26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

UDÁLOSTI: O čem mluví preference

Titulek je vlastně nepřesný, to z čeho vycházím, nejsou preference, nýbrž volební model. Volební model se pořizuje z hlasů těch respondentů, kteří uvedli, že se určitě nebo spíše zúčastní příštích voleb – v našem případě do Poslanecké sněmovny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
A. Nováček 26.2.2012 15:54

O čem mluví preference.

Pane Doležale, přestaňte už ohlupovat lidi s řečmi o pravici a levici. Z historie je přece jasné, že je to jenom určeno pro sluch lidu.

Konečný výsledek volebních tanečků je stejný ve všech případech, politici jsou jenom služebníci skutečných vládců, velkého byznysu, za pomoci závislých médií vlastněných byznysem.

A. Reček 26.2.2012 21:42

Re: O čem mluví preference.

Ano v současné době to skutečně tak vypadá, že rozhodujícími šéfy jsou lidi z velkého byznysu. ČSSD nevyjímaje.

O. Rychlík 26.2.2012 13:44

Částečně s Vámi souhlasím, ale ODS je spíš liberální levý středu

A TOP 09 levice jemně konzervativní. Samy strany se mohou zařazovat kam chtějí, ale politiku dělají sociálně demokratickou. V případě potřeby šetřit zvyšují hlavně daně a šetření na výdajích je pouze mediálně kosmetické. Žádná že stran tzv. pravice zatím neřekla: " Je krize, stát už si nemůže dovolit platit občanům některé služby! Musíte se postarat lidé sami! Od zítřka zrušíme spoustu úřadů, od pozítří další, zavedeme školné, zdravotnictví se bude platit jako každá jiná služba a důchodcům, kteří za bolševika akorát kazili materiál a vyráběli hlouposti, které se pak daly vyvézt sotva do SSSR se už nic va prožívat nebude! No, ano. Není poptávka. Tak aspoň máme hafo socialistických stran. Dobře nám tak!

O. Rychlík 26.2.2012 13:30

Částečně s Vámi souhlasím,

P. Pruner 25.2.2012 16:51

pravice je u nás slabá

Pane Doležale, Váš článek je velmi zajímavý. Nicméně přiřazovat k pravici ony malé strany je hodně odvážné. Spíše se jedná o strany levicové až levého středu, pro které je logicky výhodnější být na levém křídle případné vládnoucí koalice než v levicové koalici. 

Navíc si myslím, že ODS a TOP09 jsou podle praktické politiky spíše strany středu než pravice - viz opatření posilující roli státu a přerozdělování, ekonomické oslabování střední vrstvy atd.

R. Sedláček 26.2.2012 8:10

Re: pravice je u nás slabá

ano.

Na rozdíl od autora si nemyslím, že neumíme střed. Střed se nám snaží vnutit, že je pravice. Neumíme pravici.

J. Boleslav 25.2.2012 16:15

Při vzpomínce na ty strany

které autor uvádí jako středové (KDU - ČSL, zelení,...) jsem naopak docela rád, že v současnosti v parlamentu nejsou. Jejich hlavní a jedinou snahou bylo totiž být u koryta a dělali ve vládě vždy spíš problémy. Navíc je v současnosti docela zdatně suplují Veverky.

J. Honců 25.2.2012 14:43

Nechápu

Nechápu, kde se neustále berou idioti, kteří do omrzení volí lháře, zloděje a korupčníky z ODS a ČSSD. O TOP škoda mluvit, jména Kalousek a Parkanová hovoří za vše. To nevidíte že tito lidé nemají snahu něco změnit k lepšímu?

P. Brodský 26.2.2012 8:57

Pravice, levice, socialismus, kapitalismus

Pane Honců,

to je jako s fotbalovými fanoušky. Oni ten svůj klub prostě milují, ať je jaký je. Ještě zajímavější je ta láska u takových neosobních kategorií jako pravice, levice,kapitalismus, socialismus, které navíc střídavě přicházejí do módy.Když po de Gaullově převratu v r.1958 Gaullisté vyhráli volby, odmítli uznat ve Francii tradiční právo socialistů a komunistů sedět na levé straně v parlamentě se zdůvodněním, že oni jsou ta správná, opravdová levice.Tehdy byl ještě pojem levice(alespoň ve Francii) populární. U nás ještě v r.1968 spousta lidí vysvětlovala, jaký že má být opravdový, dobrý a správný socialismus, který v SSSR zdeformovali. Dnes je zase situace opačná, milovníci jednoduchých schemat nám vykládají, co že je ta jedině správná, opravdová, autentická pravice.

J. Tolman 25.2.2012 12:06

K tomu Paroubkovi

Jak může být politiak ošidná, ukazuje úvaha z týdeníku Respekt z roku 2010:

"Dnes s odstupem čtyř let je ale zřejmé, že kdyby v roce 2006 vyhráli sociální demokraté a vládli spolu se zelenými a lidovci, Češi by dnes platili eurem, na Pražském hradě by neseděl Klaus a Česko by mělo v kapse dohodu s Američany o stavbě radaru v Brdech."

A já bych dodal, že dnes by byl Paroubek pryč, ale  radar a euro by zůstaly. A Klaus - ten by byl taky pryč.

J. Boleslav 25.2.2012 12:14

Re: K tomu Paroubkovi

No, už jste to někde psal a já na to odpovídal. Takže ještě jednou. Radar by jistě bylo dobré mít, ale pomohl ho zaříznout právě Paroubek, byť z počátku byl pro něj. Ale jakmile zjistil, že je výhodnější být proti, tak otočil, jako ostatně v řadě jiných otázek. Prostě populista. Euro zaplať pánbu, že nemáme. To by bylo fakt terno.

Š. Hašek 25.2.2012 15:01

Re: K tomu Paroubkovi

Takže socialisté by zajistili euro a radar?!

No, to je mi novina.

Ale vyfabuloval to Respekt!

Mimochodem, mám doma asi 15 ročníků Respektu, potom mě přestal zajímat.

J. Boleslav 25.2.2012 15:44

Re: K tomu Paroubkovi

Máte pravdu, Respekt už se delší dobu nedá číst.

L. Šarina 25.2.2012 10:20

Střed by byl,

kdyby ČSSD byla partaj evropského střihu,místo toho je sběrna kumunistů z r.1968 "pražského jara" s lidskou tváří.

Š. Hašek 25.2.2012 15:09

Re: Střed by byl,

ČSSD je trošku "modernější" komunistická strana, KSČM jsou pouze bolševičtí zločinní extrémisté, ODS a TOP 09 jsou středosociálnědemokratické až v něčem levicové strany. Středu a průměru máme tedy až až.

Chybí zde silná strana (konzervativní a doprava) samostatných občanů. Možná chybí i ti občané.

J. Blažek 25.2.2012 15:32

Re: Střed by byl,

Ale kluci, vy toho o tý ČSSD a i o KSČM tolik víte, že až člověk žasne. Jak oni si to vůbec mohou dovolit nebýt podle vašeho gusta?! .... A když chybí ta silná, konzervativní a pravicová strana (dodávám: jistě nekorupční a nemafiánská), proč ji vlastně nezaložíte a nepostavíte se jí do čela?

T. Pansky 25.2.2012 1:07

Nelze mlcet !!! Vsude ve svete se Zeleni pocitaji ...

... mezi na levici (jsou to pouze na zeleno premalovani oranzovi ci jejich tmavsi rudy odstin). Pouze v Cechach (pan Dolezal, a to asi proto, aby omluvil vladni strategii pana Topolanka) se Zeleni pocitaji k pravici. To je absurdni. top0625top@live.com

P. Brodský 25.2.2012 2:10

Levice nenávidí bohaté, pravice pohrdá chudými.

Od autentické levice či pravice nelze proto nic rozumného očekávat.A v Čechách nic jiného než fanatické levičáky a pravičáky nemáme. Proto vypadáme tak jak vypadáme.

J. Kanioková 25.2.2012 2:59

A to jste slyšel kde, že pravice POHRDÁ chudými?

Tohle klišé mě fakt fascinuje.. Tohle je lež, kterou levice šíří jako svou vějičku pro voliče. Protože ono to pro jednodušší lidi tak může vypadat z jednoho jediného prostého důvodu - pravice musí konečně dělat reformy, o kterých dřívější vlády pouze mluvily. A ty reformy, bohužel, budou bolet (a budou muset probíhat i za vlády levice), protože evropský sociální model je jednou provždy neobhajitelný, demografie je neúprosná. Tudíž ať se budou reformy provádět jakýmkoliv způsobem, vždy přijde snížení sociálního standardu, na jaký byli lidé v Evropě zvyklí. Samozřejmě se musí jít taky cestou snižování státních výdajů, tudíž i rušením spousty pracovních míst placených státem - agendy,institucí.

Evropa už je v recesi, ze které nejspíš hned tak nevybředne, tudíž je zásadní prioritou pomáhat firmám na třetí trhy - odbyt, ale rovněž odbourat nesmysly zdražující výrobu, aby byly konkurenceschopné. A to je právě ten nejtěžší problém, který vyprodukovala EU - kvóty, regulace, všelijaké zbytečné či zbytečně tvrdé všemožné normy. Navíc se děsivým způsobem zvyšují ceny vstupů - což bude pro mnohé firmy nepřekonatelné a krachnou.

V současné ekonomické situaci tedy máme JEN 2 varianty a vím, že to málokdo rád slyší - Buď budeme slušně sociální a tudíž hledět víc na emoce a odbory, nebo musíme dát přednost tvrdě ekonomickým faktorům - protože tady se rozhoduje, jestli se bude co nejlíp dařit podnikání, tudíž co nejsolidnější příjmy do st. rozpočtu a zároveň se nebude zvyšovat nezaměstnanost.

Třetí varianta není..

Co je příčinou nynější krize? Regulace a intervence politiky do podnikání, které křiví ekon. systém ve prospěch jedněch skupin na úkor jiných. Pak jsou firmy nuceny si víc půjčovat, odvádějí méně do rozpočtu nebo neodvádějí vůbec, když krachují a roste nezaměstnanost. A za to může zhoršení podmínek dané Lisabonskou smlouvou. Kdo ji tak vehementně prosazoval a tvrdil, jak je to pro nás výhodné a naprosto nepostradatelné? http://jdem.cz/t39r8

J. Kanioková 25.2.2012 3:26

Bruselské zákulisí: Nejde o to zachránit Řecko, největší hrozbou jsou krachy bank

http://jdem.cz/t39s3

Unintended Consequences - http://jdem.cz/t3743

První hlavní manévr se konal 30. listopadu 2011, kdy světové G6 centrální banky Federal Rezervace, Bank of England, Bank of Japan, Evropská centrální banka [ECB], Švýcarská národní banka, a Bank of Kanada) oznámila "koordinované opatření na posílení jejich schopnosti poskytovat podporu likvidity globálnímu finančnímu systému". Stručně řečeno, ve snaze odvrátit totální kolaps v evropském bankovním systému ´= tisk nekrytých peněz = inflace...

Jak dotace zotročily Řecko - http://jdem.cz/t39v3

Skvělý komentář u článku - Běžně o dotacích smýšlíme jako o "podpoře dobré věci", "pomoci při realizaci prospěšného projektu" a podobně v tom duchu. Zcela nám uniká fakt, že dotace jsou silným mocenským nástrojem pro usměrňování běhu věcí "žádoucím" směrem. Spousta lidí v našem státě je nadšena z toho že jsme čistými příjemci peněz z EU. Když ale v klidu uvážíte vše pro a proti,toky peněz, schvalovací řízení, ekonomická efektivnost a účelnost jednotlivých projektů, už to tak dobře nevypadá. K tomu připočtěte, že dotace je jakýsi úplatek pro přijetí mnoha regulací, které prospívají hegemonům a nikoliv nám. Když sečtete následné škody a přínosy, je to pro nás ztrátový podnik. To je zřejmé, na to nemusíte být žádný vědec.

B. Rybák 26.2.2012 13:24

Re: Bruselské zákulisí: Nejde o to zachránit Řecko, největší hrozbou jsou krachy bank

Přesně tak.

J. Boleslav 25.2.2012 11:09

Re: A to jste slyšel kde, že pravice POHRDÁ chudými?

Pravice nepohrdá chudými, ale lemply, kterým se nechce dělat a jediné, co umí, je natahovat ruku ke státu nebo svým  bližním. Samotná chudoba, jak praví staré přísloví, cti netratí.

Š. Hašek 25.2.2012 15:14

Re: Levice nenávidí bohaté, pravice pohrdá chudými.

Pane Brodský,

já zde vidím jen fanatickou levici, která stále hovoří o dělnících v příkopech (Škromach na vlastní uši). Dále je zde šedivý střed, který si hraje na jakous takous pravici. A přijímá vlastně soc dem rozhodnutí.

J. Boleslav 25.2.2012 15:47

Re: Levice nenávidí bohaté, pravice pohrdá chudými.

Ano, autentická pravice v tomto rovnostářském státě nemá bohužel příliš velkou šanci.

M. Stuchlik 25.2.2012 23:56

Re: Levice nenávidí bohaté, pravice pohrdá chudými.

Pravici v tomto státě spolehlivě zlikvidoval Pružinsky, který mluvil jak lady Tatcher a jednal jak typický bolševik.

J. Václavíková 26.2.2012 10:21

Re: Levice nenávidí bohaté, pravice pohrdá chudými.

....a nadělal nám tu sortu fanatických pravičáků, až na znaménko navlas podobných komančům.

J. Kanioková 26.2.2012 19:49

Bože, vy jste tak hloupá...

J. Václavíková 26.2.2012 19:58

Re: Bože, vy jste tak zaaslepená...

B. Rybák 26.2.2012 13:35

Re: Nelze mlcet !!! Vsude ve svete se Zeleni pocitaji ...

Ano. Říká se jim také "melouni" (navrh zelení, uvnitř červení). Pro jejich vědou, technikou a civilizací pohrdající neolevicovost, se jim také říká eko-fašisté (jejich agresivní bojůvky jako by těm fašistickým z oka vypadly).