26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

EKONOMIKA: Žijeme za cizí a ještě tomu tleskají

Slavili byste, kdyby vaše rodina žila z peněz sousedů, kteří si včetně dětí kvůli vám museli utrhnout od huby a ještě se zadlužit? Přesně to je ten rozdíl 561,2 mld. Kč mezi do EU poslanými a přijatými penězi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Vaňura 3.3.2016 22:21

No, mě se nelíbil páně Matějkův popis jak "vykořisťujeme"

ubohé Němce. Abych to uvedl do souvislosti, Stalin po r. 1945 značně vykořisťoval státy ve své moci, včetně ČSR, což přiznal mimo jiné Chruščov, ALE obyčejní Rusové z toho neměli NIC. Získané prostředky nezlepšily postavení obyvatelstva SSSR, ale byly použity na armádu a imperialistickou politiku.

"Peníze EU" jdou též na prosazování mocenských cílů Bruselu a lid z toho přerozdělování má nakonec velký kulový!

J. Brunner 3.3.2016 21:44

Re: Vaňburova reakce - Článek je neuvěřitelný blábol!

Výborné.

P. Vaňura 3.3.2016 20:43

Vědecká centra, jak ještě dříve, než to vůbec spustili,

poznamenal jistý rektor, byl TUNEL od samého počátku. Jak charakterizoval jeden profesor "oni dostali skoro půl miliardy a nikdo z nich tomu tématu, na co to dostali, nerozumí."

Představa, že Centra se z peněz EU rozjedou a pak si na sebe už vydělají je z říše pohádek. Až je EU přestane dotovat, tak buď je bude platit stát ze svého rozpočtu (ale tolik peněz dá těžko dohromady) nebo Centra SKONČÍ!

Š. Hašek 3.3.2016 19:57

Re: Kdo chce ovládat Evropu

Asi tak.

J. Urban 3.3.2016 18:42

Re: To je to přerozdělování, víte, Jakle?

Jakl nebo Matějka - je v tom vůbec rozdíl? A o Lenina se klidně otírejte jak chcete, teď přece už smíte, když už není u vašeho guru komunistického kágébáka Putlera v oblibě. Lenin holt je Putlerovi příliš velkou konkurencí.

J. Svoboda 3.3.2016 18:32

Re: A z jiného pohledu.

Nemusíme, ale chceme. Dr. Hozák s odvoláním na jiného autora uvedl, že ve společnosti je 60 % lidí nemyslící stádo. Můžeme se divit, že to je jak je?

J. Svoboda 3.3.2016 18:26

Vaňburova reakce - Článek je neuvěřitelný blábol!

Klidně se pane Vaňuro hádejte; je to v módě.

Je vidět, že máte s panem Matějkou podobný názor, ale přesto jste svůj příspěvek nazval jako neuvěřitelný blábol.

Nebylo by lepší, kdybyste napsal na NP podobný článek, aby se také pan Matějka měl do koho opřít?

P. Vaňura 3.3.2016 17:52

Článek je neuvěřitelný blábol!

Ty peníze totiž bere lidem věrchuška EU a rozdává je do velké míry na z ideologických důvodů prosazované NESMYSLY a dílem jimi dotuje svou pátou kolonu u nás ("granty EU" na multi kulti zvěrstva).

Pokud by ty fondy NEEXISTOVALY a NEXISTOVALY ani nesmysly, vnuocované nám Bruselem (např. "podpora OZE"), byli bychom na to lépe, než jako "čistí příjemci." To že EU vymyslela něco, co jsme tu měli už za komunistů, totiž "peníze, které se musí do nějakého termínu vyčerpat, jinak propadnou," NENÍ vina ČR!

To, jak nám EU "pomáhá" je jen propaganda Eurohujerů!!!

J. Jurax 3.3.2016 17:00

Re: Pane Matějka

Ad kotlíkové dotace ... dělá-li něco stát, dělá to blbě. V zemi, kde si k řízení státu užívá rozum a ne blbí politikové (jsou-li vůbec takové země), by přistupovali k úkolu ozdravit ovzduší v některých regionech asi takto (pokud béřeme jako fakt, že k ozdravění ovzduší v regionech je vskutku nutno patřičně modernizovat soukromá topeniště):

1) ouřad by určil kotle, jež produkují víc sajrajtu než je zdrávo a je tudíž nezbytné je vyměnit - třeba buď drony, co budou monitorovat spaliny, nebo na žádost majitele kotle. Nebo jinak - třeba povinností strpět kontrolu kotle ... nakonec u auta musím taky strpět kontrolu emisí.

2) takto zjištění by měli POVINNOST s tím do určité doby něco udělat. Jinak pokuta jak barák a zákaz topení.

3) za jistých podmínek by bylo lze obdržet na inovaci vytápění dotaci - pokud by se zavázali na výměnu oken či zateplení a zároveň pokud by takoví povinní prokázali, jež je nad jejich finanční možnosti výšezmíněnou povinnost splnit.

A dotace by tak dostávali jen ti, kdož je opravdu potřebují a kde je výměna nutná, ne ti, kdo si vystojí frontu před ouřadem. A protože by tak bylo míň dotovaných subjektů, bylo by lze buď ušetřit státní peníze nebo navýšit dotaci opravdu potřebným.

M. Prokop 3.3.2016 15:47

" Naše zem by bez této pomoci EU vypadala jinak "

Ano, pokud by peníze neputovaly odsud do Brusele a pak nějaké zpět, tak by vypadala mnohem lépe.

M. Prokop 3.3.2016 15:44

Re: To je to přerozdělování, víte, Jakle?

Jakl vás nechá pozdravovat i s vaším guru Leninem.

J. Urban 3.3.2016 15:34

To je to přerozdělování, víte, Jakle?

Tak to funguje v mnohem větším měřítku na úrovni národních státu, který vy a váš guru adorujete, tak nechápu, proč to kritizujete na úrovni EU. Jistě z těch přerozdělených peněz tou či onou formou lecos vykape i pro IVlajKaře.

J. Kanioková 3.3.2016 14:41

Přesně..

J. Kanioková 3.3.2016 14:31

1***

J. Kanioková 3.3.2016 14:24

:)))))))))

J. Kulheim 3.3.2016 14:09

Nechte lidem jejich vydělané peníze.

Na cizí peníze čekají pouze zloději. Solidní člověk o takové peníze nemá zájem. Ten kdo chce žít nad poměry, může si peníze vypůjčit v bance a dluhy předat svým vnukům.

Kdo si peníze vydělá, ví nejlépe za co svoje peníze utratit. Nepotřebuje k tomu nikoho z Prahy ani z Bruselu. Tomu komu teče střecha, potřebuje koupit tašky a střechu opravit ne jezdit po cyklostezce.

Kolem 50 miliard ročně nás stojí solární elektrárny. To jsou peníze, které musí každý z nás vytáhnout z kapsy. Kolem 70 miliard činí obsluha státního dluhu. Kolik peněz zaplatí daňoví poplatníci za studium těch, kteří odcházejí za lepším do zahraničí?

To se to Babišovi a jemu podobným hoduje, když to za ně někdo platí.

I. Schlägel 3.3.2016 13:47

Re: Takové úvahy jsou typické vymývání mozků!

A o tom v podstatě píše pan Matějka. Evidentně se s ním shodnete. Tak že jaképak vymývání mozků.

I. Schlägel 3.3.2016 13:46

Re: A z jiného pohledu.

A jako bonus máme i roční deficit státního rozpočtu, vždy pouze "pár desítek". No nekupte to. Za koblihu...

J. Kadeřábek 3.3.2016 13:27

A z jiného pohledu.

561 mld kč za 10 let je 56,1 mld ročně. Náš roční státní rozpočet přesahuje bilion kč. Opravdu si pro těch pár desítek musíme hrbit hřbet?

Š. Hašek 3.3.2016 13:00

Re: Tady je zase rozlobeného kejhání trefených hus

Stále stejné, pane Fridrichu. Bez EUčerpadel ani ránu. Hlavně namazat ložiska/úředníka/poníženou supliku. A odečíst procento z úspor za celý život, ale to Vás asi nenapadlo.

Měl jste napsat, že bruselští komunisté vynalezli už konečně (a definitivně) perpetuum mobile na peníze.

Začínám mít dojem, že "bez čerpadel" (a Vašich rad) ani neuvařím kafe!!

R. Langer 3.3.2016 12:54

Re: "Čistá pozice" by měla navyšovat státní dluh

Kdepak, posere se to tak, že vracet nikdo nic nebude a pak se začne od nuly. A začne to v Řecku.

V. Mlich 3.3.2016 12:10

"Čistá pozice" by měla navyšovat státní dluh

Protože naše děti ty peníze budou muset do posledního centu vrátit. Snad z těch Čapích Hnízd a Polívkových Farem budou mít dost velkou radost, aby ten dluh s písní na rtech spláceli. Zatím to Babiš připočítává k HDP a machruje, jaké má nízké zadlužení.

Půjčka je to sice bezúroční, ale ve světle posledních tendencí centrálních bank nasazovat zápornou úrokovou míru to zas tak dobrá zpráva není.

K. Frauknecht 3.3.2016 12:08

Re: Ještě zpět

k našemu minulému "dialogu" :-)):

"...V průběhu prvních třech čtvrtletí 2015 z ČR odešlo 449 mld. Kč. Opačným směrem zamířilo 164 mld. Kč. Kvůli přerozdělení se zahraničím přišla česká ekonomika v lednu až září loňského roku o 285 mld. Kč, tj. o 8,6 % HDP...neblahý efekt, který lze zúžit na slovo montovna. Montovna výrobků (subdodávek) německé kvality za české ceny."

Zdroj: http://www.e-sondy.cz/aktualne/5492-3/odliv-penez-do-zahranici-byl-loni-rekordni-

Pro Boha! Stránky e-sondy jsou pod záštitou Evropského sociálního fondu :-))).

K. Frauknecht 3.3.2016 11:53

Re: Ale jo,

souhlas prakticky ve všem. Já jen, že chybu nevidím v čerpačích (bílej, černej, to je fuk), ale v systému, prakticky postaveném na těchto svinstvech.

M. Hoblík 3.3.2016 11:44

Re: Tady je zase rozlobeného kejhání trefených hus

A ty miliardy se rodí v Bruselu a budou se tam rodit navěky? Přitakající osle!

M. Hoblík 3.3.2016 11:43

Takové úvahy jsou typické vymývání mozků!

Do EU jsme vložili polovinu toho, co jsme dostali na dotacích. Zatím tomu tak je, ale brzy na tom budeme jako Rakousko, kde je jasně vidět, že dotace už nepřevyšují vklad. Dotace budou nově dostávat Rumuni, Bulhaři a ještě další noví členové, ještě větší chudáci.

Navíc ty dotace sice dostáváme, ale jsou na takové hovadiny, které by normálního hospodáře ani nenapadlo financovat.

Všeho do času. A vkládat do EU nadále a na věčné časy budeme, pokud nepřijdeme k rozumu a opustíme to nenasytné bratrstvo černé pracky!

EU je bezedné...

K. Frauknecht 3.3.2016 11:35

Re: :-)

Von ten Kuks (páně Fridrichův oblíbený příklad výhodnosti EU :-)) je fakt moc pěknej. Ale: místní trutnovská stavební fy. nabízela opravu objektu ("baráku") za 150 mil. Kč. No jo, na tom ale nikdo moc netrhne, že jó? A tak oprava vyšla na dvojnásobek (280 mil. Kč). Radši toho necháme, to by se nám chudák Ištván strhal :-))).

Š. Hašek 3.3.2016 11:30

Jakmile se ráno probudím,

přemýšlím jak nastartovat ta EUčerpadla, která mi zajistí bezstarostný život. Snad v OBI poradí.

Dyť vo tom pořád mele ta Jílková, Valachová, Telička. To sou všecko kapacyty, ty tomu mušejí rozumjet!!

R. Langer 3.3.2016 11:22

Re: Kdo chce ovládat Evropu

"Legalizovaná korupce", to je ten správný výraz pro dotace!

P. Švejnoch 3.3.2016 11:06

Re: Třeba sem to napsal nečitelně.

Ne, napsal jste to srozumitelně. Jenže já, ačkoli ty lidi částečně chápu (kdo by nechtěl ušetřit?), je tímto neomlouvám. Nedochází jim totiž, že se tak staví do stejné pozice, v jaké jsou příjemci sociálních dávek - kteří také berou od státu peníze, které tento sebral někomu jinému. Ačkoli vůbec nepochybuji o tom, že adresáty sociálních dávek (vulgo "nepřizpůsobivé občany"), většina prosebníků o kotlíkovou dotaci plnou hubou odsuzuje. Já v počínání obou skupin žádné výrazné rozdíly nevidím.

A co se týče mých dětí - ať se tyto řídí ve svých životech svojí představou o morálce. Mně nezbývá než doufat, že se nad jejich chováním nebudu muset obracet v hrobě (nebo i dříve) - ale než v tom hrobě budu, rozhodně si od nich do svých postojů nenechám kecat. ;-)