10.5.2024 | Svátek má Blažena


Diskuse k článku

POLITIKA: Auta a ekodaň

Dost možná jste na internetu nebo v novinách četli, že ekologickou daň budou platit i majitelé vozidel s emisní normou Euro 3, tedy vozidla s rokem výroby 2000–2005.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Ivana 21.5.2015 17:10

Autor mě předběhl

Přesně na toto jsem myslel, tedy že koalice jde proti svým voličům. Já bych to nazval antiekologická daň nebo daň na podporu spotřeby a automobilek. Dovolím si tvrdit, že ekologická zátěž na výrobu jednoho auta je násobně vyšší, než udržovat ojetinu. Samotná technologická likvidace staré ojetiny představuje nemalý podíl zbytkových jedů (zbytky kapalin, elektronika, motorová těsnění -> těžké kovy, karcinogeny), které skončí v atmosféře při roztavení slisovaného vraku v hutích. Nemluvě o tom, že tato antiekologická daň potlačuje drobný byznys autobazarů a servisů a vyzdvihuje byznys magnátů a velkých zaměstnavatelů. Typicky socanská politika..

L. Pelikán 17.5.2015 14:46

vládní neurvalost

vláda k problému přistoupila hrubým a neurvalým stylem,kdo ví co za to výrobcinových aut slíbili,ti ostatní jsou pro ně jeném obyčejné nic

T. Kočí 17.5.2015 14:25

auta

Příspěvky jsou jeden brekot. Kdo je volíte?

M. Prokop 17.5.2015 20:49

Re: auta

Já zaručeně ne.

Nic, co by jen zdáli smrdělo socialismem.

B. Uhlich 17.5.2015 23:05

Re: auta

Většina zde přispívajících je nevolí....proto ten brekot...

P. Hlosta 17.5.2015 9:19

Jedna loupeživá banda!

Co už dávno vymysleli, to se teprve musí u nás objevit. Kdyby totiž šlo o skutečnou ekologii a bezpečnost provozu aut, potom stačí, stejně jak to dělají Německo a nejen tam, tedy povinnost u každého auta řádné vedení servisní knížky a za technický stav odpovídá ten, kdo se v ní podepisuje jako servis na autě. Při jakékoliv kontrole policií u toho vozidla by musela být servisní knížka předložitelná a pokud by vozidlo nebylo v pořádku jakkoliv, potom nejen obrovská pokuty onomu podepsanému servisu, ale i odebrání licencí a úplné odstavení auta mimo provoz a to nápravy stavu.

Z takového tvrdého nařízení vyplyne jednoduše to, že nebude ani nutno pravidelné technické kontroly, servisy si přijdou na řádné a poctivé peníze, ale hlavně auta budou v technickém stavu po celou dobu svého provozu na našich silnicích. Stejně jako je tomu v Německu, servisy začnou skupovat ojetiny a repasovat je k dalšímu použití pro prodej, výměnou majitelům budou nabízet slevněné nové, případně už zrepasované auta. Tak se republika zbaví problému s ojetinami neschopnými dodržet limity emisí a taková auta odvezou chytráci do zahraničí, třeba na Ukrajinu, kde budou výhodně prodána, tak jak je to dnes s námi od Německa.

Proč tohle ještě u nás nezavedli? Odpověď se nabízí jednoduchá - prostě nejde vůbec o limity emisí a starost o bezpečnost, ale jde o možnost vytáhnout pro rozpočet peníze z občanů a navíc pomoc automobilovým výrobcům a zároveň nebránění chytrákům v prodeji ojetin i kradených aut. JEDNA SVOLOČ, JEDNA BANDA LOUPEŽNICKÁ!!!

J. David 17.5.2015 10:31

Re: Jedna loupeživá banda!

Víte, a v tom to vězí. Nejde o logický princip (jak snížit třeba emise), ale o klasický systém odpustků a ofěry. Zaplať ofěru do naší kešeně, a můžeš "čmoudit" dál. K systémovému řešení to má daleko, je to pouze státní a politické "úžernictví". Jako ty kotle na vytápění a ekologické štítky. Myslíte, že jim jde o ekologii? Lejno o ekologii, jde o prachy, které těmto protagonistům blbostí kápnou z "dotačních kapitol". Dědkovi v chalupě budou dávat ekologický štítek na pec "chlebovku", ve které topí 60 let bukovými poleny, samozřejmě za příslušný správní poplatek. Na chalupě jsem tyto šílence poslal do "rektálního" otvoru. Jako bývalý lesník topím na chalupě dřevem, ve městě mám ÚT. Odpady platím dvakrát v plné výši, bon (který ouředník by to zkoumal), konjunkce, či disjunkce odpadů. Když jem tam, nejsem onam, když jsem onam, nejsem tam. Raději zaplatím obé "full", i když fakticky nemohu defekovat odpad na jednu hromadu, tu či tam, pokud nejsem "alter ego".  Ale prr. Aby bylo jasno. Odpady na chalupě také zaplatím, co by vlastník, protože mí hosté také vyprodukují odpad, který obec odklidí, samozřejmě za úplatu. Kdybych hosty nezval, a pouze alternoval pobyt na chaloupce, coby poustevník přechodného bydliště, tedy jako základní prvek, jednou tu, ondy jinde, možná bych verbálně zvučel. Složenky o odpadech jsem uhradil, odpadů mám tedy vícero duplicitních. Říkám tomu syndrom "roztřepené řiti". Z každého lejna musí být "vejvar", i kdyby "na hemeroidy" nebylo. Lavosiere pravil: "Nic nevzniká, nic nezaniká, jenom se přeměňuje". Kdo a co jsou to ekologisté? Novodobí Mičurinci. Ivan Vladimírovič byl stejným magorem, jako naši "zelení melouni". Ještě se budou ohánět Lysenkem a Filatovem. Od automobilu, jeho motoru k pseudoteorii filosofických a politologickým magorům. Souseda mám politologa (asi se tím i živí), prý by lovil zajícovce taserem. Elektrický proud z "lajdenské flašky" taseru s dráty. Jak by se trefoval, již mi neodpověděl. Asi má v palici "mistgruben", to až jindy.

B. Uhlich 17.5.2015 23:04

Re: Jedna loupeživá banda!

Docela jste to trefil, hlavně s těmi odpady...tam to totiž všechno začalo. Od té doby co lidé v podstatě naprosto mlčky přijali systém, kdy budou nadále platit za odpad paušálně a nechala se vejít v platnost ta obludná odpadová vyhláška, která dělá i z kojenců neplatiče a dlužníky, bylo jasné, že to tímhle neskončí..a taky že jo... Takže stát který evidentně podlehl lobistickým tlakům udělal z pitomých odpadů neuvěřitelný byznys, si ověřil, že tenhle národ si v podstatě nechá líbit cokoliv a teď se holt nesmíme divit, že přichází další a další, kteří by si taky rádi nechali něco vylobovat, aby příjmově nestrádali. A protože se všechny tyhle nápady dotýkají všeobecného "dobra", tak politikové většinou dlouho neváhají a rádi se obslouží čímkoliv co jim přinese další příjem...

J. Berger 17.5.2015 12:07

Re: Jedna loupeživá banda!

Celé placení „ekologické daně“ je nesmysl („aby odstranili stará, neekologická  auta“).  Odhlasovali to poslanci, kteří na nové auto mají. Důchodce, který auto potřebuje (minimálně k doktorovi) na ně nemá a tudíž si koupí něco jako Š 105/120. Za 5000. Teď ovšem k tomu musí připočíst „ekologickou“ daň… On by si časem asi koupil lepšího Favorita, ale zase „ekologická daň“. Tak raději bude jezdit tou Š105. Na nic jiného nemá. Dokud to proleze technickou. Takže vcelku je to (jako většina „zelených opatření“ v podstatě kontraproduktivní.

M. Prokop 17.5.2015 20:51

Re: Jedna loupeživá banda!

A teď si představte, že v USA nemají STK ani povinné výbavy aut a ještě nevyhynuli.

Ať se stát prostě do aut nesere.

J. David 17.5.2015 7:50

Klasicky další buzerace, typu "oxymoron"

Ale jasné, že jde zase o nesmyslné ždímání prášulí erárem berních poplatníků. Ekočmoudíky to vůbec nesníží, pouze se za to bude apriori platit úlitba do kešení věrchušky. Podstata je jasná. Obrázek ať si udělá každý sám.

Z jiného soudku, pokuty za žárovky, či expiraci obvazového materiálu lékarniček (taky "bžunda"). Kdo z Vás umí u svého automobilu, když není servisní "gynekolog", vyměnit žárovku hlavního světlometu? A ještě potmě? Když už tam prstíčky strčíte, krapánek zarejdíte a hup, vylétnou jakési kroužky a pružinky, a potmě jste v "hajzlu". Navíc, jak pazourou bez rukaviček hmátnete na baňku moderní žárovičky, zase lapsus. "Pomahači a chrániči" bývají nekompromisní, vozidlo s nesvítící "potkávačkou" je ze zákona nezpůsobilé provozu na pozemních komunikacích. Hlavně ti mladí a agilní. Stalo se mi v noci, holt žárovka rupla při jízdě. Tma jak v řiti. Nu lapli mne, nejprve dýchnout (výsledek nulový), a pak: "Pane řidiči, víte jakého..."? Vím, rupla mi pravá potkávačka. Máte náhradní sadu žárovek? Mám. Tak prosím vyměťte. A nevíte, jak to mám udělat potmě, když s tím mám problém za světla? (Podotýkám, ve značkovém servisu jsem požádal o službu osvěty technologického postupu, jak mám žárovky měnit, ale za světla a s montážní lampou.). Budu Vás metodicky vést, jeden sviťe baterkou, druhý mi ukažte, jako "pomahač", jak to zvládnete. Bon, vytáhl žárovku z krabice, sundal ochranou trubici a žárovku z křemičitého skla uchopil za baňku do holých pazourů. Děl jsem: "tak to je v hajzlu". Nejenom že nedovedl ty čudlíky ve světlometu nahmatat, ale ještě se nakrkl. Co se s vámi budu zdržovat, ještě lékárničku a trojúhelník. Předložil jsem, expirace byla OK, trojúhelník také neměl prošlou expirační dobu (EU odrazivost byla v normě), jen ty nůžky v lékárničce se mu nezdály, že by mohly přestřihnout bezpečnostní pásy (vím, že by nemohly, ale to je jiný problém, byly certifikovány expirací lékarničky, Made in Pakistan). Jeďte dál, zaznělo. Holt, "na klystýrech stojí monarchie".

P. Maleček 17.5.2015 7:33

Oligarcha Babiš ukazuje svou pravou tvář

No co se divíte, tohle je pravá Babišova tvář. Chudé oškubat a to co se z jejich kapes vytáhne rozdělit do kapes velkobyznysu. To za podpory socanských a odborářských elit, které jsou s byznysem jedna ruka a ty blbečky dole opíjejí rohlíkem sociálních dávek, dělajících z těch dole na nich závislé otroky.

J. David 17.5.2015 8:27

Re: Oligarcha Babiš ukazuje svou pravou tvář

Docela úsměvné je rčení páně Singera, že když uměle navýší směnný kurz EU za Kč, bude v české kotlině blaze. Všici se vrhnou na spotřebu, ve smyslu časového horizontu. Dříve dvě české mrkve, za jeden španělský karfiól. Holt bychom se i mrkve české a španělského karfiólu přežrali "za lacino", a bankéři by neměli "vejvar". Proto nutno upravit kurzovní paritu, mezi mrkví a karfiólem, pomocí bankovních nástrojů. Deflace pro korunové bankéře, vůči bankéřům jiných měn je "zlou můrou". Budu fabulovat, býti zvrhlíkem, za kterého Singera považuji. Před devalvací místní měny (Kč vůči Euru), kterou plánuji a o které vím (a i řada spřízněných politických vyžírků), je jednoduché, jak navýšit sokromé fiskální portfolio. Ve vhodný čas měnu EU nakoupím (tedy, pokud mám info, nebo kněžku lásky Singera, které to v orgasmu vyblábolil), udělám převod, počkám na výhodnou změnu kurzu, a pak prodám. Budete mne sice osočovat, proč toho nevyužiji. Víte, gauner Singer sice neudělal měnu, jak Tonda Zápotocký, ale rafinovaným způsobem obírá daňové poplatníky. Budu asi za ekonomického blba, kolik vynášejí mezibankovní převody, pokud máte inkasa a platby mezi bankami. 24. hodin hnití a protečení prášulí na mezibankovním účtě ČNB. 40 mld denně a po celý rok, to je kolik vejvaru v případě procentních či promilních bodech vejvaru? Singer je klasický "penězoměnec", jako ti židé, které "biblicky" Ježíš vyhnal z chrámů. Nebožtík Standa rychle pochopil, jaká bije, využil metody, co není zakázané, je dovolené, dokonce i manipulace s informacemi.

I. Hil 17.5.2015 7:09

Protože de*il Bursík!

To je jeho práce a teď se toho chytil další jouda....

B. Hamáček 16.5.2015 21:23

Navrhoval bych

Navrhoval bych , aby tuto daň platili , pouze ti co volili sosany a Bureše.

M. Prokop 16.5.2015 20:47

Pokračování "Bursíkovy buzerace".

Když někdo na nový auťák nemá, zároveň auto potřebuje, koupí si prostě nějaký o ty peníze za buzeraci horší.

Zřejmě zelený pan ministr neumí počítat nebo podléhá lobby Škoda, Hyunday, TPCA.

B. Uhlich 16.5.2015 21:20

Re: Pokračování "Bursíkovy buzerace".

Tak tohle není jediná vylobovaná buzerace v tomhle oboru..i samotná likvidace vozidel je taky kapitola sama pro sebe... jaksi nařízení, kde se defacto lidem vozidlo zabavuje, je prohlášeno za nebezpečný odpad a ještě likvidační firmy drze požadují, aby vozidlo předávané k likvidaci bylo prakticky kompletní a pomalu pojízdné, aby si z něj co nejvíc vyrejžovali to je taky pěkný hnus. Naprosto nechápu, proč je člověk omezován i v nakládání se svým majetkem... protože podle některých zvrhlých "zelených" předpisů vám Vaše vozidlo vlastně nepatří... Bohužel hodně lidí na tuhle hru přistupuje a vyhovuje jim to...

M. Prokop 17.5.2015 0:19

Re: Pokračování "Bursíkovy buzerace".

Znáte to o té vařené žábě?

Bohužel obraz naší reality.

J. Laták 16.5.2015 18:32

Dotaz

Nebude se týkat nová ekologická daň nových majitelů jen starších ojetin? Ekonomická likvidace majitelů starších, ale stále provozuschopných vozů (po emisích a TK) je státní zlodějna. Koupím-li vědomě starou ojetinu, pak prosím, je to o něčem jiném.

B. Uhlich 16.5.2015 21:04

Re: Dotaz

V podstatě se nic neděje jen se rozšiřuje oblast "věku" vozidel za který se při prodeji bude odvádět daň z převodu vozidla. O teď se to bude vztahovat i na auta plnící normu Euro3.... Vrchnost má pocit, že se tak donutí plebs k tomu aby doma rozbil prasátka a běžel si koupit nový, či relativně nový vůz. Asi moc nechápou, že to pro většinu lidí není možné a tak bude dál většina lidí jezdit ve starém, protože díky takovým opatřením taková auta budou dál neprodejná... Samozřejmě, že opět nejde o žádné emise či ekologii, ale o cílenou likvidaci autobazarů a donucení lidí k nákupu nových aut...tedy pokud si to mohou dovolit.

J. Laták 16.5.2015 23:13

Re: Dotaz

Přesně tak. Důchodce svého miláčka kvůli ekologickému vydírání již sotva prodá a nové, pokud doma nemá zbytečný balík, si také nekoupí, protože šetří na horší časy.

F. Doušek 16.5.2015 12:30

Stačilo by zpřísnit emisní normy a důsledně

odebírat techničáky při emisních kontrolách při technických prohlídkách.

M. Prokop 16.5.2015 20:48

Re: Stačilo by zpřísnit emisní normy a důsledně

Jasně. Důchodci, mladé rodiny a venkovani ať si chodí pěšky, když nemají na RollsRoyce! :-P

B. Uhlich 16.5.2015 21:24

Re: Stačilo by zpřísnit emisní normy a důsledně

...klídek, Doušek má pocit, že kdyby se ty emisní limity hodně zvedly, že by asi konečně měl silnice sám pro sebe... :-)

M. Prokop 17.5.2015 0:21

Re: Stačilo by zpřísnit emisní normy a důsledně

Pan Doušek obvykle moc neblbne, takže bych předpokládal, že tohle jen nedomyslel.

R. Kříž 16.5.2015 9:34

co pořád

je na tom nepochopitelného?

Jde o opatření podporující nákup nových aut a tedy (m.j.) i třeba Škoda auto. Vše ostatní jsou jen pohádky pro blbce.

M. Vondráček 16.5.2015 12:05

Re: co pořád

A proč bych měl podporovat Škoda auto , když jezdím Mercedesem :-)

M. Prokop 16.5.2015 20:54

Re: co pořád

Ale není ...... nebo to tak alespoň nebude fungovat. Ojetiny lidé kupují proto, že na nové nemají. S dalším odsátím peněz směrem ke státu určitě nezbohatnou.

J. Dvorská 16.5.2015 9:34

daň

Socialistická buzerace, a příspěvky na nová auta snad budou, když člověk nemá na zakoupení nového !? A národ volí blbečky, co schvalují tyto střelené zákony ! Od čeho tedy jsou technické kontroly?

J. Laták 16.5.2015 18:46

Re: daň

Jenom socialistická buzerace? Přitlačte na pilu! Ve skutečnosti jde o nestydatě posvěcenou zlodějnu "právním" státem.