2.6.2024 | Svátek má Jarmil


Diskuse k článku

VZDĚLÁNÍ: Známky jako na Yale

To, že dnes daleko více lidí studuje vysokoškolské obory, je známá věc; určité vysoké školy působí pofiderně už svým názvem. Stále ale ještě existuje nějaká vrstva prestižních ústavů, jejichž diplom má větší váhu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Plíva 5.12.2023 10:31

Smrádek ale teploučko - jako v každém centrálně řízeném systému, kde nikdo nerozhoduje o svých penězích, ale jen o penězích, které ukradne (jak říká F.Bastiat) jiným.

P. Kubáč 5.12.2023 10:09

Biochemie

M. Kocián 5.12.2023 10:01

Možná je za tím vším nejasná vize budoucnosti.

I. Schlägel 5.12.2023 9:48

Poptávka po vzdělaných lidech ze strany soukromých firem, českých i zahraničních, evidentně existuje. Nabídka ovšem stále stagnuje. To je jeden z důvodů, proč se tady renomovaným firmám nechce moc investovat. Nejsou lidi. Přesto, že škol a učitelů je nadbytek, vzdělaných pracovníků je soustavně nedostatek. Smrádek, ale teploučko na pokračování.

P. Pospisil 5.12.2023 5:47

Nejsem si úplně jist, v jakém oboru se snad orientujete, ale očividně to není cokoliv, v čem hraje roli příčina, následek a časová osa obecně.

Přehršel uměleckých ocenění, dokonce i to z rukou pánů Putina (nebo Zemana) se na Nohavicovu hlavu sesypala až po stvoření této písně, takže pokud tento song měl k zisku nějakého ocenění přispět, už se tak dávno stalo.

I. Lyčka 4.12.2023 20:15

Vy jste fakt velký korunovaný....

F. Kusák 4.12.2023 16:13

Tak kritizovat můžeme úplně vše, včetně kvality vzdělání. Ale problém samozřejmě souvisí s hodnotami, které zastává společnost, tedy většinová společnost. Také jsem nějakou chvíli učil a dost mě to unavovalo. Studenty zajímalo všechno ostatní, jen ne obor, který studovali. Hlavní problém spočívá v poklesu nároků obecně a touze, prosadit se, být úspěšný. A týká se to trendu většinové části společnosti, nikoliv malé skupiny. Proto je problém podnikat, nalézt vhodné a schopné lidi, a to napříč všemi obory. Ale člověk je druh adaptabilní, až padneme všichni na ústa, začne se to zlepšovat. A i ti asijští tygři řeší společenské problémy, jen trochu jiné. Zatím.

J. Jurax 4.12.2023 16:06

Jo, to bude ono. A není tam matika.

J. Jurax 4.12.2023 16:00

Z logiky textu v obou případech tentýž.

R. Langer 4.12.2023 14:47

Další skvělý grafomanský projev naší malé hloupoučké UI. Jak to souvisí se systémem známkování na školách v USA nám sice nesdělí, ale za to má "myšlenku". ;-D

M. Pivoda 4.12.2023 13:37

Dezinformace a eroze pravdy: Máme dnes dobré důvody k obavám z eroze pravdy a důvěry - v důsledku dezinformací. Dystopické používání umělé inteligence vybavuje špatné herce a zákeřné jednotlivce nástroji pro vytváření dezinformací ve velkém měřítku – od deepfakes až po fake news. Co to bude znamenat pro klíčové společenské instituce (např. média, vzdělávání), které, i když jsou nedokonalé, hrají klíčovou roli v udržení fungování naší společnosti? Mohou být algoritmy, které nám umožňují analyzovat fakta od fikce, pravdu od dezinformací, dostupné včas?

Disinformation and the Erosion of Truth: We have every reason to be concerned about the erosion of truth and trust due to disinformation. The dystopian use of AI equips bad actors and malicious individuals with the tools to generate misinformation at scale—from deepfakes to fake news. What will this mean for crucial social institutions (e.g., the media, education) which, although imperfect, play a critical role in keeping our society functioning? Can algorithms that enable us to parse fact from fiction, truth from disinformation become available in time?

M. Pivoda 4.12.2023 13:33

Cituji seriózní úvahy ze zámoří:

Ztráta pracovních míst v důsledku umělé inteligence: Odstranění pracovních míst v důsledku hojného používání umělé inteligence by mohlo zanechat celou generaci vysokoškolských absolventů, kteří se škrábou na hlavě, protože trh s kvalifikovanou prací mizí. To by kromě traumatu z pandemie COVID-19 mohlo být vzorem pro občanské nepokoje. Jak se včas rekvalifikujeme nebo zdokonalíme? Dokážeme reálně zprovoznit nějakou verzi UBI (tj. minimální nepodmíněný příjem)?

Job Losses Due to AI: The elimination of jobs resulting from the prolific use of AI could leave an entire generation of college grads scratching their heads as the market for skilled labor disappears. This on top of the trauma from the COVID-19 pandemic could be a formula for civil unrest. How do we retrain or upskill in time? Can we realistically make some version of UBI work?

M. Pivoda 4.12.2023 13:20

Vyslechl jsem i přiložený videozáznam zpěváka Nohavice.

Zpěvák Nohavica asi usiluje o další významné umělecké ocenění, asi přímo z rukou Vladimíra Putina.

M. Pivoda 4.12.2023 11:42

Občané Argentiny udělili vysokou známku jednomu absolventovi ekonomické školy tím, že ho zvolili prezidentem toho státu.

Proč ho zvolili? Možná spíše proto, že na domácí politické tribuně vystoupil s motorovou pilou v ruce, nikoliv za to, že na tribuně zamával svým školním vysvědčením.

V. Církva 4.12.2023 11:35

A ještě je na doprovodných fotkách zajímavý další fenomén ,co jsem viděl i u nás "Jews against sionism Free Palestine"

Možná by to nejlépe vysvětlila paní Lukešová. Už se tu o tom v diskusích taky psalo. Jednak si teda nejsem jist, že tyto transparenty o Židech sebevrazích nosí vždy jenom Židé a jednak je to vlastně podobné jako jednání Evropanů. Takto hloupě podporují islám a islamizaci i když ti jasně ukazují že nám půjdou po krku.

M. Pivoda 4.12.2023 11:26

Když argentinská ekonomika bankrotovala, zvolil si výkonný argentinský fotbalista jako studijní obor Ekonomii.

Dnes je ten fotbalista prezidentem Argentiny a teprve uvidíme, zda mu pomohlo minulé studium Ekonomie. Bohužel pro optimisty, na ekonomických školách se "kouzelnictví" zatím neučí.

V. Církva 4.12.2023 11:14

Tak zajímalo by mne zda je důvodem i sponzorství arabských zemí respektive zda univerzity (i světová politika) jsou tak proislámské (a pročínské) kvůli ropným penízkům.

V tom případě by už měly padat hlavy za vlastizradu. Pokud jde jen o idiocii lidí, pak doporučuju tyto university zrušit a začít znova.

A mimochodem, bohužel americké university ukazují že ani privátní školství není lékem na kvalitní vzdělání. Ještě tak možná v svobodné, demokratické společnosti kritických zodpovědných občanů. Je taková alespoň ještě u nás?

Z. Lapil 4.12.2023 10:57

To se, řekl bych, vzájemně úplně nevylučuje. Viz: snad všichni "puberťáci" mají větší či menší problém s hledáním vlastní identity, a když jim móda něco nabídne, tak to berou; a není to úplně jejich specifikum.

Můj děda (prý) říkal, že není českého filmu bez opilce. Já v 80. letech vypozoroval, že není filmu bez odhalené herečky. V současné době zase platí, že není filmu bez homosexuála a knihy bez sebepoškozování nebo aspoň sexuálního zneužívání. Ani to nemusí a obvykle ani není hlavní téma, spíš to zdůvodňuje současnou hrdinovu či hrdinčinu... no, vysloveně patologii asi ne, ale nějakou tu nesmělost či neschopnost navázat vztah určitě.

J. Plíva 4.12.2023 10:41

Máme se moc dobře. I kdyby absolventi gender studies byli nezaměstnatelní, tak hlady neumřou. Ale oni nejspíš jsou zaměstnatelní. Je tedy po nich na trhu práce určitá poptávka - od státu.

Zajímavá je Jižní Korea. Nebyl tam lehký život. Nyní tam poptávku po vzdělání určují velké podniky jako je Samsung, LG, stavba atomových elektráren, loděnice atd. Tam jsou absolventi škol nejlépe placeni, a rodiče si zaplatí školy, které jim vzdělání požadované těmito podniky poskytnou. Je tam poptávka po kvalitním vzdělání.

Ne stát, ale podniky mají tvořit poptávku po vzdělání.

O. Vašíček 4.12.2023 10:14

Všechny barvy jsou povinné, jen "bílá" je ta zlá. ;-)

O. Vašíček 4.12.2023 10:13

podle mých dětí byl svět černobílí, když jejich rodiče byli mladí. Alespoň to tvrdí podle filmů, které vidí. :-) Jo a jezdili jsme na dinosaurech. ;-)

P. Diviš 4.12.2023 9:52

S jasným účelem, zvýhodnění všech, kromě starého bílého muže.

P. Diviš 4.12.2023 9:50

Úplně ne.

P. Dvořák 4.12.2023 9:14

Vy jste vůbec nepochopil, že obor je naprosto irelevantní.

S. Dedic 4.12.2023 9:01

... a spousta subjektivnich a neprokazatelnych interpretaci nepresne zjistenych udaju.

R. Gramblička 4.12.2023 8:54

A co to bylo za obor!

J. Pokoutný 4.12.2023 8:43

Jenže ta paměť, to je spíš fyziologie a biochemie, případně jejich podobory. Psychologie je okecávání.

P. Kubáč 4.12.2023 8:26

Když jsem končil školu - 3 z 80 MĚLI červený diplom. O 25 let později jsem mladičké kolegyňce dělal vedoucího diplomky a tak jsem byl pozván na promoci, kde jsem zjistil, že 3 ze 100 NEMĚLI červený diplom.

A pak že kvalita vzdělání nejde RAKETOVĚ vzhůru.

P. Dvořák 4.12.2023 8:21

Slova jednoho nejmenovaného (protože ještě přednáší) profesora na VŠ škole nehumanitního typu:

„Dřív bylo studentů na jedné fakultě v ročníku tak padesát. Deset bylo opravdu dobrých, deset studium nedokončilo a ti zbývající to nějak udělali. Dnes je studentů dvě stě. Deset jich je opravdu dobrých, čtyřicet jich studium nedokončí a přejdou na jinou školu, ti zbývající to tak nějak doklopýtají.“

Z. Lapil 4.12.2023 7:47

Počítám, že je tam hodně historie, literatury včetně filozofické... Nevím, jestli se odváží zabrednout do biologie ( chromozomy X; Y a jejich poruchy), určitě dost psychologie a psychiatrie...

Nevím to, jen si představuju, na čem ten obor stojí.