26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

POVÍDKA: Ekobible

Zavolali mi z Ekonakladatelství, že by si u mě chtěli objednat ekoilustrace pro Ekobibli. „Jakouže bibli?“ ptám se. „Ekobibli.“ „Co to je zase za bibli?“ „Když nám ji náš Ekobůh zjevil, nazval ji Zelenou biblí.“

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Plzák 28.9.2014 16:57

Argument

V milionu partikelů - částeček, říkejme jim raději kuličky, je 380 kuliček CO2 a ty mají způsobit přehřátí země.

Těch 280 předindustriálních kuliček nepůsobilo nic, respektive jednou ochlazení a jindy zas oteplení. Sto kuliček navíc nás dnes, podle pana Rady, zabije, uvaříme se ve vlastní šťávě. A co teprve naši potomci!

Hlavní, že panRada má pádné argumenty a nesnáší bývalého pana prezidenta Václava Klause.

P. Rada 28.9.2014 19:39

Re: Argument

Pane Plzáku vymýšlíte si POMLUVY a pokud pravdu znáte pak vysloveně LŽETE protože: 1. Nikde jsem netvrdil ..."Sto kuliček navíc nás dnes, podle pana Rady, zabije, uvaříme se ve vlastní šťávě"...

2. Slenikový efekt je široký soubor reakcí a zpětných vazeb ze kterých jste si pokřiveně vybral kousek a ostatní dokonce podstatnější pominul.

3. Nevadí mi bývalý president V.K. a vůbec nevím jak jste přišel na to, že ho nesnáším.

To co mi ale vadí je kombinace např. narcisticky nemocného člověka s vysokou státní funkcí. Obecně mi i dnes vadí, že tzv demokracie zavedli pro jakéhokoli řidiče autobusu poviné a opakované psychotesty - ale své politiky kteří na palubách vezou násobně mnoho cestujících, nechávají vládnout bez ohledu na jejich duševní dispozice.

Pěkně dopady těchto faktů komentuje Koukolík: ... https://www.youtube.com/watch?v=PpMJkaf117g

M. Prokop 28.9.2014 21:35

Re: Argument

"To co mi ale vadí je kombinace např. narcisticky nemocného člověka s vysokou státní funkcí. "

Al(Ma)Gore?

M. Prokop 28.9.2014 21:33

Re: Argument

Pan Rada zde je neškodná kuriosita.

Problém jsou Radové - vyžírkové v IPCC, EU a podobných spolcích.

J. Plzák 27.9.2014 14:23

Ježíš, Rada,

vy do toho nekecejte!

P. Rada 27.9.2014 17:45

Re: Ježíš, Rada,

Pane Plzáku argumenty jak vidno nemáte - zato stesk po cenzuře je u Vás patrný.

P. Rada 27.9.2014 11:00

Střípek pravdy?

.... "Nevyplazujte jazyk na nikoho, na nic a do ničeho, nechcete-li přijít o bohatství.".....

Tím obecným a po generace obnovitelným BOHATSTVÍM je ale předně půda. Byla a je naše živitelka i když dnes se to pod dominantou fosilů, jádra, informatiky... někomu třeba už tak nejeví.  Dosud ale lidstvo bez fotosyntézy nedokáže vyrobit z vody a vzduchu jedinou kostku cukru - a nejen to. Jsme tedy doslova závislí ba poznání biologických vazeb - tedy i na Kutílkem peskované ekologii která by měla poprávu být naší biblí.

Realita se paradoxně jeví tak, že pan profesor pedologie, už zřejmě nedomýšlí, co vlastně a na čí popud píše. Kéž by si po sobě pořádně pročetl a domyslel alespon závěr svého textu.

M. Prokop 27.9.2014 17:43

Re: Střípek pravdy?

To je dobře, že vás nasral.

Že si dělá srandu z vašeho boha.

P. Rada 27.9.2014 18:02

Re: Střípek pravdy?

Pane Prokope:

1. Teze Boha k nastínění paradoxů v autorově příspěvku vůbec není zapotřebí.

2. Vyslovuji spíše obavu o zdravý úsudek autora a zároven podezření, že si ze starého člověka, zde kdosi veřejně udělal ideologického poskoka.

M. Prokop 27.9.2014 21:42

Re: Střípek pravdy?

Naopak. Autor nechce být poskokem zelených zlodějských ideologů.

J. Plzák 28.9.2014 16:30

Re: Střípek pravdy?

Nevím jak je starý pan Rada. Zjevně ale si z něj udělali ekologisté něco čtyřnohého. Na to nemusí být ani moc starý.

Ze zaníceného světaspasitele lze udělat lecos.

P. Mach 27.9.2014 17:59

Re: Střípek pravdy?

Za to pod hektary fotovoltaických parodií na elektrárny ta naše živitelka půda prospívá jedna radost, že. Případně zelenými dementy prosazená tzv. biopaliva a s nimi související tisíce hektarů řepky nebo kukuřice je pro tu živitelku půdu úplné požehnání, že. Nemluvě o tom, jak se v německu díky zelené antijaderné hysterii a bilionům euro vyhozeným do kanálu dotací na nefunkční tzv. oze rozbíhá povrchová těžba uhlí.

P. Rada 27.9.2014 18:25

Re: Střípek pravdy?

Pane Machu fotovoltaický tunel spáchaný pod dohledem nejvyšších představitelů státu, považuji za vlastizrádné doposud nepotrestané chování. Dominantní vlastník FV elektráren je dnes ČEZ a tam obratte svou pozornost. Připomínám, že jeho ochráncem jsou lidé jako V.Klaus o jehož minulosti se ví pramálo....

Analogicky je to s tou řepkou, která je často pěstována pro Babišův  AGROFERT - o jehož minulosti se příznačně podobně ví také pramálo....

Obojí je pak o snaze koncentrování moci do jedněch rukou. Kdy další "ruce" si na distribuci el. přirážejí prakticky pětinásobek tržní ceny. V tom Německu které zminujete však naopak prakticky polovinu OZE drří v rukou drobná družstva a rozptýlení jednotlivci kteří přímo energii využívají a to je docela jiná situace.. 

Souhlasím s Vámi, že dotování fosilních zdrojů jsou tuplovaně vyhozené peníze.

Z výše uvedeného ale není patrné nic ve vstahu k mé reakci na autorem předvedené paradoxy. Je však pravidelně smutné jak lidské vynálezy - jako je třeba nůž.. - se dají použít jak na krájení chleba tak k zabijení bližních. Může za to jen ten nůž? Nebo jen věda zvaná ekologie? A kdo je tím v pozadí, který podobně laděné příspěvky zde veřejnosti předhazuje? A s jakým cílem???

P. Mach 27.9.2014 19:03

Re: Střípek pravdy?

Babišův Agrofert ani zcela určitě ne dominantní vlastník nefunkčních oze parodií na elektrárny ČEZ zákonem nezavedli zločinné dotování řepky a zmíněných oze nesmyslů. Za tyto zhovadilosti dlouhá léta lobovali zelení fanatici a zločinci a hlavně díky nim dnes tvz. oze a biopaliva masivně poškozují ekonomiku a přírodu Evropy. Na druhou stranu máte pravdu, zločinec Bursík, který opsal návrh paskvilu známý jako zákon č. 180/2005 Sb. od německého tělocvikáře ani zločinec Paroubek, který tento paskvil prosadil do českého práva dosud potrestání nebyli. Předpokládám, že dle toho co píšete, nebudete mít nic proti tomu, aby jim a stranám jejich členy v té době byli byl předepsána k náhradě škoda ve výši bilion korun, kterou svými činy způsobili. Mimochodem ten německý oze tunel spácháný pod dohledem nejvyšších představitelů státu (Schrodera a jeho následovníků), který vede k masivnímu nárůstu spalování fosilních paliv a plundrování jejich zásob taky považujete za vlastizrádné a dosud nepotrestané chování?

Také bych se vás chtěl zeptat na to, zda netrpíte schizofrenií. Když máte problém s dotováním fosilních paliv tak proč podporujete dotace do tzv. oze, které vedou k tomu, že se nakonec dotují i fosilní paliva, viz http://neviditelnypes.lidovky.cz/nemecko-potize-plynovych-premiantu-d7g-/p_ekonomika.aspx?c=A130520_110453_p_ekonomika_wag

Ano, všechno může být zneužito. Problém s vaší analogií je ovšem v tom, že nůž je užitečný nástroj, kdežto nápad zavézt ve středoevropských klimatických a geologických podmínkách energetiku založenou na tzv. oze není užitečný, je to nebezpečný a neproveditelný nesmysl, který jinak než obřími ekonomickými a ekologickými škodami skončit nemohl a nemůže.

P. Rada 28.9.2014 7:29

Re: Střípek pravdy?

1. Pane Machu Agrofert je ten který využívá/zneužívá onu zmíněnou řepku - nikoli všechny OZE. Za analogiemi osudů i vlivů býv presidenta i býv vlastníka Agrofertu si dál stojím.

2. Ten zákon skutečně "opsal" Bursík analogicky k západoevropské legislativě ale podstatný přílepek do něj a roční nečinnost Fišerovy vlády byly onou vlastní příčinou která jeho zneužití teprve umožnila. Nikde ve světě se podobný tunel jak u nás proto nekonal. .... http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1095913550-nedej-se/212562248420027/

3. OZE je v podstatě to vše, na čem až do minulého století vyrostlo lidstvo - jen dnešní technologie jsou podstatně dál. Dlouho proto setrvávalo na miliardové četnosti. Fosilních zdrojů se ale začlo nadužívat a tak od toku 1986 do dneška jsme jich spotřebovali tolik jak za celou svou epochu předtím a to tempem milionkrát převyšujícím rychlost jejich ukládání.. Toto tempo je dál neúnosné i proto, že lidí přibylo už na 7miiard při zároven rostoucí měrné spotřebě což je problém obecně krajně vážný....... https://docs.google.com/file/d/0B4AuENhmC5kDSTZkSEEydk0yems/edit?pli=1

4. Přidrzle ale phlavně hloupě se ptáte na mou schizofrenii a problém dotování. Ten je ale lidstvu i mnohé živé přírodě vlastní už od doby kdy se její starší generace naučily podporovat své potomky tak, aby měli usnadněný vstup do života. Forma a míra jsou pak otázky k diskusi. Vám pane Machu připomínám, že jste podobně jak většina této společnosti svou měrnou energetickou spotřebou de facto otrokář s několika desítkami energetických fosilních tahounů za zády a podle toho se nevědomě chováte. Denodenně takto všichni rozhodujeme kam náš fosilními otroky znásobený vliv na okolí zaměřit. Každý v ČR přitom na metr čtvereční může jen od oslunění počítat s ročním příkonem cca 1MWh a je na každém, zda či jak tento potenciál využije - nebo např. raději dosud pohodlněji sáhne po oné dosud dostupné fosilní konzervě.

P. Mach 28.9.2014 12:52

Re: Střípek pravdy?

Takže znova a po lopatě.

Ad1) Za dotování tzv. biopaliv dlouhá léta neloboval ani babiš ani agrofert. Byli to zelení fanatici, kdo neustále blábolili o tom, že biopaliva jsou co se týče co2 neutrální a že by měly nahradit klasické zdroje. Zoufale se tady snažíte házet vinu na agrofert nebo ČEZ a trapně předstíráte, jako by to snad byl jen český problém. Problém devastace přírody a ekonomiky prostřednictvím tzv. biopaliv a oze je problém globální. Je snad agrofert zodpovědný za kácený deštných pralesů kvůli biopalivům a čez zodpovědný za rostoucí spotřebu uhlí v německu nebo jsou za to zodpovědní zelení fanatici a zločinci, kteří prolobovali nebezpečný nesmysl s dotováním nepotřebných a nefunkčních nesmyslů. B je samozřejmě správně. ¨

Ad 2) Tenhle propagandistický blábol jste tady pověsil už snad po sté. To ovšem na jeho nesmyslnosti a lživosti nic nezmění. Samozřejmě, že zločinec bursík svůj zločin obhajuje, to ovšem o nic méně neznamená, že jako obvykle nelže jako když sedmá generace tiskne. ANo komsocanský přílepek vše zhoršil, ovšem je naprosto jasné, že ta obrovská devastace způsobená dotacemi do tzv. oze vznikla hlavně tím, že taková zhovadilost jako zákon č. 180/2005 sb. se dostala vůbec na pořad dne. V německu žádný přílepek neměli a domníváte se že ty biliony eur, které bez užitku vyhodili na dotace do tzv. oze a masivní nárůst spotřeby uhlí je snad v pořádku? Položil jsem vám otázku, zda německý oze tunel a německé plundrování fosilních zdrojů taky považujete za vlastizrádné a dosud nepotrestané chování. Samozřejmě jste se ani nepokusil na ni odpovědět.

P. Mach 28.9.2014 12:55

Re: Střípek pravdy?

Ad 3) Opět dokazujete, že máte hlavu zadělanou ideologií, nejste schopen racionální úvahy a přehlížíte očividná fakta. Je očividným faktem, že v zemích kde se využívá jaderná energie je spotřeba fosilních paliv menší než v zemích kde se jaderná energie nevyužívá. Odstrašující příklad německa jasně dokazuje, že snaha nahradit jadernou energii takzvaným oze, vede (za obrovských nákladů) jen pouze k tomu, že se spaluje mnohem víc fosilních paliv (hlavně špinavého uhlí). Tudíž se ptám, jste mentálně zdravý, když se rozčilujete nad spotřebou fosilních paliv a při tom podporujete dotace do oze paradií, které vedou ke zvýšení spotřeby fosilních paliv? Můj závěr je prozatím ten, že mentálně zdravý nejste.

Ad 4)Zřejmě jste příliš tupý na to, abyste odpověděl na to na co jsem se ptal. Fakta jasně ukazují, že dotace do oze vedou jedině k tomu, že se zvyšuje spotřeba fosilních paliv. Proto vzhledem k vašemu hysterickému odmítání fosilních zdrojů otázka na vaši zchizofrenii (nebo jinou psychickou chorobu zcela na místě). Se svým příměrem jste opět na prosto mimo mísu. Tady se nepodporují, žádní potomci, nýbrž něco co má zcela opačný efekt (a extrémně negativní), než je deklarováno.

Vy jste určitě fosilní otrok. Já nikoli, proto také odmítám dotace do tzv. oze.

P. Rada 28.9.2014 20:15

Re: Střípek pravdy?

Pane Machu ve zkratce:  1. Používáte rétoriku která vede obvykle ke konfliktu a proto mám za to, že o toto Vám také jde.

2. Biopaliva nezačli navrhovat ..."zelení fanatici, kdo neustále blábolili" ... ale západoevropští politici, kteří si během "zelené revoluce" která v tedejší Západní Evropě oddělené od východu železnou oponou dala na základě vědního výzkumu naděje na vysoký růst zemědělské produkce - tedy velkou nadprodukci potravin. To se skutečně částečně stalo a vedlo to k dříve velkým zemědělským přebytkům. Ty se ale dnes už scvrkly jen na cca 5% ní nadprodukci. Tyto malé přebytky lze sice transformovat na palivo... ale aby se producent mohl stát na ropě a plynu skutečně nezávyslý, musel by najít postatně lepší technologii - tedy s EROEI cca 10x a více. Taková se ale až na některé okrajové vyjímky dosud nepodařila vyvinout.

Pan autor (původem pedolog) by zde sám mohl argumentovat, jak těžké je dnes uživit na stále devastovanější půdě lidstvo. To, že legislativní procesy jdou mnohdy ještě pomaleji než vědní poznání je také důvod proč tzv "biopaliva" doposud nenašla kýžené uplatnění.

Biopaliva v ryzí formě ale osobně velmi rád využívám - zejména pivo a párek. Škoda jen, že dnes už obsahují tolik ropy, že bychom se bez jejího podílu sotva uživili.

Na ostatní se pro afektivitu příspěvků ani nebudu pokoušet odpovídat. Mýlím li se a jdeli Vám přeci jen o fakta - dají se dohledat v literatuře. Např. Nátr: https://www.kosmas.cz/knihy/164356/priroda-nebo-clovek/

J. Plzák 28.9.2014 16:37

Re: Střípek pravdy?

Jako přílohu k volebním lístkům jsem dostal pokyny a zkratky, kde figuruje strana Antibursík.

J. Plzák 28.9.2014 16:34

Re: Střípek pravdy?

Právě jsem se dokoukal na snímek z Paraguaye, kde polovina země byla obětována pěstování soji na biopalivo.