26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

SVĚT: Máme se bát Ruska?

To je pro Čechy něco jako Hamletova otázka "Být či nebýt?" (tedy "s Ruskem" nebo "proti němu"). I dnes, dvacet pět let po "sametu", přilákal tento název diskusního večera koncem ledna 2014 do auly CEVRO – Liberálně-konzervativní akademie, kam jej svolal Občanský institut a KOD, mnoho zájemců. Pamětníků i mladých tváří. Diváci seděli v aule i na ochozech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rybák 7.2.2014 13:44

Výborný a velmi potřebný článek

Nelze pochybovat o tom, že v bezpečí amerického "atomového deštníku" a pod nyní už slábnoucím přívalem téměř bezpracného, neokoloniálního bohatství morálně zdegenerovaná západní Evropa není schopna řešit svůj skutečný problém, kterým je parazitický, byrokraticko-elitářský s dotovaným velkokapitálem srůstající sociální stát, který je nyní už prakticky nereformovatelný, protože je na něm existenčně závislá rychle narůstající část (nyní už přibližně polovina) voličů.

Vědomí, že za nevyhnutelný budoucí pokles životní úrovně se budou muset "elity" občanům zodpovídat je vede k záměrnému odbourávání demokracie uskutečňovanému v principu výměnou občanských práv a svobod za (společnost rozkládající) osvobození od morálky a především od (protestantských) křesťanských hodnot z nichž jsou tyto svobody odvozeny a jedině v nichž jsou trvale udržitelné.

Novým pseudonáboženstvím se proto stává "pád lidstva" ospravedlňující enviromentalismus realizovaný stále mocnější politicko-korektní zcela umělé (rasové, genderové,..) problémy řešící inkvizicí. Touto nákazou jsou bohužel dnes už těžce nakaženy i obamovské USA. Tato nákaza je příčinou toho, že "svobodný západ" není schopen konkurovat dokonce ani silně autoritativním, ale jí tolik nezasaženým státům (např. v jihovýchodní Asii). Nakolik může Rusko přispět k záchraně západních hodnot je nejisté. Jisté ale je, že jeho strašlivá zkušenost s ze západu importovanou nenávistnou marxistickou totalitní ideologií ho činí před úplným pádem demokracie mnohem odolnějším než současný "západ", který se jeho zatím spíše pouze ideové síly stále více bojí.

P.S. "Když se dva perou.." aneb "za vším hledej Čínu"

http://finmag.penize.cz/ekonomika/280873-vrata-do-evropy

Z. Rychlý 7.2.2014 6:19

Re: Jako za prvni republiky

No  o patro vejš je podobný blábol.

J. Jurax 7.2.2014 2:42

Re: Jako za prvni republiky

Ještě o patro vejš :-) ... pak možná konečně pochopíte :-)

Z. Rychlý 6.2.2014 22:35

Re: Jako za prvni republiky

To už ani nevíte, co píšete ????

Autor:J.Jurax Datum:5.2.2014 3:2

No, ono ti hloupí Češi už všechno prodali na západ, na Rusko už moc nezbývá

J. Jurax 6.2.2014 22:28

Re: Jako za prvni republiky

Probůh sledujte vlákno, než se dopustíte výroku :-)

Z. Rychlý 6.2.2014 22:07

Re: Jako za prvni republiky

Tak příště nemelte o hloupých Češích, kteří  všechno prodali na Západ. Je to kravina taky od hovězího.

J. Jurax 6.2.2014 21:39

Re: Jako za prvni republiky

Pane, jednak melete poněkud mimo diskuz - specielně pri Vás připomínám, že se v tomto vlákně mluvilo o novinách (jež byly koupeny převážně Němci)i, jednak si mne nejspíš s někým pletete.

A pokud soudíte, že jsem nikoliv hloupý, nýbrž toliko vyčuraný, pak mi zase dovolte soudit, že jste prostě s odpuštěnám vůl nebo zhulený.

Z. Rychlý 6.2.2014 20:15

Re: Jako za prvni republiky

Protože ti hloupí Češi neprodali všechno na západ, ale prostě větší kupní síla si koupila, co potřebovala. Není na tom nic hloupého. Ani koupě novin Babišem nebyla hloupost. Ani vy nejste hloupý, jen vyčůraný.

Zato uran nám brala nikoli kupní síla, ale vyčůranost vám podobných, kteří dříve pomáhali imperiálním zájmům sovětské totality. Možná, kdybychom uran prodali na západ, mohli jsme mít trochu víc "rodinného stříbra" a možná nějakého Babiše (který by si třeba koupil Frankfurter Allgemeine), a taky méně lágrů, kde bylo napsáno nikoli německy Arbeit macht frei, ale cynicky česky Práce osvobozuje.

Raději prodat na západ do trochu kulturního prostředí, než darovat východním "barbarům", plazit se přitom po kolenou a očekávat shovívavost.

J. Jurax 6.2.2014 18:59

Re: Jako za prvni republiky

To netuším.

Tím, že některé se už vrátily, reaguji na Vaši poznámku o prodaných novinách. Co do toho probůh pletete uran?

Z. Rychlý 6.2.2014 10:35

Re: Jako za prvni republiky

Kdy se vrátí český uran ?

J. Šimek 5.2.2014 22:42

Putin je borec, co vylovil čerstvě zrenovované amfóry.

Snaží se dotáhnout na severokorejského vůdce, který byl nejlepším stíhacím pilotem světa a jednou si prošel 18ti jamkové golfové hřiště a zahrál ho na 18 úderů. To Putina bude žrát do smrti.

J. Jurax 5.2.2014 22:16

Re: Jako za prvni republiky

No, některé se už vrátily :-)

T. Mentlik 5.2.2014 20:39

Re: Je příznačné, že z Ruska mají strach

Ti slušní Rusove, co sem přišli jako jedni z prvních, tak nám veliice zazlívají, že se sem za nimi dostala i ruská mafie, před kterou jako podnikatelé museli odejít v naději, že lump se se podle našich platných zákonů nedostane. Jak se mylili, za penize jde všechno

T. Mentlik 5.2.2014 20:31

Rusove lepe rozumi mentalite stredniho vychodu

BUhuzel si Zapad neuvedomuje, ze "vyvoz" demokracie, ktera nei ani u nas tim nejlepsim resenim, se v nektery zemich nejen neujme, ale vzbudi naprost nenavistne reakce. Demokracie vyzaduje vzdelanost, ale te VSUDE hodne ubyva. Pak nezbyva, nez pevna ruka. Asad neni buhvico, ale dokazal drzet islamisty na uzde, coz multikulti Evropa neni schona pochopit a USA uz vubec. Druhy Lawrence se hned tak nenarodi, aby je dokazal zkrotit.

B. Hudzieczek 5.2.2014 20:21

Re: Jestli nevidíte, že z druhé strany je to stejné s jejich

Každopádně raději s Bruselem než s Moskvou.

S. Netzer 5.2.2014 18:58

Re: Výborný článek,

"To"  vyjde teprve 24. února.

V. Vlk 5.2.2014 18:55

Re: Výborný článek,

Mám dotaz: Vyšlo to někde u nás?  Autor

H. Lukešová 5.2.2014 18:53

Re: No, máme svobodu slova - a zároveň platí, že Sarrazin je

Ano, na Sarrazina je pořádán hon, stejně jako na Wilderse.

H. Lukešová 5.2.2014 18:52

Re: Běžte už do háje s těmi Vašimi multikultipotkorektníky

Ano. Chce. Na něho je pořádán hon.

V. Vlk 5.2.2014 18:47

Re: Ruský dvůr

Tak jak jste jistě pochopil z článku, tak ty hospody  jsem za totáče znal. V mé knížce "Kdo rád jí, ať zvedne ruku" (je na e-knihách Kosmas) to najdete . A co taková Slavie, kam zaskočil občas i Václav Havel a Hotel Modrá Hvězda. To by měli zažít všichni ti dnešní mladí estéti. U Hubatků bylo od páté ráno narváno, byla polívka a pivo a pak šli teprve Kolbeňáci do práce.

V. Kusý 5.2.2014 18:46

Re: Těší mně,

Pardon, ale patent na nehorázně hloupé příspěvky máte Vy.

J. Šimek 5.2.2014 18:36

Re: Mentálně ovšem ten důchodce jste...:

No, ty obchody jsem tam udělal a na blbosti toho pána už jsem se vykašlal.

J. Šimek 5.2.2014 18:32

Re: Je příznačné, že z Ruska mají strach

Já ve prospěch několika firem cestuji za obchodem  po celém světě, tedy včetně Ruska, Číny, Indie, Thajska, EU a Severní Ameriky a to řádově 20 let a Vy mě tady chcete poučovat o tom, že já jsem blb, který nic neví a Vy jste od klávesnice počítače málem nejchytřejší na světě.

Vážený pane, to co píšete jsou povětšinou naprosté bláboly a nemá cenu na Vaše příspěvky dále reagovat.

J. Gutvirth 5.2.2014 18:24

Diky panu Vlaimírovi

fakt blbiny

J. Šimek 5.2.2014 18:23

Re: Je příznačné, že z Ruska mají strach

Ano, já mám přátele v K.V. a je to po Praze jasně druhá nejvyšší koncetrace ruské mafie na našem území.

J. Sinnreich 5.2.2014 18:13

Re: Obamovo levicove silenstvi

Uplne stejne jako na partajnich sjezdech v PKOJF komuniste vstavali pri projevu tajemnika z lavic a skandovali :"At zije KSC".

S. Netzer 5.2.2014 17:26

Těší mně,

že jste seznámena s knihou, která doposud nevyšla.

Jako autenticky pravicová diskutérka trpíte chronickým odporem vůči pravdoláskařům, a Vaše hrdost by Vám nikdy nedovolila snížit se na jejich úroveň, takže chápu, že se k mým názorům nevyjadřujete.

V rámci svobodné diskuse si budu ale i v budoucnu dovolovat komentovat ("buzerovat") Vaše nehorázně hloupé příspěvky.

J. Kanioková 5.2.2014 17:11

Čí ?

.

J. Kanioková 5.2.2014 17:03

No, vaše příspěvky vypovídají víc o vás, než o mně..

A ano, jsem seznámená s tou knihou.

A buďte tak laskavá, buzerujte si někoho jiného. jste trapná. Připomínáte mi našeho minipsíka, co hrdinně vyštěkával zpoza plota. Já se k vám NIKDY nevyjadřuji, tak prosím o totéž. Pokud vůbec máte o férovosti jakési povědomí.

E. Sevrát 5.2.2014 16:59

Re: Je příznačné, že z Ruska mají strach

Smutný příběh,opravdu.Karlovy Vary by bez ruského kapitálu dopadly jako Jáchymov či Studénka. Přiznávám, že Rusové někdy ty rekonstrukce provedli velmi necitlivě,(ovšem to dělají i např. Italové v Praze),ale v každém případě Vary záchránili před totální destrukcí.Možná tady jednou nebudou, ale ty baráky tady zůstanou, stejně jako když něco opravili nacisté či komunisté. Jenom opravdový hlupák si některé věci v širší souvislosti neuvědomuje a slintá a vyměšuje. Mimochodem vy jste z K.V.,máte tam nějáké přátelé apod.? Já,ano a nikdo z nich žádnou rusofóbií netrpí, jistě jsou kritičtí,ale uvědomují si to co jsem výše popsal.