Sobota 27. července 2024, svátek má Věroslav
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 49  Kč / 1. měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

AUSTRÁLIE: R. A. M. D.

diskuse (6)

Žijeme v době kdy díky digi-technologiím máme hodně informací, někdy až příliš. Spěcháme tam i onde, podle pracovního a společenského vytížení. A právě když někam ve větším městě spěcháme, tak je nutno obvykle se uklidnit, když to hromadná městská doprava nezvládá a ulice jsou ucpány popojíždějícími dopravními prostředky všeho druhu všemi směry. Jistě to mnozí dobře znáte z denní praxe. Dovolte, abych vám nastínil, jak bych si Rychlou Autonomní Městskou Dopravu představoval za použití stávajících technologií, tedy žádná fantazie vzdálené budoucnosti, ale reálná možnost RAMD zřídit. Jen najít někoho, kdo by byl do tohoto ochoten investovat a RAMD tak uskutečnil.

O celou komplexní dopravní síť by se staral rychlý kvantový počítač obdařený AI – umělou inteligencí. Přístup k dopravní síti by byl pomocí chytré aplikace v telefonu. Celá síť by běžela na elektřinu z baterií. Na strategických místech by byly dobíjecí stanice na baterie a také čekárny pro cestující. Tyto by byly klimatizovány a poskytovaly rychlé občerstvení, toalety a umývárny se sprchou, vše přístupné i handicapovaným. Pro silniční a kolejové podvozky by se mohlo dobíjení dít i za jízdy, indukčně.

Vlastní dopravní kabinky by byly ve třech velikostech, pro 2, 4 a 6 cestujících. Tyto by byly prostorné, klimatizované a navržené tak, že by byly přístupné i handicapovaným. Měly by zvenčí na střeše a pod podlahou automatické spojovací zařízení s dopravní jednotkou. Tyto by byly jednotné a tři druhy, podle potřeb města. Kolový podvozek, pohyboval by se jako auto, kolejový podvozek by jezdil jako tramvaj a poslední by byl létající dron. Každá dopravní jednotka by měla své baterie, které by jí dodávaly energii k pohybu.

Celá tato dopravní síť by nejezdila/nelétala podle jízdního řádu, ale podle potřeby cestujících naprosto autonomně asi takto.

Chytrým telefonem pomocí výše zmíněné aplikace zavoláme dopravní jednotku a sdělíme destinaci. Uvedeme, jak velkou kabinu požadujeme, a zbytek necháme na kvantovém počítači a AI, které celý ten cirkus řídí. Tyto vyberou nejvhodnější druh transportu z dostupných transportních zařízení a také nejvhodnější trasu cesty, s možností změny transportního zařízení během cesty. Například dron a kolový podvozek.

Takže cesta by vypadala asi takto. Po vašem zavolání si počítač zjistí pomocí vašeho telefonu a GPS vaši přesnou polohu, aby věděl, kam má poslat dopravní jednotku. Dejme tomu, že jste si objednali dvoumístnou kabinu a jste v místě, kde může přistát dron. Tento vám vaši kabinku do několika minut doveze. Nástup do kabinky je dovolen jen po ověření totožnosti pomocí telefonu, kterým po ukončení cesty také zaplatíte. Než si stačíte v kabince sednout, tak se dron s vámi vznese a letí k vaší destinaci. Tato však není dronu přívětivá a tak dron usadí kabinku i s vámi na kolový podvozek a tento vás doveze do vaší destinace. Při vystupování pomocí telefonu zaplatíte dopravné.

Dopravní jednotky, drony, kolové podvozky a kolejové podvozky, by každý byl jen jedné velikosti, vhodný k přepravě všech tří velikostí dopravních kabin.

Psáno 02/10/2023.

Aston Ondřej Neff
27. 7. 2024

Jako zlověstné předznamenání byl teroristický útok na francouzskou železniční dopravu. Sabotáž...

Jakub Michálek
27. 7. 2024

Autoritáři mají jedno společné: odpudivý a nenávistný jazyk, který uměle vyrobila mašinérie...

Marian Kechlibar
27. 7. 2024

Základní příčinu shrnul architekt Jan Kasl slovy „systém tvoří stavebním řízením nepolíbení...

Jan Ziegler
27. 7. 2024

Pro některé jedince v Česku je národovecký maďarský premiér velkým vzorem. Ve skutečnosti však...

Aston Ondřej Neff
25. 7. 2024

Kolik by stálo přemalování červených pruhů sanitek na zelené? Jak se asi přemýšlelo? Představuji si...

Aston Ondřej Neff
24. 7. 2024

Ani komunisté v dalším režimu se neodvážili odstranit červenomodrobílý symbol z věží tanků, křídel...

Aston Ondřej Neff
26. 7. 2024

Jako uchazeče o post eurokomisaře navrhuje vláda Josefa Síkelu.

přečetl Panikář
25. 7. 2024

Že mají dámské plavky předvádět muži, považovali diskutující, včetně řady ženských sportovkyň, za...

Milan Smutný
26. 7. 2024

Co je vlastně ten dnes již jedněmi (spotřebiteli a podnikateli) proklínaný systém, druhými...

Tomáš Kazda
26. 7. 2024

Zahájení, které nemá obdoby. Poprvé v historii se slavnostní ceremoniál přesunul mimo stadion....

Lidovky.cz
26. 7. 2024

Zatímco se na řece Seině v Paříži plavily desítky lodí se sportovci během oficiálního zahájení...

Stanislav Kučera
26. 7. 2024

Roli čestného vůdce výpravy zažil už při hrách v Riu, kde slavnostní zahájení probíhalo na...

Jaroslav Veis
26. 7. 2024

Fotbal nemá logiku, zněl počátkem léta co chvíli z televize oblíbený citát slavného fotbalisty a...

Luboš Jirsa
26. 7. 2024

V Paříži v pátek oficiálně začaly 33. letní olympijské hry. Zúčastnit se jich má pod neutrální...

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz