20.4.2024 | Svátek má Marcela


Diskuse k článku

SVĚT: Dezinformací ke zničení Západu

Ve fyzice roste informace v systému s klesající entropií, tzn. s rostoucí uspořádaností. To lze přenést i do lidské společnosti, kde méně informace a více dezinformace je spojeno s větším chaosem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
A. Nový 25.7.2019 12:16

Re: Hurvínková vědma Sybille nemá strach a ani němečtí politici

Autor: S. Netzer Datum: 20.7.2019 13:38

Navrhoval a stavěl je ale například slaavný zahradní architekt Capability Brown.

Ani vam, ani snaživému pisálku Kechlibarovi by neuškodilo, kdybyste si vygooglovali o co se vlastně jedná. (Heslo "Ha - ha").

Podle reakcí místních bezmozků na "informaci" snaživého pisálka Kechlibara je ale zřejmé, že článek splnil svůj účel.

P. Harabaska 25.7.2019 12:13

Re: Hurvínková vědma Sybille nemá strach

Landschaftsgestaltung.

J. Pokoutný 25.7.2019 7:55

Souhlasím!

M. Malovec 25.7.2019 7:04

Tato zpráva

"Americké hraniční kontroly však ukazuje, že počet obětí při ilegálním přechodu hranice z Mexika se za prezidentování Trumpa snížil oproti stavu za prezidenta Obamy."

byla jistě jednou z prvních v našich veřejnoprávních prostředcích.

P. Zinga 25.7.2019 6:57

Autor nemá rád Rusko a Putina

a proto je ochoten věřit všem uprchlíkům, pokoušejícím se zavděčit novým chlebodárcům. Budiž. Ale kde je doloženo těch 100 miliard Putina? nebo jen kolportuje propagandistický blaf?

A měl by odvahu popsat diverzní akce CIA a Mossadu?

Fanatický žid je stejný jako fanatický muslim či všelijak zabarvený ideolog. Stejně nenávistný, stejně nebezpečný. Stejně trapný.

J. Lepka 25.7.2019 9:16

Re: Autor nemá rád Rusko a Putina

Jo, jako rusofilcka.

P. Harabaska 25.7.2019 12:16

Re: Autor nemá rád Rusko a Putina

Někteří Židé byli ovšem nepochybně mírumilovní, byť měli komplikované už i jméno. Například česko-německo-židovský spisovatel Arnošt, správně Ernst Lustig. Ten byl současně vážný = ernst i veselý = lustig.

M. Mikulec 25.7.2019 4:25

Brilantní článek!

Dnešní zahlcený informační prostor ztěžuje lidem vyznat se v tom, co se kolem děje. Rozeznat pravdu od polopravdy, mít čas zjistit o události víc: není čas! Novinové titulky musí často k informování stačit, text článku se nečte. Jak se říká, žurnalisti mají za úkol oddělit zrno od plev- a pak uveřejní ty plevy. Podstatné události jsou překryty balastem zbytečností a drbů.

Pravicový člověk opravdu vidí ostře, a má smysl pro to, rozpoznat jednostrannost informací (ten novinářský aktivismus) a podstatné od zbytečného.

R. Langer 25.7.2019 6:53

Re: Brilantní článek!

Hm, ale kolik takových lidí schopných poznat skutečnou jednostrannost osobně znáte? Já asi dva z několika set. :-(

J. Holíček 25.7.2019 7:08

Re: Brilantní článek!

Tak "Pravicový člověk opravdu vidí ostře"!?

Kdo by to byl řek.

Kvák v souladu s tématem.

T. Kohout 25.7.2019 7:32

Re: Brilantní článek!

To máte přece prosté: kdo vidí jako já, vidí ostře. Kdo nevidí jako já, vidí mlhavě (v lepším případě, je užitečný idiot) či, (pravděpodobněji) je východní agent atd, atd.

R. Brzák 25.7.2019 9:20

Re: Brilantní článek!

Pravicovost (upřednostňování svobody a odpovědnosti jedince) vyžaduje z principu méně obav (jde o bytostný individualismus, na rozdíl od stádnosti - pardon, socialismu, obecně levicovosti). Obavy (strach) nás zaměřují příliš úzce na jedno (ať už existující, či nikoliv) riziko. To ale znamená, že rozum dostává o dané situaci k analýze menší okruh informací, méně širších okolností jevu. Z toho vyplývá větší pravděpodobnost, že analýza (byť rozumem vytříbeným vzděláním, nebo založeným vysokým IQ) bude nepřesná, či přímo mylná.

Z tohoto hlediska je pravděpodobnější, že pravičák má pravdu spíše, než levičák. Pokud tedy pravdou míníme přesnost informací o realitě...

J. Holíček 25.7.2019 10:11

Re: Brilantní článek!

Přikláním se ke Kohoutovi, protože pravicovost a levicovost považuji za klišé. Obsah si při tom každý ad hoc interpretuje podle sebe, jako třeba Guttmann.

Preferuji selské uvažování, ne tyhle berličky, které deformují realitu. :-))

R. Gramblička 25.7.2019 7:17

Re: Brilantní článek!

No jo no, dnešní žurnalistika zdegenerovala z informování o realitě k vytváření reality dle ideologického nastavení toho kterého pisálka. I když vlastně, byla vůbec někdy novinařina objektivní a nestranná? Nebyli publicisté za posledních cca 150-200 let, co žurnalistika existuje, vždy poplatní době, konvencím a dominantním ideologiim? Není to jako s těmi dezinformacemi a fake news, kdy se nám podsouvá, že jde o fenomén posledních několika let, třebaže ve skutečnosti jsou staré jako civilizace sama, pouze forma a dosah se mění?

Autor sice Vítka hezky zepsul, ale můžu mu věřit? Není snad taky zaujatý? Ve prospěch židovství, USA, v neprospěch Ruska, Iránu. Neupravuje si realitu taky, dle svých preferencí?

Realita je taková, že drtivá většina společnosti má výrazný informační deficit (čili zdaleka není schopna se dobrat všech relevantních informací) tak jsme holt všichni odkázaní na informace naservírované tu Vítkem, tam Guttmanem, tu Foxem jinde Guardianem, tu Protiproudem, jinde Respektem a každý tvrdí něco jiného. To pak se v tom, člověče, vyznej.

M. Frank 25.7.2019 7:29

Re: Brilantní článek!

Děláte si legraci? Utraťte pár korun a vydejte se do Venezuely, Ruska a Číny, promluvte si s lidmi. Pak navštivte Izrael a jakýkoliv arabský stát. Nebudete pak mít co řešit.

R. Gramblička 25.7.2019 8:09

Re: Brilantní článek!

Že je ve Venezuele bída vím i bez vás. Nicméně názory na to, jaký podíl na tom má socialismus Cháveza a jeho bandy a nakolik dlouholeté sankce ze strany USA, včetně neúspěšných pokusů zasahovat do její vnitřní politiky, se diametrálně liší. Návštěva země mi poskytne povrchní obrázek aktuální situace, ale neřekne nic moc o příčinách.

P. Lenc 25.7.2019 8:59

Re: Brilantní článek!

Pane Grambličko, vy jste přesně jedním z těch lidí o kterých autor píše.Jenom své názory balíte do rádoby neutrální roviny.Že se náš socialismus zhroutil právě díka různým sankcím včetně vyčerpání SSSR , který díky zbrojení a socialistické "ekonomice" šel ke dnu, tak to je pro vás naprosto nepodstatné.Pro vás jsou podstatné ty "zlé" USA.Možná to popřete, ale v podstatě souzníte se soudruhem Vítkem, obdivovatelem Ruska a patologicky nenávidějícího USA.

R. Gramblička 25.7.2019 9:24

Re: Brilantní článek!

Víte o mně kulový, pane Lenci, a vaše dohady a dojmy si nechte třeba pro manželku. Socialismus padl zejména proto, že šlo z ekonomického hlediska o dlouhodobě nefunkční systém a sankce či zbrojení to jen urychlily. O panu Vítkovi si můžu myslet cokoliv, ale snažím se k jednotlivým článkům přistupovat zvlášť a i pokud mám z některého dojem, že jde o blábol, obvykle platí, že na každém šprochu pravdy trochu a buď mně to navnadí trochu o tom popátrat na jiných zdrojích nebo článek pustím z hlavy.

Pokud jde o USA, případně jejich mopslíky, já nemůžu za to, jak se chovají, že se na všechny světové strany ohánějí sankcemi, výhružkami či vojenskými intervencemi. Jistě si vzpomenete na vylhané důvody ke druhé invazi do Iráku, či nepokrytou podporu protisyrských džihádistických bojůvek, včetně ISIS. Vám se to možná líbí, budiž, ne každému je tohle po chuti.

Časy (cca 6-10 let zpět) kdy jsem tady na psu stál na stejné straně s váma, Vintřem či Fridrichem jsou dávno pryč, ale nebuďte smutný, ideových kamarádů tady máte dost

P. Lenc 25.7.2019 9:53

Re: Brilantní článek!

Takže jsem se trefil, blafat můžete jak chcete.

R. Gramblička 25.7.2019 10:10

Re: Brilantní článek!

No tak budiž, s některými jedinci nemá diskuze smysl

P. Grigar 25.7.2019 21:17

Re: Brilantní článek!

..že vám to ale trvalo.

M. Frank 25.7.2019 14:35

Re: Brilantní článek!

Vy jste moc rozumu nepobral, když do toho taháte oponentovu manželku, jste směšný.

R. Gramblička 25.7.2019 14:49

Re: Brilantní článek!

Moc asi ne, ale aspoň nějaký mám, o čemž se ve vašem případě dá s úspěchem pochybovat.

PS: V tomhle si můžete s "diskutérem" Lencem potřást rukou

J. Lukavsky 25.7.2019 17:30

Re: Brilantní článek!

"vylhané důvody ke druhé invazi do Iráku" nu i na internetu lze snadno vyhledat, že ZHN (chemické) se v Iráku našly a to hned dvojí. Staré, zbytky od umravňování Kurdů a novější. Nebylo jich pravda mnoho, myslím, že se psalo o 30 000 ks bomb a granátů. Britská armáda je postupně likvidovala na speciální lodi. Likvidovat neexistující ZHN je brnkačka že? Použítí na Kurdy potvrdila i OSN, kličkování Husseina před inspektory trvalo rok a to bylo dost času něco uklidit do spřátelené Syrie či jinam. Ale nějak se o tom moc nepsalo, nebylo by to politicky korektní. Jinak ale oficiálních důvodů bylo myslím 12 a kličkování před inspekcí bylo jistě závažným podezřením. Možná se časem ještě něco objeví, až se to začne rozpadat. Přitom se stačilo zeptat s. Husseina a on by jistě řekl "čestné pionýrské, že je nemám". J.L.

R. Gramblička 25.7.2019 8:16

Re: Brilantní článek!

mimochodem, co když ve zmíněných zemích zrovna narazím na spokojené lidi či přívržence režimu, co pak?

J. Kombercová 25.7.2019 9:56

Re: Brilantní článek!

Za totáče bylo i u nás dost těch, co byli s režimem spokojeni. A všichni ještě nevymřeli, viz zde na Psu.

J. Lukavsky 25.7.2019 17:34

Re: Brilantní článek!

"co když ve zmíněných zemích zrovna narazím na spokojené lidi či přívržence režimu, co pak?" Nic. Manželky dozorců v koncentračních táborech také byly spokojené a jejich manželé také, v každém režimu narazíte na spokojené, i u nás. J.L. end

J. Holíček 25.7.2019 8:40

Re: Brilantní článek!

A kolikrát jste Čínu navštívil? Víte o ní jen z ČT 24.

Č. Berka 25.7.2019 9:27

Re: Brilantní článek!

http://casopisargument.cz/2019/07/23/stesk-a-bida-venezuely/

J. Vintr 25.7.2019 2:04

O mně rozhodně nemůže nikdo říct, že nemám rád Ameriku

a přesto tvrdím, že 11.září není dílem muslimských teroristů (a také ne americké vlády). Kdo za tím ve skutečnosti stál, se asi nikdy nedovíme (i když se to dá alespoň z části domyslet), ale povídačka o tom, jak tři letadla, řízená amatérskými únosci narazila do tří budov, přičemž se následně dvě zřítily až do základů údajně kvůli požáru leteckého paliva, je prostě z mnoha důvodů objektivně nepravdivá. Tohle vůbec není o nějaké nenávisti k Americe, i když to mnozí takhle berou. To je o tom, jestli člověk je nebo není ochoten slepě uvěřit naprostému nesmyslu.