16.6.2024 | Svátek má Zbyněk


Diskuse k článku

RUSKO: Jak Putin napravuje rozpad SSSR

Putin do toho „praštil“ a rozhodl se jako starý zastánce suverenity a teritoriální integrity uznat dva zcela bizarní státní útvary, Doněckou a Luhanskou lidovou republiku (přidal je tak na seznam podobných pseudostátů, jako je Abcházie a Jižní Osetie).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. John 25.2.2022 18:15

Rusko není SSSR stejně jako Německo není 3. Říše. uvažujete jako prosťáček.

V. Kuhaj 25.2.2022 13:09

Právě proto, že Západ měl v úmyslu Rusko za rakety na Kubě napadnout, právě proto je Rusko stáhlo. Protože si uvědomilo, že Amíci to fakt myslí vážně. Jenže když Rusko začalo říkat, že nikdy nepřipustí Ukrajinu v NATO, akorát jsme se zmohli na kecy, že Rusko nebude nikomu říkat, kdo v NATO bude nebo nebude. No tak to vypadá, že by bylo dobré brát i Rusáky vážně.!

J. Novotny 25.2.2022 13:15

Vážně ho Ukrajinci brali, ale rozhodli se, že se budou bránit.

F. Navrátil 25.2.2022 14:12

A neustále se stupňující sankce byly projevem míru a nerozborného přátelství?

J. Vintr 25.2.2022 14:19

Psychopatická Putinova politika si říkala o nějakou reakci ze strany západu. Ovšem ty sankce jsou jen taková hloupá hra. Zvláště vůči takovému autoritářskému režimu, kterému na vlastních lidech vůbec nezáleží. Putina a ostatní ruské papaláše sankce nijak nepostihnou a naopak upevňují jeho postavení ochránce Ruska před tím zlým nepřátelským západem.

J. John 25.2.2022 10:56

Obávám se, že NATO bude bojovat s Rusy až do posledního Ukrajince.

https://pravyprostor.cz/kdyz-nemohou-vydrancovat-sousedovi-dum-tak-rozdaji-jeho-detem-zapalky-a-budou-se-jen-divat-co-se-stane/?fbclid=IwAR3Tt9PyvwNRYYmu-xCPMufed2ltk7GGHkT5CbQjk_apoyXWc7lb9fqEiFY

R. Langer 25.2.2022 12:02

Jo, příhodná poznámka... :-(

J. Novotny 25.2.2022 13:16

Bojovat napřímo nemohou, protože by z toho byl jaderný konflit.

J. Ptáček 25.2.2022 10:42

Je to pořád to stejné od vzniku Říše zla (952), tvořenou teď zhruba 90 až 100 různými národy. Větší než Čína a USA dohromady. Putin je jenom Spasitel. Nejprve plácal o ruském Krymu, pak o samostatných odtržených státech. Teď už je na řadě celá "ruská" Ukrajina. O bývalém SSSR (s Pobaltím) už mlet začíná. Pak přijde na řadu heslo slovanská vzájemnost a bývalý tábor socialismu a míru a pokroku. Zbylá západní Evropa se spasí pod heslem Euroazie. Vše podle ZÁKONŮ STEPI, jak říkával Henry Kissinger.

J. Vintr 25.2.2022 10:23

Ať má Rusko jakékoliv "důvody", začít otevřenou válku, ve které umírají lidé, je naprosto šílený počin. Jak se zpívá v jedné písničce, boj je snadné začít, ale těžké skončit. Zabít někoho je nevratný čin a pak do hry vstoupí emoce, snaha o odvetu nebo pomstu, a už nejde jen tak sednout k jednacím stolu, což je nakonec jediný způsob jak ukončit neplřátelstvi. Takže než se k tomu dojde mezi Ruskem a Ukrajinou, zemře nejspíš (úplně zbytečně) mnoho lidí na obou stranách a budou způsobeny obrovské materiální škody. Putin prokázal, že je naprostý psychopat.

J. Farda 25.2.2022 9:43

Jaktože Rusko světu nic přitažlivého nenabídlo - co je to za pitomost? Přeci protimindrákovou mantru "Nas mnogo", "Vsje nas bojitsja" i "My samyje lučšije v mire" ! ;-)

P. Smatlak 25.2.2022 11:42

Je to podobné jako za Německa za Hitlera.Stále se jen diskutuje a lidé umírají Kde je morálka a jen samo žvásry a diplomacie k nicemu.

T. Hraj 25.2.2022 8:58

Dlouho již mnoho lidí hovoří o nutnosti nárazu, střetu s realitou, profackování, prostě toho, aby ten pyjama boy (z Obamovy reklamy), obklopený polštáři, usrkující laté a morálně mentorující celý svět padl na hubu a s ním všechny ty jeho zelené agendy, kritické teorie a ideologie skupinových identit (rasy, pohlaví, sexuality, etnicity...). Myšlen bývá náraz v podobě blackoutu, drtivého ekonomického propadu (inflace ?) atp. Ty dosavadní katastrofy totiž přicházely většinou salámově, ačkoli kolečka byla někdy pěkně tlustá.

Bude velmi zajímavé sledovat, jestli Putin západu tímto autentickým barbarstvím otevře oči a my se konečně začneme zabývat podstatnými, existenčními věcmi. Příliš prostoru pro nějaké rozmařilosti nám už nezbývá.

Š. Hašek 25.2.2022 9:25

R^

P. Pepax 25.2.2022 10:35

R^ souhlas.

Š. Hašek 25.2.2022 8:49

Putin koná. Gazdík něco blábolí, že tam jedem!!!

Putin si nenechá na Ukrajinu, přímo za plot, naroubovat zas nějakého Lenina. Tentokrát z USA, brusele. Už se poučil.

Za posledních 300 let vždy Rusko stálo na rozumné straně s celou Evropou proti nějaké verbeži. Napoleon, Vilém, Hitler (2x Němec). Turek taky. Vždycky tahalo kaštany z ohně, spolu s Francií a Anglií. A tyhle tři země stály na stejné straně a nestřílely po sobě.

Kdo chce, aby to bylo jinak? Ti stejní, kteří zaplatili tehdy Lenina a poslali ho na ruského cara. Víme, jak to dopadlo. Tedy, dejme tomu, v rozmezí sta let.

R. Tichý 25.2.2022 8:53

Na Sibir s tebou. Tam se muzes modlit k Putinovi a cist pohadky o Leninovi.

R. Langer 25.2.2022 12:05

Sibiř budeme mít tady, bruselouši, až nám Putin utáhne kohoutky od plynu. A až budeš hledat někoho, kdo za to může, tak se podívej do zrcadla, a jednu si vraz, bolševický bruselouši. :-P

J. Farda 25.2.2022 12:35

Vy, Langře, můžete v předstihu odpakovat na tu Sibiř i s Haškem, a jako bonus případně odvézt i další ruské filcky a šváby ... ;-)

R. Tichý 25.2.2022 12:49

Na fašisty jsem připraven, trolle.

Š. Hašek 25.2.2022 15:12

Jak?

J. Kočvar 25.2.2022 16:41

Srbové, kteří chtěli zabrat rakouské území a spekulovali, že jim v tom pomůže Rusko a spol. i za cenu světové války, představovali všechno, jen ne rozumnou stranu.

Tvrzení, že Rusko vždy stálo na straně Francie a Anglie, je mylné. Za napoleonských válek načas skutečně bylo partnerem Francie, v klíčovém roce 1809 udržovalo vojska na rakouské východní hranici a tím vázalo rakouské síly, které by se nám pak hodily u Aspern a u Wagramu. Za odměnu si zabralo předtím rakouské město Tarnopol. Jaké bylo překvapení moudrého cara, když se v roce 1812 ujařmené Rakousko přidalo k tažení do Ruska.

Za krymské války Rusko samozřejmě bojovalo proti Francouzům a Britům. Britové byli po dlouhou dobu hlavním soupeřem Rusů kdekoli ve světě.

Císař Vilém nebyl nepřítelem Ruska, považoval ho za záštitu křesťanské civilizace proti žlutému nebezpečí a opakovaně mu vycházel vstříc. Za rusko-japonské války Rusové ve své paranoie udržovali své nejkvalitnější jednotky na západní hranici, aby je náhodou někdo nepřepadl. Císař Vilém jim sliboval, že mohou bez obav vyslat všechna svá vojska proti pohanským Japoncům, že on jim bude v Evropě krýt záda. Rusové na to nepřistoupili a prohráli.

Potom se císař Vilém setkal na moři u ostrova Björkö s carem a nabídl mu spojeneckou smlouvu - tu car přijal, ale po návratu do Petrohradu mu jeho ministři včetně těch jinak rozumných vysvětlili, že je to nesmysl.

Konečně v roce 1914 císař Vilém apeloval na cara, ať nemobilizuje ruská vojska, že nastane řetězová reakce a bude z toho válka. Jak to dopadlo, víme.

Sovětský svaz pomáhal cvičit německá vojska a Stalin byl v prvních letech války Hitlerovým partnerem.

V. Kuhaj 25.2.2022 8:42

No co by za tím bylo? Jestli to je jediný způsob, kterým Rusko donutí ostatní státy, aby ho braly vážně, tak se nedivím, že je na stole. Ostatně, informacemi o tom, jak je Rusko zlé a nevyzpytatelné, a od ruského medvěda pryč, se to tady hemží od převratu. Tak co se teď divíme?!

Tím není nijak dotčen můj postoj k současné situaci: "Vladimíre, jste vůl. A já vůl vám věřil, že ty kopance zvládnete s grácií. Byť chápu, že o NATO na Ukrajině nestojíte, tímhle jste vylil s vaničkou i dítě. Vole!"

R. Tichý 25.2.2022 8:55

Rusaci meli stejnych 30 let, aby se pokusili o Colu, dziny a Holywood.

Vybrali si kulomety, tanky a rakety. Je to pronarod a naveky(aspon 40 let) nemaji v civilizovane Evrope co delat

Š. Hašek 25.2.2022 9:14

Ty seš fakt kreten.

Mně ty dziny taky ležej na srdci. To patří k civilizaci. S Colou si to promyslím, dyž voni totiž některý pronárody pijou vodu a chlastaj pivo!!!

Vobčas to probíhalo tak, že i ti Němci vybočili "do pronaroda". Evropou je i Petrohrad. Nebo jen Tvoje bydliště? Pochopitelně nejdřív brusele!!!

Máš dost hraček?

J. Farda 25.2.2022 9:36

Kretén káže o kreténu? ;-)

R. Tichý 25.2.2022 12:52

Šašku, mýlíte se. Z Ruska vždy šla jenom bída, svrab a neštovice.

Tak si naražte ušanku a válenky, ať máte v lágru nejlepší postel. Tam všichni skončíte, až se bude Putin zbavovat svědků a z petrohradské trolí farmy vás pošle na Sibiř.;-D

F. Navrátil 25.2.2022 8:36

Už na počátku 19. stol. klasik vojenské strategie Carl Philipp Gottleib von Clausewitz tvrdil, že Rusko není možné zvenčí porazit. Ale je možné je vnitřně změnit. Obchodem a jednáním. Vzděláváním a moderními technologiemi. Propojením ekonomik a mezinárodních institucí. K tomu se západ neodvážil, protože se obává, že Rusko by se nepoevropštilo, ale západ by se poruštil.

Š. Hašek 25.2.2022 9:30

Měl recht.

Západ je ztracen. Mírněji řečeno, bude přešlapovat na tenkém ledě. Nic moc tedy.

Krom toho Putin si všechno dohodl, jako chytrý sedlák, který předělává celou střechu.

A celkem rozumně zjistil, že volat Fialovi a Čaputové nebude. Ani on nemá volné minuty.

O. M. 25.2.2022 13:28

Ruská věrchuška o poevropštění Ruska nikdy nestála. Maximálně o užívání výdobytků Evropy.