10.5.2024 | Svátek má Blažena


Diskuse k článku

USA: V Charlestonu vítězí odpouštějící černoši

Večer ve středu 17. června přišel do starobylého černošského metodistického kostela Emanuel v Charlestonu v Jižní Karolíně 21letý bělošský mladík Dylann Roof.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kavalír 20.7.2015 16:08

Zvrhhé myšlení

Na reakci pozůstalých se plně ukazuje zvrhlé myšlení některých věřících. Věřit a dokonce si přát, aby Bůh odpustil několikanásobnou vraždu, se jinak nazvat nedá. Proč by to Bůh dělal? Kde by byla ta boží spravedlnost? Na jedné straně by odpouštěl zločiny a na druhé straně trestal děti za hříchy rodičů (představa jedné mé známé, kterou tak uvrtali ke vstupu do jakési náboženské skupiny)?  Proč v takové pojetí Boha vůbec věřit?

Ve jménu víry v nějakéh boha bylo spácháno a stále je pácháno spousta zločinů. V tomto případě to také byla víra - v nadřazenost "bílé rasy".

J. Sova 20.7.2015 17:46

Re: Zvrhhé myšlení

Biblický Bůh je iracionální.

Deut 5,9 "Já Hospodin, tvůj Bůh, jsem Bůh žárlivě milující. Stíhám vinu otců na synech i do třetího a čtvrtého pokolení těch, kteří mě nenávidí."

A hned o kousek dále:

Deut 24,16 "Nebudou usmrcováni otcové za syny a synové nebudou usmrcováni za otce, každý bude usmrcen pro vlastní hřích."

E. Erat 20.7.2015 15:29

Dost dobře nechápu čím pošpinil

a znemožnil konfederační vlajku,že již nebude vyvěšována na veřejných budovách.Když se tady nějáké pako zabalí do české vlajky a s výkřiky "Nic než národ" apod.vystřílí hospodu jako v Uherském Brodě, tak poté nebudeme již vztyčovat českou vlajku ? Bude pošpiněna atd.A co kdyby to udělal Brevik s norskou vlajkou ? To jsou nesmysly.A je to zástupný problém,ta vlajka spoustě lidí,převážně černochům vadí po celou dobu její existence.Vadí taktéž levicovým intelektuálům typu pana Jocha.A tak byl tento smutný případ využit nebo zneužit,aby se vlajka dostala na index.Je smutné,že na tuto hysterickou vlnu nastoupili i republikánští politici.Holt volební kampaň již začala.

H. Lukešová 20.7.2015 15:37

Re: Dost dobře nechápu čím pošpinil

Celkem souhlas, leč se mýlíte v jednom jediném, pan Joch rozhodně levičák není, je to katolík a konzervativec, leč není tolik ultraortodoxní jako pan Semín.

E. Erat 20.7.2015 15:56

Re: Dost dobře nechápu čím pošpinil

To že je někdo katolík neznamená,že nemůže být levicový.Koneckonců se to říká i nynějším papežovi.Je to můj, možná subjektivní názor,ale kdykoliv od něj něco čtu,tak z toho cítím levicové vidění světa.I z toho jak píše o té vlajce, cítím tu levicovou radost,že se ocitla na indexu.Špidla by se vyjádřil podobně.

L. Křivan 20.7.2015 15:40

Re: Dost dobře nechápu čím pošpinil

Pro jistotu jsem si ještě dva kusy té rebelské vlajky objednal. To kdyby přišla bouřka a vítr ji na stožáru potrhal,...

E. Erat 20.7.2015 15:50

Re: Dost dobře nechápu čím pošpinil

V Praze ( a asi i jinde v ČR) jí prodávají v Army schopech + nášivky,odznáčky atd.

S. Donát 20.7.2015 17:01

Re: Dost dobře nechápu čím pošpinil

Ta aféra s fuj fuj ošklivou a zlou jižanskou vlajkou je fakt trapná.

Z. Rychlý 20.7.2015 13:22

Chtěl jsem to přejít, ale pořád se mi

ta situace připomínala. Tak jsem se nad tím zamyslel. Reakce těch lidí NENÍ normální. Tím říkám, že člověk, který projde tak traumatizující událostí už jistým způsobem normální být ani nemůže. Normální reakcí bývá hněv a pomsta. Obě tyto emoce ovšem pozůstalého zatěžují a je třeba se s nimi vyrovnat. Pomstu je nutno nechat na soudech, nebo předat boží spravedlnosti. Pak většinou odezní i ten hněv.

Ale odpustit ???!!!  Odpustit můžu teprve tehdy, až uvidím, že se ten ksindl snaží, že ho to mrzí, že se s tím taky pere, zatěžuje ho to a žádá mě o odpuštění. Navíc je to věc přísně soukromá a nepotřebuje k tomu kamery televize. Přijde mi takový akt odpuštění teatrální a okázalý.

Já nevím, co ty lidi k tomu vedlo, možností je mnoho, ale jedna z nich se nabízí - vymyté mozky odevzdávající celou svou individualitu vyšší autoritě. Je to jedna z možností, ale snad se mýlím.

K tomu střílejícímu lidskému odpadu není co dodat. To, že to není Černý panther, nebo musulman, nebo příslušník jiné rasy, či skupiny, to je náhoda. Myslím, že psychopati jsou stejně jako IQ rozděleni v lidstvu podle nějaké přírodní rozdělovací funkce (možná Gauss), ale s rasou to nemá nic společného.

J. Lepka 20.7.2015 13:16

Pozoruhodné na každé podobné tragédii je,

že si vždy pachatel, jakékoliv barvy kůže, vyznání, či politické orientace, vždy vybere " Gun free zone ", aby mu, nedejbože, někdo nevystřelil mozek z hlavy.

J. Ráž 20.7.2015 13:14

Fundamentalismus je svinstvo

A je jedno, za se jedná o fundamentalismus rasový, ekologický, lidskoprávní nebo jiný. Myslet si,že je nějaká rasa podřadnější jen proto, že nevymyslela automobil (například) a neberat do úvahy fakt, že ho nevymyslela, neb ho k ničemu nepotřebovala, je zhovadilost. Stejně tak víra v Boha nemá co dělat s mýtem o všeobecném odpuštění. Jsem věřící člověk, ale s velmi odmítavým postojem ke katolickým i protestantským dogmatům, tedy i tomu,že Bůh odpouští. To bychom museli připustit, že Bůh je za to, co si lidé navzájem dělají, odpovědný.

Kdyby nějaký primitiv,je jedno zda by to byl černoch,běloch,žid, muslim, křesťan nebo ateista, zabil někoho z mých blízkých, tak kdybych mu nemohl ustřelit hlavu sám, postavil bych se do fronty na zmáčknutí knoflíku, který by jeho zhovadilý život ukončil a nijak bych nezkoumal jeho pohnutky. Odpustit? Ani náhodou!

Líbí se mi toto: "Hodíš-li po mně chlebem, namažu jej a podám zpět. Hodíš-li po mně kamanem, počkám až půjdeš pod skálou a tu ti odpálim na hlavu, aby to bylo jisté"

S. Donát 20.7.2015 15:05

Re: Fundamentalismus je svinstvo

Skvělé. Věřící tedy nejsem, ale Váš postoj se mi velmi líbí.

L. Křivan 20.7.2015 11:36

Jsou dva názory.

Jeden říká, všechny rasy, všechny etnika jsou stejně hodnotná. Statistika to sice jednoznačně popírá, ale to je hlasatelům této "teorie"  fuck.

Druhý říká, jsou rasy a národy, které dokázaly víc, než jiné. Jsou i rasy, které kdyby nebyly, tak by byl svět hezčí, méně problematický, bylo méně kriminality, a civilizace by nic neztratila.

Který z těch obou je realistický, který je potvrzen skutečností, denní realitou ?

S. Netzer 20.7.2015 12:15

Re: Jsou dva názory.

Žádný, protože oba dva generalizují.

L. Křivan 20.7.2015 12:38

Re: Jsou dva názory.

Es kann nicht sein, was nicht sein darf.  :-(((   Statistika vždy generalizuje.  Proto ji mathematici vymysleli.

J. Ráž 20.7.2015 13:23

Re: Jsou dva názory.

Generalizovaní je vždy ošidné. I když se jedná o rasy nebo o lidských právech.

Ale to je na jinou diskuzí.

S. Donát 20.7.2015 10:45

"Sanders neutíkal. Postavil se mezi zbraň a svou tetu."

Kdyby se tak mezi zbraň a svou tetu postavil se svojí zbraní v ruce, bylo by to podstatně lepší. Rasistický ksindl by dostal, co mu patří a možná by mrtvých nebylo tolik. Já teda nevím, jak to mají metodisté s nošením zbraní do kostela? Můžou? Nemůžou? Chtějí? Nechtějí?

L. Křivan 20.7.2015 11:15

Re: "Rasistický ksindl."

Je rektor university, který přikáže  dávat přednost černým uchazečům o studium před inteligentnějšími bělochy, je taky rasistický ksindl ?  

Myslím, že takový rektor by měl být natřen horkým dehtem, vyválen v peří a pak pověšen. 

Jsou pisálkové, kteří z černého lupiče dělají nevinnou oběť  "rasýstický"  policie,  taky "rasistický ksindl" ?  Pokud ano, pak by měli takový "rasistický ksind" věšet.

S. Donát 20.7.2015 11:55

Re: "Rasistický ksindl."

Já přeci nezpochybňuji, že existuje "rasismus naruby", nebo "pozitivní diskriminace". Dát přednost studentovi jen proto, že je černý, je svinstvo z podobného soudku, jako zavádění povinných kvót žen v politice. Ale když někdo postřílí lidi v kostele jen proto, že jsou černí, to se mi opravdu líbit nemůže.

L. Křivan 20.7.2015 12:09

Re: "Rasistický ksindl."

Taky se mi to nelíbí.  Ale nijak mi ti černoši nechybí.  Nevím proč bych měl pro ně ronit slzy.

Nelíbí se mi to, protože je spousta jiných, kteří si tu kulku zaslouží mnohem víc. Nelíbí se mi to, protože to  ´"Red Trash" využije k propagandě.

S. Netzer 20.7.2015 12:33

Re: "Rasistický ksindl."

Tak pan Joch je "Red Trash".

Vy jste ještě větší hlupák, než jsem si myslela.

L. Křivan 20.7.2015 12:40

Re: "Rasistický ksindl."

Rudý odpad jste vy.  Stále se o tento titul snažíte.

S. Netzer 20.7.2015 12:51

Re: "Rasistický ksindl."

Když už, tak "usilujete".

Neovládáte ani svou mateřštinu, primitive.

L. Křivan 20.7.2015 13:17

Re: "Rasistický ksindl."

Kuš babo ohavná.

S. Netzer 20.7.2015 13:24

Re: "Rasistický ksindl."

Netykat, rasistické hovado.

L. Křivan 20.7.2015 15:37

Re: "Rasistický ksindl."

Tisíckrát lepší rozumný rasista, než levičácká, zdegenerovaná zm...ka. Levičáci jsou hovada, zrádci. Měli by se likvidovat.

J. Lepka 20.7.2015 13:18

Re: "Rasistický ksindl."

Zase štěkáte na špatný patník ?

S. Donát 20.7.2015 14:54

Re: "Rasistický ksindl."

Á, máme tady mluvnické okénko. "Usilovat" je synonymum ke "snažit se". Ať přemýšlím, jak přemýšlím, nevidím žádný důvod, proč by se někdo nemohl "snažit o titul". Možná je to kapánek kostrbaté, ale použitelné. Když primitiv neovládá svoji mateřštinu, vypadá to trochu jinak - píše jako Baldová :).

H. Lukešová 20.7.2015 14:02

Re: "Rasistický ksindl."

Ještě hůř než běloši jsou na tom mrňaví Asiaté (slovník pana Ulče). Aby us univerzity vzali Asiata, tak musí mít násobně lepší výsledky přijímacích testů než černoši a i než běloši. Asiat je v USA nejvíc bitá rasa. A Asiaté mnohdy předčí inteligencí bělochy.

S. Netzer 20.7.2015 9:20

Hezký článek.

Jeden z mála v poslední době.