22.4.2024 | Svátek má Evženie


AUSTRÁLIE: R. A. M. D.

23.1.2024

Žijeme v době kdy díky digi-technologiím máme hodně informací, někdy až příliš. Spěcháme tam i onde, podle pracovního a společenského vytížení. A právě když někam ve větším městě spěcháme, tak je nutno obvykle se uklidnit, když to hromadná městská doprava nezvládá a ulice jsou ucpány popojíždějícími dopravními prostředky všeho druhu všemi směry. Jistě to mnozí dobře znáte z denní praxe. Dovolte, abych vám nastínil, jak bych si Rychlou Autonomní Městskou Dopravu představoval za použití stávajících technologií, tedy žádná fantazie vzdálené budoucnosti, ale reálná možnost RAMD zřídit. Jen najít někoho, kdo by byl do tohoto ochoten investovat a RAMD tak uskutečnil.

O celou komplexní dopravní síť by se staral rychlý kvantový počítač obdařený AI – umělou inteligencí. Přístup k dopravní síti by byl pomocí chytré aplikace v telefonu. Celá síť by běžela na elektřinu z baterií. Na strategických místech by byly dobíjecí stanice na baterie a také čekárny pro cestující. Tyto by byly klimatizovány a poskytovaly rychlé občerstvení, toalety a umývárny se sprchou, vše přístupné i handicapovaným. Pro silniční a kolejové podvozky by se mohlo dobíjení dít i za jízdy, indukčně.

Vlastní dopravní kabinky by byly ve třech velikostech, pro 2, 4 a 6 cestujících. Tyto by byly prostorné, klimatizované a navržené tak, že by byly přístupné i handicapovaným. Měly by zvenčí na střeše a pod podlahou automatické spojovací zařízení s dopravní jednotkou. Tyto by byly jednotné a tři druhy, podle potřeb města. Kolový podvozek, pohyboval by se jako auto, kolejový podvozek by jezdil jako tramvaj a poslední by byl létající dron. Každá dopravní jednotka by měla své baterie, které by jí dodávaly energii k pohybu.

Celá tato dopravní síť by nejezdila/nelétala podle jízdního řádu, ale podle potřeby cestujících naprosto autonomně asi takto.

Chytrým telefonem pomocí výše zmíněné aplikace zavoláme dopravní jednotku a sdělíme destinaci. Uvedeme, jak velkou kabinu požadujeme, a zbytek necháme na kvantovém počítači a AI, které celý ten cirkus řídí. Tyto vyberou nejvhodnější druh transportu z dostupných transportních zařízení a také nejvhodnější trasu cesty, s možností změny transportního zařízení během cesty. Například dron a kolový podvozek.

Takže cesta by vypadala asi takto. Po vašem zavolání si počítač zjistí pomocí vašeho telefonu a GPS vaši přesnou polohu, aby věděl, kam má poslat dopravní jednotku. Dejme tomu, že jste si objednali dvoumístnou kabinu a jste v místě, kde může přistát dron. Tento vám vaši kabinku do několika minut doveze. Nástup do kabinky je dovolen jen po ověření totožnosti pomocí telefonu, kterým po ukončení cesty také zaplatíte. Než si stačíte v kabince sednout, tak se dron s vámi vznese a letí k vaší destinaci. Tato však není dronu přívětivá a tak dron usadí kabinku i s vámi na kolový podvozek a tento vás doveze do vaší destinace. Při vystupování pomocí telefonu zaplatíte dopravné.

Dopravní jednotky, drony, kolové podvozky a kolejové podvozky, by každý byl jen jedné velikosti, vhodný k přepravě všech tří velikostí dopravních kabin.

Psáno 02/10/2023.




KONTAKT na Liku z redakce Zvířetníku je zde více... 
ARCHIV ZVÍŘETNÍKU od února 2010 do prosince 2013 najdete na stránkách Dagmar Ruščákové DeDeník
HLEDÁTE POMOC PRO NALEZENOU VEVERKU?
Vše potřebné zjistíte zde...
Víte, jak správně psát - a to nejen na Zvířetník? Podívejte se do Nápovědníku !