26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

EVROPA: Příliš silné Německo jako evergreen

Ještě poměrně nedávno bylo téměř nemožné vyslovit myšlenku, že Německo v dohledné době bude zase výrazně určovat dění v Evropě a jeho politika nutit ostatní Evropany k přemýšlení: Co bude s Německem - a co bude s námi a hlavně co s demokracií.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Lenc 30.1.2012 15:13

Re: Trochu méně obav

Naprostý souhlas.

J. Matuška 30.1.2012 15:07

Re: Zase jeden germanofobní žvást pana Vlka sen.

Možná, že Vás trochu překvapím. Jsem rád, že v roce 1918 se v podstatě obnovil český stát /když to přeženu/, ale zároveň jsem si cenil z různých důvodů R-U. Považuji tuto federaci za přirozené soustátí. Škoda, že německý vliv byl tak silný, že zabránil, aby Česko získalo dostatečnou autonomii. Dodneška obdivuji např. výstavbu škol, pomalu na každé vesnici aj.

Pohřbení nepřátelství je logické. Snad pro poučení stačily dvě světové války. Současné problémy jsou někde úplně jinde. Když jsme vstupovali do EU, slovo subsidiarita bylo hojně frekventované v médiích. Dneska se daleko více píše o Merkozy. Dokonce i na Martina Schulze je to silná káva. /Jen tak mimochodem, četl jste Znečištěný pramen? Pokud ne: http://www.np-diskuze.cz/?p=29202#comments/

V. Kusý 30.1.2012 15:03

Re: Máte absolutní pravdu, pane Vlku,

Zákeřnost Vašich útoků a komolení jmen ukazuje Vaši intelektuální úroveň lépe, než  byste si sám přál.

J. Boleslav 30.1.2012 14:59

Re: Berlička ? Opravdu ?

Vojensky jsme v současnosti chráněni členstvím v NATO. Pokud by se z něho USA náhodou stáhly, čemuž nevěřím, protože tam Obama u vesla věčně nebude, zbude z NATO to, co se snad líbí Vám - vojenský obranný pakt evropských zemí.

T. Krystlík 30.1.2012 14:44

Re: Máte absolutní pravdu, pane Vlku,

Jste hloupá, nic s tím neučiním. To, co jsem napsal o TGM, Češích, Čapkovi je pravda. Teď mi napadá, že jsem zapomněl podotknout, že TGM byl lhář, válečný štváč (podle dnešních měřítek válečný zločinec jako Karadžič nerbo Miloševič) a defraudant ve velkém. Co má s tím co dělat, že se Němci stydí za svou minulost, opravdu nevím.

T. Krystlík 30.1.2012 14:39

Re: Máte absolutní pravdu, pane Vlku,

Ještě něco, přehlédl jsem. Dobrovolně se část Vaší rodiny po březnu 39 v protektorátu k Čechům hlásit nemohla. Buď Čechy byli nebo byli Němci a hlásit se k Čechům nemohli. Optovat pro Č-SR (protektorát) mohli jen Češi z odstoupených území, ne však obyvatelstvo Hlučínska a Těšínska. 

T. Krystlík 30.1.2012 14:36

Re: Máte absolutní pravdu, pane Vlku,

Mohu jen konstatovat, že jste neinformovaný český nacionalistický blbec. Ten, kdo se při posledním cs-sčítání lidu v roce 1930 přihlásil k německé národnosti  a bydlel na území pozdějšího protektorátu, jak naznačujete vymezujícím datem (správně po březnu 1939), byl říšský Němec a vyvléknout se z toho nemohl. Výjimky: Židé, cikáni říšskou státní příslušnost nabýt nesměli. Češi, kteří v protektorátu chtěli mít německou národnost, ji na žádost dostali, neměli-li židovské předky. Pak museli muži z nich do německých ozbrojených sil. Úřady těmto Čechům změnivším se na Němce nedůvěřovaly a proto nesměli do bojových jednotek, kde by mohli rozvrátit morálku. Úřady je strkaly do strážných oddílů. A ty podléhaly SS.

D. Werner 30.1.2012 14:32

Re: Máte absolutní pravdu, pane Vlku,

Nevim proc bych nackovi zavidel neprave tituly. Navic pere Krystlik ve svem prazskem brlohu spinave penize informujte se, pane Vkuse.

T. Krystlík 30.1.2012 14:25

Re: Zase jeden germanofobní žvást pana Vlka sen.

Vaše preference Vám nikdo nebere. Dovoluji si jen upozornit, že EU supluje Kakanii, coby mocnost mezi Ruskem a Německem s tím rozdílem, že pohřbila nepřátelství mezi Německem a GB, F, takže je zaměřena proti mocenským choutkám Ruska  (dokumentuje to členství RO a BG). Klusův návrh vede členské státy OES  do ruského područí - opakuje se osud nástupnických států po WW I.

V. Kusý 30.1.2012 13:59

Re: Máte absolutní pravdu, pane Vlku,

Nebo je jen, na rozdíl od Vás, schopen kritického pohledu? Krom toho, Vaše operace s tituly mi připadají jen jako účelové probouzení známé české vlastnosti, totiž závisti.

H. Lukešová 30.1.2012 13:58

Re: Máte absolutní pravdu, pane Vlku,

Ano, pan Krystlík věčně uráží Čechy, Masaryka, Čapka, to je skutečně Němec v českém těle, vypjatý nacista, pan Frýbort napsal, že se mnozí Němci doteďka stydí za nacismus, hanbu nacismu není lehké smýt...

D. Werner 30.1.2012 13:34

Re: Máte absolutní pravdu, pane Vlku,

Krystlik je historik amater (navic neopravnene pouziva tituly ing. a PhDr.) a nemecky patolizal. Co je nemecke je podle nacisty Krystlika tez dobre. Vse ceske nenavidi.

M. Prokop 30.1.2012 12:47

Re: No, těží i ten nejméně efektivní.

Řecko už zkrachovalo, jen se to jeho věřitelé bojí říci a pumpují do něj peníze, které se nikdy nevrátí.

M. Prokop 30.1.2012 12:45

Re: S Evropou do manželské poradny

A nejvíc naštve, když se zjistí, že "samolibý dědek z Hradu" celá léta říká něco, co se potvrzuje, na rozdíl od jiných kecálků, kteří celou slavnou EU zatáhli do průseru .......

M. Prokop 30.1.2012 12:42

Re: Trochu méně obav

Souhlas.

S. Vaněček Šauerová 30.1.2012 12:29

Berlička ? Opravdu ?

http://www.france24.com/en/20101122-medvedev-suggests-europe-missile-defence-plan

http://domaci.eurozpravy.cz/18311-rozdelme-si-evropu-navrhuje-medvedev-nato-vraci-se-okupace/

Myslíte, že nás už zas chtějí chránit jen tak, z vrozeného enthusiasmu ? :-)

Pokud jde o U.S., nesledujete zejmě příliš tamní dění.  U.S. mají už dost vojenského zaštiťování Evropy, které zemi nepřináší nic víc, než zvýšená vydání a nakonec i úsměšky. Je na čase, aby se Evropa také začala vojensky o sebe starat sama. To nedělá, ba ani se k tomu nechystá, patrně v přesvědčení, že kdyby bylo nejhůř, pomohou opět Američané. Nevíte také nic o návrzích na stažení U.S. z impotentního NATO, viďte ?

J. Boleslav 30.1.2012 12:09

Trochu méně obav

Podle mého názoru bychom se už konečně silného ale demokratického Německa měli přestat bát a začít si vést trochu sebevědoměji. Hospodářsky na něm sice jsme a jistě i do budoucna budeme hodně závislí, to je dáno naší geografickou polohou; politicky a vojensky je ale třeba se víc než na EU (a Německo) orientovat na USA a V. Británii. A pořád zdůrazňovaná rozhodovací dichotomie - buď Německo, nebo Rusko, je v současnosti dle mého názoru umělá a nesmyslná. Je to spíše jen berlička pro různé přívržence Bruselu v současné neudržitelné podobě.

V. Novák 30.1.2012 11:57

No, těží i ten nejméně efektivní.

Řecko by už dávno zkrachovalo, nebýt evropské (ano, hlavně německé) pomoci. Těží Řecko nebo netěží?

Prozatím to vypadá, že Německo hlavně platí. Že ten, kdo platí, má i pravomoc rozhodovat o tom, na co peníze přijdou, by měla být normální situace. Ekonomická síla přináší i politickou moc. Zaplať pámbu, že politickou a že Německo investuje do ní a ne jako mělo ve zvyku do kanónů!

Brání někdo Řekům odmítnout jakoukoli pomoc EURozóny nebo MMF? A pak  hrdě s písní na rtech (nebo spíš za vykrůcání sirtaki) jít pod vodu? Nutí je někdo přijmout cizí peníze, držet se EURa co enóno košile? Nutí k něčemu podobnému podobně hrdé Maďarsko?

S. Vaněček Šauerová 30.1.2012 11:53

Autor cituje Otu Filipa z Reflexu č. 4/2012, vybírá si ovšem účelově jen to, co se mu hodí "do krámu".

Tak se podívejme, co ještě Ota Filip řekl, cit.: "... A všichni, od Portugalska přes Španělsko, Itálii, Maďarsko a tak dále, obviňují Německo, že "ovládá" Evropu už tím, že se hospodářsky, krize sem, krize tam, vzmáhá, že v Německu klesá nezaměstnanost, že v minulém roce se zase v exportu dostalo do světové špičky. Z toho prý pro Berlín vyplývá povinnost, tvrdí až po krk vlastní vinou nebo neschopností zadlužené státy, že se musí solidarizovat, aby se euro zachránilo ... A ještě k tvrzení v českém tisku, jenž často nadává, že Francie a Německo - tedy Sarkozy a Merkelová - vládnou vlastně Evropě, což, připouštím, asi zčásti souhlasí. Jenže : Kdo má dnes převzít v Evropě iniciativu, i když mnohdy pochybenou, než dvě hospodářsky nejvyspělejší země ? Má o Evropě a v Evropě dnes rozhodovat Slovensko s Maďarskem, Litva s Portugalskem, Praha čili Schwarzenberg s Bulharskem, nebo Rumunsko s Lucemburskem ?

Nepřeji si, aby euro zkrachovalo. Znepokojuje mě však myšlenka : V době, kdy jsme žili "v totálně znormalizované", v tzv. Československé socialistické republice, měli jsme povzbudivou představu, že až se komunisticky plánovaný systém zhroutí, tak máme naději : Západní demokracie, v nichž fungovalo sociálně tržní hospodářství a svobodnému, sociálně zabezpečenému obyvatelstvu se vedlo - dovolím si tvrdit - skvěle.

Teď nevím a mám možná i strach : Zhroutí-li se euro a s ním i náš systém, tak co přijde potom ?" Konec citátu. Dále se autor vyznává ze svého strachu o své úspory, o důchod, z čeho bude žít.

Václav Vlk st. ovšem pro svou obvyklou agitku motivovanou nemizící fóbií z Německa (kolikátou už ?), jak je zřejmé, článku Oty Filipa toliko zneužil k dalšímu "prokázání" své obsese. V rozporu s pravidly dokonce ani neuvedl použitý pramen. Pročpak ? Aby si to náhodou někdo nepřečetl celé ? :-)

P. Maleček 30.1.2012 11:43

S Evropou do manželské poradny

V manželské poradně se nad současnou Evropou uculují a vševědoucně kývají hlavou. Manželská krize jak vyšitá. Prvotní okouzlení zmizelo a jeden je naštvaný na druhého, že ten druhý míň uklízí, víc utrácí, smrdí mu nohy a určitě si občas vrzne někde bokem. A když se rozejdou najdou si povětšinou věrnou kopii toho druhého, často ještě s horšími vlastnostmi.

Je známým faktem, že harmonická vyvážená partnerství jsou vzácnou vyjímkou, většina funguje tak, že jeden poroučí a druhý poslouchá. No a když se ti malí v Evropě nedokážou domluvit, tak zákonitě šéfují ti velcí. A tak to bylo a bude, zvlášť, když mezi těmi malými kverulují figurky našeho samolibého dědka z hradu.

No a jak s Německem to už řekl kdysi římský Cézar - "s každým se po dobrém dohodnu, jen ti Germáni se musí nejdřív seřezat".

V manželské poradně taky vědí, že když se nedohodnou partneři, tak pomůže nějaká autorita z hora. Zatím vždy pomohla ta co mávala dolarem. Teď však hrozí, že Evropu srovná ta, co v ruce drží korán.

P. Čása 30.1.2012 11:15

Pak že je dějepis k ničemu ...

Zajímaly by mě známky z dějepisu diskutujících, kteří místo rozboru článku pana Vlka mají pouze slova "nechvály". Pravda, dějepis není historie, ale i tak bych rád věděl, co o historii tito komentátoři vědí. Já osobně například stále málo - neměl jsem zatím moc času ve svých 35 letech a technickém vzdělání, ale čím dál více zjišťuji, že jsem se měl historii věnovat mnohem více. A nespoléhat se pouze na jediný zdroj - paní (dříve soudružku) učitelku.

Jenom ovce žije pro dnešní trávu - nechci být ovce.

L. Šarina 30.1.2012 11:03

A jak se stalo

to,že po válce se vzpamatovalo a na  vybombardováném  rozdrceném a poničeném území vyrostlo Německo jako velmoc ? Pomohl "Maršálův" plán,ale ten pomohl více zemí tak co tedy?

NEKECÁNÍ,POCIT VINY,A MAKANÍ MAKÁNÍ MAKÁNÍ. Ono totiž KECY NEMAJÍ CENU.

P. Lenc 30.1.2012 10:49

Re: Máte absolutní pravdu, pane Vlku,

A proto se mohla část mé rodiny naprosto dobrovolně po březnu 1938 příhlásit k Čechům,zatímco ta druhá se stala Říšskými němci.Ta česká jim pohrdavě říkala margarin němci.Máte v tom bordel pane Krystlíku a to celou dobu,co na stránkách Psa serete do vlastního hnízda.Neměl jsem již chuť na vaše slinty odpovídat,jenom k minulé diskuzi.Kdo to byl Klofáč a co byla Česká strana národně socialistická,samozřejmně vím.Ale trvám na tom,že jenom vůl ji může dávat jako předchůdce NSDAP.Víte,jste přesně to o čem jsem psal minule,to,co vyjadřuje to ošklivé slovo,čecháček, se vším,co k tomu patří.

M. Prokop 30.1.2012 10:43

Re: Smutná nebezpečná pravda

To si tedy pánbůh mákne, i když z jiných důvodů, než těch vašich.

M. Prokop 30.1.2012 10:42

Re: Vyvolávání starých duchů

Je a není. Rozpínavosti bych se skutečně tolik nebál, ale EU dirigovaná "Merkozy" spěje kvaltem do riti.

M. Prokop 30.1.2012 10:40

Re: Tato skvostná

Ano, najdou se tam i blbosti a germanofobie.

Bohužel většina ostatního je pravdě velmi blízká.

M. Prokop 30.1.2012 10:39

Re: Trochu mi ten Německý projekt Evropy

Ale zase je výhoda, že už to potřetí nezkoušejí vojensky.

A. Bocek 30.1.2012 10:14

Trochu mi ten Německý projekt Evropy

připomíná převezení Uljanova ze Švýcar do Ruska.

J. Matuška 30.1.2012 10:14

Re: Zase jeden germanofobní žvást pana Vlka sen.

Vážený pane Krystlíku, kdysi jsem si přečetl pár Vašich článků na Virtualli, pěkně jste mi hýbal žlučí, možná proto, že jste měl v mnoha ohledech "pravdu". V roce 1954 jsem s kamarádem ilegálně překročili hranici v Hřensku. Prošli jsme Pirnou. Praštily nás do očí opravené domky, cesta vysypaná pískem atd. Naše Hřensko bylo v té době v zuboženém stavu. U Drážďan nás německý policajt zadržel. Později jsme pobyli pár týdnů ve sběrném táboře Neschwitz. Vzpomínám dodnes na vzorné chování vedení tábora a na vynikající eintopf /před časem jsme dostali recept.../. Nemohu se nezmínit o chování Němců, kteří s námi byli zavřeni na eskortní cele. Přišel ke mně chlapík, říkal něco ve smyslu, že byl Nazi, a podal mi kus chleba. A to se odehrávalo pár let po odsunu...Předávali nás opět v Hřensku, výhružky, řvaní - opět jsme se cítili jako doma. Kladných událostí bych mohl přidat víc, jezdili jsme později do NDR k moři...

Vlastní hlavou jsem přišel na to, že Němci jsou "obdivuhodně pracovitý národ" s občas mizernou politickou elitou. Prohrát dvě světové války, platit za sjednocení a transformaci desítky bilionů korun, jenom pro snahu stát se skutečným hegemonem v Evropě? Narodil jsem se v Praze, cítím tedy za povinnost bránit naše "české" zájmy. Připadá mi to naprosto přirozené, nejsem OIK. Vůbec mi to ale nebrání, abych neuznal "nadřazenost" Germánů v řadě ohledech. Naše prapředky /a naše některé politiky/ musím pochválit, že jsme dokázali přežít a udržet náš jazyk, myslím, že to není málo.

Naše republika se nachází v určitém sevření/tlaku jak ze západu, tak z východu. Proto jsem pro maximálně přátelské vztahy s USA, dávám přednost dolaru před eurem. Ve stručnosti, Unie mi nevoní. Uvítal bych Klausovu vizi: OES - Organizaci evropských států, kde by integrační prvky vycházely z přirozených požadavků jednotlivých států, na základě toho nejširšího jmenovatele. Evropský dům by se stavěl od základů, ne od střechy a v tom podezřelém kvaltu.

T. Krystlík 30.1.2012 10:05

Re: Máte absolutní pravdu, pane Vlku,

Problém je v tom, že si v letech 1938/39 Sudetoněmci německé občanství dobrovolně nevzali, nýbrž jim bylo vnuceno a optovat pro ČSR (protektorát) nesměli. Račte si přečíst smlouvu č. 300/1938 Sb. A Vy to, jako fakta si nezjišťující Čech, nevíte. Další Vaše neinformovanost: Do 03. 08. 1945 Sudetoněmci měli cs-občanství (viz příslušný Benešův dekret zbavující je cs-občanství). Heslo Heim ins Reich platilo pouze dva týdny (od 15. 09. 38 do 31. 09. 38)