26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

DOPRAVA: Mýtné v ČR

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Severa 1.12.2010 16:30

Re: Monitoring už léta....

Opravy: problém a kteří

P. Čulík 1.12.2010 14:07

Re: Marně přemýšlím,

Hm, a z čeho usuzujete, že mobily, jestli se tomu tak za 10 let ještě bude říkat, budou používat zrovna GSM technologii? Neomezujte se na stávající frekvence a technologie.

P. Joch 1.12.2010 13:57

Re: Marně přemýšlím,

Pane Čulíku, navzdory Vašemu horlení ty limity opravdu existují. Podívejte se jakým způsobem zrychlovali procesory v počítačích a najednou narazilo Pentium Prescott na limit a od té doby se už nezrychluje, ale zvětšuje se počet jader v jednom čipu. Každá technologie má svoje limity na které narazí, což ovšem nevylučuje použití technologie jiné, naopak ji předjímá.

Z tohoto podhledu je limitována i kapacita přenosu dat pomocí mikrovlnného pásma, které používá GSM technologie.

L. Severa 1.12.2010 13:55

Monitoring už léta....

Sledování ujetých kilometrú podle elektronických knih možná lze uskutečnit, nevím nejsem odborník. Ovšem hlavní pronlém je přece v zahraničních přepravcích, kteží si z naší země udělali tranzitní.

P. Čulík 1.12.2010 12:56

Re: Marně přemýšlím,

Jo jo, pamatuji, jak před třiceti lety z důvodů fyzikálních zákonů už byl vyčerpán limit integrace, už to nemělo jít dále z důvodů vlnové délky kosmického záření či kýho výra. Také neměly vzlétnout stroje těží vzduchu a rychlost 100km/hod byla teoreticky nepřekonatelná. Kdo by před 40 lety považoval za reálnou kompresi mpeg-4, když elektronkový počítač Minsk by komprimoval jeden klip nejspíše měsic.

R. Langer 1.12.2010 12:43

Re: Marně přemýšlím,

Kam se za několik let posunou mobilní sítě? No, vzhledem k fyzikálním zákonům nijak moc radikálně...

P. Hofman 1.12.2010 12:32

OKAMURA FOR PRESIDENT

Pan Okamura by v jednom pomalu vyvolal mindrák, neb zdá se, že rozumí perfektně všemu (minimálně mnohému) a tak o tom píše. Pravda, při bližším ohledání zjišťujeme, že sice píše, ale zase až tak moc nerozumí. Tak proč s tím jeden vlastně ztrácí čas a čte to?

V. Kain 1.12.2010 10:21

Re: Jo jo,

A nakonec se ukázalo,že nejhamižnější byli ti propagátoři.Dokud tady budou politici jako Palas,Hulinský,Kraus a další vykukové kteří ze všeho nejraději milují svoji peněženku tak se nic nezmění.

S. Ševeček 1.12.2010 10:21

to jsou technické detaily only, sice drahé, ale

Raději bych četl, jak se vybrané mýtné promítá do kvality a provozního stavu dálnic - obzvláště teď.

P. Čulík 1.12.2010 10:20

Re: Marně přemýšlím,

A proč by se data musela zpracovávat on-line? Proč by je jednotka nemohla zpracovat a posílat data jako dávku ke konečnému zpracování, když by se jednalo o mýtné? Pokud jde o závislost na USA, bude tu Galileo a že by USA vypnuly GPS, no to v případě, kdy už by nás nějaké mýtné ani moc nezajímalo. Pokud jde o šmírování, tak to budete šmírován i jiným systémem. A představa obludných mýtných bran na každé silnici se mi vůbec nelíbí a je to to z technologického hlediska dost zastaralé. A pokud jde o přenosové rychlosti a kapacity komunikačních kanálů, před deseti lety tu bylo u pevných linek vytáčené připojeni 56k a teď se bavíme o desítkách Mbitů, kam myslíte že se za pár let posunou mobilní sítě? A že by policie "zneužívala systém" a trestala každičkou chybu? Buďte prosím na zemi, křižovatky a silnice jsou protkány kamerami a oni to nestíhají zpracovat už teď.

R. Langer 1.12.2010 9:35

Jo jo,

kdo není hamižný buržoust, nemá se čeho bát, říkali komunisti v únoru 1948. A všichni (kromě hamižných buržoustů, samozřejmě) jim radostně tleskali. A ejhle, později je ta radost tak nějak přešla, protože se nakonec ukázalo, že KAŽDÝ je tak trochu hamižný buržoust. Ale to už bylo pozdě, a tak se báli všichni, a pořád. :-P

P. Joch 1.12.2010 8:36

policejní stát

Obávám se, že tento článek je typická úvaha o cestě do pekla dlážděné dobrými úmysly.

Modul GPS prakticky v každém novém autě je (navigace), jenže GPS je pasivní systém, takže nevhodný pro zběr dat. K tomu slouží modul GSM (mobilní telefon) a ten už má taky prakticky každé nové auto.

Takže technicky nic nebrání tomu to rozjet. Problém je v tom, že objem dat je opravdu gigantický a nedá se online vyhodnocovat do podrobností. Ale určitě se dají tyto data uložit. A vrátit se k nim kdykoliv potřebujete. Je hezké ukazovat na zločince a zpupné politiky, které to donutí se lépe chovat.

Jenže zneužitelnost systému je obrovská. Každý a opakuju, každý řidič při jízdě udělá menší či větší přestupek, třeba jen nedodržení nezpečné vzdálenosti. Policie nemá na provoz? No tak stačí si projet pár tisíc záznamů ze systému, vygenerovat pokuty za dejme tomu půl miliardy a poslat složenky. Můžete se bránit? Těžko, systém vás přece usvědčil.

Takových příkladů se dají najít desítky a zaklínat se tím, že poctivý řidič se nemá čeho bát, je směšné. Hoď kamenem, ty kdož jsi bez viny! Jinak souhlasím s tím, že systém KAPSCH je názorný příklad korupce, kdy se zastaralý systém mýtného prosadil za podezřelých okolností.

M. Gavlák 1.12.2010 8:35

Marně přemýšlím,

co vás nutká tyhle věci psát. Chystáte se do politiky? Je zvláštní, jak někteří mediálně známí lidé mají pocit, že od jisté úrovně známosti (peněz?) mají pocit, že jsou předurčeni k vůdcovství. Myslím, že nemáte technické vzdělání a přitom s velkou sebejistotou navrhujete "jednoduchá" technická řešení. Největší nákladovou položkou nejsou mýtné brány, nýbrž systém zpracování dat. Z těch vašich GPS jednotek by se data dostávala jak, telefonem? Závislost na třetích osobách ve strategické věci? Hmmm. GPS je americký. Co uděláte, když se vláda USA rozhodne opšt zapnout plánovanou nepřesnost? Atd. atd. Připomínáte mi trochu p. Matějku, taky má takové zjednodušující jasno. Začíná to úvahami o obojcích pro děti a končí kamerou velkého bratra i na záchodě. Děkuji, nechci. A lidí jako vy aby se člověk bál, až se do té politiky dostanou, to budou jiní sekáči. Zůstaňte, prosím, u cestovky s večírků s celebritami...

K. Kužel 1.12.2010 7:45

Re: Velmi pěkné řešení

Samozřejmě ani systém založený na GPS by nebyl nijak levný, sběr dat a jejich vyhodnocování by nebylo zadarmo. Zpracovávat data VŠECH vozidel by byl úkol docela gigantický, ale samozřejmě by se dalo začít na užší základně (například vybrané kategorie vozidel), která by se postupně rozšiřovala - viz krásný čeký výraz  "škálovatelnost systému".

K. Kužel 1.12.2010 6:58

Velmi pěkné řešení

Pan Okamura s japonským smyslem pro detail celou věc důkladně promyslel a vyjmenoval spoustu nesporných výhod. Ale také poctivě naznačil stinné stránky, které by takový systém měl:

a. další riziko zneužití informací ->omezení osobní svobody

b. postižitelnost papalášů, proušujících dopravní předpisy.

Bod b. je závažnější než bod a. Dovolím si přidat ještě bod c., který je podle mého názoru daleko nejzávažnější: je to řešení, na kterém by se napakovalo méně lidí menšími balíky peněz. www.karelkuzel.cz

J. Strakoš 1.12.2010 6:13

GPS řešení

O tom, že GPS řešení je výhodnější od samého začátku není pochyb. Bez bran, s jakýmkoliv rozšířením o další stovky km během pár okamžiků.

Ale když oni lépe lobovali ti dražší ... A za každý další úsek dálnice je pár bran a pěkných pár Kč navíc - na údržbě i stavbě samotné brány.

V. Zatloukal 1.12.2010 0:18

ale jistě

avšak, co by zbylo z mé osobní svobody (plně zodpovědné)? když by každý prohnilý politik mohl využívat znalosti mého pohybu?