27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: 99 pragováků, 300 intelektuálů

Nutkavá touha něco vyslovit je kouzelně ztvárněna ve filmu Anton Špecel, ostrostřelec v podání Vlasty Buriána. Ono "Mně s chce něco říct! A mně se chce něco říct! A já to řeknu! pronesené s neodolatelnou intonací ostrostřelcem Špelcem, co nedostal metál, a mručivé uklidňování kolegy (v podání Jaroslava Marvana) "Toniku, nepi tu kořalku! Bude ti špatně!" a Špelcovo "Ligueeere, ligueeere" znal a zná kdekdo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Belling 15.2.2012 20:06

Ztroskotanci a samozvanci ve své nezkrotné pýše a někteří i za mrzký peníz....

99 Pragováků mne nenapadlo. Asi jsem nedosáhl ani oné elementární úrovně politického vzdělání jaké pan Vlk předpokládá. Zato mi článek pana Vlka hodně připomněl soudružky Švorcové citované v nadpise.

Pan Vlk se vůbec nezabývá obsahem petice, zato autorům a signatářům to nandá, co se do nich vejde. Ano, i takhle může vypadat debata.

V. Vlk 15.2.2012 21:08

Re: Ztroskotanci a samozvanci ve své nezkrotné pýše a někteří i za mrzký peníz....

Mllý pane, autor, tedy já, patřil mezi ztroskotance a samozvance. Za druhé ten papír,tedy  tu fiskální smlouvu  jsem četl, ale jak se zdá, a jak sami přiznali "podpisovatelé" oni sami ji  nečetli a nic o ní něvědí.  Obávám se že vy taky ne. A ve svém článku jsem uvěřejnil odkaz na celý text petice. Takže...

J. Belling 16.2.2012 13:08

Re: Ztroskotanci a samozvanci ve své nezkrotné pýše a někteří i za mrzký peníz....

Vážený pane autore. Je smutné, že jste to za 35 let dotáhl až na argumentační úroveň Jiřiny Švorcové a Rudého práva. Tím mám na mysli:

1. Upíráte signatářům právo obrátit se se svým názorem na vládu své země, a výkon petičního práva označujete za cosi škodlivého a zavrženíhodného.

2. Nepolemizujete s peticí jako takovou, pouze útočíte na její autory a signatáře a podsouváte jim nedoložené vedlejší zlé úmysly (argument ad hominem). To zahrnuje i náznaky, že „nevědí, co činí“.

3. Manipulujete fakta: a) Nadpis "300 intelektuálů posílá dopis vládě", nepochází od autorů petice, nýbrž je pouze interpretací novináře. Titul petice je totiž „Nevylučujme se z Evropy!“ (opravdu jste jí četl?). b) Z několika velmi povrchních útržků dovozujete, že signatáři (všichni?) nečetli podepisovanou petici nebo alespoň podporovaný návrh smlouvy. Jako advokát byste takovou interpretaci jistě snadno rozcupoval na cucky.

Vaše sbírka kulhavých paralel a hospodských historek má k seriozní debatě hodně daleko. Vlastně ani nevyjadřujete žádný přezkoumatelný názor, s nímž by bylo možné věcně debatovat. Lze rozebrat pouze Vaši metodu debaty.

B. Rybák 16.2.2012 15:08

Re: Ztroskotanci a samozvanci ve své nezkrotné pýše a někteří i za mrzký peníz....

Vážený pane Belingu. Je smutné, že jste to za dotáhl až na argumentační úroveň Jiřiny Švorcové a Rudého práva. Tím mám na mysli:

1. Lživě autora obviňujete, že upírá někomu nějaké právo. Očividně se ho pokoušíte zastrašit, aby se již kritizovat Vaši partu neodvážil.

2. Nepolemizujete s autorem, ale napadáte ho za oprávněnou, nedůvěru k těmto "aktivistickým intelektuálům", kteří ani sami nemohou věřit tomu, že by mohli skutečně rozumět současnému světu, světu ekonomie, přírodních věd, práva, aplikované kybenetiky, genetiky,.. o nichž nevědí vůbec nic.

To jediné co mohou tedy vyjadřovat (na čem jim určitě záleží) jsou postoje jejich mecenášů a kumpánů. Je proto téměř jisté, že nečetli "smlouvu" (i kdyby ji četli, vyšlo by to na stejno) a velmi pravděpodobné, že nečetli ani tu petici (tu četl možná pouze ten první z nich,).

ad 3. Píšete zde o zcela okrajových věcech (bylo by zajímavé zjistit kolik signatářů zná ten správný nadpis, nebo cokoli jiného z těch dokumentů).Vlastně ani nevyjadřujete žádný přezkoumatelný názor, s nímž by bylo možné věcně debatovat. Lze rozebrat pouze Vaši metodu debaty.

J. Belling 18.2.2012 12:10

Re: Ztroskotanci a samozvanci ve své nezkrotné pýše a někteří i za mrzký peníz....

Jako bych už tyhle argumenty někde četl. Poprvé to ale vylo trefnější.

J. Belling 21.2.2012 11:24

Re: Ztroskotanci a samozvanci ve své nezkrotné pýše a někteří i za mrzký peníz....

Ale souhlasím s Vámi, že zmínka o těch "300 osobností" je věcí okrajovou. Ale je to pan Vlk, kdo jí prezentuje jako hlavní téma.

S. Vaněček Šauerová 15.2.2012 18:05

Na druhou stranu, bilance není zas tak děsivá :

Pánové V. Vlk st., D. Streit, P. Hájek a legrační J. Havránek na Virtually, to je docela smutná bilance národoveckého tábora. Ještě něco přidá rudá Bobo a též paní Haslingerová, možná ještě geniální novinář Adam B. Bartoš, případně někdo od Beranů, a ovšem, abych nezapomněla, také pánové Zahradil, Fajmon a Strejček, hezky postupně, aby něco zbylo na každý den. Jenže, jak známo, nic není staršího, než den staré noviny, pak se za jejich emocemi zavře voda. A pan Vlk st. se bude muset zase vrátit k sudetským Němcům, číhajícím na bavorské hranici. ... :-)

J. Urban 15.2.2012 21:15

Re: Na druhou stranu, bilance není zas tak děsivá :

:-)))

J. Staněk 15.2.2012 21:57

Re: Na druhou stranu, bilance není zas tak děsivá :

hezký shrnutí věcí příštích :)

I. Babková 15.2.2012 18:00

Taky se mi chce něco říct

Mě by teda zajímalo, čím jsme my Češi tak výluční a proč jsme vlastně do té unie lezli, když víme všechno nejlíp a ostatní nám jen škodí? Na rozdíl od Švýcarů, jsme před válkou (dokud to šlo) poskytovali azyl německým Židům a ne jejich penězům, takže po osvobození jsme měli holý za*ek. A na rozdíl od Norska nemáme ropu. Nemáme fabriky, klaníme se hokejistům, svých mozků si nevážíme (aby taky, když má dnes titul kdejaké pometlo). Samozřejmě je hloupé nosit do Bruselu švestičky na ochutnání, ale hloupější je ze sebe dělat řiditele zeměkoule, v očích jiných národů jsme směšní. Iniciativu těch 300 lidí chápu, vidí dál než na špičku vlastního nosu.

M. Trhlík 15.2.2012 21:29

Re: Taky se mi chce něco říct

Paní Babková,už K.H.Borovský hlásal:Že jsme Češi,to mne těší,že jsme voli,to mne bolí.A vidíte jak předvídal.

J. Honců 15.2.2012 21:53

Eurohujeři všech zemí ...

Vy je chápete? Taky podepisujete věci, o kterých nemáte ani ponětí, aby jste podpořila cosi co ještě nemá konkrétní podobu?

To je přímo slepá víra. Snad až fanatismus. V očích jiných národů směšní nejsme, oni se o nás totiž nezajímají.

J. Belling 21.2.2012 11:22

Re: Eurohujeři všech zemí ...

Rozumní evropané se spolu domluví nezávisle na Vašem poštěkávání.

B. Rybák 16.2.2012 15:31

Re: Taky se mi chce něco říct

Dělat ze sebe řiditele zeměkoule je opravdu hloupé. Bruselské hochštaplery tedy máte dobře prokouknuté. Až se budete zase někde setkávat se svými národy, aby se Vám svěřili co si myslí (např. o nás), tak nám dejte vědět. Jsem si ale jist, že mnozí národové, kteří naletěli "Bruselu" a přijali Euro nám teď velice závidí (o smlouvě zatím nemluvme žádný stát ji dosud neratifikoval).

Já tu iniciativu také chápu. Oni určitě vidí dál než na špičku vlastního nosu. Oni vidí až na špičku nosu svých "mecenášů" a "kumpánů" (jiné nosy totiž ani nehledají).

J. Řezníček 15.2.2012 15:55

Názory mnoha diskutujících

mě pomáhají pochopit, proč jsme v r. 1938 "zůstali sami", proč byly hnusná 2. republika, proč jsme proklouzli Protektorátem ( s utrpením a odporem jiných národů se to nedá srovnat, ani např. s Řeky, Finy nebo Holanďany, o Norech nemluvě ), proč byla tak špatná 3. republika, proč tak dopadl únor 1948 a proč si zoufal Jan Palach i proč sametová revoluce skončila rozkrádáním ( společné tomboly) pod vedením ODS ( socani  se bohužel přidali).  A proč dost politiků štve proti EU.   Jsme prostě takoví a máme to v genech.   Těch pár statečných a poctivých Čechů to nezachrání.     Kdyby taková diskuse byla někde jinde, než na NPtak bych to bral. 

M. Prokop 15.2.2012 16:59

" Jsme prostě takoví a máme to v genech. "

Dovolil bych si doporučit jednak singular,

druhak studium historie i sledování současnosti odjinud, než z (Rudého) Práva.

S. Vaněček Šauerová 15.2.2012 18:13

Když doporučujete, já Vám taky doporučím, pane Prokope, skvělé literatury je dost a dost.

Co takhle zkusit Krystlíkovy Zamlčené dějiny, případně Kosatíkovo České snění ? Nebo co Placákův Fízl ? Moc pěkné čtení o nás ... :-) Jinými slovy, je to v nás jako v koze, neboť žaludkem jsme sice na Západě, srdcem však na Východě. Bolí to, co ? Jako každá pravda.

J. Honců 15.2.2012 21:56

Smutné

Když jste se však v té literatuře našla, je to první krok k nápravě. K Vaší nápravě.

B. Rybák 16.2.2012 16:10

Re: Když doporučujete, já Vám taky doporučím, pane Prokope, skvělé literatury je dost a dost.

Když připouštíte, že ti pánové píší i o Vás, tak tomu musím věřit. Např. o mně to ale určitě nepíšou, vědí o mě prd.

P.S. Ve Vás je to jako v koze? Bolí Vás víc ten žaludek (bachor?), nebo to srdce? Obávám se, že Váš problém je hlavně v tom, že zapomínáte na hlavu.

B. Rybák 16.2.2012 15:36

Re: Názory mnoha diskutujících

Těch pár "pragováků" to naštěstí taky nezachránilo. Netrapte se s NP, pořiďte si VP a choďte s ním na procházky.

P. Lenc 15.2.2012 15:40

Pane Vlku st.,

dík za článek.Je zajímavé pozorovat reakce některých "rozhořčených "kritiků.I když sporný dokument je  ekonomický,neprotestují proti Nečasově postupu ekonomové,ale co se týče ekonomie naprostí nýmandi,vedení podivností zvanou Halík.Pokud je těch 300 lidí opravdový intelektuální výkvět našeho národa,tak nás potěž  pán Bůh.

J. Boleslav 15.2.2012 15:46

Re: Pane Vlku st.,

Nevím, zda někdo lidi, podepsané pod peticí, pasoval na intelektuální výkvět národa. Zatím jsem se s tím nikde nesetkal, ale pokud by tomu tak mělo být, zcela souhlasím s Vaším povzdechem.

J. Kanioková 15.2.2012 17:00

Oni sami se odjakživa do této role napasovali..

J. Slanina 15.2.2012 17:01

Re: Pane Vlku st.,

Jojo, prý intelektuální výkvět:

http://i.idnes.cz/09/072/gal/PJE2c87db_p200907180296001.jpg

H. Lukešová 15.2.2012 18:38

Re: Pane Vlku st.,

Jó jó, copak Bohouš, to je výkvět...Bohouš a všichni sockomouši...

J. Stejskal 15.2.2012 23:00

Re: Pane Vlku st.,

Chtěli byste zpochybnit intelekt paní Gajdůškové?

H. Lukešová 15.2.2012 23:56

Re: Pane Vlku st.,

Zajisté ne...Gajdůšková za socdem ta je také geniální...

M. Řepa 15.2.2012 15:28

Podepsat nebo nepodepsat

Historická zkušenost dává za pravdu těm, kteří říkají:  lépe je chovat se mravně, slušně a odpovědně (platí po jednotlivce i společenství), než to deklarovat podpisem nějaké smlouvy, kterou stejně polovina signatářů  neododorží. Protože když jde do tuhého, tak ti co horovali pro podpisy jsou mezi prvními, kteří zdůvodňují proč nelze smlouvu dodržet.  Snad každý čtenář dokáže v paměti vylovit smlouvu, která přestala platit v okamžiku, pro který byla sepsána. A naopak se dočkal nezištné pomoci od strany, se kterou žádnou smlouvu neměl.

J. Milfait 15.2.2012 15:00

Balzám pro duši

Pane Vlku, jsem rád, že jste to tak napsal, protože ta selanka v čele s panem Halíkem to potřebuje jako koza drbání. Proč si zrovna těch 300 samozvaných intelektuálních usurpátorů myslí, že jsou elitou národa a snad si myslí, že jen oni jsou ti pomazaní k tomu, aby náš národ vedli a ne naše vláda zvolená v demokratickém duchu a dle ústavy. Proč ta elita si stále vymýšlí nějaké (odklony). Mne děsí, že si určitě nepřečetli podmínky vstupu do Eurozony. Oni však určitě vědí dopředu co má pan premiér Nečas dělat a co udělal ve čvrthodině prostudovávání přístupové smlouvy (v angličtině) špatně. Je to totiž tak, jako když Vás  navštíví podomní obchodník, který na Vás chce okamžitě podepsat kupní smlouvu s velikostí písmen 0,5 mm a Vy nemáte po ruce brýle. Zdraví Vás JM

V. Košacký 15.2.2012 14:42

Svatá pravda

vřele s panem autorem V.Vlkem st. souhlasím, tak jako většinou vždy. Oni třístovkáři jsou valnou většinou "pocitoví" lidé s mudrlantskými sklony, někteří mne nemile překvapili, asi spis , po jehož podpisu tak touží , nečetli