27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

PRÁVO: Má být vše skončeno?

Podle zprávy Lidových novin z 20.11.2014 poslankyně Mgr. Marta Semelová (KSČM) za zpochybňování zločinů totalitního komunistického režimu obviněna zřejmě nebude. Posudek, který si vyžádalo státní zastupitelství, totiž údajně hraje v její prospěch.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Steiner 24.11.2014 5:19

Re: Pan autor se nám rozhořčil a snad i právem

Pokračování předchozího příspěvku:"Imperialismus se snaží tvrdit, že jeho krize a války a jeho barbarství prostřednictvím využívání lidstva a přírody jsou bez alternativy a snaží se zabránit tomu, aby v budoucnu mohlo žít lidstvo v lepších podmínkách."

Nerad opisuji. Proto si dovolím zdvořile Vám doporučit, abyste četl sám.

S úctou

M. Steiner 24.11.2014 5:12

Re: Pan autor se nám rozhořčil a snad i právem

Vážený pane Beránku Petře!

Doufal jsem, že si najdete materiály, které jsou veřejně přístupné, na internetu sám. Toto se nestalo.

Opomenu Vaše problematická tvrzení. Například hrozné porážky a ztráty v letech 41 a 42, které utrpěl SSSR a niž měl Stalin svoji "zásluhu" a další problematická tvrzení. Budu citovat dále bezprostředním navázáním na citaci v předchozím příspěvku: "Rozpuštění Sovětského svazu 26. prosince 1991 leží na bedrech moderních revizionistů od Chruščova po Gorbačova. To je důvod, proč zhroucení Sovětského svazu v roce 1991 nebylo porážkou socialismu, jak reakcionáři po celém světě prohlašovali, hovoříc o "konci dějin", ale kolaps revizionistického byrokratického státního aparátu.

Tento kolaps však zůstává i nadále zdrojem antistalinismu a antikomunismu: popírání historie, pomlouvání hysterické a primitivní."

P. Beránek 23.11.2014 23:56

Re: Pan autor se nám rozhořčil a snad i právem

Vážený pane Steinere Marku!

Váš pokus o argument je pouze laciné vytrhávání věty z kontextu. Mladí komsomolci v předchozí větě totiž vyzvedávali zásluhu Stalina "na vítězství ve Velké vlastenecké válce proti Hitlerovským barbarům a osvobození Evropy od fašismu". (To si myslím musí uznat každý soudný člověk). A pak následně, navazujíce na předchozí větu, Stalina, ve Vámi vytržené větě vzpomněli znova. Ten zánik socialismu, uvedený v rezoluci nepřipisují komsomolci 20. sjezdu, jak byste rád viděl Vy, ale, jak píšete " byl zničen zevnitř revizionistickým převratem a obnovením kapitalismu v SSSR." Tedy Gorbačev, nikoli Stalin.

Toť vše.

Je dobře, že začínáte studovat. Možná se tím Vaše informovanost zvýší a možná si pak pan prezident Zeman zlepší mínění o novinářích.:-)

M. Steiner 23.11.2014 21:35

Re: "Má být vše skončeno?"

Rovněž není možné souhlasit s názory, že by soudružka Semelová byla stupidní. Toto tvrdit je velký omyl. Její názory směřují na určitou skupinu v KSČM, která je akceptuje. Je poslankyní Parlamentu ČR. Velmi úspěšně tento rok vedla kandidátku KSČM ve volbách do Zastupitelstva hl. m. Prahy. Byla na prvním místě této kandidátky a znovu zvolena. Má četné funkce. Můj osobní názor je, že je velmi obratným politikem.

M. Steiner 23.11.2014 21:19

Re: "Má být vše skončeno?"

Trestání těchto projevů v Evropě se objevilo po 2. světové válce po zkušenostech s nacismem a fašismem. Sankce a úprava je v Rakousku a Německu daleko úplnější a přísnější než u nás. Trestné v celé Evropě.

K seriózní diskuzi je třeba probírat všechny trestné činy. Upozorňuji, že trestný čin popírání genocidy a jiných zločinů komunistů a nacistů bylo zavedeno do našeho trestního práva teprve nedávno. Toto bylo řádně zdůvodněno a bez potíží velkou většinou v Parlamentu schváleno.

USA mají jinou historii. Nacismus nebo komunismus tam neprožili. Je tam možná občanskoprávní ochrana na rozdíl od nás. Tím ovšem odbíháme od tématu v článku. Tím je absurdita tvrzení, že demokracie má prokázat svojí impotenci, umožnit vytvoření nacistických skupin apod., tolerovat po jistou dobu jejich existenci a potom se dá uvažovat o trestním postihu za propagaci či podporu (srov. obsah článku).

Kromě toho navíc extrémní skupiny a sdružení v ČR existují. Lze je dokonce vyhledat na internetu.

Záležitost si vyžaduje hlubší diskuzi zejména z hlediska umožnit zde soukromou občanskoprávní žalobu.

J. Vintr 23.11.2014 20:27

Re: "Má být vše skončeno?"

Jasně že kriminalizace verbálních projevjů je stupidita. A měřit by se mělo všem stejným metrem. Jestliže soudružka Semelová nic nespáchala podporou "neexistující" Komunistické strany, za co jsou odsuzováni do vězení "propagátoři" nacistické ideologie? Ona snad existuje nějaká Nacionálně socialistická dělnická strana?

J. Vintr 23.11.2014 20:26

Re: "Má být vše skončeno?"

Jasně že kriminalizace verbálních projevjů je stupidita. A měřit by se mělo všem stejným metrem. Jestliže soudružka Semelová nic nespáchala podporou "neexisitujici" Komunistické strany, za co jsou odsuzováni do vězení "propagátoři" nacistické ideologie? Ona snad existuje nějaká Nacionálně socialistická dělnická strana?

M. Prokop 23.11.2014 17:12

Re: "Má být vše skončeno?"

Ten americký přístup je mi bližší.

Přesně na tom rozdílu je vidět, na co takový zákon vlastně je. Na ho.no.

M. Steiner 23.11.2014 12:17

Re: Pan autor se nám rozhořčil a snad i právem

Vážený pane Beránku Petře!

K Vašemu tvrzení o zániku stalinismu v roce 1956 cituji z www stránek českého komsomolu: "Přesto ani občanská válka, intervence 14 imperialistických mocností, ani útok hitlerovců nemohl socialistický Sovětský svaz porazit. Stalo se tak až po 20. sjezdu KSSS v roce 1956 po smrti Stalina, kdy socialismus byl zničen zevnitř revizionistickým převratem a obnovením kapitalismu v SSSR."

Zde je našimi současnými komsomolci uvedena rezoluce 2. světové konference ICOR ze 7.11.2014 k výročí VŘSR. ICOR je mezinárodní koordinační centrum revolučních stran.¨

Další čtení těchto materiálů je na Vás. Těším se na pokračování věcné diskuze.

P. Beránek 23.11.2014 11:32

Re: Pan autor se nám rozhořčil a snad i právem

Tak co? Už jste zjistil co je to to "stalinistické" hnutí a čím se vyznačuje?

Když už je to tak "všeobecně známé".:-)

J. Kombercová 23.11.2014 8:15

Re: Pan autor se nám rozhořčil a snad i právem

Stalinovi nikdo na hrob nechodí brečet, to je fakt, zato jeho slouhovi Gottwaldovi i zde probíraná paní Semelová ano. Rozdíl nevidím.

M. Steiner 23.11.2014 7:31

Re: "Má být vše skončeno?"

Jde o návrh na úpravu trestního zákoníku. Upozorňuji, že je tam více takových trestných činů například schvalování komunistické nebo nacistické genocidy. Úprava je obdobná jako v jiných evropských státech (Německo, Rakousko, Francie apod.)

V USA to trestné není. Ale je tu jeden důležitý rozdíl. V USA je možné žalovat cestou občanského práva (podat soukromoprávní žalobu).

Toto není možné u nás.

Je zajímavé, že vůči komunistům se projevuje větší tolerance než vůči nacistům. Přitom komunismus má na svědomí daleko větší počet obětí.

M. Steiner 23.11.2014 7:09

Re: Pan autor se nám rozhořčil a snad i právem

To je zajímavé zjištění. Stalinisté v roce 1956 zmizeli. Ve kterém dni tohoto roku?

P. Beránek 22.11.2014 23:16

Re: Pan autor se nám rozhořčil a snad i právem

Z praxe nevymizel? Tak proč se tedy mluví o totalitě, když se mohlo uplatňovat něco, co komunistické vedení striktně odsuzovalo?

Jinak s tím závěrem plně souhlasím. Bohužel zejména tady, na "chazarském čoklu" je toho (co nelze zakázat) více než dost.:-) Ale to už je jiná kapitola.

M. Prokop 22.11.2014 22:24

Re: Ten paragraf se hodí i na jiné ....

Na ohrožování celého světa už Rusko naštěstí nemá sílu.

Jediný problém je, že někteří jeho ideoví souputníci brání označení Ruska za onoho agresora.

M. Prokop 22.11.2014 22:21

Re: Pan autor se nám rozhořčil a snad i právem

Neoháněl, ovšem z praxe zdaleka nevymizel tak rychle.

U komunistů je úplně jedno, zda jsou marxističtí, leninističtí, stalinističtí nebo filipovští.

Je to jedna nedemokratická verbež.

Každopádně nesmíme klesnout na jejich úroveň a zakazovat. Blbost ani sprostotu nelze zakázat.

M. Prokop 22.11.2014 22:16

Re: Pan autor se nám rozhořčil a snad i právem

Vaše lživé pecky?

M. Prokop 22.11.2014 22:15

"Má být vše skončeno?"

Ano, má.

Zrušit všechny verbální trestné činy. Když je někdo komunista nebo jinak blbý, soud z něj inteligenta neudělá.

P. Beránek 22.11.2014 21:18

Re: Pan autor se nám rozhořčil a snad i právem

Prostoru je dost, ale znalosti chybí.

Jinak by pan autor věděl, jako to ví ti co v té době žili, z běžného dějepisu, že komunisté se se stalinismem rozešli již v roce 1956, konkrétně po známém projevu Chruščeva na, myslím, že 20. sjezdu KSSS.  Od té doby se nikdo u nás stalinismem neoháněl, spíše byl všemi odsuzován (ten stalinismus), ale to je, jak vidím, Vám věc neznámá. Tak tu házíte fráze o "všeobecně známé věci". Jak komu známé, Vám určitě ne. Jinak byste tak neplácal.

R. Divín 22.11.2014 20:27

Re: Zločinecká organizace

Navzdory § 198/1993 o zákazu KSČ zase půjdou volit bývalí STBáci a papaláši "demokraticky" tu svoji stranu, které sloužili a v které naplňovali svým jednáním všechny ty zločiny komunismu.

M. Steiner 22.11.2014 20:17

Re: Pan autor se nám rozhořčil a snad i právem

VUML nemám. Víte, kdo byl Lenin a kdo byl Stalin? Jaké poměry nastolili a jak? V čele jaké strany stáli? Co hlásali a propagovali? Apod?

Nemám tu prostor, abych doplňoval nebo nahrazoval všeobecně známé věci nebo vedl polemiku o mezinárodním komunistickém hnutí, komunismu a jejich dějinách.

S dokonalou úctou

P. Beránek 22.11.2014 19:35

Re: Pan autor se nám rozhořčil a snad i právem

Autor evidentně plácá aniž by věděl o čem.

Můžete nám vysvětlit co je to "leninistické" a "stalinistické" hnutí? Předpokládám, že máte VUML, když o tom tak suverénně plácáte, takže to pro Vás určitě bude hračka.:-)

R. Divín 22.11.2014 19:33

Zločinecká organizace

Kdy konečně přestaneme přešlapovat kolem komunistů takovým obloukem? U nás se sdružovala skupina komunistů před listopadem a tu stejnou základnu má i dnešní KSČm. Možná si nechali vyrobit jiné knížky a přidali si písmenko m. A právě Filip, Grebeníček, Ondruška, Semelová, Grospič, jsou staré komunistické kádry. Ta organizace volně pokračuje dál a se stejnou doktrínou a ideologickými prvky. . Ta základna starých komunistů si volí svoje zástupce do parlamentu. Na tomto demokratickém kroku nemají komunisté žádnou zásluhu. Trestuhodná polovičatost národa je v tom, že nebyli zrušeni a pokračují dál, jako pátá kolona v rozbíjení státu.

M. Steiner 22.11.2014 19:13

Re: Pan autor se nám rozhořčil a snad i právem

Nejde o moje rozhořčení. Ani nemám vůli někoho trestat. Celá věc se vztahuje jen a pouze na otázku, zda trestnost podpory a propagace fašismu, nacismu či leninismu,stalinismu jako nezbytnou podmínku vyžaduje reálnou existenci hnutí fašistického, nacistického nebo leninistického, stalinistického (alespoň částečně organizovaného).

Jde o předpoklad impotence demokracie, která má napřed tolerovat a strpět zformování nacistického hnutí (apod.), teprve potom by přicházelo do úvahy trestat jeho podporu a propagaci. S tímto nelze souhlasit.

Doporučuji Vám si znovu pozorně (!) přečíst článek!

Vůbec nelze souhlasit, že Semelová je osamocena. Je poslankyní PČR.

Vedla nyní ve volbách úspěšně kandidátku KSČM do zastupitelstva Hl. m. Prahy tento rok. Má celou řadu stranických funkcí.

V. Čermák 22.11.2014 18:32

Pan autor se nám rozhořčil a snad i právem

nad výroky soudružky Semelové, chtěl by ji za ně ztrestat, ale nemůže. a to Semelová je osamocená. Zbývá jen to rozhořčení. Aspoň vidí, ale spíše ne, jaké to je pro valnou část lidí číst a poslochat dnes a denně podobné lživé "pecky" v našich médiích, v Tv i zde na Psisku.

B. Rybák 22.11.2014 15:48

Re: Zajímavé.

Hnutí směřující proti základním demokratickým principům naší ústavy pochopitelně nemůže "de jure" existovat (jak správně píše i pan Steiner). Může ale existovat "de facto", což nelze nijak vyvrátit a soudy s tím musí počítat. Zločinná "bolševická" a nacistická ideologie bezpochyby dosud existuje (přinejmenším v knihách), a její principiální obhajoba je bezpochyby protiústavní.

Soudružka Semelová je ale poslankyní, musela by být tedy sněmovnou vydána, což by mohlo být např. pro ČSSD dost náročné. Především je ale poslankyní za stranu, která je velmi pravděpodobně příkladem de facto protiústavního hnutí, které mělo být dávno zakázáno, protože se od své minulé bolševické ideologie nikdy zcela jednoznačně nedistancovalo!

A k dovršení všeho tu máme hnutí ANO, jehož populisticko vůdcovský princip je přinejmenším potenciálně nedemokratický a dokonce i hnutí ekologistická, povyšující práva zvířat nad práva lidí, chtějící občanské a podnikatelské svobody podrobit přísné kontrole a cenzuře politicko korektní inkvizice a trvalé vládě "zelených" spasitelů (ekofašistů), kteří jsou velmi akutním ohrožením "západní" kultury i demokracie!

Proto nevěřím, že ta soudružka bude odsouzena protože tím by byli ohroženi nejenom naši komunisté (osvědčení vlastizrádci se přece mohou EU vždy hodit) ale i vítězící neolevicí protěžovaní ekofašisté.

J. Mrázek 22.11.2014 14:32

Ano, co jiného dělá Amerika?

Na tu chcete také zaútočit se stejným metrem, nebo máte důvod pro jiný metr a ten důvod napíšete ? A dokážeme zdůvodnit LOGICKY ten různý metr ?

J. Mrázek 22.11.2014 13:56

Ten paragraf se hodí i na jiné ....

Pokud někdo popírá reálný vliv jedné mocnosti na destabilizaci několika zemí s cílem odvrátit pozornost od vlastních problémů, které mohou doslova zlikvidovat současnou západní civilizaci a uvrhnout ji do chaosu.... neboli, víte, která země je nebezpečnější? Usa. Nemají totiž na svém území US ambasádu ....

Dotaz - proč volíme pokaždé jiný metr na jinou zemi ? Pokud jedna ohrožje celý svět a druhá jen reaguje na činy té první, měl by být agresorem a původcem problémů označen logicky ten první, ne ten, kdo vzápětí reaguje. Proč jednáme nelogicky a děláme ze sebe užitečné i...ty ???

V. Ondys 22.11.2014 12:31

:)))))))))) Taky poučný rozhovor s jedním levičákem

http://www.youtube.com/watch?v=SDBjZihS89g

V. Kain 22.11.2014 11:38

Re: Už je na čase !

Kdepak ti nikam neodtáhnou.Ti už tady mají svoje pokračovatele.A pokud jde o soudružku Semelovou,tak tam je jasné,že ji soudruzi padnout nenechají a že jich v naší nezávislé justici je (jako vší).Ona sama kdyby si nebyla jistá,že se jí nic nestane,tak by\ si tu svoji rudou mordu na špacír tak nepouštěla.