27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

SVĚT: Cena odvety za eskalaci krize na Ukrajině

V těchto dnech má vstoupit v platnost nová várka sankcí proti Rusku, které byly dohodnuty Evropskou unií již v předvečer čtvrtečního summitu v Cardiffu. Jejich uskutečnění ovšem bude záviset na tom, zda bude dodržován režim zastavení palby na Ukrajině.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 15.9.2014 0:30

Re: Hm

Pochybuju. Radikální islamisté jsou problém i pro Rusko.

A náhoda - a což takhle referendum ve Skotsku, jenž též odláká pozornost světa od Ukrajiny, nevidíte tam dlouhé prsty Putinovy?

M. Stuchlik 15.9.2014 0:04

Re: Politika je prý umění možného,

KOlik platí KGB?

M. Stuchlik 15.9.2014 0:03

Re: Hm

A radikální islamisty vyzbrojují rusi úmyslně, systematicky, dlouhodobě. Není náhoda, že ISIL vznikl v okamžiku, kdy Putler potřeboval odlákat pozornost světa od Ukrajiny a zaměstnat tam USA a další členy NATO.

J. Jurax 14.9.2014 23:12

Re: Nevšiml jsem si, že by na východě Ukrajiny probíhaly

No, ono na Krymu s jeho současnou ruskou majoritou bylo to referendum stejně jen formalitou.

J. Jurax 14.9.2014 22:59

Re: Tak ono se to může?

Pravíte - cituji "Může podporovat převrat v jiném státě nebo separatistické tendence v jiném státě bombardováním vládních sil, vojenskou a ekonomickou podporou opozice nebo dokonce přímým vojenským zasahováním? Obávám se, že Vaše odpověď nebude ani ano ani ne, ale takováto: MŮŽE, ALE JENOM NĚKDO (=JENOM MY)" - konec citátu.

No, kladete otázku a předjímáte odpověď. Budiž - ale lepší by byl se tázat "KDO A PROČ A ZA JAKÝCH PODMÍNEK může podporovat převrat v jiném státě nebo separatistické tendence v jiném státě bombardováním vládních sil, vojenskou a ekonomickou podporou opozice nebo dokonce přímým vojenským zasahováním?" - a na odpovědi si počkat; jistě by byly zajímavé. Protože to KDO A PROČ A ZA JAKÝCH PODMÍNEK je podstatné.

J. Jurax 14.9.2014 22:52

Re: Tak ono se to může?

Pane Boleslave, uhýbáte. Celkem to chápu, protože na takhle položenou otázku páně Zikmundovu se blbě odpovídá. Po pomoci opozici v Sýrii se volalo, pan Fištejn pro ni horuje i dnes, pomoc opozici v Lýbii proběhla (a země je stále rozvrácena), pomoc kosovské opozici a bombardování Srbska taky, ale pomoc opozici na východě Ukrajiny je odsouzeníhodná. Stejně jako kdysi byla pomoc separatistické opozici třeba v Baskicku nebo severním Irsku - obé bylo podporou terorismu.

Jistě. lze to všelijak vysvětlovat i vysvětlit. Tak to vysvětlete ze svého pohledu a neuhýbejte.

A ještě - pravíte, cituji "Podstatou současných ukrajinských problémů jsou znovu obnovené rusácké imperiální snahy. Pouze slepí, blbí či navedení toto nevidí." - konec citátu. Budiž. Ovšem lepší by bylo "Podstatou současných ukrajinských problémů jsou TAKÉ znovuobnovené ...", neboť tyto nejsou příčinou jedinou. Jen slepí, blbí či navedení nevidí, že dalšími příčinami je dlouholetá neutěšená politická situace na Ukrajině a s ní související neutěšená situace ekonomická a last but not least - taky neobratná politika EU.

J. Jurax 14.9.2014 22:31

Re: Úspěch západu je jistý

Nevím, zda Putinovi chybí či nechybí zdravý rozum, avšak jsem si jist, že není sebevrah. Neboť tím by byl, kdyby vážně byť jen uvažoval o přímém vojenském útoku na Ukrajinu nebo na pobaltské státy.

J. Jurax 14.9.2014 22:22

Re: Pouze zničení azbuckého Kartága může zachránit Evropu.

Jděte už s tím spamem do prdele ...

J. Jurax 14.9.2014 22:21

Re: Politika je prý umění možného,

No, asociovat se politicky i hospodářsky rozvrácenou zemí, kde je občanská válka, nemusí být pro EU nejlepší nápad.

J. Jurax 14.9.2014 22:19

Hm

"Kdyby Západ tehdy poskytl vojenskou pomoc umírněné opozici a nedovolil Assadovi ji kompletně potlačit, nevzniklo by vzduchoprázdno, které zaplnili radikální islamisté."

No, tak by tu mírněnou opozici buď Assad stejně potlačil nebo by ona potlačila Assada. Tertium non datur, když už se střílí a ta opozice jej chtěla svrhnout, arciť umírněně. A kdyby ho potlačila, tak tam už teď vládnou radikální islamisté, co by umírněné opozici rádi pomohli a pak ji přesvědčili, aby je akceptovala. Radikální islamisté umí být velice přesvědčiví, pokud jsou ozbrojeni.

P. Vaňura 14.9.2014 21:03

Nevyřešili jste ZÁSADNÍ problém, totiž, proč Janukovič

nezůstal po útěku z Kyjeva v Doněcku, kde údajně Rusko tak milují, ale z Doněcka utekl do Ruska. Není to náhodou proto, že pro vytvoření Novoruska bylo nejprve třeba zmobilizovat a přemístit agenty KGB/FSB, doplnit je kádry přímo z Ruska a pak teprve mohlo začít obsazování státních úřadů a prostor policie, prostě spontánně budovat Novorusko v souladu s údajným přáním tamních občanů????

Proč, když byl Janukovič v Doněcku, nedošlo k demonstracím na jeho podporu v Doněcku ani jinde????

J. Kanioková 14.9.2014 19:47

Politika je prý umění možného,

nicméně ukrajinská krize snad s každým dnem nabízí pohled i na nemožné a neuvěřitelné.

Pátek 12. září takovým neuvěřitelným dnem byl. Nejprve EU a USA ráno uvalily na Rusko nové sankce, a odpoledne byla po konzultacích mezi EU, Ruskem a Ukrajinou realizace asociační smlouvy EU s Ukrajinou odložena na rok 2016. Podle eurokomisaře pro obchod Karla de Guchta tak „vzniká prostor k projednávání veškerých problémů, které mohou vzniknout, načež bude na třech zúčastněných stranách, aby se rozhodly, co bude následovat 1. ledna 2016. Doufám, že do té doby najdeme řešení.“ V té chvíli ještě platilo, že Ukrajina mezitím po ratifikaci asociační smlouvy, k čemuž má dojít 16. září, získá přístup na unijní trh, zatímco Rusko výměnou neuvalí cla na ukrajinský dovoz.

http://jdem.cz/bqm3q9

Z. Baldova 14.9.2014 18:02

Re: autor nemá pravdu

Mate pravdu sankce s Putinem nepohnou,ale kdo s nem pohne ty rusci bilionari ty budeou nejvice trpet sankcemi a citat z filmu Cisaruv pekar Pekaruv cisar vsechno se da trpet,ale jak se sahne na majetek to to teda ne  Vite co s tim myslim? a je po Putinovi

J. Láníček 14.9.2014 17:08

Re: autor nemá pravdu

Jasně, že je jedno, co chtějí ukrajinští občané. Nás se tady snad někdo ptá, co chceme? A to jsme na tom neskonale líp, než Ukrajinci. Na Ukrajině rozhoduje stejně americká ambasáda prostřednictvím svého agenta a poskoka - čokoládového Porošenka. Teda oficiálně směrem navenek, jinak rozhodují regionální gardisté, fašisté a banderovci. Z těch bude mít oficiální kyjevská administrativa ještě hodně těžkou hlavu.

M. Prokop 14.9.2014 16:03

Re: autor nemá pravdu

Takže je jedno, co chtějí Ukrajinci, rozhoduje Obama a Putin .....

S vámi je docela legrace.

J. Kanioková 14.9.2014 16:02

...

Trollovia vydavateľstva Axel Springer berú do 450 eur mesacne - http://jdem.cz/bqmz89

Německo - Hospodářský výbor upozorňuje na spirálu sankcí - http://jdem.cz/bqm2c8

U extrémních pravicových ochránců Mariupolu - Azov - http://jdem.cz/bqm2d6

Případ Ukrajiny etnicity: E 'Vždy Na Energie - http://www.veneto.antrocom.org/blog/?p=1819

M. Prokop 14.9.2014 15:54

Re: Pouze zničení azbuckého Kartága může zachránit Evropu.

Čím větší blbina, tím častější odkaz.

:-P

P. Pruner 14.9.2014 15:38

Re: Souhlas

Ukrajina v podstatě bankrotuje, takže dávat spousty peněz na tak dlouhatánskou zeď se mi nezdá logické. Nejvíce by ji potřebovali v místech ovládaných separatisty a ti to jistě nepřipustí. Nemluvě o pobřeží.

B. Pauk 14.9.2014 15:22

Pouze zničení azbuckého Kartága může zachránit Evropu.

Rakovinový nádor loupeživé, zamindrákované a lumpenproletářské KSČ metastázoval do postkomunistických falešných a bezduchých oposmluvních Klauzemanových prognosťáckých partají a partajiček (ODS, ČSSD, KSČM, KDU-ČSL, VV, ANO, SPOZ, ÚSVIT atd.), které vůči totalitou postiženým voličům nadále uplatňují tradiční "vedoucí úlohu strany" - jen ve zdánlivě pestřejší podobě – podle hesla: „Rozděl a panuj !“ Rakovina zhoubného, kainovsky loupeživého kolektivizmu se sama od sebe nevyléčí a vnější zásah může přijít paradoxně jedině z Ruska - přesunem čecháčkostánu za Ural a osídlením kotliny Novými Rusy nebo z Ruska a Německa vypuzenými muslimy. Tedy z deště pod okap.„Nepartajnická politika“ (podobná nezávislé advokacii), na bázi občanského zákoníku založená, má reálnou a logicky zdůvodněnou šanci, a to univerzálně.

Všechno už tady jednou bylo – jenom zodpovědný občanskoprávní, adresný a průběžný volební systém na bankovně účetním principu dosud nikoli.Nepomůže nic jiného, než úplná, obousměrná personální ručitelská adresnost a zpětnovazebnost volebního systému na voliče, včetně možnosti levného a voličsky osobně zodpovědného referenda i přímé volby kohokoli :

„Státy se prostě udržují těmi principy, na kterých vznikly“ (korupčník TGM).

Existuje stručný a logický, na partajích nezávislý projekt adresné spoluvlastnické demokracie (nikoli však falešné, diletantské a klamavé tzv. „přímé demokracie“): v článku „Právní stát" na google:

http://www.inuru.com/index.php/spolecnost/organizace-spolenosti/324-pravni-stat-volby

J. Kanioková 14.9.2014 14:46

Souhlas

Prý plán zdi..

http://voicesevas.ru/img/223d30fc9aa78dc5db92e410129a68da.jpg

Ukrajina: Starosta Vitali Klitschko žádá o německou pomoc při stavbě zdi - http://jdem.cz/bqmts2

Barroso do Kyjeva dalších 760 milionů eur z peněz daňových poplatníků - http://jdem.cz/bqmv26

P. Pruner 14.9.2014 14:31

Re: autor nemá pravdu

Urážky vypovídají o Vaši lidské úrovni.

Sankce jsou samozřejmě hospodářskou válkou. Vedle toho probíhá i válka mediální.

Janukovyč posunul podpis dohody s EU, protože byla v tehdejší podobě pro Ukrajinu nevýhodná - kdo rozumný tvrdí opak, tak ji nečetl.

P. Pruner 14.9.2014 14:26

Re: autor nemá pravdu

Janukovyč ruského původu by musel být hlupák, kdyby prchal do nějakého státu podporujícího pučisty. Navíc to sídlo jeho přítele bylo nedaleko hranic.

Zatímco Rusko se pod Putin rozvíjelo, tak Ukrajina rozkrádaná oligarchy je na tom špatně.

J. Boleslav 14.9.2014 14:08

Re: Taktika Putina je úspěšná - aspoň

Doma to jeho tamní osvícení voliči vesměs tak vnímají, a to je pro něho zřejmě podstatné. Bohužel.

J. Jílek 14.9.2014 12:26

Re: Proč v nadpisu uvádíte putinovo oblíbené heslo,

jen naprostý debil netuší, kolik let trvala příprava podpisu asociační dohody trvala, jen naprostý debil neví, že asociace sama o sobě ještě nic neznamená, že Turecko čeká asociované na členství už 50 let...kdo vychází jako ten debil, Rybáku? :-)

J. Jílek 14.9.2014 12:23

Re: "Kdo nejde s námi, jde proti nám" ?

někdo vám ho bere, pipino?

J. Jílek 14.9.2014 12:23

Re: Proč v nadpisu uvádíte putinovo oblíbené heslo,

Juščenko neměl co podepsat, protože parlament ještě dohody neschválil....a EU měla nějaké podmínky

na volby čekat znamenalo dočkat se už druhého zfalšování voleb Janukovyčem....na Krymu se to ukázalo...i tam musel Putin treperendum zfalšovat, přestože je tam Rusů většina

J. Jílek 14.9.2014 12:17

Re: Rusko anektovalo Krym

asi proto Putinův poradní orgán došel prohlášení, že treperendum pod dohledem Putinovy soldatesky na UKrajině bylo zfalšované... :-)))

J. Jílek 14.9.2014 12:15

Re: autor nemá pravdu

Amerika vydala 5 miliard na zcela jiné věci, kremlobote přiblblej...http://1url.cz/TToh

eu nepotřebuje hospodářsky válčit s Ruskem, pro to chybí jakýkoliv rozumný argument...Ukrajina usiluje o asociaci s EU víc jak deset let a asociace ještě neznamená členství v EU. Turecko vyjednává ve stejné pozici (má podepsanou asociační dohodu) už 50 let....problém spočívá v úsilí Ukrajiny vymanit se ze závislosti na SNS, kterou nikdy neuznalo, dohodu neratifikovalo a vyhlásilo vystoupení i ze statutu pozorovatele v SNS. Když Janukovyč neratifikoval, Rusko vydalo prohlášení, že to "nebude komentovat, protože je to vnitřní záležitost Ukrajiny a Rusko do toho nemá právo zasahovat..."

P. Skřivan 14.9.2014 11:56

Re: autor nemá pravdu

Vy myslíte, že Rusům se nestýskalo po SSSR ? Proto asi ten tzv. demokraticky zvolený prezident uprchl do Ruska hned potom, co mu začalo být doma horko.

Ono se s názory lidí dá manipulovat, ale jen do určité míry. Ve chvíli, kdy je bída, což na Ukrajině je a byla, tak přestanou mít náladu na všechny ruské "poradce" a vzpomenou si na to, že v americké zóně se žilo vždy lépe. ... takže trošku zaměňujete příčinu za následek ... .

P. Skřivan 14.9.2014 11:51

Re: Rusko anektovalo Krym

Jste si jist, že tam nevraždila KGB, aby si zajistila správný výsledek referenda ?