27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Média a svoboda slova

Počátkem telegrafie bylo doručování jednoduchých zpráv pomocí zvuků bubnů a kouřových signálů. Optický telegraf byl představen v druhé polovině 17. století, praktického využití se dočkal ale až koncem 18. století.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Balázsová 6.2.2016 21:57

Souhlas

Pane autore, máte naprostou pravdu. Za komunistů se nesmělo říkat nic jiného, než povolil SSSR.Nyní se to pouze otočilo.Smíse říkat pouze to, co dovolí USA a EU.Bohužel.Byli jsme v r.1989 velmi naivní, když jsme si mysleli, že se bude říkat jen pravda.Naši novináři v televizi a rádiu to neznají-bohužel.Jen se snaží zavděčit svým chlebodárcům.A to jsme byli i za konunistů vždy papežčejší než papež. To samé platí i nyní, jenom na ruby.

J. Kanioková 6.2.2016 17:30

No... svoboda slova.. mé největší zklamání po Sametu..

protože jsem naivně věřila, že už nikdy...

Z rozhovoru se spisovatelem V. Vondruškou - otázka - Proč myslíte, že se u nás k tématu migrace přistupuje tak nesmiřitelně až nenávistně a člověk opačného názoru je oponentem brán rovnou za nepřítele? (já říkám, že nejen k prchlíkům)

V.V. - Takový pohled není výsadou jen naší společnosti, ale je obecný. Copak se Evropská unie nesnaží už řadu let kriminalizovat názory, které nekonvenují oficiální doktríně korektnosti? Nesmiřitelnost v ideologických otázkách je a byla všudypřítomná. Copak si mohli rozumět ve sporech o kalich katolíci a utrakvisti? Byli snad pokrokáři na dvoře císaře Josefa II. ochotni naslouchat argumentům jezuitů? Při sporech o Alsasko a Lotrinsko si Němci a Francouzi rozbíjeli v hostincích ústa tak dlouho, až to skončilo světovou válkou. Ve středověku se žáci učili diskutovat, dnes nás to nikdo neučí a nic nás nenutí diskutovat tak, abychom odpovídali na otázky těch druhých, ale většina si doslova „mele“ to své.

Poslechněte si diskuze ve veřejnoprávním a politickém prostoru! Nehledají se odpovědi, ale často se doslova uráží oponent, který má jiný názor. (!!!)

J. Šimek 6.2.2016 19:53

Re: No... svoboda slova.. mé největší zklamání po Sametu..

A začíná to rovnou u Zemana - já nebo kavárna, žumpa, ....

Š. Hašek 6.2.2016 21:56

Re: No... svoboda slova.. mé největší zklamání po Sametu..

Mám takový (pochopitelně neurčitý, naprosto ničím nepodložený, neb jsem fob) dojem, že president nikdy nepoužil slova "nebo" a nikdy nevolal po "kontrole slova". Na rozdíl od krasohledů, dbajících o naše dobro!

Že se opakovaně vysmál 25 letým tzv. bakalářům/magistrům (mnohdy ani to ne) z novinářské fakulty/branže jest ovšem neoddiskutovatelný fakt. Co se Vám na tom ale nelíbí??

P. Dvořák 7.2.2016 0:51

Re: No... svoboda slova.. mé největší zklamání po Sametu..

Nemá rád Zemana. Nic víc.

J. Šimek 7.2.2016 10:56

Re: No... svoboda slova.. mé největší zklamání po Sametu..

Chová se jak starej bolševík, který má ve všem pravdu, protože v Moskvě byl a už mu bylo šedesát. Na lhaní má glejt od soudu a vede černé seznamy, koho nezvat a kdo nejsou kamarádi. To je můj prezident jen papírově ...

Š. Hašek 7.2.2016 11:08

Re: No... svoboda slova.. mé největší zklamání po Sametu..

Čekal jsem poněkud "složitější" hodnocení. Snad i "jedno kladné písmenko".

J. Šimek 7.2.2016 16:23

Re: No... svoboda slova.. mé největší zklamání po Sametu..

Umí báječně překládat z angličtiny pussy a přesně ví, co napsal Peroutka :o)

J. Šimek 7.2.2016 16:29

Re: No... svoboda slova.. mé největší zklamání po Sametu..

Jo a má přesně zjištěno, že kouření od 27 let věku neškodí zdraví a přiměřená denní dávka diabetika je 6 dvojek vína a 3 stakany vodky. Svůj neléčený alkoholismus nazývá virózou :o)

V. Novák 8.2.2016 21:37

Re: No... svoboda slova.. mé největší zklamání po Sametu..

To jste čekal blbě.

Opravuji - to jste čekal dobře, ale od blbýho...

M. slavík 7.2.2016 12:19

Re: No... svoboda slova.. mé největší zklamání po Sametu..

Nějaké argumenty?

J. Šimek 7.2.2016 16:30

Re: No... svoboda slova.. mé největší zklamání po Sametu..

Soudně usvědčený lhář je snad pomluva?

J. Cervenka 6.2.2016 14:28

po Evrope

po Evrope cestovat a umet cist a poslouchat v mistni reci znamena si zacit velmi vazit ceske svobody slova. Skutecne svobody. Ze ceska media jsou casto az smesne neprofesionalni je smutne ale na svobode slova to neubira. (Zkuste publikovat Kurase, Klause atd v Nemecku nebo Svedsku, skuste publikovat Zemanivy poznamky o muslimech v Anglii , atd)

J. Šimek 6.2.2016 14:04

ČR a TV je horší než Sputnik ... tak to mám o myšlenkách

autora dost vážné pochybnosti :o)

P. Čech 6.2.2016 10:59

Nesouhlasím s absolutní svobodou slova pro všechna média.

Jde totiž o to, že většina našich médií rezignovava na to, proč ona svoboda slova byla zavedena. Jde totiž o to, že to šíření informací a ev. komentářů k nim média hojně zneužívají (u nás naprostá většina médií) ve své službě zlatému teleti a uvádějí v omyl občany, kteří si jinak nemohou ony informace opatřit. Novináři a zejména jejich "práce" jsou tím nejhorším, co nás potkalo. V žoldu politických stran, ale i jednotlivců zkreslují informace tak, aby tyto vyzněly příznivě pro určité skupiny lidí. Vezmeme-li si jako příklad jakékoliv problémy, které se neustále vynořují, téměř vždy za tím stojí novináři (nedávné krachy bank a pod). Je to dáno také tím, že novináři vesměs ničemu nerozumí, o to zaníceněji o tom informují a píší k tomu dokonce "odborné" komentáře. Obecně prostě svobody slova zneužívají ke svým mrzkým cílům a potřebám. Takovíto novináři a jejich média by měli být na čas svobody slova zbaveni. Tato by jim mohla být vrácena, až prokáží, že jí nebudou zneužívat.

M. Prokop 6.2.2016 17:11

Takhle začíná bolševismus:

"Takovíto novináři a jejich média by měli být na čas svobody slova zbaveni."

I kdyby o tom zbavení rozhodoval někdo podstatně rozumnější než vy, stejně by to bylo to úplně nejhorší řešení.

J. Šimek 7.2.2016 16:49

Re: Nesouhlasím s absolutní svobodou slova pro všechna média.

Tak by mě zajímalo, jak budou novináři zbavení svobody slova prokazovat, že už se polepšili, že by vzornou prací v uranových dolech, jako za bolševíka ?

S. Netzer 6.2.2016 10:36

"Proto sledujme

Protiproud, Parlamentní listy, Sputnik, stránky Institutu Václava Klause, Ladislava Jakla, Neviditelného psa, Petra Robejška, Benjamina Kurase a mnohé další."

Nevitelný Pes už taky patří do prokremelské žumpy?

P. Papež 6.2.2016 10:40

Re: "Proto sledujme

Hlupák nepochopí, i kdyby četl článek několikrát. Autor uvádí celé spektrum, aby i trouba poznal, že demokracie je o všech politických směrech, které mohou veřejně vystupovat.

P. Čech 6.2.2016 11:09

Re: "Proto sledujme

Demokracie je především o vládě občanů. O vládě jejich většinové vůle, která je zjišťována a prosazována pomocí institutu obecného referenda, jehož výsledky musí být obecně závazné. Demokracie není zásadně o žádných politických směrech a pokud toto někdo tvrdí, ukazuje jen na skutečnost, že vůbec netuší, co to ona demokracie je.Politické strany jsou jen spolky občanů stejného politického smýšlení a jejich smýšlení je dáno stranickými ideologiemi, nic více a nic méně. Politické strany a jejich členové (i voliči) jsou vždy v naprosté menšině vzhledem k ostatním občanům, ale i členům jiných politických stran. Vláda politických stran a zejména jejich volná soutěž o moc nad občany je tím nejhorším, co nás, a nejen nás, mohlo potkat. Znovu opakuji, demokracie je vláda občanů a zásadně nikoliv vláda politických stran.

M. Prokop 6.2.2016 17:14

"Demokracie je především o vládě občanů."

Demokracie je především něco, způsob vlády.

"O něčem" je tak akorát pohádka.

Politické strany tvoří zase jen občané.

P. Dvořák 6.2.2016 12:09

Re: "Proto sledujme

Ten troll to chápe. Ale podsírá, kde může.

V. Novák 8.2.2016 21:39

Re: "Proto sledujme

TA troll...

I. Břízová 6.2.2016 10:44

Re: "Proto sledujme

Pokud chci něco odsoudit, musím to poznat.Vy s tím snad nesouhlasíte?

M. Vondráček 6.2.2016 14:09

Re: "Proto sledujme

Přečíst si cizí názor byť nesouhlasí s Vaším, to asi nejste schopna.

V. Novák 8.2.2016 21:42

Re: "Proto sledujme

Cizí názor, který nesouhlasí s Netzer, není názor - ale přímo zločin!

A ten je třeba potírat, třeba kriminálem a soudy - na ten se žádná svoboda projevu nevztahuje a vztahovat nesmí!

Š. Hašek 6.2.2016 22:08

Re: "Proto sledujme

Vážená paní Netzerová,

uvedla jste docela pěkný žumpovní seznam.

Teď nám ještě prozraďte, kdo do té prokremelské žumpy nepatří.

Vás asi fakt musí žrát, že se to tomu Ádovi až tak moc nepovedlo, nicht Wahr? A že Rusko je zde a bez přivandrovalců, jinak si to neumím vysvětlit.

P. Jášek 6.2.2016 9:37

No, mezi námi

ihned prodat. Ne privatizovat, prodat! Na trhu, kdo dá víc!

P. Jášek 6.2.2016 9:36

Vy fakt sledujete

Protiproud?

To už Izer nemá žádný pořad?

P. Sulc 6.2.2016 2:08

Jste, pane autore, nenapravitelny optimista,

mate-li za to, ze v CR demokracie, vlada lidu, stale existuje. Svoboda slova je orezavana jako tuzka, ''odumreli'' poslanci jsou nahrazovani jmenovanim tou kterou stranou, bez usporadani nahradnich voleb a musi volit v intencich jejich strany, nikoliv proti ni a vlada vyrabi zakony, casto pitome , ktere ihned potrebuji doplnky, a nechavasji si to parlamentem jen orazitkovat. A vy tomu stale rikate demokracie?