26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

RUSKO: Snaží se Putin rozpoutat válku?

To je předmětem populárního obvinění mezi komentátory a hosty diskuzních pořadů v českých mediích, včetně veřejnoprávní televize a Babišova tiskového imperia. Naskýtá se ale otázka, kdo se ve skutečnosti snaží vyprovokovat válku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kovák 26.3.2014 10:07

Re: Haas = humor

Ukrajinci nejprve nerespektovali dohody a zbavili Krym značné části dohodnuté autonomie. Nestalo se nic.

Následně ukrajinci, s podporou západu, svrhli zvoleného prezidenta ... ale jasně, nemáme rádi rusy, zbytek diskuze je bezpředmětný.

M. Varadinková 25.3.2014 23:31

Re: havlistická ODS ...

Topka je havlistická zcela, ODS je havlismem jen prolezlá. Na tom není nic k smíchu, to je smutné.

S. Prosek 25.3.2014 22:51

Re: Trochu jinak Tomasi

http://www.youtube.com/watch?v=YUjVMwOiXe8

J. Sládeček 25.3.2014 21:51

Ano, je to

tak.

P. Zelenka 25.3.2014 21:48

Haas = humor

Hugův byl ale lepší. Rusáci dokázali,že nerespektují dohody a lžou. Chtějí-li zpět předmět obchodu, musí vrátit jeho cenu. Jaderný arzenál už asi není a tak jej musí vyplatit. Jinak je to krádež jak vyšitá.

Tak a teď tu o tom klausovozemanovském úspěšném vyobchodování ruského dluhu.

J. Navrátil 25.3.2014 21:20

Re: Odstřelovač s cigaretou

http://www.vlastnihlavou.cz/paul-craig-roberts-o-ukrajine/

J. Kanioková 25.3.2014 19:35

Jako obvykle, články T. Haase jsou vždy

vysoce objektivní a plné reálných argumentů. Ukrajina je hodně složitý problém, tudíž argumentů je hafo..

Proto poslední dobou už jen vypichuji ten nejvíc pro Rusko zásadní a rozhodující - NATO.

Základny NATO u hranic, dokonce na Krymu...

Kisinger - 1., 2. Ukrajina by neměla vstoupit do NATO..

3. Ukrajina by měla mít možnost vytvořit vládu kompatibilní s vyjádřenou vůlí jejích obyvatel. Moudří ukrajinští představitelé by se pak rozhodnout pro politiku usmíření mezi různými částmi země. Mezinárodně by měla usilovat o pozici srovnatelnou s Finskem. Že národ nenechává na pochybách o své nezávislosti a spolupracuje se Západem ve většině oblastí, ale pečlivě se vyhýbá institucionálnímu nepřátelství vůči Rusku.

J. Svoboda 25.3.2014 17:08

Re: pane Václavíku

Šejno, rád bych se podíval na některou americkou vojenskou základnu u nás, můžete mě napsat, kde bych ji našel? Věřím, že Vás to prudí, že Rusové museli couvnout z území, které obsadili, z Litvy, Lotyšska,  Estonska, Česka, Slovenska, Polska, Maďarska, Rumunska a Bulharska. Do těchto států došla Rudá armáda při likvidaci nacizmu a od té doby jsou všichni Rusové přesvědčeni, že je to jejich území. Už proto, že si v těch zemích dělali co chtěli i proti zájmům jejich občanů (vykradený uran, rozkradené přebytky zemědělství aj.). Na armády těchto zemí ztratili vliv, což je štve, protože s nimi již nemohou počítat ve své imperiální, agresivní politice a fňukají, že se jim ubližuje. Tyto skutečné nehoráznosti přebíjí Vaše naivní argumenty, které jsou těžko z Vaší hlavy. Vaše bolševické blouznění způsobil některý politruk ze střediska Putinovi páté kolony ze sekretariátu KSČM(b). Soudný člověk se zkušenostmi s dvojí okupací se řídí skutečnostmi, nikoliv komunistickými bláboly a lžemi, tím spíš se nenechá oblbovat dezinformacemi cizích tajných služeb. Je logické, že Putinovo Rusko musí být v zájmu světového míru zlikvidováno, stejně, jako Hitlerovské Německo. To je v zájmu nejen nás, ale i Rusů, jinak by mohlo dojít ke katastrofě.

Až si to přečtete, dejte si stakana vodky, aby Vás nekleplo, než mě začnete po bolševicku spílat.

M. Roesel 25.3.2014 16:54

Ostudná relativizace

Ruští vojáci měli sedět na základnách. Neseděli. Bez označení se pohybovali po ukrajinském území. Jestliže vojska jednoho státu bez dovolení vstoupí na půdu druhého státu, je to okupace. I kdyby je 100% obyvatel zabíraného území zdravilo s mávátky, je to vojenská okupace. Zaminování hranice se zbytkem Ukrajiny je "bratrská pomoc", která ochrání ruskojazyčné obyvatelstvo?

V předchozím hlasování bylo pro odtržení od Ukrajiny 41 % obyvatel. U tohoto hlasování není kontrola nad počtem vydaných lístků, nad volebními seznamy, nad volebními komisemi.

Jakkoliv se člověku nemusí líbit ukrajinští představitelé, jejich způsoby, jejich chování, jejich cokoliv, okupace je okupace. Volby organizované okupačním vojsekm jsou volby organizované okupačním vojskem.

Jakákoli relativizace této skutečnosti je ostudná.

P. Urban 25.3.2014 16:29

Souhlasím

a dodávám, že i roce 1938 mohla pžedstava, že by Hitler rozpoutal novou světovou válku, připadat jako kolosálně pitomá.

Nemá cenu si dělat přehnané iluze o ukrajinských elitách, včetně těch proevrospkých, ani o současné ukrajinské vládě. Kde ale bere pan Haas tu jistotu, že ruská menšina na východě nemá na vyvolávání nepokojů žádný podíl?

Domobranu nebuduje jen Kyjev, ale i Krym. Ta krymská je ale nečekaně úspěšná, ukrajinskou armádu na Krymu postavila prakticky mimo hru. Zlí jazykové tvrdí, že ve skutečnosti jde o jednotky ruského Specnazu vyzbrojené ruskými zbraněmi. My naštěstí víme, že to není možné, protože platné smlouvy Rusku nic takového nedovolují.

Propaganda na straně skutečných či domnělých ukrajinských demokratů je někdy pitomá někdy skutečně až kolosálně. Z toho ještě neplyne, že její odpůrci musí být chytřejší.

J. Podešva 25.3.2014 16:08

havlistická ODS ...

... No to jste mě fakt pobavila :-) ODS, prolezlá havlismem :-) :-) :-)

J. Podešva 25.3.2014 16:06

nevykládejte ...

Pane Šejno, kde prosím je u nás základna NATO (mám na mysli základnu s cizími vojáky) ? No i kdyby byla (třeba ten nepostavený radar), tak mně budou vždy milejší vojáci NATO, než rudoarmějci. Ti tu už byli a není o co stát. A zrušení Varšavské smlkouvy ? Nevzpomínám si, že by ji rozpustil Gorbačov. Ale vzpomínám si, že se rozpustila sama, když se členské státy rozhodly nebýt sovětskými satelity.

J. Podešva 25.3.2014 16:00

srovnání, analogie, paralely

Srovnání Krymu a roku 1968 u nás skutečně pokulhává. Naproti tomu dosti výstižné je srovnání Krymu a Mnichova 1938. Rozdíl je v tom, že Hitler cítil potřebu nechat si tuto anexi "posvětit" zástupci tří jiných států. Tuto potřebu Putin neměl ! Nicméně Krym je Krym, pravda je, že připojení Krymu k Ukrajině v r. 1954 bylo podivné. Mně ale nedělá starosti Krym, ale co bude Rusko dělat dál ? Asi nevjede na Ukrajinu s tanky, ale 100% bude Ukrajinu destabilizovat politicky a ekonomicky. Na to má Putin i prostředky, i vůli. No a u nás ? Asi zase nehrozí vojenské obsazení Karlových Varů (doufejme), ale že si Putin bude chtít naši zemi podmanit konspiračními metodami, to je jasné.

P. Zeman 25.3.2014 15:08

Čtu dobře?

Ministerstvo propagandy SSSR už i na Lidovkách? :-O

K. Frejlach 25.3.2014 14:35

Odstřelovač s cigaretou

Prohlížel jsem si několik fotografií z Kyjeva, které jsou na Internetu a pocházejí z tiskových agentur. Jeden ze snímků je obzvláště vypovídající. Je na něm za přítomnosti vedle stojícího "demonstranta" dokonale vybavený odstřelovač, který mačká spoušť své pušky a současně má v ústech cigaretu. Tu si podle fotografie labužnicky vychutnává. Ze snímku není zřejmé, na koho střílí. Ale to je mu jedno, podle scénáře Američana Gene Sharpa dostal za úkol zlikvidovat co nejvíce lidí, ať už demonstrantů nebo policistů. Mrtví musí být, to na světovou veřejnost velice působí. Jednoduše je prohlásíme za oběti (neozbrojené) policie, smažeme stopy a ať pak někdo rozumuje, jak to vlastně bylo. Nad tím záběrem jsem se musel už několikrát zamyslet. Moc mi totiž připomínal situaci ne příliš daleko od centra Kyjeva, v rokli Babyj Jar před více než šesti desetiletími. Z té rokle tehdy nacisté udělali popraviště, kde bylo postupně postříleno a na místě pohřbeno, někdy i za živa, možná až dvě stě tisíc lidí. Na řadu tam přišli židé, obyvatelé Kyjeva a okolí, rukojmí, zajatí vojáci a též sovětští námořníci. Jejich velká skupina byla pouhých několik měsíců před osvobozením, spoutaná ostnatými dráty, vedena pro výstrahu na popraviště středem Kyjeva. Volali: "Zemřeme za vlast!" Nu a němečtí vojáci přímo na onom popravišti se vždy posilovali, vařili jakýsi eintopf, který jim prý zvláště tam chutnal. Asi tak jako cigareta onomu odstřelovači. Při osvobozování Kyjeva pak zemřelo mnoho sovětských vojáků, byli to tedy nejen Ukrajinci, také Rusové. Umírali tam i vojáci Svobodovy čs. vojenské jednotky. Ti všichni obětovali život za to, aby byl fašismus poražen a jeho hrůzy se neopakovaly. Po těch desítkách let však začala právě tam, na Majdanu, renezance banderovského ultranacionalismu a polofašismu. Za součinnosti Západu, který ony polofašisty potřebuje k tomu, aby Ukrajina nebyla ani zčásti ve sféře Ruska, a aby Nato bylo na jeho hranicích. Proto se mi nedivte, že to takto porovnávám.

J. Vyhnalík 25.3.2014 14:26

Re: postoj České vlády k Ukrajině

ODS má zřejmě oprávněný strach, že pokud by v současné atmosféře vyjádřila i sebemenší pochybnost, tak by z nich média udělal přisluhovače Kremlu a fakticky je vygumovala z politické scény.

J. Vyhnalík 25.3.2014 14:23

Re: postoj České vlády k Ukrajině

Tak tady to není úplně jednoznačné. Jednak platí, že volynští Češi mají zvláštní režim při žádosti o přistěhování už roky a pokud projeví zájem, nemusejí podstupovat standardní přistěhovalecké procedury, ale jsou přijímáni velmi rychle.

Zároveň je fakt, že těch původních volyňáků moc nezbylo. Ti, co přežili čistky a druhou světovou válku a nevrátili se se Svobodou, se ve velké většině vrátili už v 90. letech.

J. Vyhnalík 25.3.2014 14:17

Re: Trochu jinak Tomasi

Nevím jak Vy, ale já jsem ten výrok moderátora (rozhodně ne mluvčího) slyšel a dokonce mi moje chabá znalost ruštiny umožnila mu porozumět. On nevyhrožoval, naopak tvrdil, že USA vnímá Rusko jako hrozbu, protože Rusko je jediná země na světě, která má kapacitu udělat z USA radioaktivní popel. Ten moderátor je nejspíš pitomec, ale stejní pitomci jsou ti, kdo mají potřebu jeho výrok překrucovat, aby vyzněl jinak, než byl řečen.

Jinak, pokud se podíváte na mapu, tak je evidentní, že hranice vlivu EU a NATO se posunula o velký kus směrem k Moskvě a ne naopak. Když pořád mluvíte o Putinově agresi, je divné, že tomu neodpovídá realita. Rusko ztratilo vliv na Ukrajině a udrželo si pouze základny na Krymu a samotný Krym.

Nejsem milovník spikleneckých teorií, ale je fakt, že různé NGO na Ukrajině i v Rusku jsou financovány ze západu a z ekonomického kolapsu Ukrajiny politicky profituje západ. Je to logický trend, jen se děsím toho, co se stane, až Ukrajincům dojde, že EU nemá sílu a ani ochotu je zachraňovat.

Jinak souhlasím s tím, že Evropa je ve vztahu k USA v roli černého pasažéra, když spoléhá na to, že životní zájmy Evropy a USA jsou si natolik blízké, že stačí nechat USA, ať je řeší a někteří, mají ještě tu drzost, že se nestydí sbírat politické body na otevřeném antiamerikanismu. Dnes docházejí USA peníze a EU, místo toho, aby pracovala na posílení vlastní ekonomiky a vojenské síly pro svoji obranu, dělá všechno pro to, aby spáchala sebevraždu (boj s CO2, nefunkční euro).

F. Ogáv 25.3.2014 13:37

Re: NEmáte pravdu

To je úsměvné. Mnoha lidem je na blití z Vás soudruhu.

J. Šejnoha 25.3.2014 13:01

Re: Nebyla válka??

1. Těžko bránit území, kde majoritní populace vítá okupanty

2. Nesmysl prolévat zbytečně krev za pučistickou vládu v Kyjevě

Ukrajinskě vojáky ctí, že mají víc soudnosti než Tymošenková a spol..

J. Šejnoha 25.3.2014 12:42

konečně objektivní článek

Stydím se za naše politiky.

M. Šejna 25.3.2014 12:35

pane Václavíku

můžete si psát co chcete. Důležité je, co EU a USA udělaly - umístili na své východní hranice své vojenské základny při rozšíření NATO o Litvu, Lotyšsko, Estonsko, Slovensko, Polsko, Česko, Maďarsko, Rumunsko a Bulharsko. Byla to odveta za to, že Gorbačov se rozhodl rozpustit Varšavskou smlouvu výměnou za to, že NATO se nebude dál rozšiřovat. To byla nehoráznost a něco, co přebíjí všechno ostatní ....

Mám pokračovat ve stylu Vašeho blouznění dál?

V. Vaclavik 25.3.2014 12:16

pan Haas muze

psat co chce, ale klicove zustava co Putin rekl a udelal - umistil na sve zapadni hranice rakety namirene na Zapad jako odvetu za u nas nepostaveny radar. To byla nehoraznost a neco, co prebiji vsechno ostatni. Rusko se tim definitivne odkopalo a nejsou to jen nejake domenky co asi Putin zamysli, jsou to realne akce, realny dukaz, ze pro Rusko je Zapad nepritel.

M. Varadinková 25.3.2014 12:13

Souhlas s článkem

ODS i s Fialou zůstává pro mne i nadále nevolitelnou stranou, prolezlou havlismem.

V. Venc 25.3.2014 12:11

Re: postoj České vlády k Ukrajině

Ad kain(10:00)

Naprostý souhlas. Zajímavý je rozdíl v kvalitě informací mezi naši/vaší a slovenskou TV, včerejší rozhovor na TA3 s přímým účastníkem bombardování Jugoslávie (Novi Sad) před 15 lety byl velmi poučný. Ten člověk se v dnešní kauze Ukrajina/Krym neplete, má naprosto jasno!

A k ODS - není koho volit.

M. Varadinková 25.3.2014 12:10

Re: máte pravdu

Mně taky. Hnus.

M. Varadinková 25.3.2014 12:08

Re: Trochu jinak Tomasi

Milý Steve, když Vás nezajímá, co říká Wesley Clark, tak co říkáte na názory tohoto Reaganova muže, které jsou poněkud v rozporu s těmi Vašimi, leč zdají se být opakovaně potvrzovány realitou:

http://www.slobodnyvysielac.sk/video/m8/p11

Mnozí daňoví poplatníci v USA určitě nejsou nadšeni z vojenské angažovanosti USA v nejrůznějších zemích světa, ale vypadá to, že zrovna jich se bohužel nikdo na nic neptá, resp. propaganda je nejprve zmasíruje (tak jako Vás v případě Iráku), takže hurá do dalšího vojenského dobrodružství. A lézt krkem jim to začne, až když se ukáže, že ta válka nikdy nekončí, že se prodražuje, že jejich synové kdesi daleko zbytečně umírají a že oni sami byli na počátku tou propagandou obelháni.

R. Gramblička 25.3.2014 11:21

Re: Sakryš! Tak rozumný článek - je to vůbec možný?

souhlasím, je to věc nevídaná ;-)

R. Gramblička 25.3.2014 11:20

Re: Trochu jinak Tomasi

my víme, Manheime, že na vás logika neplatí. Vy se svého idealizovaného jednoduchého vidění světa jen tak nevzdáte.

V. Novák 25.3.2014 11:10

Sakryš! Tak rozumný článek - je to vůbec možný?

Na Psu?

A dokonce mu nadává menšina diskutérů...

No, já zírám...