9.5.2024 | Svátek má Ctibor


Diskuse k článku

BLÍZKÝ VÝCHOD: Neúspěšný pokus

Uprostřed další části výměny vězňů, tentokrát mezi Egyptem a Izraelem, který dnes propouští 22 Egypťanů za izraelsko-amerického občana Ilana Grapela obviněného ze špionáže, se mezinárodní Čtyřka znovu pokusila přimět Palestince a Izrael k obnově mírových jednání.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Volarik 29.10.2011 21:04

Proč Arabové nechtějí mír?

To už nám jednou předvedl laureát Nobelovy ceny, notoricky proslulý terorista Jásir Arafat. Předstíral, že je dohoda s Izraelem hotová věc, shrábnul nobelovku a ucuknul. Mír by ho totiž připravil o postavení "legendárního" bojovníka mezi Araby, kteří si říkají Palestinci (pokud jde o územní příslušnost, jsou Židé Palestinci jak poleno). Totéž platí o Abbásovi. Mír by znamenal konec přísunu zadarmovních balíků peněz, povinnost začít se starat sami o sebe....prostě spoustu nepříjemných komplikací.

H. Lukešová 29.10.2011 22:45

Re: Proč Arabové nechtějí mír?

To je přece známá věc. V angličtině mluví Abbás jako holubice, ale v arabštinš se od hamasníků neliší. Abbás je gauner jak ten Arafat a ti, kdo podporují palestinské Araby by se měli stydět.

V. Stejskal 30.10.2011 21:38

Re: Proč Arabové nechtějí mír?

Arafat se tam alespon narodil, Micislav Vilfovic Biegun (Menachem Begin), taky zlocinec, se narodil v Polsku (Brześć nad Bugiem). Ani jeden ze zakladatelu Izraele se tam nenarodil, ale vsichni se tam zacali roztahovat a to s pomoci nacku viz Lenni Brenner (zid).

H. Lukešová 30.10.2011 23:06

Re: Proč Arabové nechtějí mír?

Arafat se narodil v Egyptě...A většina palArabů jspu přoivadrovalci z okolních států jako jsou Sýrie, Libanon a Egypt. Nula od nuly pojde. Židé nikdy neztratili kontakt s Izraelem, vždy v Izraeli žili Židé a zbývající Židé se na Sion vrátili, modlitby Židů v diaspoře zněly "příští rok v Jeruzalémě".

A. Richter 30.10.2011 23:14

Re: Proč Arabové nechtějí mír?

Jo, Stejskal, od Vás bych si barák nekoupil. Vy byste prachy zhrábl a následující den mě přišel s kalašnikovem zastřelit, bo to je přece Váš rodný dům a já si to proto zasloužím. EU by Vám aplaudovala.   :-)

J. Kanioková 29.10.2011 17:17

Nevěřím, že tam někdy k nějaké dohodě dojde,

pro ty, kteří se řídí koránem, jsou všichni jinověrci něčím, čemu nehodno ustoupit. A naděje, že snad nastane nějaká změna s mladšími generacemi, ta je prachmizerná, když do nich odmala vštěpují nenávist k Židům. To nemá řešení..Bojím se, že Palestinci teď budou usilovat hlavně o jejich akceptaci v různých světových institucích a tam si stálým žalováním vytvářet stále větší počet příznivců. Bohužel, tohle je běžná taktika  i u jednotlivců, a poměrně úspěšná, jenže vede jedině ke zlému vyvrcholení..

M. Stuchlik 29.10.2011 20:55

Re: Nevěřím, že tam někdy k nějaké dohodě dojde,

Ona jim ta ropa jednou dojde a bude klid.

O. Roldán 30.10.2011 22:27

Ona jim ta ropa jednou dojde a bude klid.

včera bylo pozdě. Bez ropy by bylo do roka ticho po pěšině. Ale bohužel i ve vyspělém světě. A začalo by se zas zkapalňovat uhlí.

A k dohodě může dojít jen, když budou mít Palestinci důvod se dohodnout - a to v jejich případě znamená, že by se musel najít někdo, kdo jim dá nůž ke krku a na to je vyspělý svět příliš útlocitný.

H. Lukešová 29.10.2011 0:33

Problém arabských zemí je nízká vzdělanost.

Hodnota HDP, vytvářeného v mimoropných oborech, je za celý arabský svět s 250 miliony obyvatel menší, než má Finsko s 5 miliony. Ropa dusí podnikatelské aktivity. Arabské země mají nejvyšší míru nezaměstnanosti na světě. Mezi nezaměstnanými v Izraeli je po ultraortodoxních nejvíc Arabů. Vzdělávací model arabských zemí spočívá hlavně na mechanickém biflování. Takto se učilo nazpaměť textům koránu.Mezi 500 nejlepšími univerzitami světa není ani jedna z 200 arabských univerzit. Z 8 izraelských univerzit patří 4 mezi 150 nejlepších univerzit na světě. Co se znalostí matematiky a přírodních týče, umístila se Saúdská Arábie dokonce až za Botswanou, na 43 místě.Podle Světového ekonomického fóra (WEF) vzdělávací instituty arabských zemí Blízkého východu a severní Afriky (MENA) selhaly v přípravě svých občanů na ekonomiku v době moderní, vyspělé technologie. Obstály by jen Libanon a Tunisko. Nejnápadnějším rysem je vysoká míra nezaměstnanosti mezi mladými vysokoškoláky: v Saúdské Arábii 43%, v arabské samosprávě 23% a v Maroku 22%. Nejvíc mezi nezaměstnanými je žen.  Hlavní slabinou je vzdělávací systém. Mezi státy Perského zálivu patří Bahrajn a Omán, s menším nerostným bohatstvím, které se však umístily mezi 40 ekonomicky nejúspěšnějších zemí. Ze 142 hodnocených zemí skončilo Maroko 73., Libanon 89., Egypt 94 a Sýrie 98. Až 70% arabského muslimského světa je ve věku do 25 let. Co umí, jen korán?

J. Kombercová 29.10.2011 1:16

Re: Problém arabských zemí je nízká vzdělanost.

To biflování, které zmiňujete, na vás sedí jako Jandák na hrnec. Anebo nebiflujete, jen opisujete. Anebo ani jedno ani druhé a máte úžasnou paměť. Fotografickou.

J. Kombercová 29.10.2011 1:19

Re: Problém arabských zemí je nízká vzdělanost.

Mmch. s článkem paní Zbavitelové jste se minula.

H. Lukešová 29.10.2011 1:37

Re: Problém arabských zemí je nízká vzdělanost.

jinak vas prispevek byl jen smyslu prosty kopanec. Dobrou noc.

H. Lukešová 29.10.2011 1:28

Re: Problém arabských zemí je nízká vzdělanost.

A co takhle, milá paní Kombercová, se vyjádřit k mému příspěvku, než mít jízlivé poznámky.

J. Kombercová 29.10.2011 1:38

Re: Problém arabských zemí je nízká vzdělanost.

Ale on není váš.

B. Volarik 29.10.2011 7:54

Re: A čí tedy je?

Madam Lukešová jistě tato fakta odněkud načerpala a prostě nám je tady přetlumočila. Na tom není nic divného nebo dokonce trestuhodného. Mohla by tedy uvést zdroje, no...to je celé.

H. Lukešová 29.10.2011 10:56

Re: A čí tedy je?

Přesně. Koneckonců na diskusním vláknu není mou povinností uvádět zdroje, co napíši, to napíši a jestli se to někomu nelíbí, tak ať je nečte! Já nebudu tady trdlovat, jak kdo pískám nejsem ve škole...Školní léta jsem naštěstí zdárně zvlásla a nikdo mě nebude úkolovat, co mám a co nemám dělat a nikdo mě nemá právo komandovat, tak mé příspěvky nečtěte, nikoho nenutím...

V. Stejskal 29.10.2011 11:27

Re: A čí tedy je?

Jak muzeme posoudit, ze se nam to nelibi, kdyz to nemame cist?

H. Lukešová 29.10.2011 12:08

Re: A čí tedy je?

No pane Stejskale, je mi to fuk, ano, píši příspěvky s očekáváním, že si to někdo přečte, ale komu se to nelíbí, ať si ........ někteří lidé (mezi nimi i paní Kombercová), když vidí mé jméno, tak vyletí jako čertík z krabičky...Kdo chce, ať si příspšvek přečte, kdo nechce a když si ho přrčte, tak ať se vyjádří k tématu příspěvku, to však někteří lidé nedokáží...To platí pro všechny...

V. Stejskal 29.10.2011 12:46

Re: A čí tedy je?

Aby diskuse byla diskusi, musi byt vecna, ne osobni. Pak se totiz diskuse meni v hadku.

J. Kombercová 29.10.2011 13:18

Re: A čí tedy je?

Článek paní Zbavitelové je o neúspěších izraelsko-palestinských jednání. K věci by potom bylo třeba rozebrání důvodů, proč tomu tak je, přidání vlastních zkušeností... pak by to byla diskuse k článku. To byla moje poznámka, očekávala jsem diskusi v tomto směru, sama se situací mezi Izraelí a Palestinou podrobně nevěnuji a když jsem se podívala, nic k danému tématu... to je všechno, děkuji za pozornost.

M. Stuchlik 29.10.2011 20:55

Re: A čí tedy je?

Myslím, že komentář to říká jasně: problém arabů je nízká vzdělanost. S tím souvisí snadná manipulovatelnost svými "elitami" a dlouhodobě neřešitelné problémy. Jinými slovy: kdyby palestinci byli víc vzdělaní a tudíž schopni víc myslet a méně věřit svým totálně zkorumpovaným vůdcům, kteří na válce s Izraelem vydělávají, už dávno by byl klid.

V. Stejskal 30.10.2011 12:42

Re: A čí tedy je?

Vinni jsou zide "kreationiste" (my bychom rekli idealiste), kteri pevne veri, ze co je ve Starem zakone je pravda a zalozili na tom stat. I Izreelci jsou manipulovani svymi "elitami". Lide se nemaji delit vertikalne na zidy, araby, cechy, cikany atd., ale horizotalne - na vladnouci a ovladane. Pak se vsechny problemy resi sami od sebe.

J. Tejkl 30.10.2011 16:22

Re: A čí tedy je?

a ty "vládnoucí" je třeba nejprve připravit o moc, a posléze popravit, aby se zabránilo jejich opětovnému návratu k moci, není-liž pravda?

V. Stejskal 30.10.2011 19:37

Re: A čí tedy je?

prominte, ale uz jste nudnej

J. Tejkl 30.10.2011 19:40

Re: A čí tedy je?

nápodobně. mimochodem: ve Vašem světě se problémy opravdu řeší "sami od sebe"?

V. Stejskal 30.10.2011 21:31

Re: A čí tedy je?

presne a rika se tomu tridni boj, viz Francie, Rusko atp.

J. Tejkl 30.10.2011 16:25

No a?

Vznikem českého státu jsou vinni zase čeští "kreacionisté", kteří věřili, že co je v Jiráskovi je pravda, a založili na tom stát. A co má být?

P. Kolář 1.11.2011 9:42

Re: A čí tedy je?

pane Stejskal vy jste duševně někde v hlubokém středověku.

P. Bláha 29.10.2011 16:01

Re: Problém arabských zemí je nízká vzdělanost.

Problém není pouze nizká vzdělanost. Palestinci mají vzdělanost naopak velmi vysokou ( ne-li jednu z nejvyšších z arabského světa ). Stačí mrknout na statistiky.. statistiky gramotnosti jsou podobné jako na Západě, a na universitě Bir Zeit ( nejlepší palestinské universitě ) dokonce dívky početně mírně převažují.

J. Tejkl 29.10.2011 18:24

Re: Problém arabských zemí je nízká vzdělanost.

můžete se s námi podělit o statistiku, ze které čerpáte data o vzdělanosti palestinských Arabů?