26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

EVROPA: Švédsko a Dánsko zavírají hranice

Záplava utečencov prichádzajúcich do Európskej únie vedie k veciam, ktoré by boli ešte nedávno nepredstaviteľné. Pred pár dňami totiž Švédsko zaviedlo kontroly na hranici s Dánskom, čo je prvýkrát po takmer 60 rokoch.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 10.1.2016 23:51

Re: Zasvěcený komentář

No, jednotka dočasnosti je jeden furt ... v podmínkách střední Evropy - jmenovitě území byvšího Československa - znamená dočasně dobu jednadvaceti let. Dá-li se to aplikovat na severní Evropu, neposoudím ...

A ano, toto opatření mělo přijít asi tak o dva roky dřív a na jiných hranicích - ale nemůžete chtít po čacké EU, aby dodržovala vlastní zákony, natož aby konala podle zdravého rozumu ...

J. Šimek 10.1.2016 21:10

Re: Ale to je sice nějaký malilinký posun,

Pardon, ale u Moravce to jasně zaznělo. Možná tam byl rozsah 15 - 20 mil., ale prostě to číslo je obrovské. Je to za celou unii za posledních cca 25 let. Já na vašem místě bych se úplně nesmál.

J. Aspirin 10.1.2016 17:57

Re: Ale to je sice nějaký malilinký posun,

... to co píšete znamená, že někde v EU žije z nelegálních příjmů, krádeží apod. (nikdo neví co dělají, kam chodí k doktorovi, zda posílají děti do školy, policajti o nich neví, berňák o nich neví apod.) asi o 150 procent víc imigrantů než uvádějí oficiální statistiky. Uklidňující je že 20 milionů imigrantů ještě nebylo v EU zaregistrováno (podle statistik EU:-))

J. Šimek 10.1.2016 16:51

Re: Ty hraniční kontroly

To jste měl napsat rovnou a já bych vás podpořil.

J. Šimek 10.1.2016 16:50

Re: Ale to je sice nějaký malilinký posun,

Ano, požádali o azyl, takže je úřady regulérně zaregistrovaly a pak už nikdy "se státem" nepřišli do styku.

J. Aspirin 10.1.2016 15:49

Re: Ale to je sice nějaký malilinký posun,

... to číslo, které uvádíte nikde v oficiálních statistikách EU není. Navíc statistiky OSN, EU i jiných organizací (Amnesty apod.) jsou vzájemně nekompatibilní a nepřehledné. A jen pro informaci před imigrační vlnou v r. 2010 žilo v Evropě cca 45 mil. muslimů, většina mimo země EU, v zemích EU to bylo cca 15 mil. (statistika EU). Jak to koresponduje s těmi 20 miliony mimo systém nevím.

Co to vlastně znamená "...mimo systém..." - že se někam ztratili a nikdo o nich neví? Nebo tady žijí ale ani neodvádějí daně a ani nepobírají žádné dávky? (z čeho tedy žijí?). Nebo něco úplně jiného?

J. Šimek 10.1.2016 15:47

Re: Ty hraniční kontroly

Namítl jsem, že ČR v praxi předvedla, že jsme v ostraze Schengenu naopak aktivní ...

J. Kanioková 10.1.2016 3:53

Jasně,

přesto se nemíjíme. Já jen podtrhuji to, že k morálce musí být dítko vychováváno. Když dávnějc dřív neměli rodiče čas, dohnalo se to modlitbami, to mentální povědomí o nějakých hodnotách, které je nutno ctít. Za mého dětství, kdy se už doma nemodlilo a do kostela nechodilo, bylo povědomí o hodnotách jen na rodičích. Slovně, hlavně ale vzorem chování, postojů. Na moji generaci ale už rodiče většinou čas neměli. A když už jsme se sešli, tak to bylo spíš jen o "kárání", za průšvihy, za známky, za odfláklé povinnosti. Tehdy mě ani nikdo netlačil ke čtení. To jsme si museli dohánět sami, spíš až po pubertě, pokud o to vůbec někdo stál. Byla doba Beatles, což bylo "důležitější". Takže jsme to doháněli až po vzniku vlastní rodiny. Takže píšeme jen o různých životních etapách..

P. Dvořák 10.1.2016 1:07

Re: Ty hraniční kontroly

Přečtěte si důkladně celý příspěvek pana Schwarze, než z něho vytáhnete jedno slovo, které se vám hodí pro spláchnutí celého příspěvku.

P. Dvořák 10.1.2016 1:00

Re: Ty hraniční kontroly

Jestli pod pojmem "robustní řešení" má vypadat ostraha hranic jako vámi uvedené tři body, odpovídám NE!

Jestli pod pojmem "robustní řešení" má vypadat ostraha hranic opravdu podstatně důkladněji, než budky u silnice, odpovídám ANO!

Jelikož nejsem expert na ostrahu hranic (nebo objektů), nechci se pouštět do fantazírování, jak na to. Jestli máte sám nějaký konkrétní nápad nebo znalost, napište to jednoznačně. Děkuji.

J. Sinnreich 10.1.2016 0:34

Re: Ty hraniční kontroly

Postavit plot.

B. Rybák 9.1.2016 22:31

Re: O jakém "zavírání hranic" je řeč?

Určitě jim ta dočasnost vydrží přinejmenším do té doby, než najdou způsob, jak se těch neintegrovatelných imigrantů zbavit (např. jejich přesunem do zemí bývalé RVHP...)! Nebo si je budou vybírat přímo u "zdroje" (např. v Turecku), které ty ostatní do ilegálně EU dopraví?

B. Rybák 9.1.2016 22:23

Re: Ale to je sice nějaký malilinký posun,

Že by pro imigrační příspěvek nejezdili na "západ" jenom naši cikáni?

Jenomže teď diskutujeme o muslimských imigrantech a nyní dokonce o záplavě ilegálních (i muslimských) imigrantů. Proč se do EU hrnou? Kam nám doporučíte emigrovat, jestli se vůbec "neztratí" (ale dají se tu naopak dohromady)?

J. Šimek 9.1.2016 21:10

Re: Ty hraniční kontroly

Jak nežene? Zrovna naši policisté vartovali u žiletkového plotu na hranicích Schengenu u našich sousedů ...

J. Šimek 9.1.2016 21:08

Re: Ty hraniční kontroly

Z vašeho příspěvku budka vedle silnice nestačí, jsem vás odhadl na požadavek robustnějšího řešení. Jestli jsem to odhadl špatně, tak nepište nejednoznačně, děkuji.

J. Šimek 9.1.2016 21:05

Re: Ale to je sice nějaký malilinký posun,

20 milionů imigrantů mimo systém je pod vaši rozlišovací schopnost, že hned stáčíte hovor k věci, o které já nic nepíšu? Když to vememe pěkně po pořadě, tak se pak můžeme bavit o bordelu na Silvestra v Německu.

J. Svoboda 9.1.2016 19:59

Re: Ale to je sice nějaký malilinký posun,

Pane Šimku, teze, neteze, jasné je, že velká většina se sem hrne za sociálními dávkami. Proč jich většina mířila do Něměecka, nebo Švédska?

To, že si myslí, že i za našimi ženami, je také svatá pravda. K sociálním dávkám jsoun ženy docela dobrý bonus. Bohužel jim za pravdu dává německá i jiné západní policie svou liknavostí, nebo nečinností.

Co řeknete tomu, že německá policie se ráno tvářila, že neví, co se dělo v půlnoci, ale když se lidé sešli kvůli tomu odpoledne, věděla tatáž policie, co dělat a dělala to nekompromisně a pomocí vodních děl.

J. Schwarz 9.1.2016 19:03

Re: Ty hraniční kontroly

Úvahy o ochraně Českých hranic se odvíjejí od skutečnosti, že do ochrany hranic EU potažmo Schengenu se nikdo nežene a když, tak vůbec nepanuje shoda co by ta ochrana měla vlastně znamenat. V podmínkách jednotlivých zemí se taková shoda hledá podstatně snadněji a rychleji.

J. Schwarz 9.1.2016 18:22

Re: Ty hraniční kontroly

Neposloužilo by dostatečně, kdyby ti, co přejdou "zelenou hranici" - mám na mysli cizince co tu nemají co dělat - by skončili na pár let v base, pokud by byli chyceni? On by si to pak každý setsakra rozmyslel. Většina těch co byli zadrženi nebyla chycena na hranici ale ve vnitrozemí, ve vlacích, autobusech, kamionech...

J. Schwarz 9.1.2016 18:17

Re: No... že bych se už v dětství zabývala

Tohle přece neplatí pro konkrétní jednotlivce, ale jaksi "v globálu". Podobně v počátcích komunismu starý řemeslník či dělník práci neodflákl, protože když by tak byl učinil cítil by se podvědomě špatně. Tak raděj poctivě makal i když byl za vola, protože "angažovaný straník" třeba neuměl nic, furt někde kšeftoval ale dělal mu mistra. Jenže nic netrvá věčně a u mladých už onen "pocit uspokojení z dobře vykonané práce" absentoval, když nebyl podepřen patřičným oceněním. Pak už byl každý tím větší frajer, čím víc prachů vyrazil za minimum práce. Nebavím se o konkrétním dítěti ale o mechanismu, jehož prostřednictvím se představy o morálce a správném jednání ve společenství vytvářejí. Ten starý řemeslník by asi taky neměl žádný "libý pocit z dobře vykonané práce" a naopak trochu nepříjemný když ji odflákl nebýt generací předků, kterým při flákačství či neumětelství hrozila bída a hlad. Stejně se nejspíš vyvíjela i "morálka". Společenství, ve kterých se vzájemně každý s každým okrádal a zabíjel nejspíš moc neprosperovaly ve srovnání s těmi, kde se tak nedělo, alespoň ne v takové míře. Howgh.

P. Dvořák 9.1.2016 17:51

Re: Ty hraniční kontroly

Pořád tady fňukáte, že vám jiní diskutující podsunují slova, která jste nenapsal nebo myšlenky, které z vašich vět nevyplývají. Ale klidně si totéž dovolíte vůči druhým.

Vyplývá snad z mnou napsaného, že jsem coby váš (jak jste mě nazval) předřečník, chtěl "zavádět režim na naší hranici z dob Krále Šumavy" ?

Vyplývá snad z mnou napsaného, že "Bez strážmistrů Zemana, Kota a Říhy si to nedovedu představit?"

Vyplývá sna z mnou napsaného, že jako "předřečník chci řešit jakýsi problém hermetickým uzavřením hranic"?

J. Šimek 9.1.2016 17:06

Re: Ty hraniční kontroly

1/ Chránit hranice Schengenu ano, zavádět režim na naší hranici z dob Krále Šumavy, to ne.

2/ Jak jsem už napsal, píšete o věcech, o kterých jsem ani necekl, ale vyvozujete o mě dalekosáhlé závěry.

J. Šimek 9.1.2016 17:03

Re: Ale to je sice nějaký malilinký posun,

Není, protože to nesouvisí s tezí, že se sem hrnou za sociálními dávkami.

J. Šimek 9.1.2016 17:02

Re: Zasvěcený komentář

14. si to řeknem, jo? Zatím platí 10 dní ...

J. Aspirin 9.1.2016 16:12

Re: Zasvěcený komentář

... stejně jako Vy jste neuvedl (nebo zapomněl), že se sice jedná o dočasné opatření ale které je možné prodlužovat. A schválně si tipněte co v současné situaci asi znamená slovíčko "dočasné".

Tato opatření ovšem měla přijít o půl roku dřív a na jiných hranicích - bohužel kvůli sluníčkářskému třeštění nebyla, proto nyní trpí jak uprchlíci tak místní obyvatelstvo...

J. Svoboda 9.1.2016 14:52

Re: Ale to je sice nějaký malilinký posun,

Nečetl jste, co dělali na Silvestra v německých a dalších evropských městech? Není to pádná odpověď na vaši hloupou otázku, kam se oděli?

J. Kanioková 9.1.2016 14:49

No... že bych se už v dětství zabývala

myšlenkou, že - to co dělám druhým se mi může stát taky - to tedy moc pochybuji. Rodiče byli celý den mimo domov, o hodně starší sestra se starala jen o své randění a myšlením na svůj sen VŠ. A já se nezdržovala "ušlechtilými" myšlenkami. Vždyť za naší ulicí už byly jen zahrady, kde bylo nutno neustále chodit "na gebeno", kousek dál bylo staré hradiště, kde jsme řádili do tmy. Prostě rodiny už mnohde nefungovaly tradičně, rodiče v práci, babičky daleko.. A něco, jako dnes družiny, to ještě nebylo..

J. Kanioková 9.1.2016 14:32

Chicht... tak to jsem husita od malilinka :)))

"po "listopadu" naše ateističnost narostla."... To bych neřekla, to narůstalo už brzy po válce. Já měla ještě v první třídě hodinu náboženství jako automatickou součást vyučování. Nikdy nezapomenu na první den v druhé třídě, jak naše souška přišla s divným výrazem, sedla si na první lavici a oslovila nás podobně dramaticky, jako když se vyhlašuje válka - Děti, ode dneška mě budete oslovovat soudružko učitelko.. my nechápali, a že nám ubyla vyučovací hodina náboženství, to nás děcka jedině potěšilo. Mi absolutně náboženství nechybí, nechápu, jak při takovém vývoji vědy ještě může někdo věřit v nadpřirozeno. Jen vnímám, že ti, kteří se neštítí páchat "nepravosti", se bojí nanejvýš světské moci. Věřící se báli ještě výš, o svůj "posmrtný život", což určitě leckteré potenciální odradilo..

J. Schwarz 9.1.2016 13:32

Re: Ty hraniční kontroly

A mimochodem, jak jste dospěl k závěru že vás nenávidím? Akorát někdy nechápu tok vašich úvah, takže je interpretuju jak to cítím.

J. Schwarz 9.1.2016 13:29

Re: Ty hraniční kontroly

Ale přece problém bolševických hranic nebyl ani tak v jejich "hermetickém uzavření" jako v tom pro koho byly uzavřeny. A ony byly uzavřeny hlavně pro domácí obyvatele. Pokud by byly "hermeticky uzavřeny" pro všechny co neobdrží povolení vstupu ať je udělováno jakkoli / třeba i smlouvou o bezvízovém styku / nemůže být námitek, neuzavřené hranice nemusí snad existovat vůbec. Nejde o problém hranic jako spíš o to kdo určuje kriteria pro jejich překročení. Nelíbilo se mi když je určoval svévolně komunista a nelíbí se mi ani když je bude svévolně určovat Merkelová s Gauckem.