27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

Klausův novoroční projev

Vyvážený a střízlivý, tak budou Klausův projev hodnotit jedni a druzí ho budou cupovat, jinak to ani nemůže být, pokud má projev obsahovat názor. Klausův projev vychází z jeho konceptu státu bez poručnické a vydržovací funkce. Klaus zhodnotil Topolánkovu i Fischerovu vládu a vyslovil uspokojení, že právě Fischerova vláda je nad očekávání úspěšná. Pak ovšem nastupují pasáže vyvolávající kontraverze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Zámrsk 3.1.2010 12:53

Re: Dnešní Moravec

Jak víte tak jistě, že bankrot bude? Také se podílíte se na rozkrádání eráru a tunelujete kde co? Že vám není hanba!

Ivan Nový 3.1.2010 12:56

Re: Dnešní Moravec

Bankrot bude, protože voliči ve své většině budou volit tak, že nebude možno provést potřebné změny. Mohu se v tomto odhadu mýlit. Ale minulé reakce třicetikorunáčů mnoho nadějí nedávají. A naděje taky nedává rétorika, kterou zvolil pan Paroubek. Přepokládá, že zabere a v tom se pravděpodobně nemýlí.

loula 3.1.2010 14:17

Re: Dnešní Moravec

No ony ty peníze za "třicetikorunáče" se bohatě stačí utopit v akcích jako OpenCard. Takže je to vcelku putna, jestli bankrot bude kvůli třicetikorunáčům nebo mafiím typu Bem, Jančík, Janoušek a spol.

Savi 3.1.2010 14:22

Re: Dnešní Moravec

zřejmě nemáte pojem z toho, kolik miliard šetří poplatky...

loula 3.1.2010 14:28

Re: Dnešní Moravec

Bylo oznámeno, že se tím šetří 4 miliardy. ¨To je údaj ministerstva zdravotnictví. Já osobně za učinější považuji neplacení prvních tří dnů nemoci, a poplatky 60 kaček v nemocnici. S tím naprosto souhlasím, a myslím, že poplatek v nemocnici by mohl být větší.

Poplatek za léky pouze na přepis je protimluv, protože tento poplatek u těchto léku principielně nemůže nic regulovat. Podobně jako poplatek za děti, protože děti se doktora obecně bojí a rozhodně se tam nechodí ulejvat ze školky. 

Já osobně s poplatkama plně souhlasím, mohly by být klidně větší, ale tam, kde skutečně mají regulační funkci. A poplatek by měl být příjmem pojištovny.

Savi 3.1.2010 14:39

Re: Dnešní Moravec

pokud vím, tak poplatek má hned několik cílů a ne jenom regulovat. Já osobně za nejdůležitější považuju to, že se prolamuje idea zdravotnictví "zdarma", že se už děti vychovávají v tom, že všechno něco stojí, i vlastní zdraví a že se vyplatí do něj investovat "krev pot a slzy".

loula 3.1.2010 14:46

Re: Dnešní Moravec

Ovšem, ale bacha. Zdravotnictví není a nikdy nebylo zdarma, na zdravotnictví si formou určené daně ročně platíme nějakých 220 miliard. Já osobně bych jako účelnější viděl metodu použitou u pojištění, totiž že by každý dostával ročně výpis ze svého 'účtu' - v době počítačů to není problém. A že by existoval systém bonusů a malusů (formou danových úlev a přirážek) za skutečné čerpání zdravotní péče. A pochopitelně forma rizikových příplatků k pojištění ( kuřáci, alkoholici). A pochopitelně zvýhodnění programů prevencí.

Idea "zdravotnicvtví zdarma" je bezesporu škodlivá, ovšem je nesmyslná, protože nepravdivá.

Ivan Nový 3.1.2010 14:26

Re: Dnešní Moravec

O to vůbec nejde, ale o tom že v osobních lidských věcech příliš mnoho lidí spoléhá na stát. A to povede k bankrotu. Stát tu není od toho, aby své občany sytil.

loula 3.1.2010 14:31

Re: Dnešní Moravec

Ano, s tímto plně souhlasím. Stát by měl omezit pomoc v případech, kdy si lidé pomalu zvykli, že je "stát povinnen" jim něco zajistit. Stejně tak by stát měl v maximálné míře od rozpočtových peněz odstříhávat různé firmy, které si takto zvykají na snadný přísun peněz bez zodpovědnosti za efektivnost prodaných služeb.

čm 3.1.2010 16:48

Re: Dnešní Moravec

Nějak Vám z toho vypad přítel Jansta. Nebo Topolánek kecá ?

Emil XX 3.1.2010 14:32

Re: Dnešní Moravec

Ono to není tak složité odhadnout, co se stane, budete-li soustavně utrácet více, než vyděláte...

Je JEDNO jak ten deficit vyniká, k bankrotu povede stejně. Ale "bankrot" je sprosté slovo, taková měnová reforma, či inflace znějí lépe, ač znamenají totéž.

Skutečný bankrot ovšem může nastat ve státě, zadluženém v cizí měně.

ladik53 3.1.2010 14:16

Re: Dnešní Moravec

Pak ovšem nechápu, proč se Ti dva u Moravce tak poperou o to, který z nich ten stát přivede k bankrotu?!?

Emil XX 3.1.2010 14:28

Re: Dnešní Moravec

Stát se neodváží nevyplácet půl roku penze. Stát naopak ukradne těm "chytrým důchodcům" peníze inflací. Chcete se vsadit?

loula 3.1.2010 14:36

Re: Dnešní Moravec

Není třeba se vsázet. Máte pravdu. Stát vždycky, když potřebuje, sáhne na peníze těch, kteří jsou odpovědnější. Jednak nějaké peníze  .- na rozdíl od těch neodpovědných - mají nastřádané, jednak jsou zvyklí spíše dělat než vyřvávat. 

Jinak, jenom pro připomenutí, v hazardu se ročně utratí na 120 miliard, v chlastu a cigaretách asi 80 miliard. To máte pomalu dvě třetiny ročně vyplacených důchodů.

Petr 3.1.2010 17:05

Re: Dnešní Moravec

No konečně někdo taky pochopil že snažit se zabránit zadlužování země politiky je naprostá scifi, ať budete volit koho chcete vždy na to doplatí ti kteří jsou zodpovědní a pracovití. A Astonova představa že soukromý sektor je něco jako Mirek Dušín je taky legrační.

arch.JJ 3.1.2010 12:53

Re: Dnešní Moravec

...například co týká mne, vůbec se nemusíte omlouvat za oslovení Paroubka, naopak plně chápu Vaše rozhořčení a oceňuji ten fakt, že jste se dokázal ještě udržet na slušném normálu.

Ivan Nový 3.1.2010 12:58

Re: Dnešní Moravec

Paroubek se ale obrací na voliče, a způsobem, o kterém předpokládá, že u nich zabere. Voliči rozhodnou, ne Paroubek.

arch.JJ 3.1.2010 13:07

Re: Dnešní Moravec

....vím, u nás doma se Paroubek nechytá.  Na druhou stranu si myslím, že zrovna Paroubek dnes nemá svůj den, nejenom , že si protiřečí, ale svými poobědními bláboly se řadí do skupiny, pokud ne zrovna méně chytrých lidí, pak určitě do party zřejmých hlupáků. Snad si toho všimnou i někteří leví voliči.

Ivan Nový 3.1.2010 13:27

Re: Dnešní Moravec

Obávám se, že si potřebují sáhnout na horká kamna, aby pochopili, že pálí.

AeroKarel 3.1.2010 14:53

Re: Dnešní Moravec

Nevšimnou.

Protože stejně jen koukají, komu Paroubek něco ukradne v jejich prospěch.

Že to ve finále zaplatí oni, protože okrádaní "vezmou kramle" je mimo jejich rozumové schopnosti.

Miloš 3.1.2010 13:01

Re: Dnešní Moravec

A Topolánek je roztomilé telátko.

JC 3.1.2010 13:24

Re: Největší zlo v současné době jsou poplatky za recepty

A ne snad? Přece pacient nemůže ovlivnit, kolik léků mu lékař naordinuje. Proč mají být lidé takto trestáni za svou nemoc? Malý manipulační poplatek by asi nikomu nevadil, ale proč má kardiak vysolit 120,- Kč za podání 4 krabiček léků? Což obnáší cca 2 min. času pana lékárníka.

milan007 3.1.2010 13:27

Re: Největší zlo v současné době jsou poplatky za recepty

120 kč Vám dělá problém ??

vlk 3.1.2010 13:29

To je diskutabilní

Stejně se můžete ptát, proč mají být lidé trestaní za nedostatečný vzrůst, neexistující talent, schopnosti.... Tedy nesouhlasím s takto položenou otázkou.

Souhlasím však s tím, že by poplatek (když už ho tedy bereme jako fakt) měl být za recepis, nikoliv za položku. A třeba s limitem max. 5 položek na recepis.

Savi 3.1.2010 14:18

Re: To je diskutabilní

v Německu je nejen za položku, tam je za každé balení....a je to správně

Ivan Nový 3.1.2010 13:29

Re: Největší zlo v současné době jsou poplatky za recepty

No většina starších pacientů nebere všechny léky, které jim lékař předepíše, lékaři to neřeknou, léky si vyzvednou. Proto ten poplatek je má motivovat k tomu, aby léky, které neužívají, nevyzvedávali.

vlk 3.1.2010 13:32

Domnívám se, že nemáte pravdu

Všichni vzýváme regulační dopad poplatků, neboť co lidé nevyplatí na dřevo, to jako by nebylo a plýtvá se s tím. Bez debat.

Jenže hlavním úkolem současného systému je dostat víc peněz do zdravotnictví, regulace je jen vějička.

Savi 3.1.2010 14:32

Re: Domnívám se, že nemáte pravdu

není to vějička...kdyby to byla vějička, tak se jim to nebude vracet jinými formami (valorizace důchodů mimo plán v roce 2008, vratky nad limit, snížení doplatků za léky a pod.)

loula 3.1.2010 14:23

Re: Největší zlo v současné době jsou poplatky za recepty

Proboha, co je to za blbost. Lékař předepisuje léky podle svých odborných znalostí, a pokud pacient některé předepsané léky o své vůli nebere, tak by měl zaplatit pokutu za sabotování léčby. Připouštím, že některé léky nemusí pacient zrovna snášet, ale tím spíše se o tom musí poradit s lékařem, který doporučí -pokud to lze- jinou skladbu léků. Je možné, že někteří pacienty ignorují léčebnou kůru předepsanou doktorem, ale to jsou volové, je jich podle mne minimum a rozhodně na nich nemůže stát argumentace regulačníjho poplatku pro léky na předpis.

občan 3.1.2010 14:34

Re: Největší zlo v současné době jsou poplatky za recepty

loulo, nemylte se a nepřehánějte. Většina léků předepsaných obvodními (či lékaři prvního plánu) v souvislosti s akutním onemocněním jest určena přímo do koše. A stojí to miliardy. Neléčená rýma fakt trvá stejně jako léčená. Na této úrovni se vůbec nebavíme o nutném léčení. Spíše o sounáležitosti (psychologická věc), vypisování neschopenek (ekonomická a byrokratická záležitost s doktory nesouvisející) a hlavně o obřím přerozdělování a vyhazování peněz ze zdravotního pojištění.