27.4.2024 | Svátek má Jaroslav

Diskuse k článku

ROZCESTNÍK: Beta a Svojkovské skály

To jsem v sobotu ráno kolem šesté rychle hledala typ na nějaký ten výlet. Kafe v termosce, tatranky a stativ v ruksaku, netrpělivý pes běhající mezi mnou a předsíní... a trasa byla stále neznámá. Ne, není to snadné teď – se stárnoucí Kosatkou dravou - hledat pro nás výletní cíl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Z. Dalmi 2.4.2014 20:11

Zajímavá prochajda

a hlavně fotky. Drsný kraj - jako u nás :-)

H. Williamson 2.4.2014 17:03

Moc pekne

Modlivy dul mne obzvlaste zaujal. Uz jsem obdivovala fotky pres Beti denicek. Opet me zaujalo, jak ty Jizerky byly turisticky uz dlouho vic rozvinute nez rovnez sudetske Jeseniky. Asi v Jizerkach byli lidi bohatsi - bylo kolem vic prumyslu a obchodu, a Liberec dulezite mesto a tak i zbyl cas na turistiku.

T. Zana 2.4.2014 18:28

Re: Moc pekne

Xerxová to bude vědět líp, ale mně vždycky přišlo, že se v Jizerkách trumfovali Češi s Němci - kdo postaví lepší rozhlednu, turistickou chatu a tak.

A. Lex 2.4.2014 18:37

Mě kdysi vykládal můj šéf, jak bylo výhodné pro Brno, že zde žili Češi, Němci a Židé pohromadě. Navzájem se "hecovali", kdo bude lepší a město a okolí se rozvíjelo. Jak to dopadlo víme všichni :-(.

Z. Xerxová 2.4.2014 18:49

Re: Moc pekne

nebudeme si nic moc nalhávat - byly to hlavně německé spolky. Ono jich prostě tady bylo víc - třeba v Kateřinkách (dneska sousední čtvrt - tam chodíme do lesa) - v roce 1930  žilo 828 obyvatel - v toho celých 14 Čechů.

Z. Xerxová 2.4.2014 18:40

Hani, ale tohle nejsou Jizerky. To je od Liberce na druhou stranu - "do kraje". Je to kraj Lužických hor - spíš už Kokořínsko. Nejblíž je z větších měst asi Nový Bor.

Ale myslím, že to taky byly ještě Sudety - ale to musím vygooglit... Je to už podstatně úrodnější svět - však taky velké statky, mlýny, dvorce, zámečky... jsou v každé vesničce.

Z. Hanča 2.4.2014 20:52

Re: Moc pekne

Vzhledem k tomu, že Nový Bor je brána Lužických hor, klidně bych prohlásila oblast kolem Sloupu a Svojkova za okrajové výběžky Lužických hor.

Moc pěkný rozcestník, Xerxová, ráda si přečtu i o známých místech. A Betka je skvělá, jak se těší a pak zvládá výlety - tak jen tak dál !!!

Z. Xerxová 2.4.2014 13:22

ta šestá ráno...

... zaujala skoro všechny víc, než krásy kraje českého  :o)

No - v šest jsem snídala a googlila si výlet, no a polovička taky vstal (většinou vstává o chvilku později než já) a chtěl vědět, kam jedeme... A tak jsme snídali, balili, trasovali.... do toho kvílela nervní psice, že nám to dlouho trvá. Vyjeli jsme po půl sedmé - jeli jsme schválně pomalu po vedlejších silničkách (je tam opravdu moc hezky), provoz nulový (dobře se pak kochá). Takže na výlet jsme vyráželi kolem půl osmé. Návrat k autu v devět a pak ještě poctivě půlhodinový průzkum hradu. Odjížděli jsme z parkoviště po půl desáté a to tam dorazilo první auto s výletníky (hůlky měli, ruksaky a šli směr Modlivý důl). Jinak opravdu nikde nikdo...

Rádi chodíme brzy - vstávání nám nevadí, oběd byl předpřipravený a odpoledne se stihlo udělat hodně práce na zahradě.

D. Ruščáková 2.4.2014 15:29

Re: ta šestá ráno...

Xerxová, já vám to dobrovolné vstávání prostě závidím!:)) Já se třeba v sobotu nebo neděli vykopu z pelechu i před sedmou, ale jednak jsem obvykle jediná a jednak dokud nemám kafe, nefunguju. A kafe prostě neumím vypít rychle:)) Takže já bych přijela na to parkoviště tak v dobu, kdy vy byste už odjížděli... jako ti lidé, co jste potkali:))

A. Lex 2.4.2014 12:34

Xerxová nikdy nezklame!

Parádní výlet, alespoň podle fotek. U nás takové krásné skalstvo nemáme. A z Betky mám radost!!!

Ta kaplička v pískovcové skále s gotickým obloukem nad vchodem je moc krásná.

M. Pajakerryková 2.4.2014 10:52

já jsem četla

už v 5 ráno u krmení pardála a paviána, ta Beta se fakt má, to je určitě nejvíc scestovalá doga co znám :)

našemu Frogimu se čím dál hůř vstává...a jak se včil budíme 2x za noc tak ho budíme a rušíme...a on se stěhuje z ložnice do pokoje a pak zas zpátky...ach jo už je opravdu starý a má nárok...a jak byl šikovný zamlada!!! metrovou skočku bez dotyku skákal!! To agiliták Terry o kus lehčí ty nohy poskádat neumí....a vždy škrkne

Z. Xerxová 2.4.2014 13:25

Re: já jsem četla

Betka jak kdy. Někdy se chová zcela zdravě, jindy jakoby trošku ztěžkne - ale jinak na ní nic vidět není a někdy kulhá. Na jednu, na dvě a někdy na celýho psa... Potíž je v tom, že jsme nevypozorovali žádný důvod - proč je jednou tak a jindy onak. Ani počasí, ani výlety, ani aktivita... Necháme to koňovi, má větší hlavu... Stejně s tím nic neudělám

Z. Yga 2.4.2014 9:35

Hezkýýý

Betce to na fotkách sluší a jsem ráda, že je v takové kondici.

Jo - od nás je to pěkně daleko, takže se kochám jenom přes tebe. Ale nevadí, tvůj popis a páně Josefovi fotky mi nahradí "osobní styk".

A jak se dnes hezky doplňují články - Krakonošovi podléšky a tvoje toulání podléškami - máme dobrého redaktora (:o))).

Z. Vave 2.4.2014 9:17

Vypadá to tam

moc hezky, Xerxová. I když teda nevím, zda by se mi to tak pěkně jevilo i v šest ráno. ;o)

Je to krásný kraj, jsem moc ráda, že ho stále můžete prozkoumávat s nezdolnou a zážitků chtivou babkou Betkou. :o) <3

Přeju všem krásný den. <3

Z. Matylda 2.4.2014 9:10

V sobotu ráno kolem šesté

mám teda úplně jiné starosti, než hledání výletu, Xerxová :) Nicméně tenhle výlet vypadá parádně a moc se mi líbí fotka Modlivého dolu. Někde jsem ten název už slyšela, tak teď si ho aspoň mám  s čím spojit. Tak ať to Betce dál běhá.

D. Ruščáková 2.4.2014 8:59

Parádní výlet, milá Xerxová,

byť kapku v hrůzostrašný čas:)) I když... pak máte šanci fotit krajinu bez lidí, že? :P

Jsem moc ráda, že to Betce pořád nejen chodí, ale i běhá. I v tomhle terénu! Tak ať vám to vydrží:))

M. Sedláková 2.4.2014 8:53

Moc zajímavé povídání paní Xerxová.

A nádherné fotky, z nichž některé např. ta s Bětkou na schodech je přímo tajemná. Je to hezký kus přírody v Čechách, jen bohužel od nás z ruky.

Míša z Plně

T. Zana 2.4.2014 8:39

Pěkné!

Škoda že to máme dost z ruky, vypadá to na krásný malý výlet. Hned jak jsi o tom psala prvně, vybavily se mi schody v Modlivém dolu, ale zdá se, že to byl jen mírný začátek.

Tak ať to Betě běhá!

Z. Jarka_F. 2.4.2014 7:44

Zdravím!

"To jsem v sobotu ráno kolem šesté..."

Jauvajs :- ))))

Z. Xerxová 2.4.2014 6:16

hezký den

hezkou středu všem Zvířetníkům a zvířátkům :o) těm , co dneska něco slaví, přeji vše nej nej. A těm, co potřebují pofoukat bolístka na těle či na duši, držím palečky, ať je brzy líp.

hezky tam bylo. Moc hezky... Ještě k fotkám - 1. je stoupání po schodech v Modlivém dole, 2. skalní kaple Panny Marie Lurdské. 3. klesání (zatím malé) po značené cestě a pak na obzoru viditelný "volný pád", 4. Bukové údolí, 5. Svojkovský skalní hrad a 6. výhled z čedičového Slavíčka do úžasně krásného listnatého lesa (plného jaterníků - viz. Krakonošův kytvovník).