Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
DOTACE: „Krádež“ za bílého dne
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
P. Sulc 27.4.2015 2:59Re: No dobra, ale kdo pujde do vezeni? Prisne vzato, cokoliv bylo vynalezeno k ulehceni prace, je vysledek lenosti. Lenosi, to jsou vlastne ti pravi hybatele pokroku, bez lenochu bychom byli nejspise tak na zacatku doby zelezna. |
Z. Lapil 26.4.2015 22:33Re: No dobra, ale kdo pujde do vezeni? Třeba tam neměli mamuty... Já věděl, že mám vymyslet jiný příklad. Ale bez legrace - kdo že tam přenášel břemena a zprávy? Nebyli oni to nějací +- otroci nucení k tomu zástupci bohů na zemi? Protože ti by existovali skrze daně/"dobrovolné" náboženské dary neboli dotace neboli jsem právě uvedl příklad, že kam se nacpe stát, tam inteligentní pokrok končí. Ale to je ode mě hodně na vodě, tahle spekulace. Správnou reakcí na vaši poznámku o kole v Jižní Anerice je, že ano, kolo nevymysleli. Možná na to neměli ty správné buňky, možná je nošení břemen obtěžovalo méně, než obyvatele Evropy (byli šikovnější, bylo jich víc, neměli náladu či prostor vymýšlet blbosti, protože potřebovali klid na práci - skoro se mi chce říct, že to vzali k organizované společnosti až příliš rychle, takže dřív, než byl "problém kolo" vůbec formulován, bylo nošení jednoduš přikazováno, a nosiči do toho neměli co mluvit. Rozhodně si ale nedovedu představit, že by kolo bylo vynalezeno skrze osvícený nápad nějakého vládce. Tvrdím, že taková věc se dá vymyslet jedině z lenosti. |
J. Chaloupka 25.4.2015 20:00veškeré dotace z UE jsou škodlivé a demoralizují společnost lidé ani naše instituce si jaksi již neuvědomují že by se každý měl snažit na sebe vydělat a utrácet peníze jen za to na co má. Zvyk že nějaké peníze nám spadnou od EU jaksi s hůry vede k nerozumnému rozhazování - prostě musíme to nějak utratit, za co to je vedlejší. To vede ke zcela pokřivenému uvažovaní institucí i lidí a vychovává to z mnoha z nás lidi kteří si zvyknou žít za cizí peníze. ČÍM DŘÍVE DOTACE SKONČÍ TÍM LÉPE PRO NÁS PRO VŠECHNY . MORÁLNÍ ŠKODY DOTACÍ JSOU NEDOZÍRNÉ A DLOUHODOBÉ. ONO JE JEDNODUŠÍ NATAHOVAT RUCE NEŽ PRACOVAT A ŠETŘIT. |
V. Kusý 25.4.2015 7:08Re: Technická připomínka Když se ňoupáme v přepisu, já si toho všiml.Mne ale vykolejil ten ingenieur na konci.Já si totiž pořád myslel že jste Eisenbahnweichenhebelobenuntenumschmeissmeister, tak jsem Vás nechtěl přivést do rozpaků. |
P. Sulc 25.4.2015 1:11Re: No dobra, ale kdo pujde do vezeni? V dnesni latinske Americe zilo nekolik vyspelych kultur, kolo ale nevynalezla zadna. |
E. Heusinger 24.4.2015 22:25Re: Technická připomínka Pomohu Vám. "Inbetriebnahm(n)e". Když už tedy nemáte jiné argumenty než přepisy. |
E. Heusinger 24.4.2015 22:22Re: Technická připomínka Byl zvolen nejvhodnější způsob. Vraťte se na začátek. Na začátku se fňukalo o penězích. To o čem píšete je ještě dražší!!! |
E. Heusinger 24.4.2015 22:20Re: Technická připomínka Ještě je tam jeden přepis. Že si jej Vaše bystré oko nevšimlo? |
V. Kusý 24.4.2015 21:39Re: Technická připomínka Automatisierungs, když už.No a k Vašim argumentům, kdo chce, hledá způsob.Kdo nechce, hledá důvod.A na konec, ta Škodovka těch politiků k likvidaci až tak moc nepotřebovala, stačil "management". |
M. Prokop 24.4.2015 21:17Re: Splavnění Vltavy. A co teprve Zemanův ideál, průplav Labe-Odra-Dunaj ... |
M. Prokop 24.4.2015 21:16Re: Dotace nejenom Evropské. Křiví (spíše kurwí) ho hlavně dotace. Pak také povinné výkupy, kvoty, tisíce zbytečných, místy selektivních buzerací ..... |
E. Heusinger 24.4.2015 20:06Re: Technická připomínka Tu ideologii si strčte za klobouk. Jsem siemensofil. Ich arbeite als Automatirungsanlageinbetriebnahneingeneur. Ale jsem rád, že se našim politickým trotlům nepodařilo zlikvidovat Škodovku. |
E. Heusinger 24.4.2015 19:54Re: Technická připomínka Ale prdlajs velebnosti. Škoda Transportation to umí také. Tady se fňuká jak drahá je trať a Vy byste ještě utrácel za nadbytečná vozidla. V Německu jezdí vlakotramvaje po těch samých kolejích jako dálkové vlaky? Takže z centra Ostravy by jezdil jeden vlak a pár minut za ním vlak z Třince? Ó jak hospodárné!!! A V Praze by se místo z Masaryčky jezdilo z Václaváku? |
V. Kusý 24.4.2015 19:48Re: Dotace nejenom Evropské. Ten trh už je křivý, nebo ho křiví dotace? Mrcha čeština...:-) |
V. Kusý 24.4.2015 19:46Re: Technická připomínka Do každého ne, ale třeba ze středu Ostravy na letiště přímo, to by bylo logické, ne? Stran vývoje, Siemens už je vyvinul.Ale my chceme české, ne od dědičných nepřátel, což? |
E. Heusinger 24.4.2015 19:37Re: Technická připomínka Nikoliv levněji. Ta vozidla by se musela vyvinout a vyrobit. A to zadarmo není. Stávající vozidla (Elefant) jsou již vyrobena a pouze si prodlouží proběh o 3 km. Současné řešení obslouží Třinec, Český Těšín, Bohumín, Ostravu, Svinov, Studénku. Jak tuhle trasu obsloužíte "vlakotramvají"? Bude se zajíždět do každého města? |
V. Kusý 24.4.2015 18:58Re: Technická připomínka Milý Serjožo! Oceňuji hloubku Vašeho ducha, která Vás dovedla až ke vtipnému (muehe) oslovení mne, jako Šturce.Leč, já, na rozdíl od Vás vystupuji pod svým pravým jménem, i za situace kdy se mýlím (případně). Omyl neuzná jen blb či politik, přičemž hranice mezi nimi je velmi subtilní.Dosti však projevů náklonnosti.Tramvaje v Karlsruhe pro trati mimo město používají vozidla typu "Stadtbahn", což je vozidlo těžší a rychlejší nežli "Strassenbahn", tedy tramvaj.Věřím, že tato vozidla, schopná provozu jak na napětí 700 V ss, tak ina 15 kV /16.7 Hz, by na inkriminované trati vyhověla jak dynamikou a rychlostí, tak i kapacitou, v případě logických a možných (i potřebných) úprav grafikonu.Věřím, že všechna problémy by bylo možné vyřešit podstatně jednodušeji a hlavně levněji, než jak bylo učiněno.Ostatně podobná varianta by mohla sloužit i pro plánované spojení Prahy s ruzyňským letištěm a konečně i s Kladnem. |
M. Modrianský 24.4.2015 17:40Dotace nejenom Evropské. Dotace je sprosté slovo pro slušného člověka.Křivý Trh a duši. |
E. Heusinger 24.4.2015 17:25Re: Technická připomínka Milý Kusý Šturci. "Vyčerpaná kapacita dopravní cesty na trati 320" Mezi klasické osobní vlaky byste zařadil tramvaje? Jste si vědom velké nehospodárnosti? Je rozdíl mezi obnovenou tratí, vlastně "lokálkovou" a tratí koridorovou. Už to chápete? |
E. Heusinger 24.4.2015 17:21Re: Technická připomínka Milá paní, nejen z Těšína. Račte se podívat na mapu kolik je po trase toho vlaku zastávek. |
V. Karda 24.4.2015 14:53Re: Splavnění Vltavy. to se nějak nepovedlo. |
V. Karda 24.4.2015 14:51Splavnění Vltavy. Z Č.Budějovic do Týna nad Vltavou 28 km bude stát 3 miliardy a spoustu betonu.Kde jsou ochránci přírody?Studienavrhlacelkemo82lokalitprorealizacipřistávacíchmíst.Vtěchtolokalitáchjenavrženo16kotvišť,21vývazišť,6přístavišť,11sportovníchpřístavů,2nákladnípřístavya29přístavišťproosobnílodě(zastávka).70LokalitjenavrženonařeceVltavě,9naOtavěa3naLužnici. |
V. Kusý 24.4.2015 14:27Re: Technická připomínka Milý Serjožo Trofimove! Sdílím sice Vaši náklonnost k železnici, ostatní názory nikoliv.K té mošnovské trati bych si dovolil podotknout jedno.V okolí Karlsruhe a Kasselu byly revitalizovány i zrušené železniční tratě tak, že na nich jsou provozována vozidla lehké stavby, v Kasselu dokonce tramvaje, tak, že prakticky z centra města jezdí až do vzdálených koncových stanic.Nízká energetická náročnost a tarify i odbavení jako u městské dopravy dovolují hustý interval a také lacinější provoz, než u klasických železničních souprav.Touto cestou se mohla Ostrava dát také, je relevantní důvod proč se tak nastalo? |
Ś. Svobodová 24.4.2015 12:58Re: Technická připomínka Ať je po vašem. Byla tedy vybudována trať a terminál. Pořád je to Hospoda Na mýtince. Vlaky obsluhují i průmyslovou zónu, budiž. Avšak dotace prioritně podložena záměrem milionu cestujících na letiště, ne obsluhy průmyslové zóny. Doprava vlakem je rychlejší než autobusem...zvláště jedete-li TVG :-) A že je možné jet z ČT bez přestupů je jistě potěšující pro to procento ze 700 cestujících, kteří pocházejí z Těšína. Je otázkou, zda by za ty peníze v Těšíně neuvítali jinou investici. |
J. Ptáček 24.4.2015 12:57Re: Něco mi tady neštymuje Jen tak laicky: Letiště Mošnov je od trati Ostrava - Studénka cca 5 km, letiště Ruzyně je od nádražíčka Ruzyně taky cca 5 km. |
J. Kulheim 24.4.2015 12:27Re: Dotace Kdo ovládá dotace, ovládá politiku EU. Je to skvělý vynález socialistických "dobráků". Život za cizí peníze je lákavější než svoboda jednotlivce. V této diskusi je vidět, kolik přerozdělovačů cizích peněz je v ČR. Myslím, že je mezi nimi málo těch, kteří peníze dávají. Většinou jsou to lidé, kteří se rádi přiživují na práci jiných. Dovedou o práci jenom povídat. |
J. Boleslav 24.4.2015 12:10Re: Princip dotací Hezké. :-))) |
J. Boleslav 24.4.2015 12:09Re: Všimli jste si EU dotace a korupce jsou rodné sestry. |
J. Boleslav 24.4.2015 12:07Re: Něco mi tady neštymuje A jaká je délka obou tratí? |
E. Heusinger 24.4.2015 11:50Technická připomínka Nebyla vybudována pouze trať, ale i koncové nádraží (terminál). Vlaky neobsluhují jen letiště, ale i průmyslovou zónu Mošnov. Doprava vlakem je rychlejší než autobusy. Na letiště je možno jet až z Českého Těšína bez přestupů. Zajímá toto pána politika? Zjistil si všechny informace? Soudím, že nikoliv a pouze uspokojil svoji potřebu žvanit a kvákat. A ještě si myslí jak dobře se stará o občany. |