8.5.2024 | Den vítězství


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Ještě že ho nevycpali senem

Jak říkal Karel Kryl: "Úloha osobnosti v dějinách sestává prakticky z ochoty dotyčné osobnosti zemřít nebo nechat se zabít dříve, než stačila odvolat."

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kanioková 27.12.2011 21:39

A ještě přidám, paní Dagmar by si možná zasloužila nobelovku za tuto roli..

Přála bych vám vidět fotky z nedávné Havlovy oslavy...Něco tak nechutného jsem ještě v životě neviděla. Tak odporné, že jsem to okamžitě spláchla..

J. Kombercová 27.12.2011 21:28

Re: Komu se hodí ta mediální masáž? Komu nejvyššímu, či církvi? Kdo to organizovl?

Tak jsem stále ještě naivní, ve svých letech... státní pohřeb... kdo ho organizuje, kdo pustí prašule, tedy kdo má na nich prst... takové monstršou. Špaček a pí Havlová... jejich bylo krematorium. Vojáci, církev... no nevím, ale když myslíte... co myslíte, vy to víte, už jsem tenhle váš názor četla, jste přesvědčena o své pravdě... Je hezké, že pan prezident Klaus má takovéto fanynky, pevné ve své víře a hlavně tu víru hlásající, kde jen to jde. Tak zviditelňujte, Klaus vám požejnej.

S. Ševeček 27.12.2011 21:20

Velmi přesvědčivé. A vážné.

Děkuji Vám, pane Vlku.

(aniž jsem četl Váš článek, dnes ráno jsem kdesi poznamenal: Možná je to s tím pohřebním procesem - a "konečným řešením"

žehem - jako s inkvizicí ... napřed proces církevní /pro změnu tentokrát Hosanna/, potom světská

spravedlnost z rukou čerta (vlastně ... kam čert nemůže, nastrčí ženskou, že?) ... a popel nemůže vstát z mrtvých, a taky je to dobrá pojistka proti ostatkům svatého v budoucnosti)

J. Kanioková 27.12.2011 21:15

Komu se hodí ta mediální masáž? Komu nejvyššímu, či církvi? Kdo to organizovl?

Měli by se ti, co odsuzují, zamyslet nad tím, kdo celou tu až trapárnu vymyslel. To nebyl hrad, ten jen plnil v podstatě to, co si přála rodina a co de fakto vymyslel pan Mathé a pan Špaček s paní Dagmar. I Bakala v tom má prsty..

Za to, jak se ke Klausovi V.Havel mnohdy choval - hlavně na popud rádců kolem sebe - se prezident zachoval jako prezident. Ostatně se k Havlovi vždycky choval decentně, slyšel ho někdo z vás vyslovit jedinou větu, která by se mohla V.Havla dotknout? Opačně tomu bylo mnohdy jinak.

Tak si nejprve ověřte skutečnosti a potom odsuzujte.

Ale vy odsuzujete rádi bez ohledu na pravdu.A tou "Havlománií" skutečnému, nevybájenému V. Havlovi spíše uškodili, v mnoha lidech vzbudili averzi..

To, co P&L takto pojatou glorifikací dělali, dělali pro SVOJE zviditelnění. O televizi nemluvě, o tisku se nemá cenu vůbec bavit. Kdyby žila Olga, NIKDY by to takto nepřipustila..

M. Martinovská 27.12.2011 21:06

Re: nevím jak vy, ale mně to kolem V.H. nepřipadlo nijak hrozné

Ano, přesně tak si to myslím.

J. Urban 27.12.2011 15:49

Nu vot, mrtvý Havel se mnoha

papalášům - včetně toho nejvyššího - hodí 10x víc, než Havel živý. O katolické církvi, která si jeho pohřeb pro sebe ukradla, nemluvě.

Z. Rychlý 27.12.2011 15:17

Lidi, kdybyste

méně zapínali televizi, tak by vám to tak hrozné nepřišlo !

L. Orlita 27.12.2011 14:14

nevím jak vy, ale mně to kolem V.H. nepřipadlo nijak hrozné

je to asi tím, že zprávy spíš čtu na netu a jen to, co chci a co si vyberu a tv téměř  nepoužívám. A zřejmě i tím, že byť jsem na V.H. pozapomněl, svého času jsem ho měl rád a vážil jsem si ho. Takže i ten pohřeb mně připadl naprosto v pořádku a adekvátní vůči Havlovu světovému významu (a je úplně jedno, že byl hlavně disidentský symbolem a nikoliv přímým likvidovatelem komančského režimu). A je konec konců nejvyšší čas se naučít ctít vyznamné osobnosti a přestat s tím věčným závistivým pokřiveným pohledem- ten jen znovu a znovu ukazuje na hlavně dotyčného samotného a nikoliv na události vnější. Chce to více úcty a vnitřní radosti. :)

J. Milfait 27.12.2011 14:12

Re: Konečne dobrý

Paní Moravcová, předem přeji příjemné prožití všeho po Vánocích, a moc zdraví a zdravého rozumu do příštích let. Ten pocit, který popisujete se mě dostavil již první den dopoledne po oznámení umrtí našeho BÝVALÉHO prezidenta. K VH chci říci, že jsem z větší poloviny (3/4) s ním souhlasil. Ovšem, že nastane tak velké divadlo po Leninovi, Stalinovi, Gotwaldovi, Brežněvovi, či dalších se snad nemohlo odehrát.

Zdraví Vás JM.

Z. Trunecek 27.12.2011 14:09

Re: Děkuji

Už je článek na webech, jen jsem si dovolil použít novější pravopis slova "konserva".

Přeji hezký nový rok nejen Vám, ale i příznivcům a oponentům.

L. Orlita 27.12.2011 14:07

Re: Víte,

však i kult Panny Marie je náhradou za pohanské vzývání matky přírody a vůbec všech kultů ženských bohyň. A svatí nahrazují všechny ty méně vyznamné bůžky.  Pro pohany bylo to prvotní židovské křesťanství příliš tvrdé, příliš přísné a také vlastně moc mužské a neskutečně abstraktní. Takže se postupně upravilo dle poptávky. :) Já s tím, ale třeba vůbec nemám problém. Ukazuje to konec konců na tu vnitřní potřebu člověka, která potřebuje všechny aspekty božství. Problém  začíná, až když kvůli tomu člověk začne nenávidět a zabíjet.

H. Švarcová 27.12.2011 13:45

Velké díky

děkuji autorovi, měla jsem zřejmě podobné pocity jako on. Můj devítiletý syn se zlomenou nohou, který se chtěl dívat na pohádky to komentoval slovy " pořád je tam nějaká minuta ticha...". Ale díky tomu, že jsem mu vysvětlovala proč, resp. kvůli komu, jsem si připomněla jaký byl Václav Havel...

nicméně asi by se mu tolik humbuku kolem jeho pohřbu nelíbilo

no a ještě že ho nevycpali :-)

V. Vlk 27.12.2011 12:47

Re: Děkuji

Jistě souhlasím pane Trunečku. Zdravím a hezký Nový rok. Vlk st

Z. Trunecek 27.12.2011 12:35

Děkuji

a prosím o souhlas s umístěním článku na stránkách www.zetrozet.biz a www.zetrozet.com.

J. Kombercová 27.12.2011 12:27

Re: Supr

Chci k někomu připojit souhlasné brouknutí, tedy k Vám, pane Anděli, pro pana Vlka.

V. Vlk 27.12.2011 11:45

Re: Víte,

myslím že máte pravdu. O tom animistickém pohanství. Lidi potřebují viditelné bůžky a věci na které si lze "sáhnout" aby mohli věřit. Boj o to, zda má katolická církev shromažďovat ostatky a zobrazovat svaté ( tedy nižší bohy, že) se vedly krvavé spory a dokonce se kvůli tomu v Byzanci válčilo a vraždilo. Pak si katolická církev řekla: Vox populi, vox Dei. – „Hlas lidu, hlas boží“ (tedy správně to řekl Alkuin z Yorku) když to chtějí mít, tak jim to dáme, že. Všimněte si, že například český, ve skutečnosti hluboce věřící národ -jinak by jej Havel stavějící na morálně desateru nezajímal- věří v "Něco" což docela dobře jde,když si přestavíte že existují urychlovače částic v Cernu a lze zkoumat věci,které nevidíme ( okem) . A pak taky si katolíci uvědomili, že důvod proč Římané  tak nenáviděli židy bylo to, že měli NEVIDITELNÉHO BOHA .Římané v Chrámu toho boha marně hledali. Nelíbilo se jim to.  Protože takový Bůh je podezřelý. Ale děda s bílým vousem na obláčku.....

F. Pavlis 27.12.2011 11:16

Víte,

pane Vlku, kdykoli je nesena lebka sv. Václava v mušelínu a s příslušnou parádou, mám neodbytný pocit, že římské katolictví se nikdy nezbavilo animistického pohanství. Těch ostatků , notně zaprášených, jakkoli ve zlatém orámování , je mi také líto. Ale lid to miloval a miluje. Nevkus tak formuje lidskou mysl do absurdna. To je to podstatné, co si u V.Havla uvědomuji, ale to ostatní nebudu soudit. Každý velký muž i žena vrhají vždy velký stín...

J. Pospíšil 27.12.2011 11:02

Děkuji

Mluvil(psal)jste mi z duše!

M. Šejna 27.12.2011 10:51

pane Vlku

myslím, že ode dneška se stáváte třídním nepřítelem odborníka na sovětskou kosmonautiku Pacnera. Ten v dnešním vydání NP požaduje ekonomickou restrikci pro Rusy za to, že nedostaečně oplakávali úmrtí našeho expresidenta.

V. Novák 27.12.2011 10:45

Vůbec ne zbytečný.

Sedl jak paňák ferneta na přeslazený žaludek.

V. Novák 27.12.2011 10:44

Díky.

Připadal jsem si jak v absurdní frašce "Oplakávání" - ale na Zahradní slavnost nebo Vyrozumení neměla...

J. Stejskal 27.12.2011 10:40

Moc dobrý.

Díky.

J. Anděl 27.12.2011 9:57

Supr

Hezký článek. A mj. díky za sdílení dojmů z filmu Odcházení, které mi přijde takto přesvědčivější, než pozitivní hodnocení od řekněme pana Landovského, či negativní hodnocení od řekněme pana Jandáka.

Z. Rychlý 27.12.2011 9:23

Zbytečný článek.

Buď jste si měl pane Vlku pořádně odplivnout, nebo se na to vykašlat. Takhle mi to přijde jako načurání do bazénu, aby to nikdo neviděl. Pardon.

VH jsem neznal a ni žádné setkání nemohu popsat. Pro mě je VH symbol konce sovětského socialismu a jsem rád, že to tak zůstane. Nic víc. Z jeho díla jsem viděl film Žebrácká opera, a pod vlivem této zkušenosti sotva seberu odvahu ke shlédnutí filmu Odcházení. Osobnosti jsou prostě vždy složité a rozporuplné. Tatíček Masaryk taky asi nebyl čiré božství - a vida !

Václav Havel je DOBRÝ symbol. Uznávám jen, že jeho jezdecká socha na Můstku by asi nebyla nejvhodnější.

Co se týká podržtašků a ódistů, tak těch mají všechny národy přehršle, není tu nic, nad čím se zvlášť pohoršovati. Vyskytují se na Hradě (i v podhradí) i teď - no a co? Za 100 let tam bude sedět někdo jiný, podržtašků plno, jedni budou psát ódy, jedni poplivávat. Teda za předpokladu, že bude zachována nejen svoboda projevu, ale zejména svoboda po projevu ! A o to se VH určitě zasloužil měrou vrchovatou.

M. Moravcová 27.12.2011 9:20

Konečne dobrý

příspěvek k Havlovi.  Už jsem se bála, že se svět zbláznil.

M. Krátký 27.12.2011 8:59

jako vždy

moc hezký

L. Soukal 27.12.2011 7:49

hezky napsáno, moc hezky

M. Prokop 27.12.2011 7:42

Dost dobrý.

E. Vašátko 27.12.2011 6:15

Děkuji,pane Vlku.