohem delší a mnohem víc devastující války proti českému národu je dnes pro mne kágébák Putin a jeho hlásné trouby, obchodníci s drogami a zbraněmi, noční vlci. Proto je vrcholem nechutnosti s těmito teroristy veřejně oslavovat cokoliv, natož pro politika placeného z našich daní.

K. Frauknecht 9.5.2016 12:20

Re: Souhlas.

Jen dodám, že nejen ustrašeného křiklouna :-)).

J. Farda 9.5.2016 12:16

Re: Pane Haasi,

ve včerejším dokumentu TV2 o hrobu našeho neznámého vojínova m.j. zaznělo, že čs. strana chtěla po WWII obnovit jeho hrob, když jeho původní pozůstatky zničili na konci války nacisté v Terezíně. Obrátila se proto na Sověty s žádostí o souhlas s exhumací jiných pozůstatků na místě bitvy u Zborova. Na velvyslanectví je přijal nepředstavivší se major a pouze jim stroze doporučil exhumovat pozůstatky nějakého padlého na Dukle. Bylo to ještě za III. republiky, což je odpočátku v deklarování vztahu Sovětů k naší republice, slovy pana pana Ing. Klause, velmi signifikantní. Sověti, dnes Rusové, prostě měli a stále mají svá měřítka piety, slušnosti a korektnosti. Příkladmo uvádíte, i s hezkou fotografií, stávající památníky našich legionářů v Rusku. Možná by nebylo od věci zmínit také rudými zničené desítky památníků "bílých Čechů". A s obnovováním těch zdokumentovaných se začalo až po pádu komunistického režimu u nás i v Rusku; do té doby měli jejich osud naši komunisté, ve shodě s ruskými bolševiky (VKS/b!), u prd.., ehm, u zadele. Přesto s Vámi v meritu věci souhlasím. Ti zdejší nejen Rudé armády mrtví za nic nemohou a nejméně už za to, že jsou, slovy pana Ing. Zemana "padni komu padni", rukojmími politikaření.

J. Kombercová 9.5.2016 11:57

Re: Ano, sovětský režim se vyznačoval neúctou

To jste vyčetl z komentáře pana Řehulky? Zvláštní.

V. Kain 9.5.2016 11:47

Re: úcta k památce lidí?

Já si zase myslím,že kdyby nacisti nedostali od rudé armády těžkou nakládačku,tak příspěvkáři jako vy a vám podobní by nepsali takové chujoviny.

O. Mayer 9.5.2016 10:49

Re: A kavárna vyrobila největšího osobního přítele Putina,

.. nějak se vám z té věty vytratil přísudek, a pak mezi horníky a mraženým masem vlastně i smysl.

O. Mayer 9.5.2016 10:44

Re: A kavárna vyrobila největšího osobního přítele Putina,

.. no hlavně že to víte vy. A pokud náhodou ne, tak vám jistě nějaká modernější varianta soudruha politruka vysvětlí kdo je vlastně nepřítel.

O. Mayer 9.5.2016 10:38

úcta k památce lidí?

.. jestli Rusové v něčem vynikají, tak je to naopak extrémní neúcta ke svým padlým vojákům a tento stav praktiky trvá dodnes- např. padlí na Ukrajině (vzhledem k tomu, že byly vlastně "na dovolené") se podle veřejných vyjádření dostali v podstatě do kategorie žoldáků. A co ještě horší, ekvivalentně (resp. ještě daleko hůře) ke svým vojákům přistupovali už za živa. Ty pomníčky u nás a další částech východní Evropy neměli ani tak oslavovat padlé vojáky jako spíše dokumentovat velikost vítězství Rudé armády (přičemž paradoxně čím více těch padlých bylo, tím to vítězství bylo větší). Krásně to dokumentují už jenom nápisy na těch pomníčcích(za mlada jsme u nich museli stát čestnou stráž v pionýrském kroji) , typu "zde padlo 6 rudoarmějců.. ) přičemž jejich identita byla zcela podružná, neboť jednotlivec neměl žádnou hodnotu.

F. Houžňák 9.5.2016 10:27

Ano, sovětský režim se vyznačoval neúctou

k životům vlastních vojáků, a proto je správné, když my na ty (padlé) sovětské vojáky budeme plivat. Chápu.

J. Chvojka 9.5.2016 10:11

Re: Pane Haasi,

gen. Eisenhower ve své knize o osvobozováni Evropy napsal, že americký generál, který by postupoval stejným stylem jako ruský, by byl okamžitě odvolán. Neúcta ruských generálů k životům svých vojáků (a vlastně k životům kohokoliv) byla pověstná

R. Brzák 9.5.2016 10:01

Re: Jistěže padlým patří úcta.

Výjimečně nesouhlasím. Vojáci v osmašedesátém si nezařizovali víza, jejich stroje "papali" mnohem víc a u pomníků padlích se neshlukovali...

Jistě, je pravděpodobné, že ta parta ruských nacionalistů, jimiž ti "vlci" jsou, mají řadu názorů, se kterými nikdy nebudu souhlasit. Ale pokud budou jezdit na návštěvy a klást květiny k pomníkům, budu jim ty květiny prodávat a rád je u nich vyfotím, i pár slov prohodím a popřeji jim šťastnou cestu domů...a nebudu histerčit a z jejich různých možných motivů si vybírat ten, který ze mne udělá ustrašeného křiklouna.

S. Rehulka 9.5.2016 9:46

Pane Haasi,

máte pravdu, že je třeba více pokory a úcty k padlým za dobrou věc. Slušná úcta patří i těm, kteří za dobrou věc nebojovali ale jsou také mrtví a nemohou se bránit. Jistě víte, jak to myslím, nejste hlupák, i když mohu říci, že dříve jsem Vás a Vaše články měl raději, nežli jste začal dělat zatáčky doleva !

Víte, ono je něco jiného mít na hřbitově sovětských vojáků sovětskou vlajku a je něco úplně jiného, když do zahraničí přijíždí bikie gang pod rudými fanglemi se srpem a kladivem !

A Vaše "opatrně"uvedená statistika srovnání padlých Amerických a Sovětských vojáků potřebuje zdůvodnění ! Předně, US.Army neměla na frontě trestné jednotky s politruky v zádech, tedy nikdo je netrestal a nestřílel, když se kryli při útoku. Proto ty ztráty byly přiměřené. Za druhé, Jistě víte, že Pattonovy jednotky chtěly pomoci bojující Praze, ale "styčný" důstojník Rudé Armády tehdy prohlásil (dokumentováno), že jestli Američané překročí tak zvanou Demarkační čáru (dohodnutou v Jaltě) bude s nimi zacházeno jako s nepřítelem - (to byla podle mně, předzvěst Studené války !) Tedy nehledě nato, že nebyla povolena ani letecká podpora bojující Praze od Čsl.letců, součásti RAF, kteří o to prosili a na to čekali, ta demarkační čára platila i na nebi !

Takže pane Haasi, prosím, nemaskujte do pravdivých údajů i ty, maskirovkou hájící Putinovy gangstery na Harleyích !

P. Dvořák 9.5.2016 9:21

Re: Pan Haas zapomíná,

Víte vy kolik skvělých Čechů, Němců, Poláků, Maďarů, Rakušáků . . . . . by bylo vděčných za dokončení holocaustu?

M. Valenta 9.5.2016 8:58

Pan Haas zapomíná,

a to úmyslně, na jeden "drobný detail". Ruští motorkáři jsou především propagátoři Putinovy agresivní politiky a dokonce souhlasí s ruskou okupací naší země v r. 68.