26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

EKOLOGIE: Po nás potopa, ale bez vody

PO NÁS POTOPA. Všeobecně rozšířené rčení, kterému rozumí hnedle každý. Jak vzniklo? Slovo potopa má nesporně původ v biblickém vyprávění o velké potopě. To symbolizovalo obraz hrůzné zkázy za nesnášenlivost, pýchu a utlačování bližních.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rybák 1.4.2014 12:04

Odkazy

http://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/ceska-ekonomika/zisk-bank-v-ceske-republice-vzrostl-na-64-miliard-korun/r~i:article:775556/

http://nazory.aktualne.cz/komentare/chleb-hry-a-amazon-vulgarni-logika-pracovnich-prilezitosti/r~7e6aa976b43011e384150025900fea04/

B. Rybák 1.4.2014 11:54

Lákání dravců, druhá etapa

Sarajevský atentát (a na něj navazující puče) otevřel (ČSSD) cestu k nestydatému, t.zv. "lákání" zahraničního kapitálu, který místo aby za možnost dostat se k prameni stabilních a obrovských zisků platil "jako mourovatej", byl "lákán" pomocí pozemkových darů, daňových prázdnin, dotací a neomezováním ve vztahu k našim podnikatelům a zaměstnancům, občanům a k našemu životnímu prostředí.

To, že se za to osvědčeným "lákačům" tento kapitál odvděčil přinejmenším(!) "bruselskými pašalíky" (Špidla, Pilip, Fischer...), pochopitelně pana Ištvana a jeho "partu" vůbec nezajímá!. Půdu a dotace např. za slib 10 let podnikání dostaly i firmy, které bez postihu odešly mnohem dřív, prodavačky v řetězcích mají problém se jít vyčůrat natož najíst, tempo práce nekvalifikovaných pracovníků v jejich skladech vydrží málokdo (slabší jedince nemilosrdně vyhodí) a neplacené přesčasy jsou jistě pouze výrazem jejich vděčnosti za tu skvělou životní příležitost! Postihy těchto řetězců za soustavné, občas i zdraví ohrožující podvádění našich spotřebitelů jsou směšné. Např. výrobce oceli Steel Mittal v Ostravě arogantně a zcela beztrestně překračuje o stovky procent naše limity na exhalace a našim státním a městským dokonce vyhrožuje, že jestli ho budou obtěžovat, tak se posune o pár desítek km do Polska, kde limity (u našich hranic nikoho nezajímají - ani EU).

"Naše" banky, jejichž stabilita je důsledkem nestoudného okrádání našich občanů vysokými bankovními poplatky a nepatrným investicím mohou naše peníze (nejenom miliardy svých zisků) převádět svým marnotratným "matkám" stejně jako ty montovny, jejichž "matky" navíc naše výrobky z jejich montoven (re)exportují za několika násobnou cenu!

Příchod "Amazonu", který má "na krku" procesy za "otrocké" zacházení se svými zaměstnanci (především brigádníky) je novou etapou v naší přeměně na hospodářský "protektorát", protože v jeho případě už nejde ani o montovnu (on nic nevyrábí), ale o (kamionový) terminál s těžkými dopady na život našich občanů!

R. Langer 1.4.2014 9:10

Re: Perfektní zhodnocení.

Jaká česká pravice? Tím myslíte koho?

R. Langer 1.4.2014 9:08

Re: Nejlepsi bude nic nedelat, ne? Tenhle clanek je ...

Polosocialistické? ;-)

J. Jurax 31.3.2014 0:16

Re: Jak jste přišel na to,

Jak socialisté zatočili s nezaměstnaností - vládli 22. 7. 1998 - – 4. 9. 2006 a na http://vdb.czso.cz/vdbvo/tabparam.jsp?voa=tabulka&cislotab=PRA1020CU&&kapitola_id=3 je uvedeno, jak to bylo doopravdy s tím zatočením ...

J. Jurax 31.3.2014 0:07

Re: ode zdi ke zdi

Je ještě jedna námitka - Amazon může zlikvidovat značnou část tuzemských e-shopů, takže je otázka, zda těch 1500 nekvalifikovaných pracovních míst vzniknuvších v jednom místě nezlikviduje srovnatelně pracovních míst v tuzemských firmách jinde. A nula od nuly pojde.

A ti cizinci ... ono je otázka, kolik Amazon bude platit. To nevím - nikde se tohle nepublikovalo - ale nemyslím, že by platil přemrštěně.

B. Veltrubský 30.3.2014 18:15

Nezapomínáte na něco ?

A co fotovoltaické elektrárny. Nějak se zapomnělo, že mění plošné vsakování na bodové, ale nikdo to neřeší.

V. Ondys 30.3.2014 8:22

:))))))) Nabízí se otázka

kolik lidí má chuť i odvahu :)))))) dobývat chléb na polích v potu tváře a kolik z rad, dirigování jiných, přerozdělování, generování společného dluhu, jistot nějakého (pokud možno pohodlného) zaměstnání... :))))) Ti druzí určitě den nezmarní!

F. Pavlis 29.3.2014 20:18

Re: Aké bola Česká republika pred 1.000 rokmi?

Pan Novák je zřejmě výlupek všech hloupých mudrlantů. Kolikpak jich v této zemi kazí vzduch ??

L. Novák 29.3.2014 17:18

Re: Jak jste přišel na to,

Flextronics Czech s.r.o. v Brně stále je a funguje. A spousta dalších kolem. Viz Černovická terasa...http://www.novinky.cz/ekonomika/331565-amazon-chce-na-cernovickou-terasu-pozemky-u-letiste-uz-driv-odmitl.html

L. Novák 29.3.2014 17:12

Re: Aké bola Česká republika pred 1.000 rokmi?

No, hlavně ten za bolševika zregulovaný Váh je skvost k pohledání... :-P

L. Novák 29.3.2014 17:11

Žvanilů máme v Česku nadbytek

To je zase keců...  Amazon potřebujue nízké náklady k podnikání a vytvoří pracovní místa. Hotovo. Žádné dotace, žádné podpory státu, a jestli budou pracovníci "nekvalifikovaní" nebo ne, je v podstatě jedno. Vzdělání nezaměstnaným nikdo nenabízí (kromě pochybných "rekvalifikačních" kursů, které jsou nezaměstnaným stejně k ničemu). Podnikejte, vzdělávejte zaměstnance za vlastní peníze, ukažte, co kromě plochého žvanění dokážete.

;-)

T. Pansky 29.3.2014 16:36

Re: Perfektní zhodnocení.

Mate naprostou pravdu.  Presne tohle radi delaji socialiste.  Potom vzniknou silne odbory a nekvalifikovana pracovni sila v tovarnach jako socialisticti volici.  Mate naprostou pravdu, ze snizeni dani zivnostnikum je nejlevnejsi lek na nezamestnanost.  Ale to socialiste nemuzou ani cicit a nanestesti ceska pravice to jeste nepochopila.

T. Pansky 29.3.2014 16:33

Re: Jak jste přišel na to,

Pane Krajicku, jsme opet u socialistu !!!!  Ano, mate pravdu.  Za Zemanovy vlady a jeho nastupcu se prave socialisti chlubili tim, jak u nas zatocili s nezamestnanosti.  Ano, mate pravdu - socialiste davali danove pobidky pro velke investory (neplaceni dani na nekolik let, pudu zdarma, atd.).  Tim socialiste nesmirne pokrivili trh s praci a okradli stat.  Ze z toho nic nemeli?  Nebudu spekulovat o tom, ze dostali sve do stranicke kapsy.  Amazon ale nechce nejake dotace, nechce zadne investicni pobidky ci jiny socialisticky bordel.  Chce v Cechach zalozit prekladiste, protoze je to pro Amazon vyhodne mit centrum ve stredu Evropy.  My to nechceme.  Co tedy vlastne chceme ????

L. Severa 29.3.2014 14:33

Perfektní zhodnocení.

U nás jsou pracovní místa zaklínadlem ať to stojí co stojí. Pozemky za nic, daňové úlevy a modré z nebe, místo podpory živnostníků. Těm napařit paušál tisíc měsíčně!

J. Kostelanský 29.3.2014 13:05

Aké bola Česká republika pred 1.000 rokmi?

Betónovanie pôdy nás čím ďalej vzďaľuje od pôvodného charakteru krajiny, aká tu bola pred 1.000 rokmi. Vtedy tu boli hlboké lesy a močiare, ktoré udržiavali prirodzenú rovnováhu v prírode.

Premenu krajiny do súčasnej podoby začali mnísi niekedy v 12. storočí, ktorí upravovali korytá riek a v južných Čechách množstvo vody využili na urobenie rybníkov. Úpravy sa ale robili s citom - hlavnou zmenou bolo regulovanie vodných tokov.

Moderná doba by sa dala nazvať aj dobou betónovou či asfaltovou. Voda sa do pôdy dokáže absorbovať čím ďalej tým menej, čo má paradoxne 2 úplne odlišné následky - väčšie suchá a častejšie záplavy.

P. Mach 29.3.2014 12:33

Re: Více betonu, více asfaltu!

Ano, více betonu a asfaltu ale nikoli ve jménu globalizace ale ve jménu plundrování a devastace.

http://cs.wikipedia.org/wiki/Most_(m%C4%9Bsto)

M. Kosejk 29.3.2014 12:19

ode zdi ke zdi

Já má dojem, že v ČR se debata o vycházení vstříc zahraničním firmám pohybuje jen v extrémech. Na jednu stranu tady máme tvrdé odsudky všeho cizího a nového. A na druhou stranu absolutní devótnost vůči velkým investorům, kdy obce kašlou na územní plány a místní obyvatele a podceňují možnosti místních komunikací.

Debata o Amazonu se také klasicky odehrává v těchto extrémních polohách.

Nic proti Amazonu - ale musí být respektován uzemní plán a stavební řízení a musí být vyřešeno zásobování Amazonu tak, aby předmětná část Brna mohla normálně žít. V tomto směru námitky proti Amazonu chápu a respektuji - ale většinu námitek autora tohoto článku neberu (nekvalifikovaná síla, cizinci atd.)!

E. Heusinger 29.3.2014 11:43

Více betonu, více asfaltu!

Vše ve jménu bohyně globalizace.

Š. Šafránek 29.3.2014 11:21

Hluboká pravda.

Níže diskutující, mám pocit, soustředivše se na kausu Amazon přehlédlii podstatu článku: totiž s jakou lehkostí se zbavujeme opravdových (dalo by se říci i konzervativních) hodnot, jakými jsou úcta k půdě a kulturní krajině, tedy toho, co nám zůstalo po staletích práce našich předků. Dovolím si tvrdit, že našim potomkům bude fuk, zda někodo v roce 2014 vytvořil pracovní místa pro 1500 nebo 15000 nekvalifikovaných zaměstnanců, ale nebude jim fuk, jak jsme znehodnotili naši zemi. Článek je o tom, že žít na dluh je nemravné a heslo "po nás potopa" je krédem současnosti (viz státní dluh).

P. Mach 29.3.2014 11:07

Re: Zajímavé reakce

Jako by to bylo v jiných sektorech jiné. Měsíce komsocani a odborářské vyžírky v  médiích blábolili o tom, že zavření dolu Paskov, případně omezení těžby v celém OKD způsobí sociální katastrofu ale už zapoměli dodat, že v OKD dělá 3000 poláků.

J. Novak 29.3.2014 10:41

Zajímavé reakce

Je přímo uchvacující, kolik se mezi zastánců vybetonované plochy se domnívá, že oně 1500 pracovních míst obsadí občané České republiky. Jenže, milí zlatí, těch tam bude naprosté minimum a budou utíkat, jak to jen půjde. Z té almužny, co Amazon platí nezaplatí ani nájem, natož cestu do práce a stravu. Takže se brzy poblíž Amazonu objeví jakási "ubytovna" pro zahraniční dělníky (otroky) z Ukrajiny a podobných míst, kde jsou na tom lidé tak špatně, že z hlediska jejich přežití jsou potom ochotni, spíše ale nuceni, podobnou otrockou práci přijmout. Charakterizoval bych to jako zneužití tísně těchto lidí, skoro jako vydírání. A pokud nebude odbyt? Opět zbydou na dříve úrodných polích prázdné haly s vybetonovanými a vyasfaltovanými plochami kolem. Nebo si myslíte, že v tom Amazonu bude pracovat ta komunita, co žije ze sociálních dávek kolem Cejlu a podobně. Že někdo z této komunity bude ochoten ráno vstávat, jet do práce a tam 8 hodin dávat a vybírat zboží přesně do regálů v souladu s čárovým kódem, když má přitom problémy s tím rozeznat písmena vůbec? Nenechte se vysmát.

R. Hroza 29.3.2014 10:06

no a co?

"1500 pracovních míst, leč naprosto nekvalifikovaných. Navíc se nedá říci, že se v okolí Tuřan takto rychle najde 1500 skladnic a skladníků".

No, ja bych taky radeji mel v Ostrave nove Silicon Waley, ale to nam zatim nikdo nenabizi. A proc by tam nemohli pracovat romsti spoluobcane nebo vezni z mirnejsimi trestnimi sazbami?. Tech tam bude v okoli jiste dost. Nikde jinde nez prave v Cechah dle Andrleho by asi nebyl Problem.

P. Mach 29.3.2014 9:54

Re: Nejlepším poznávacím znamením

Ano, jedinou cestou je Čučche. Musíme vykořenit  snahy  kapitalistických  vykořisťovatelů znovu se podmanit naši společnost pomocí nových ďábelských nástrojů jako je světový obchod a globalizace a následovat světlý příklad KLDR a Rudých Khmérů.

E. Heusinger 29.3.2014 9:03

Nejlepším poznávacím znamením

vysoké životní úrovně je počet kamionů na kilometr dálnice. Těch kamionů, které např. dovážejí cibuli do Všetat, brambory na Vysočinu a chmel do Žatce.

P. Schuster 29.3.2014 8:16

Re: Nejlepsi bude nic nedelat, ne? Tenhle clanek je ...

Taky souhlasím, nejvíce nezaměstnaných je mezi nekvalifikovanými pracovními silami. Je asi pravda, že Amazon nevyřeší nezaměstnanost mezi mladými, ale to je hlavně starostí naší nové polosocialistické vlády.

L. Krajíček 29.3.2014 5:01

Jak jste přišel na to,

že "Amazon se nikam tak rychle stehovat nebude a pro mnoho mistnich lidi by to bylo pozehnani" ? Jedině snad proto, že se mu bude velice těžko shánět jinou skupinu 1.500 lidí, kteří budou ochotni dělat za ještě menší mzdu? Ano, to je pravda, velice těžko.

Vzpomínám si na tu slávu, když se asi před patnácti lety do Brna přelaskavě dostavil "strategický investor", na ty daňové úlevy, na ty "investiční pobídky" placené z daní, které nikdy neodvedl, na ty zábory půdy, znám osobně lidi, kteří tam pracovali a bylo to pro ně "požehnání", mohli by vyprávět co a jak, a kde je dnes všemu konec? Byl zde dva-tři roky? Vycucal, co se dalo a zmizel jako pára nad hrncem. Roky po něm byly jenom prázdné haly.

Jestli ještě nevíte o koho šlo, byl to Flex Tronic. Jestli jsem poněkud zkomolil název, omlouvám se.

J. Vyhnalík 29.3.2014 3:43

Re: Nejlepsi bude nic nedelat, ne? Tenhle clanek je ...

Však on si na to autor odpověděl sám, po něm potopa.

T. Pansky 29.3.2014 1:39

Nejlepsi bude nic nedelat, ne? Tenhle clanek je ...

... absolutne o nicem.  Budeme muset lidi dovazet na praci?  Nemuseli bychom.  U nas je nekvalifikovane pracovni sily dost.  Vsichni na to maji vysokoskolsky diplom.  Nejde jen o 1.500 pracovniku pro Amazon.  S tim souvisi dalsi pracovni mista na jejich podporu: jidlo, ubytovani ... tusim, rika se tomu multiplikacni efekt.  Ac socialisty nesnasim, tady ma Hasek pravdu, pro Brno by to bylo obrovske plus.  Amazon ze nikam tak rychle stehovat nebude a pro mnoho mistnich lidi by to bylo pozehnani.  Pudu stat nemusi prodat, ale pronajmout.  Zvitezi rozum nebo ideologie?  Tady lidem prichazi prace pod nos a my ji nechceme???