26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

VE VZDUCHU: Čechoviny 24

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Synkretik 31.1.2008 14:47

Re: Re: Pitomý Slovák

Poroz, uvádět voli v tomto spojení je také politicky nekorektní - to byste se divil, kolik je volů, kteří by si to mohli vztáhnout na sebe :)

Pozorovatel 12.1.2008 5:54

Historiku,

ja osobne povazuji toto video http://www.youtube.com/watch?v=xY0t_mPv6I4&feature=related za mnohem pusobivejsi ukazku SU - 30 nez ten MTV s.h.i.t od vas. Ale pravde je, ze uz mi neni sedmnact, tak nevim...

Honza Čech 11.1.2008 22:48

Re: Blondak s knirem

Ano, máte pravdu, je to on. Bezvadnej chlap! Takových na letišti mnoho není.

Hurricane 10.1.2008 21:53

Blondak s knirem

Pane Cech, vsadil bych se, ze ten blondak s knirem ,jak jste ho popsal, byl Vasek Antos.  Skvelej clovek a velkej srandista.  S tim jsem se naprovadel nejakych blbovin. Rad ctu vas sloupek. 

Muki 10.1.2008 20:58

Re: Re: Pro Autor: Muki IP: 71.129.32.xxx Datum: 10.01.2008 08:34

No s tim prkynkem na zachod, to byl dalsi for. Teda se ti ruzni pratele a obhajci koncetracnich taboru a jinych vymozenosti komunismu, zamerili proti Be dva a rozleli propagandu, na zastaveni jeho vyvoje a vyroby. A sikovne si vybrali prave to prkenko na zachod, to kazdy zna, nekdy ho take koupil a vi jeho cenu. No a v tomto pripade slo o astronomickou cenu, ktera lidi omracila. Tedy i kdyz jsem se toho nezucasnil, jen snad cloveku ktery zna trochu inzinyrskou profesi je jasne, ze pokud delam neco v serii statisicu kusu, vyjde mi cena mala, kdezto vyrobit nastroje na neco ceho bude jen 20 kusu a pri tom s kompositnich materialu (kevlar a pod.) bude dost vysoka, jen ty nastroje neudelam levneji, nez 10 az 20 tisic a to se rozpocte do ceny vyrobku. Takze obycejni lide snadno uverili, ze se jedna o podvod a konspiraci na okradani statu a bylo z toho vysetrovani kongresu. Tim nechci rikat, ze se ve fabrice neplytvalo, casto se mohlo delat usporneji, ale pospichalo se a cim vetsi fabrika, tim vetsi bordel, zvlaste kdyz do toho jeste zasahuji vojaci.

redbiter 10.1.2008 20:52

Re: Pro Autor: Muki IP: 71.129.32.xxx Datum: 10.01.2008 08:34

USAF RULES !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

redbiter 10.1.2008 20:47

Re: Pro Autor: Muki IP: 71.129.32.xxx Datum: 10.01.2008 08:34

jo a ty se podivaj na website www.oldbluejacket.com/USAF_AirPower.htm soudruhu   LOL

Muki 10.1.2008 20:32

Re: Pro Autor: Muki IP: 71.129.32.xxx Datum: 10.01.2008 08:34

Panove, ja to nenapsal, jako politickou debatu, jen jako legracni pribeh, ktery se kdysi udal v jedne letecke fabrice To ze se to dotklo obhajcu neposkvrneneho poceti Sovetskeho Svazu a povazuji za nutne zahajit protiakci se mi zda velice smesne. No chapu vas vztek. Vam se nepodarilo to uhajit a ja mam zadustiucineni, ze jsem byl a pracoval i kdyz jako maly mravenecek na te spravne strane.

Muki 10.1.2008 20:26

Re: Re: Re: Pro Autor: Muki IP: 71.129.32.xxx Datum: 10.01.2008 08:34

To nevim, ja se ochomital okolo F 23 a ten jak vis neuspel

Muki 10.1.2008 20:25

Re: Re: Re: vzpminka

No i kdyby se vsichni rozkrajeli, strechy pokryte olovem byly. Zda to pode ceskych odborniku, udelali americane jen z hlouposti, to nevim, ja znam jen skutecnost, ne teorii. Protoze se jiz tekrat navrhovalo na komjutru a v te dobe pouzitelny 3 D byl velka novinka (myalim v denni praxi) komjutry nebyli zapojene do nejake site, aby se tam nedostali spioni. Pouze nektere komunikace sli, ale bylo to na zvlastnich protispionazne stinenych linkach. A

 zase,  zda to byla podle dnesnich vedcu kteri  vice nez ja, byla blbost, nevim. Mohl bych popisovat dalsi bezpecnostni opatreni, ale ja to napsal. jako legracni pribeh, ne jako politickou debatu, ve ktere obhajici neposkvrneneho poceti Sovetskeho Svazu musi za kazdou cenu zahajit akci. No a ty napisiy to jsem nenapsal ja. byli to nejaci armenci.

Glock 10.1.2008 20:16

Re: Re: Pro Autor: Muki IP: 71.129.32.xxx Datum: 10.01.2008 08:34

F-22 je úplně jinde, o jednu generaci ;-P

Honza 10.1.2008 19:41

Re: Re: Pro Jarda IP: 194.228.7.xxx Datum: 10.01.2008 10:37

Zadejte si do google slovo SARPP.

Jenda 10.1.2008 19:36

Re: Pitomý Slovák

Jak tak na to koukam, tak u vsech se narodnosti uvadet smi, jenom u slovaku a andrtalcu ne. Pane prominte, ze to tak reknu ale ... vy jste vul.

Ghost 10.1.2008 17:38

Re: Pro Autor: Muki IP: 71.129.32.xxx Datum: 10.01.2008 08:34

Mašina nádherná, ale já si vždycky vzpomenu na tu scénu z Indiana Jonese, jak tam před Indym machruje ten chlapík s tou šavlí... aby proti F-22 to sučko nedopadlo podobně... ;-)

Roman 10.1.2008 17:33

Re: Pro Autor: Muki IP: 71.129.32.xxx Datum: 10.01.2008 08:34

NO nevím ale tady ten Suchoj a JSF se nedá ani srovnávat. Tos viděl ? Suchoj půjde z nebe jak přezralá švestka. No a aby nám nelítal Suchoj nad hlavou stačí Radar v Brdech! Čest soudruhu.

Schumacher 10.1.2008 17:03

To je urban legend.

Družice nemůže nic prosvěcovat. Střecha z olova je nesmysl.

Historik 10.1.2008 16:27

Re: Pro Autor: Muki IP: 71.129.32.xxx Datum: 10.01.2008 08:34

No teď jsi mi to nandal.

Historik 10.1.2008 16:26

Re: Pro Jarda IP: 194.228.7.xxx Datum: 10.01.2008 10:37

Jestli jste si nevšiml, tak Jarda chtěl vysvětlit pojem černá skříňka, a to jsem mu pravdivě a správně vysvětlil. Potvrzujete na sobě, že nejlepší jsou "odborníci", kteří svoje "hluboké vědomosti" pouze vygooglují z internetu. Jestli si chcete popovídat, tak tomu nic nebrání, ale netrvejte na svých omylech, a nekličkujte v argumentech jako malý kluk.

hulvát 10.1.2008 16:15

Re: Pro Autor: Muki IP: 71.129.32.xxx Datum: 10.01.2008 08:34

On se možná zabýval záchodovým prkénkem, tys ale měl hlavu strčenou v hajzlíku a prkénkem tě něko vzal po palici.;-D

Gonzales 10.1.2008 16:09

Re: Re: Pro Jarda IP: 194.228.7.xxx Datum: 10.01.2008 10:37

http://www.l-3ar.com/html/history.html

Gonzales 10.1.2008 16:00

Re: Re: Pro Jarda IP: 194.228.7.xxx Datum: 10.01.2008 10:37

Proč bych měl dokládat úroveň dopravních letadel ve 40. létech? Bavíme se o FDR, ne o nějakých zapisovačích ze stíhaček, nebo z měřících jednotek dřevních dob dopravního letectví. První FDR byl zkrátka použit po Cometech a jejich haváriích, kdy vyšetřovatelé měli k dispozici jen části vraku vytaženého z moře a dál jen "sadu teorií", jak k tomu došlo. Snad v Austrálii nebo UK začali dělat něco, co bychom dnes nazvali tím "black-boxem". To byl přelom roku 58 - 59. Masově se FDR rozmohl až po polovině šedesátých let.

Tvrdím, že nikdy nebyl použit v zapisovači dopravních letadel (Black Box) foto pás nebo film a na něm optický záznam. I u těch prvních byl záznam magnetický.

Historik 10.1.2008 15:35

Pro Autor: Muki IP: 71.129.32.xxx Datum: 10.01.2008 08:34

Zatímco jsi se zabýval záchodovými prkénky a myslel jsi si, že to bude stačit, ujel ti trochu vlak. Nebo myslíš, že ti ta záchodová prkénka budou stačit? Třeba ti bude stačit záchodové prkýnko¸až ti bude nad hlavou lítat tohle.

 

http://www.youtube.com/watch?v=891jH3wZD7s

 

Honza Čech 10.1.2008 15:30

Re: Re: Pitomý Slovák

Pánové, všechno vedle, ten člověk byl Maďar a ještě měl u ČSA podobně jazykově vybaveného bratra, který učil na učňáku a používal taková krásná "česká" slova jako "titanová pelech" a podobně...

Historik 10.1.2008 15:27

Re: Pro Jarda IP: 194.228.7.xxx Datum: 10.01.2008 10:37

Mluvíte o něčem, o čem nic nevíte. Laický pohled a dojmy jsou zpravidla jiné, než konkrétní znalost techniky, vím o čem hovořím, věřte mi. Doložte mi např., na jaké úrovni bylo ve 40. a 50. letech zaznamenávání informací na magnetické médium? (pro praktické masové použití v letecké technice). Nehovoříte zkrátka pravdu.

Gonzales 10.1.2008 15:18

Re: Pro Jarda IP: 194.228.7.xxx Datum: 10.01.2008 10:37

Ne, vždy to byla konstrukce s magnetic tape. Považte, kdo by konstruoval (manipulace se záznamem) zapisovač na bázi "filmového pásu"??

Historik 10.1.2008 15:11

Pro Jarda IP: 194.228.7.xxx Datum: 10.01.2008 10:37

Černá skříňka se to jmenuje proto, protože první tato zařízení (poprvé použito ve vojenských letadlech) měla jako záznamové médium uvnitř filmový pás (a tedy vnitřek musel být jako u fotoaparátů černý). Na tento pás se zaznamenávaly informace osvícením žárovkou, konstrukce nebyla samozřejmě tak jednoduchá, jak tady popisuji princip. Informace se zaznamenávaly na film jako body nebo linky, tzn. žárovka osvítila film, když dostala informaci od zařízení, které sledovalo v letadle nějaký parametr a byly překročeny kritické hodnoty. Z osvitu se vyhodnocovala doba chodu sledovaného zařízení, nebo např. jednorázové zapnutí-vypnutí. Zaznamenávaly se údaje samozřejmě i od zařízení, jejichž parametry nejsou kritické, ale pilot je prostě zapnul nebo vypnul (např. vysunutí-zasunutí podvozku, použití zbraní, zapnutí-vypnutí forsáže, motoru atd. atd.). Šlo o to, aby byly později na zemi k dispozici objektivně vyhodnotitelné informace, bez závislosti na tom, co tvrdil pilot o průběhu letu (vyhodnocení správnosti pilotáže, nebo když např. zpravidla chybně prováděl pilotáž, nebo vyrobil nějaký průser apod.). Dnes je tzv. černá skříňka konstruována na bázi počítačů (hardware). Vzhledem k miniaturizaci snímačů v letadle (jejichž informace se soustřeďují do černé skříňky) lze sledovat snad úplně všechna zařízení a parametry v letadle (snad i kolikrát si pilot dal kafe). Černá skříňka se umísťuje zpravidla vždy do ocasní části letadla, protože statisticky je prokázáno, že tato část letadla zpravidla není úplně zničena. Dnes už se taky nepoužívá jen jedna, ale může jich být více pro vytvoření spolehlivé zálohy informací, přičemž všechny sledují ty samé informace. Skříňka bývá velmi odolná (proti ohni, proti dlouhodobému vlivu mořské vody, proti extrémním otřesům atd.). Dnes lze z obsahu informace tohoto zařízení spolehlivě určit průběh celého letu, i když trvá jakkoli dlouho. V tomto krátkém rozsahu nelze vyčerpat problematiku, ale černá skříňka je to proto, jak jsem uvedl na začátku.

kyselina sírová 10.1.2008 15:08

Re: Pitomý Slovák

To byl Rus, žádný Slovák...

Andrtálec 10.1.2008 14:59

Re: Re: Pitomý Slovák

Vždyť já si taky nic nijak neberu. Jen konstatuju.

Honza Čech 10.1.2008 14:43

Re: Dotaz

Skutečně netuším proč se vžil název "černá skříňka", když je oranžová. A ještě většinou s reflexními pruhy. V každém dopravním letadle jsou nejméně dvě. Jedna nahrává všechny zvuky v pilotní kabině a druhá monitoruje parametry letadla. Ta je většinou uložena v ocasní části letadla, která je nejkompaktněší a vetšinou vydrží pohromadě. Zapisovač samotný je konstruován tak, že vydrží přímý oheň, vodu a náraz. Černý je pouze QAR (quick access recorder), který nahrává všechny zvuky v pilotní kabině, včetně radiokomunikace. 

bombik 10.1.2008 14:13

Bublina

Ta bublina u nosu mě dostala,gratuluji!