26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

GLOSA: Jste lepší než konkurence? Soudy vám to osladí

Tak by se ve stručnosti dal shrnout verdikt soudu ve Frankfurtu nad Mohanem. Soud rozhodl plošně zakázat provoz služby Uber, která údajně představuje nekalou konkurenci pro klasické taxislužby. Stejné rozhodnutí již dříve uskutečnily radnice v Berlíně a Hamburku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Š. Hašek 5.9.2014 21:38

Moc bych se do MGIMO

nenavážel. Závist.

Nebo si někdo myslí, že taková Slezská universita Krnov (namátkou), neb vysoká škola nějakého slovenského poslance ve vesničce při moravské hranici (chlubí se hejtman Hašek) je něco chytřejšího?!

Bacha!

Třetina našich středních a vysokých škol je absolutně k ničemu (jejich absolventi pouze tak na krajské úřady, znají Word, Google - obojí blbě, jinak úplně nezaměstnatelní). 

Zabývejme se důležitějšími problémy!

Š. Hašek 5.9.2014 21:39

Re: Moc bych se do MGIMO

Velice se omlouvám, mám za sebou perný den.

PT veřejnost si dosadí k jakému článku moje poznámka byla určena.

Děkuji.

Š. Hašek 5.9.2014 21:18

Velice potřebný článek.

Š. Hašek 5.9.2014 21:14

Asi stejné jako

v zemích, kam nevstoupil pařát úřadů stran dopravní obslužnosti.

I v dosti malé díře (použito pouze (!!!!) pro zkrácení specifikace sídla) v Rusku, Rumunsku, Turecku se najde dosti dopravních prostředků, které Vás v reálném čase a za za reálné smluvní ceny dopraví kamkoliv. Dopravce evidentně má státní licenci a přes mezičlánek (??) nějakého šéfíka (Rusko, není vždy) a za smluvní cenu, či pevně danou cenu (po městě 12 rublů) Vás dopraví kamkoliv. Do běžného cíle ihned. Bez jízdenky, bez účtenky, znovu opakuji cena korektní (velice). A daně jsou sicher taky, to už si Putin vohlídá.

Srovnej s obslužností české vesničky o víkendech. Po návratu z Ruska vždy čumím, jak jsme belbí. A volám taxi. Neb okružní linka (na telefon až ke dveřím chalupy, jako v Rusku) není k mání, neb by se u nás majitel linky voběsil stran dotované jízdenky autobusu, který ale stejně nejede.

Nebrat prosím jako rusofilství. Vyřešil již Karel Havlíček a učí se v šesté třídě.

I. Hil 5.9.2014 15:13

Autor si nevšiml, že taxikáři musí mít licenci

.......

D. Krajíček 5.9.2014 20:55

Re: Autor si nevšiml, že taxikáři musí mít licenci

Diskutující si nevšiml, že i v zemích bez taxikářských licencí taxislužba funguje a to dokonce na tržním základě. Dokonce existují i země, kde řidičský průkaz dostanete týden po podání žádosti bez jakýchkoliv zkoušek (Egypt). A dokonce se tam povinně nesvítí ani v noci. Přesto tam auta jezdí a počet nehod je nižší, než u nás.

Š. Hašek 5.9.2014 21:44

Re: Autor si nevšiml, že taxikáři musí mít licenci

Licence může být na jednu stránku požadavků. Sehr einfach.

Nebo taky skoro nesplnitelná.

Vypadá to, že "v zájmu spotřebitele" si ani podlahu nevyluxujete. S dopravou po městečku možná podobné. Za pět let.

J. Veselý 5.9.2014 11:05

Autor hlavně neuvedl,

že důvodem zákazu bylo, že řidiči zapojení do systému Uber v Německu nemuseli mít ani žádné extra školení, ani přezkoušení, ani speciální pojistku pro případy škody způsobené zákazníkovi. Zkrátka každá Gertruda na mateřské, které stálo na dvoře momentálně nevyužité auto a která měla čas, mohla nabírat a vozit zákazníky, aniž by někdo prověřoval její orientační a řidičské schopnosti, technický stav vozu atd. Proto taky může být s cenou úplně jinde než běžné taxi. To mi přijde jako docela divočina a jako zákazník bych velkou důvěru neměl. Co se stane při nehodě kde zákazník má např. trvalé následky a řidič nemá dostatečné pojištění?

J. Plzák 5.9.2014 11:02

Otázka je,

jak rozhodnutí dlouho vydrží.

"Uber" netaxikaří, pouze zprostředkovává. Asi se s tím dá jít k Ústavnímu soudu. Ten v Německu funguje nadmíru dobře.

Když zelení kašpaři a to jsou v Německu prakticky všichni, propagovali "Fahrgemeinschaften", společné ježdění lidí do práce, nikomu nic nevadilo.

Nevadilo, že auta nejsou pro veřejnou dopravu pojištěna ani technicky kontrolována, že řidiči nesložili speciální zkoušky, nevadilo nic.

Teď to samé vadí, protože jedna branže myslí, že po létech monopolu musí zůstat vše při starém.

F. Matousek 5.9.2014 9:43

auror neuvádí

nebo asi ani neví, ze systém podnikání Uber uz byl pred Nemeckem zakázán ve Francii ?!

P. Dvořák 5.9.2014 1:14

Jsem rád, že žiji v systému,

díky "kterému je naše civilizace nejbohatší a vykazuje nejvyšší hodnoty blahobytu."

Dnes jsem letmo zachytil informaci, že bude vydána další emise státních dluhopisů. Výtěžek prý bude použit na uhrazení předchozích dluhopisů. Nejsem ekonom, ale půjčovat si na zaplacení předchozího dluhu, mi nepřipadá nijak výrazně blahobytné.

Samozřejmě bráno z pohledu toho, kdo ty dluhy bude muset jednou zaplatit. Ne z pohledu toho, kdo ty dluhy nadělal a z dluhů jiných celý život žije.

I. Schlägel 5.9.2014 7:55

Re: Jsem rád, že žiji v systému,

Výstižnější pojmenování socialismu bych nevymyslel ;-)

P. Zeman 5.9.2014 8:57

Re: Jsem rád, že žiji v systému,

Cestou po městě vídávám na oranžových plakátech premiéra Dluhoslava Sralbotku, kde se prsí svými "úspěchy" (komu přidal, co zrušil...), ale ani na jednom není, kde na to všechno vezme. Ale ono je to celkem jasné i z vašeho příspěvku.

V. Sýkora 5.9.2014 9:11

Re: Jsem rád, že žiji v systému,

Já tedy za tento systém zas tak rád nejsem, ale z vaší strany se zřejmě jedná o ironii. Jen si také nejsem jistý, jestli si uvědomujete, že projevy, který zde popisujete, jsou právě výsledkem všech státních zásahů, regulací, dotací, podpor tj. všech těch peněz, který se z nás, co ještě pracujeme, stále hůř ždímají a proto se tedy musí ještě navíc tisknout.

S. Donát 5.9.2014 12:23

Re: Jsem rád, že žiji v systému,

A k tomu všemu se najde spousta pitomců, kteří křičí a nadávají, jak je ten kapitalismus špatný a zlatí komunisti a já nevím co ještě... asi vůbec netuší, že s kapitalismem má dnešní ekonomika společného jen málo. Naopak, socík, kterému jsme utekli v roce 1989 se nám vrací, odkud jsme ho nečekali...

P. Dvořák 5.9.2014 18:38

Re: ... socík, kterému jsme utekli v roce 1989 ...

nemá téměř nic společného s tím, co tady máme dnes. Nejde o to, jestli byl lepší nebo horší, to je nejen věc názoru, ale především to záleží na tom, v které sociální nebo společenské vrstvě (klidně to nazvěme třídou) člověk žil tehdy a dnes a jak velká ta vrstva (třída) byla.

Zcela nepochybně se děsivým způsobem rozevřely ony stále opakované ekonomicko-sociální nůžky, kdy se lidé nikoliv přímo vlastní vinou dostávají na úplné dno a jiní lidé se nikoliv vlastním přičiněním stávají tak bohatými, že ani veškeré jejich příbuzenstvo do pátého kolena nemůže běžným způsobem tento majetek během života utratit.

Takže rozhodně ne zlatí komunisti, ale ruku na srdce, kdyby v listopadu 1989 lidem řekli, kde budeme za čtvrt století, zůstali by skoro všichni raději v práci nebo by šli domů.