26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

UDÁLOSTI: Drobné poznámky

Lídr iniciativy Islám v ČR nechceme Martin Konvička prohlásil mj.: „Naším dlouhodobým cílem je postavení islámu na úroveň nacismu, zákaz jeho šíření, propagace a veřejného vyznávání, tvrdé potlačení, zároveň jeho společenské odsouzení.“

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
F. Matousek 28.1.2015 14:44

je zajímavé

jak pan Dolezal citlive vnímá plízivé nebezpecí ze strany agresivního Ruska.

A jak lehkovázne prehlízí plízivé nebezpecí agresivního islámu?

J. Schwarz 28.1.2015 13:04

Nebylo by, pane Doležale,

jednodušší kdyby ateisté nemuseli "zakládat ateistickou církev a požádat o státní podporu" ale naopak věřící na provoz své církve platili speciální církevní daň. Kolik si myslíte že by jich zbylo? A tu bohulibou zásadu "nečiň druhým co nechceš aby oni činili tobě" bych modifikoval na "chovej se k druhým podle jejich vlastních zásad". Pak bych totiž mohl komunistu zavřít do tábora nucených prací za "podrývání kapitalistického zřízení" rozhodnutím prokurátora, obhájce a soudce v jedné osobě a muslima setnout pokud by "urazil" třeba Peruna.

R. Langer 28.1.2015 13:37

Re: Nebylo by, pane Doležale,

Ano, to je podle mne správný přístup. A samozřejmě politicky naprosto nekorektní. ;-)

J. Anděl 28.1.2015 17:22

Re: Nebylo by, pane Doležale,

Ta první věc samozřejmě dává smysl, pokud by to bylo důsledné a byla zrušena též podpora sportu a kultury a v podstatě všeho, co nepotřebují úplně všichni.

Samozřejmě je to naprosto nereálné. Navíc "Reprezentativní čtenář Práva Josef Kuthan" si stěžuje i na masivní publikační činnost církve a zřejmě mu vadí, že stát nedotuje masivní propagaci ateismu. V tomto směru je to ovšem blbost, jednodušší by bylo zakázat psát o Bohu, což by možná různé reprezentativní čtenáře teprve uspokojilo.

Co se týče nápadu "chovej se k druhým podle jejich vlastních zásad", ten jste poněkud nedomyslel. Protože třeba toho muslima byste mohl setnout leda kdyby urazil Alláha. Myslím, že v zásadách muslima není nic o stínání za urážku Peruna.

R. Langer 28.1.2015 12:34

Pane Doležale,

nepleťe si pojmy s dojmy, samozřejmě že téměř každé náboženství má veškeré rysy totalitního režimu, tak to vždycky bylo, je a bude. Nebo si snad myslíte, že hlavním cílem náboženství je vést lidi k vědění, samostatnosti, svobodě, zodpovědnosti a demokracii? Tomu přece inteligentní člověk nemůže věřit...

J. Anděl 28.1.2015 17:29

Re: Pane Doležale,

Ano, hlavním cílem dobrého náboženství je vést lidi k vědění, samostatnosti, svobodě a zodpovědnosti. Ta demokracie je již jakási nadstavba předchozího, ta z toho vyplývá, není tedy primárním zájmem duchovních nauk, ovšem není s tím ani v rozporu.

Druhá otázka je, jak si různé církve s naplněním tohoto poslání poradily v minulosti či jak se s tím vypořádávají dnes.

M. Kosejk 28.1.2015 10:54

-----

Já si myslím, že Zeman říká, co říká, z jediného důvodu: Chce být středem pozornosti za každou cenu. A tak přestal hrát prezidentskou roli a presentuje nám pouze Miloše Zemana (v tom nejhoším smyslu). Druhá možnost je, že těch kydů se dopouští promyšleně, aby odvedl pozornost od skutečných problémů (agrofertizace, "estébizace" a oligarchizace ČR, vysoce shodkové rozpočty v době hospodářského růstu, faktická změna goeopolitické orientace ČR...). A proč občané tu oligarizaci státu trpí a dokonce i schvalují? Klíčovým slovem je pořádek. Tupí lidé, pro které je demokracie složitý "bordel", touží po někom, kdo udělá pořádek (stejný princip jako u voličů Putina, Hitlera, Mussoliniho...  

Už někdy v minulosti jsem psal, že jsem se teď jako bývalý zaměstnanec realitky musel potýkat s důsledky činů mého defraudantského šéfa (viz odkaz,  kde mi volají z ČT :)) ):

http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1097429889-cerne-ovce/214452801081009/

Pro mě a pro klienty nic moc. Ale zase mi to dalo zajímavý náhled na reakci trestních orgánů a na reakce vox populi. Trestní orgány moc zatím lidem nepomohly (a asi ani nepomůžou, protože peníze už asi nejsou). A vox poluli? Klasika!:  "Tohle by se za komunistů stát nemohlo!" ... "Někdo by s tím měl něco udělat"... A právě to "někdo by měl něco udělat" je živná půda pro neliberální autoritáře. Tohle přesně říkají lidí o Babišovi: "On s tím něco udělá", "On to zařídí"... A téměř všichni jsou takové trubky, že nikoho ani nenapadne, že bychom měli tlačit na to, aby justice a policie dělaly dobře svou práci (místo toho lůza tlačí  na autoritářské principy v politice na úkor liberální demokracie).

Ť. Mráček 28.1.2015 17:26

Re: -----

Chová-li se prezident jako šašek, nebylo by upřímnější mít za prezidenta rovnou šaška? Krampol, nebo Bohdalová by to určitě vzali.

M. Kosejk 28.1.2015 17:57

Re: -----

No... Já to myslel tak, že bychom se měli přestat zabývat šaškováním prezidentského šaška. A spíš řešit to, kde je skutečná moc (Babiš). A tenhle problém oligarchizace a obrovského střetu zájmů majitele médii, boháče, podnikatele v dotovaném průmyslu a politika v jedné osobě nikdo neřeší, protože všichni pozorují mocensky impotentního šaška Zemana.

A taky tvrdím, že ten problém s oligarchizací ČR je zakořeněn v tom, že všichni by "očišťovali" politiku - a problémy orgánů české spravedlnosti nikdo neřeší - i když nevymahatelnost práva je nejzásadnější problém ČR. Stát pořád něco po občanovi chce, ale neumí se postavit za práva občana, když už jednou občan to zastání státu potřebuje využít ve formě policie a justice.

Ť. Mráček 28.1.2015 18:39

Re: -----

Já s vámi naprosto souhlasím, přesto si myslím, že ryba smrdí od hlavy. A v Babišovom případě to platí dvojnásob, protože vazby jsou zřetelné. Táhne se to za oběma, jak rudý hadr, který nejde přehlédnout.

M. Malovec 28.1.2015 9:28

Jako Ovčáček

"Přitom prezident zjevně se svou obvyklou bohorovnou nevěcností hovořil o problému, o němž by se mělo věcně a kriticky mluvit ze všech stran."Už hovoříte, pane Doležale, jako mluvčí Ovčáček. Když prezident vyřkne kravinu ohodnotí to jako snahu o otevření diskuse nebo usoudí, že to tak prezident nemyslel.

A. Holík 28.1.2015 2:00

Hm

Ne ze bych chtel hajit Zemana. Ale Islam je 'hnuti vyzyvajici k potlacovani prav'. Dokonce na zaklade nabozenske prislusnosti. Pokud odmitame Islam, nedelame to proto, ze chceme potlacovat nejake poustni nabozenstvi .. ale proto, ze to poustni nabozenstvi chce potlacovat nas. Pokud je nekdo podobny fasismu, je to Islam, ne jeho odpurci. V tom ma Zeman shodou okolnosti pravdu.

E. Heusinger 28.1.2015 1:16

Bohumile,

tak jste pomluvil koho to jenom šlo. A co Vy?

P. Kmoníček 28.1.2015 8:56

Re: Bohumile,

Pane Heusingere,pomluva se nezakládá na pravdě a pan doležal nic než pravdu nenapsal.Nerozumím Vám.

P. Kmoníček 28.1.2015 8:57

Re: Bohumile,

....Doležal...