9.5.2024 | Svátek má Ctibor


Diskuse k článku

Klausův novoroční projev

Vyvážený a střízlivý, tak budou Klausův projev hodnotit jedni a druzí ho budou cupovat, jinak to ani nemůže být, pokud má projev obsahovat názor. Klausův projev vychází z jeho konceptu státu bez poručnické a vydržovací funkce. Klaus zhodnotil Topolánkovu i Fischerovu vládu a vyslovil uspokojení, že právě Fischerova vláda je nad očekávání úspěšná. Pak ovšem nastupují pasáže vyvolávající kontraverze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Paměrník starejch dob 3.1.2010 21:49

Re: Novoroční projev Václava Klause byl prostě senzační ! Jeho kvalitu však mohou pochopit jen znalci kompozitivní teorie ! Dzp.

Ty dějiny ČR jsou jaksi moc krátké.

Ivan Nový 3.1.2010 21:48

Re: Novoroční projev Václava Klause byl prostě senzační ! Jeho kvalitu však mohou pochopit jen znalci kompozitivní teorie ! Dzp.

No ano. Ale přece jen za dva roky ČR udělá sekeru 370 miliard. Jen úroky z toho jsou 42 miliard ročně. A budou se platit pořád, protože jistina se splácí z dalších dluhů, takže úrok zůstává i po "splacení" původního úvěru ... Takže za 100 let zaplatíme na úrocích jen za sekeru těchto dvou  let neuvěřitelných 4,2 bilionu Kč.

Emil XX 3.1.2010 21:47

Re: Novoroční projev Václava Klause byl prostě senzační ! Jeho kvalitu však mohou pochopit jen znalci kompozitivní teorie ! Dzp.

Máte pochopitelně pravdu.

Miloš 3.1.2010 21:45

Klausův projev byl senzační,

a o čempak byl? Jak psal komentátor v Týdnu, mluvil asi 10 minut.

Zajímavější asi bude, kam napře svou aktivitu po skončení mandátu. V ODS asi na něj málokdo čeká. Ekonomický odborník žádný zvláštní není, jak sám v nějakém článku napsal, od publikace klasické Samuelsonovy knihy se v ekonomice vše změnilo směrem k matematizaci a v tom je slabý, píše pouze povídavé texty. Jako ekologa amatéra jej jistě také nikdo nepotřebuje. Takže možná by mohl být senátorem nebo učitelem na nějaké ne příliš náročné škole. 

loula 3.1.2010 21:45

Re: "...půjde to zugrund nezadržitelně..."

Ale ano, já toto vím, že existuje "cena" života. Ale já se ptám na tržní cenu. Tedy na situasi neviditelné ruky trhu, kdy vás lékař probudí na stole a řekne: Tak, bez mého zásahu do hodiny exnete. Kolik jste ochoten dát...?. Prostě čistý vliv poptávky a nabídky.

Paměrník starejch dob 3.1.2010 21:45

Re: Zochu, říkáte že se mnou vyjímečně souhlasíte s tím,

Ta registrace může přejít v "manifestační volby." Víte o tom, že se soutěžilo v tom, kdo dříve odvolí, samozřejmě kandidátku Národní fronty???

Savi 3.1.2010 21:43

Re: "Oni ti naši předkové dělali leccos, co se plně využilo za sto a více let."

podle tohoto seznamu jste.....tolik k té generaci chcípáků, neschopných samostatného života

loula 3.1.2010 21:40

Re: Novoroční projev Václava Klause byl prostě senzační ! Jeho kvalitu však mohou pochopit jen znalci kompozitivní teorie ! Dzp.

Samozřejmě, a v roce 2026 nás může trefit asteroid. Já nikde netvrdím, že budoucnost lze předpovědět. beze zbytku a do puntíku. Ale přesto se projekce do budoucnosti musí dělat, a tyto projekce opravovat podle skutečného vývoje. K té demografii. Ano, můžeme říci, nemá smysl se tím zabývat, možná nám se vletí Cínani, a je po ptákách. Na druhou stranu prvním krokem důchodové reformy je právě graf demografického vývoje, bez něj jsou jakékoliv úvahy bezcenné. Ono je to jako s předpovědí počasí, někde v Mongolsku může motýl zamávat křídly a místo suchého léta budou povodně, ale přesto je meteorologie v současném životě nezastupitelná. 

Ona totiž společnost se podobá kvantovému systému, děje v něm probíhají pouze s určitou pravděpodobností. A přesto jsou předpovědi v kvantovém systému velice dobré a hlavně naprosto nezbytné. Myslím, že ve společnosti je to podobné. Je blbost zjistovat, kdo kam chce jet, proč tam chce jet, co tam bude dělat atd atd, ale je nezbytné nalajnovat silnice a stanovit pravidla provozu. A pokud je člověk dodržuje, tak at jede kam chce.

Emil XX 3.1.2010 21:36

Re: "...půjde to zugrund nezadržitelně..."

Budete se divit, ale "cena života" skutečně existuje.  Tržní cenu operace Vám sdělí nemocnice, pokud by jste ji chtěl jako "nepojištěný" zaplatit.

S cenou života se operuje při různých investicí do bezpečnosti. Dokonce z toho vycházejí normy škodlivin ve vzduchu, ve vodě, v potravinách. Ale protože je kolem toho hodně emocí, je ta cena v různých oblastech RŮZNÁ a rozdíly jsou řádové. A samozřejmě se to liší stát od státu.

Savi 3.1.2010 21:32

Re: Novoroční projev Václava Klause byl prostě senzační ! Jeho kvalitu však mohou pochopit jen znalci kompozitivní teorie ! Dzp.

Číňani "přivezou" HDP....a máte po předpovědi

Ivan Nový 3.1.2010 21:22

Re: Novoroční projev Václava Klause byl prostě senzační ! Jeho kvalitu však mohou pochopit jen znalci kompozitivní teorie ! Dzp.

No ani ta demografická struktura se předpovědět nedá. Mohou sem přijít miliony Číňanů. A máte po předpovědi. Totéž s tím bankrotem, voliči mohou volit tak, aby nebyl.

Emil XX 3.1.2010 21:21

Re: Novoroční projev Václava Klause byl prostě senzační ! Jeho kvalitu však mohou pochopit jen znalci kompozitivní teorie ! Dzp.

Spíše bych řekl, že mezi smečkou idiotů či demagogů v politice se V. Klaus projevuje jako někdo, komu to myslí normálně.

Emil XX 3.1.2010 21:19

Re: "Oni ti naši předkové dělali leccos, co se plně využilo za sto a více let."

Leonarda platili knížata jeho doby za práci, kterou pro ně odvedl. Někdy se jednalo o inženýrské práce, jindy zábavné hračky. Byli k němu poměrně velkorysí.

L. Brabencová 3.1.2010 20:59

Re: Novoroční projev Václava Klause byl prostě senzační ! Jeho kvalitu však mohou pochopit jen znalci kompozitivní teorie ! Dzp.

samozřejmě že tušil,proto to dělal a zápisky se snažil skrýt.

Defurák 3.1.2010 20:56

Re: Novoroční projev Václava Klause byl prostě senzační ! Jeho kvalitu však mohou pochopit jen znalci kompozitivní teorie ! Dzp.

A takový Mendel - copak mohl tušit, že se věnuje věcem - vědě, bez které se nyní neobejdou transplantace či výzkum imunity a boj s rakovinou ?

MK 3.1.2010 20:55

Re: Novoroční projev Václava Klause byl prostě senzační ! Jeho kvalitu však mohou pochopit jen znalci kompozitivní teorie ! Dzp.

Zdravím Vás Kajane a kde jste se toulal. Přeji Vám vše nejlepší. Samozřejmě, že novoroční projev V.Klause byl senzační.  Jen z některých zde příspěvků je mi na brabce. Nevím, jestli je tolik hloupých, nebo to jsou jen kverulanti z principu animozity vůči prezíkovi.

loula 3.1.2010 20:52

Re: "...půjde to zugrund nezadržitelně..."

Nejdu za žádnou mrkví. Mrkev, za kterou jdu, si pěstuji sám, jsem totiž přesvědčen, že mrkve, které nabízejí politici ( bez ohledu, z které partaje) jsou červivé.

Savi 3.1.2010 20:52

Re: "Oni ti naši předkové dělali leccos, co se plně využilo za sto a více let."

k jakému cecíku jste přisát vy? Stále ještě k ods?

loula 3.1.2010 20:49

Re: "...půjde to zugrund nezadržitelně..."

Ale ale. Jaképak politické vyznání měl takový Mrázek? Partaje se obvinují, že to byl kun té druhé partaje. Ne, Mrázek to hrál na obě strany, podle toho, co pro něj bylo momentálně výhodné. A zítra bez skrupulí změnil vyznání, pokud to bylo výhodné. 

A věřte, že takových je spousta, i když nemusí jít o gangstery.

sw 3.1.2010 20:47

Re: Ano

souhlas

SW 3.1.2010 20:45

Re: Novoroční projev Václava Klause byl prostě senzační ! Jeho kvalitu však mohou pochopit jen znalci kompozitivní teorie ! Dzp.

To je nějaká UL

Savi 3.1.2010 20:45

Re: "Oni ti naši předkové dělali leccos, co se plně využilo za sto a více let."

Skutečně? Kolik těch spisovatelů se zmrzačilo a zabilo na "létacích" strojích?

loula 3.1.2010 20:45

Re: "...půjde to zugrund nezadržitelně..."

Samozřejmě se to vypočítat - nákladově - dá. Ale jaká je tržní hodnota té operace?

Fafa 3.1.2010 20:44

Re: Vůbec by mi nevadila diskuze jen přihlášených, jsem tu roky pod svým pravým jménem, Karel Janyška ! Dzp.

No moje zkusenost je takova, ze se clovek v putyce muze predstavit krestnim jmenem a tim to konci. Tak proc registrace v debatach, ktere se od tech hospodskych az tolik nelisi.

PetrH 3.1.2010 20:44

Re: "...půjde to zugrund nezadržitelně..."

No potěš pánbůh. Prostě jdete za tou největší mrkví...

L. Brabencová 3.1.2010 20:41

Re: "Oni ti naši předkové dělali leccos, co se plně využilo za sto a více let."

myslím,že nikoho neinspirovaly,dlouho byly nezvětné.Když  se objevily,svět byl udivený,zvlášť anatomií těla.

loula 3.1.2010 20:38

Re: Novoroční projev Václava Klause byl prostě senzační ! Jeho kvalitu však mohou pochopit jen znalci kompozitivní teorie ! Dzp.

Existuje celý vědní obor, totiž statistická fyzika, která pracuje právě se systémmy, které se chovají více méně nahodile, a přesto dokáže dát velice vynikající a ověřitelné výsledky. 

Souhlasím, že narození dítěte je nepředpověditelné, záleží na spontáních silách, které mnohdy ani netuší jeho rodiče. Souhlasím. Ale přesto lze s velikou mírou přesnosti předpovědět demografický vývoj společnosti na léta dopředu.

Jsou věci, které předpovědět opravdu nelze, kdy se zvládne jaderná fůze? To nikdo neví.

Jsou ale věci, také podlehající spontánímu řádu, které jsou předpověditelné s dostatečnou přesností. Viz ta struktura společnosti.

PetrH 3.1.2010 20:37

Re: "Oni ti naši předkové dělali leccos, co se plně využilo za sto a více let."

Michelangelo nebo Leonardo, to je nakonec fuk. Ale ten Leonardo, když je o něm řeč, nechodil do parlamentu ani za knížetem pro balíky peněz, že se to za sto let zúročí. Tehdejší vládce by chtěl vědět, k čemu to bude dobré a k čemu je to dobré teď. A jestli to bude za těch sto let vůbec potřeba. Ano, Leonardo se trefil do skutečného trendu technického vývoje, což v té oblasti nebylo tak složité, létat chtěli lidé dávno před Daidalem a Ikarem. A Leonardovy nákresy skutečně někoho po těch letech inspirovaly, ovšem do realizace se nepouštěl. Ono to opravdu chtělo napřed jak tu teorii, tak příslušný stupínek poznání a vývoje...

L. Brabencová 3.1.2010 20:36

Re: "Oni ti naši předkové dělali leccos, co se plně využilo za sto a více let."

V SSSR byla zakázaná,vadila bolševikům.Stejně jako genetika.Jejich potomci by nám dnes rádi radili,jak na krizi.

Savi 3.1.2010 20:33

Re: Novoroční projev Václava Klause byl prostě senzační ! Jeho kvalitu však mohou pochopit jen znalci kompozitivní teorie ! Dzp.

Nový s realistou předpovídají bankrot...