26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

PRÁVO: Omyl, pane Gorole

Jeden Rom je mrtvý, druhý zraněný a v nemocnici. Policie teprve zahájila vyšetřování, nemá ještě jediný posudek a nevyslechla svědky, ale romský aktivista Gorol už má jasno: "On je normálně popravil."

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Orlita 4.1.2012 22:29

tož nemohla nějaká kartářka říct tomu zastřelenýmu

, že má krátkou životní čáru, a že bude zastřelen? Nebývalo čtení z karet uměním mezi cikány? :)

K. Křivan 4.1.2012 22:00

Re: Pokud se bráním útoku, je nejlepší střílet přímo na komoru - tedy do hlavy

Ano, výborný.

S. Ševeček 4.1.2012 20:32

Re: Pokud se bráním útoku, je nejlepší střílet přímo na komoru - tedy do hlavy

To máte pravdu - byl to výborný spisovatel.

K. Křivan 4.1.2012 20:11

Re: 2x a dost

:-)))))  

K. Kocourek 4.1.2012 18:34

Re: Nevím,kde to pan Gorol vzal,

Jo, ale taky platilo pravidlo, že při přímém napadení strážného se tato procedura neprovádí.

V. Kusý 4.1.2012 18:19

Re: Pokud se bráním útoku, je nejlepší střílet přímo na komoru - tedy do hlavy

Pokud má tu komoru poblíž hlavy, tak je to snad jedno, ne? :-)

K. Křivan 4.1.2012 17:33

Re: Pokud se bráním útoku, je nejlepší střílet přímo na komoru - tedy do hlavy

Hrabal není myslivecká autorita.

K. Křivan 4.1.2012 17:32

Re: Pokud se bráním útoku, je nejlepší střílet přímo na komoru - tedy do hlavy

Mě učil instruktor vystřelit vždy dvakrát. Bácbác. Pak prý není nad Berettu .22 protože je malá, tichá a přesná.  A do čela má taky slušný  zastavovací účinek.

Já jsem vlastenec a do procházku nočním Tanvaldem bych si vzal ČZ 75, s kolimátorem. S tím se dají dát i 4 mířené rány za vteřinu. 

S. Ševeček 4.1.2012 16:57

Re: Pokud se bráním útoku, je nejlepší střílet přímo na komoru - tedy do hlavy

;-)

Asi jste nečetl Hrabala - "střelil jsem ho přímo do hlavy. - Proboha, říká se na komoru ! "

J. Urban 4.1.2012 16:36

Re: Ano, skutečně se stala chyba.

To máte těžký. Jak měl vidět černýho ve tmě? Neviděl ho, v tom to je, a myslel tedy, že střílí do vzduchu.

J. Urban 4.1.2012 14:55

No zatím se to pro ty,

co celý život jen lžou a kradou, nevyvíjí dobře. A to je dobře.

J. Štrobl 4.1.2012 13:58

Re: Byli tací, kteří nejdřív stříleli

Ovšem základní pravidlo bylo trefit se na komoru, jinak byl člověk ehm... no v riti.

V. Procházka 4.1.2012 13:17

Re: Pokud se bráním útoku, je nejlepší střílet přímo na komoru - tedy do hlavy

A proto je lepší 9mm než 7,65. Basta A nebo záložní pistole KGB - to je dílo.

D. Streit 4.1.2012 13:16

Gorol by měl být stíán za podněcování k rasismu

Ale byl bych raději, kdyby sebeobranu nemuseli brát do vlastních rukou pistolníci, ale aby místo buzerace spořádaných občanů, místo honby za tzv. extremisty a místo nadhánění Vietnamců ve jménu značkových firem dbaly naše represivní složky na bezpečnost na ulicích. Násilníci jen zneužívají benevolentní přístup státu, zvláště, když jsou z minority, zejména cikánské.

http://streit.blog.idnes.cz/c/239268/Zaminky-policejni-stat-a-cikanske-pravo.html

V. Kolman 4.1.2012 12:17

Re: Rozumím

Při opatrném a citlivém natírání dveří garáže vhodnou barvou by se nejspíš nespustil pager a majitel garáže by byl mile překvapen až následovně druhý, či některý další den.

        Z toho ovšem zákonitě vyplývá, že takže ti dobří a milí hoši používali asi dost drsný štětec :-)) Dovolil bych si skromně tipnout - krumpáč, nebo páčidlo.

J. Tic 4.1.2012 12:05

Pane Gorole

Raději než radit oběti jak se bránit při napadení, by mněl pan Gorol svým soukmenovcům vysvětlit, že při útoku na zdánlivě bezbranou osobu mohou být oni ti, kteří budou zraněni, či zabiti. To samozřejmě platí pro všechny agresory bez rozdílu.

V. Novák 4.1.2012 12:03

Byli tací, kteří nejdřív stříleli

a pak zvolali "Stůj, kdo byl?", případně "Stoj, kto bol?".

Ohne sranda - 7,62 je smrtelná na dlouhou vzdálenost a pokud zpanikařivší střelec vystřelil následně do luftu, těžko se mu dokazovalo, že časová posloupnost nebyla předpisová.

D. Krajíček 4.1.2012 11:27

Re: Pokud se bráním útoku, je nejlepší střílet přímo na komoru - tedy do hlavy

Hlava je poměrně malý cíl a navíc docela pohyblivý. Proto se střílí vždy na tělo - už kvůli stavěcímu efektu...

J. Slanina 4.1.2012 11:15

Ano, skutečně se stala chyba.

Ano, střílející důchodce by se měl co nejdříve podrobit buď prohlídce u očního lékaře či novým cvičným střelbám, aby se pro příště tak hanebně neminul.

L. Šarina 4.1.2012 11:07

Názorný

příklad věřiti cikánům (romum),ti divadení talen nezapřou.

V. Kolman 4.1.2012 10:57

Re: Nevím,kde to pan Gorol vzal,

Pane Běle, domnívám se, že pan Gorol možná zaslechl cosi o tom, jak se má zachovat voják při  střežení (jemu k ostraze svěřeného objektu), blíží-li se narušitel.

1.) - Zvolat: "Stůj - kdo tam?" Nedostane-li uspokojivou odpověď, pokračovat bodem č.2.

2.) - Zvolat: "Stůj - nebo střelím!" Nedostane-li uspokojivou odpověď, pokračovat bodem č.3.

3.) - Varovný výstřel do vzduchu! Pokud narušitel pokračuje ve své nekalé činnosti - střelit! Pochopitelně, tentokrát už "natvrdo" do narušitele!

Takto jsme aspoň byli instruováni před strážní službou, když jsem byl před 50ti lety na "vojně". Poznámka pro později narozené: "vojna" = dvouletá POVINNÁ vojenská služba "lidu a socialistické, lidově demokratické republice se zbraní v ruce."

D. Procházka 4.1.2012 10:40

Re: Co dodat?

U nás se říká přímo "ciganit"

J. Běle 4.1.2012 10:20

Nevím,kde to pan Gorol vzal,

 ale to,jak popisuje zacházení se střelnou zbraní mi připomíná příručku pro bachaře. Odkud ji zná pan Gorol,Bůh suď.

J. Ráž 4.1.2012 10:12

Re: V každém případě se stala chyba

1) Když jsme byli instruováni na vojně o pravidlech strážní služby tak nezapomenu na tuto radu: Když už musíš střílet, tak se přesvěč, jestli střelený žije. Když ano, tak odstup a střílej přesně. Mrtvý nemůže zpochybňovat oprávněnost střelby.

2) Při zjkouškách ze znalostí zbrojního průkazu jsme  dostali od zkoušejícího policisty tuto radu: Když střílíš v sebeobraně raději vystřel třikrát a do blasti srdce, abyste měli  jistotu, že je útočník mrtvý.  Tak budete jediní svědci!

Kdyby se střílející důchodce v Tavaldu držel těchto rad, neprovázely by jeho čin hloupé diskuze!

P. Pavlíček 4.1.2012 10:06

2x a dost

Pan Gorol má pravdu. Však jeho soukmenovci taky nejdřív mačetou dvakrát máchli do vzduchu!

pp

M. Prokop 4.1.2012 9:53

Re: Panu Gorolovi bych především připomněl,

I víc, ale ne najednou na stejném místě.

:-P

F. Doušek 4.1.2012 9:45

Re: Panu Gorolovi bych především připomněl,

Asi jste zcela nepochopil - panu Gorolovi připomínám jeho nesplněný slib, a v Tanvaldu dle policie skutečně byli tři. Ten třetí, nezraněný, utekl aniž by poskytl pomoc kamarádovi, za což chce právě otec dvou bratří žalovat střelce, samotného zraněného.

M. Prokop 4.1.2012 9:40

Pan Gorol se chová

jako převážná většina cikánů.

Za všechno může někdo jiný.

P. Lenc 4.1.2012 9:17

Co dodat?

Má máma říkala lže jako cikán.Ono se to nezmněnilo,naopak díky tzv.korektnosti mohou nejen lhát,ale krást,znásilňovat ,přepadat a mrzačit díky  pánům Gorolům  ale také Kocábům,takřka beztrestně.Uvědomují si politici,že to nepůjde do nekonečna?

K. Křivan 4.1.2012 9:04

Re: Pokud se bráním útoku, je nejlepší střílet přímo na komoru - tedy do hlavy

"na komoru" je do srdce. Máte pravdu, "mezi světla" je nejlepší místo pro kulku.