Diskuse
VZDĚLÁNÍ: Známky jako na Yale
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
F18r14a32n51t69i94š31e76k 23K80u59s35á59k
Tak kritizovat můžeme úplně vše, včetně kvality vzdělání. Ale problém samozřejmě souvisí s hodnotami, které zastává společnost, tedy většinová společnost. Také jsem nějakou chvíli učil a dost mě to unavovalo. Studenty zajímalo všechno ostatní, jen ne obor, který studovali. Hlavní problém spočívá v poklesu nároků obecně a touze, prosadit se, být úspěšný. A týká se to trendu většinové části společnosti, nikoliv malé skupiny. Proto je problém podnikat, nalézt vhodné a schopné lidi, a to napříč všemi obory. Ale člověk je druh adaptabilní, až padneme všichni na ústa, začne se to zlepšovat. A i ti asijští tygři řeší společenské problémy, jen trochu jiné. Zatím.
M27i17r84o84s65l75a40v 67K90o21c88i21á29n
Možná je za tím vším nejasná vize budoucnosti.
M49i63r69o13s84l37a22v 53P42i84v75o37d33a
Cituji seriózní úvahy ze zámoří:
Ztráta pracovních míst v důsledku umělé inteligence: Odstranění pracovních míst v důsledku hojného používání umělé inteligence by mohlo zanechat celou generaci vysokoškolských absolventů, kteří se škrábou na hlavě, protože trh s kvalifikovanou prací mizí. To by kromě traumatu z pandemie COVID-19 mohlo být vzorem pro občanské nepokoje. Jak se včas rekvalifikujeme nebo zdokonalíme? Dokážeme reálně zprovoznit nějakou verzi UBI (tj. minimální nepodmíněný příjem)?
Job Losses Due to AI: The elimination of jobs resulting from the prolific use of AI could leave an entire generation of college grads scratching their heads as the market for skilled labor disappears. This on top of the trauma from the COVID-19 pandemic could be a formula for civil unrest. How do we retrain or upskill in time? Can we realistically make some version of UBI work?
M10i88r18o96s80l16a57v 18P17i91v72o25d53a
Dezinformace a eroze pravdy: Máme dnes dobré důvody k obavám z eroze pravdy a důvěry - v důsledku dezinformací. Dystopické používání umělé inteligence vybavuje špatné herce a zákeřné jednotlivce nástroji pro vytváření dezinformací ve velkém měřítku – od deepfakes až po fake news. Co to bude znamenat pro klíčové společenské instituce (např. média, vzdělávání), které, i když jsou nedokonalé, hrají klíčovou roli v udržení fungování naší společnosti? Mohou být algoritmy, které nám umožňují analyzovat fakta od fikce, pravdu od dezinformací, dostupné včas?
Disinformation and the Erosion of Truth: We have every reason to be concerned about the erosion of truth and trust due to disinformation. The dystopian use of AI equips bad actors and malicious individuals with the tools to generate misinformation at scale—from deepfakes to fake news. What will this mean for crucial social institutions (e.g., the media, education) which, although imperfect, play a critical role in keeping our society functioning? Can algorithms that enable us to parse fact from fiction, truth from disinformation become available in time?
M42i45r50o23s20l61a58v 74P80i23v52o77d74a
Vyslechl jsem i přiložený videozáznam zpěváka Nohavice.
Zpěvák Nohavica asi usiluje o další významné umělecké ocenění, asi přímo z rukou Vladimíra Putina.
M42i74r50o58s92l39a82v 62P20i42v70o96d87a
Když argentinská ekonomika bankrotovala, zvolil si výkonný argentinský fotbalista jako studijní obor Ekonomii.
Dnes je ten fotbalista prezidentem Argentiny a teprve uvidíme, zda mu pomohlo minulé studium Ekonomie. Bohužel pro optimisty, na ekonomických školách se "kouzelnictví" zatím neučí.
M40i93r75o13s28l74a24v 77P57i28v75o64d29a
Občané Argentiny udělili vysokou známku jednomu absolventovi ekonomické školy tím, že ho zvolili prezidentem toho státu.
Proč ho zvolili? Možná spíše proto, že na domácí politické tribuně vystoupil s motorovou pilou v ruce, nikoliv za to, že na tribuně zamával svým školním vysvědčením.
J15i18ř20í 52P32l70í63v67a
Máme se moc dobře. I kdyby absolventi gender studies byli nezaměstnatelní, tak hlady neumřou. Ale oni nejspíš jsou zaměstnatelní. Je tedy po nich na trhu práce určitá poptávka - od státu.
Zajímavá je Jižní Korea. Nebyl tam lehký život. Nyní tam poptávku po vzdělání určují velké podniky jako je Samsung, LG, stavba atomových elektráren, loděnice atd. Tam jsou absolventi škol nejlépe placeni, a rodiče si zaplatí školy, které jim vzdělání požadované těmito podniky poskytnou. Je tam poptávka po kvalitním vzdělání.
Ne stát, ale podniky mají tvořit poptávku po vzdělání.
I21v66o 93S90c29h79l78ä95g64e48l
Poptávka po vzdělaných lidech ze strany soukromých firem, českých i zahraničních, evidentně existuje. Nabídka ovšem stále stagnuje. To je jeden z důvodů, proč se tady renomovaným firmám nechce moc investovat. Nejsou lidi. Přesto, že škol a učitelů je nadbytek, vzdělaných pracovníků je soustavně nedostatek. Smrádek, ale teploučko na pokračování.
P51e55t89r 44K13u70b62á65č
Když jsem končil školu - 3 z 80 MĚLI červený diplom. O 25 let později jsem mladičké kolegyňce dělal vedoucího diplomky a tak jsem byl pozván na promoci, kde jsem zjistil, že 3 ze 100 NEMĚLI červený diplom.
A pak že kvalita vzdělání nejde RAKETOVĚ vzhůru.


P42e29t28r 37D81v21o97ř93á45k
Slova jednoho nejmenovaného (protože ještě přednáší) profesora na VŠ škole nehumanitního typu:
„Dřív bylo studentů na jedné fakultě v ročníku tak padesát. Deset bylo opravdu dobrých, deset studium nedokončilo a ti zbývající to nějak udělali. Dnes je studentů dvě stě. Deset jich je opravdu dobrých, čtyřicet jich studium nedokončí a přejdou na jinou školu, ti zbývající to tak nějak doklopýtají.“
Z81v91i79r33e18t38n70i14k 48L89a65p23i68l
Nezávislé na tomhle článku mi připadá (kecám, vím to), že když jsem nastupoval do práce (stavařina) koncem 80. let, byl inženýr... No, ne snad NĚKDO, ale byla to podstatná informace. Dnes to celkem nikoho nezajímá, naopak - podepsat se jako inženýr znamená riskovat podezření, že se chci vyvyvyšovat.
Dokonce: příležitostnou dehonestací jistého J. Drahoše byl jeho profesorký titul a Fialovi jje jeho vzdělání v očích mnohých vysloveně na škodu. A ještě mě napadá- u takového Pol Pota je vzdělání naopak uváděno jako zdroj jeho schopností.
Z jiného konce: měl jsem v ruce knížku doporučenou pro studenty VŠ, od pohledu velmi feministickou, v reálu vůbec ne nezajimavou, téma- historie ženské práce, včetně vývoje školství (zaujalo me: jedny z prvních škol byly na téma Rodinné hospodářství (zdravá strava, ekonomika domácnosti a tak). Proč o tom píšu: tvářilo se to jako vědecké dílo a autorky odvedly opravdu uctyhodna kvanta rešeršní práce, ale v celé knize byly asi tak čtyři nadpisy.
T88o35m21a28s 96N55o55v14y
Tvl, Yale to bude zaručená kvalita.
Ještě si pamatuju otázky u zkoušek typu
- navrhněte zařízení s rezervou 30% pro ....
- vysvětlete Heisenbergův princip neurčitosti ...
Jaképak otázky mohou padnout u zkoušek z gender studies?
Z52v96i38r50e23t69n25i75k 88L50a66p62i58l
Počítám, že je tam hodně historie, literatury včetně filozofické... Nevím, jestli se odváží zabrednout do biologie ( chromozomy X; Y a jejich poruchy), určitě dost psychologie a psychiatrie...
Nevím to, jen si představuju, na čem ten obor stojí.
P95e92t75r 50H84á44k
Takže v USA to je stran známek tak nějak stejný jako tady. Ovšem pan Kechlibar to podložil daty, takže díky.
"No jóó, vy furt po nocích vyplňujete nějaký protokoly z laborek u nás na patře je taky jeden takovej pokoj."
A pak jde člověk na zkoušku a považte, dokonce ho můžou vyrazit. To by se historikovi nestalo...
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz