Sobota 27. července 2024, svátek má Věroslav
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 49  Kč / 1. měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Diskuze

PRÁVO: Co je na tom složitého?

S rostoucím znepokojením sleduji zprávy z některých západních zemí EU. Oni se jim domů vrací bojovníci Islámského státu a místní politici nevědí, co s tím. A k čemu tedy ve svých funkcích jsou?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JJ

J. Jurax

11. 7. 2017 23:55
I parchanti s IS

vracející se do evropských států, jichž jsou občany, mají lidská práva, v nichž nesmí být ukráceni.

Tak mne napadá, že to Stalinovo nět čelověka, nět probléma, by tohle vyřešilo. Jenom jak to skloubit s lidskými právy a vůbec s právním státem, to netuším. Ale při dobré vůli by se problém určitě vyřešit dal.

Třeba se domluvit s Dánskem a deportovat ty parchanty do vnitrozemí Grónska; tam by je nikdo ani hlídat nemusel. A jedno měsíčně jim shodit kádéčka a otýpku dřeva do kamínek, aby nezmrzli.

0 0
možnosti
PV

11. 7. 2017 20:22
Ten příměr vůbec nesedí, je to úplně jinak a úplně

jednoduché. Islámský stát je ve válce s GB, Francií, USA a dalšími zeměmi. Takže KAŽDÉHO občana těchto zemí, který sloužil v armádě Islámského státu ZASTŘELIT PRO VELEZRADU! Někteří francouzští příslušníci SS divize "Charlemagne" byli po zajetí francouzskou armádou ke konci WW2 dokonce zastřeleni bez soudu, prostě na rozkaz příslušného velitele!

Nechápu, co je na tom k řešení!

0 0
možnosti
RM

R. Morava

11. 7. 2017 10:49
To mi není jasné

Jestli se jen neví že ti navrátilci byli v ISIL, nebo jestli opravdu musí dokazovat že něco špatného provedli.

Pokud se ví, že jakkoliv v ISIL byli, skutečně není co řešit. Aktivně podporovat takové vrahy je dostatečný důvod na téměř doživotní trest.

Při debilitě mezinárodních dohod, evropského práva a jeho výkonu je ale možné, že nechávají na svobodě I lidi, kteří se prokazatelně z ISIL vrací. Hlavně že jdou k soudu lidé, kteří na internet prohlásí věci které evidentně nemysleli vážně.

0 0
možnosti
SN

11. 7. 2017 10:45
To je ale blábol.

Lze jen doufat, že autor není právník.

Proč by měli být teroristi souzeni podle stejných paragrafů jako dozorci SS, když už má Německo léta v §§ 129 - 129b trestního zákoníku samostatnou skutkovou podstatu pro členství v teroristických organizacích?

0 0
možnosti
MV

11. 7. 2017 10:52
Re: To je ale blábol.

Netzer opět nechápe ...

0 0
možnosti
TK

11. 7. 2017 10:00
"S tímto vědomím do SS vstoupil a v KZ sloužil",

píše pan Mith. Zpočátku byla SS výběrová organizace, ale během války se do ní začalo rukovat jako do ostatních složek Wehrmachtu - bez výběru. Existovaly strážní oddíly SS a Waffen-SS. Je doloženo, že branci pl- a cz-národnosti na Těšínsku z obav d-úřadů, že by mohli ovlivňovat negativně morálku bojových jednotek, byli přednostně strkáni do strážních jednotek SS, tedy sklady a KZs. Toto zacházení se nedá doložit u rukovavších Čechů zůstavších v Sudetech, i když o tom kolovaly určité pověsti.

Autor je radním ODS pro školství. Když píše takové nepravdy, tak jaké škody páchá v cz-školství?

0 0
možnosti
JK

11. 7. 2017 10:08
Re: "S tímto vědomím do SS vstoupil a v KZ sloužil",

A Heydrich byl táta českých dělníků, protože za Heydricha fasovali pracovní obuv.

0 0
možnosti

11. 7. 2017 8:02
Chraň nás Bůh

takových myslitelů, jako je autor. Pravda, původně jsem tam měl "volů", ale nebudu zbytečně hrubý, že... :-)

Takže za práci účetního či kuchaře v dresu SS rozsudek za masovou vraždu, pravda? Nejsem si jistý, že německá justice praktikuje postup popsaný autorem, ale pokud ano, žádným nadšením mě to nenaplňuje (už dávno jsem totiž opustil myšlenku, že vše, co z Německa pochází, je nutně hodno obdivu či dokonce následování - pokud jsem takovou vůbec kdy měl). Vždy si totiž představím nejrůznější životní peripetie a zákruty, které mohou člověka dovést k, no, třeba k práci účetního u Schutzstaffeln.

Druhá věc je ryze praktická: U SS byla identifikace poměrně jednoduchá, existovaly jistě seznamy příslušníků, i svědci, kteří třeba dotyčného viděli v uniformě etc. Ale jak se pozná, že je někdo, dle autora "členem Islámského státu"? A co to je vůbec za podivný institut "člen státu"?

Autor v názvu článku klade otázku, co je na tom složitého. Odpovídám, že nic, je to úžasně jednoduché. Podobně jako autor sám.

A úplně na okraj: To, že podobní myslitelé neustále anoncují, že jsou členové ODS, nejspíš stojí za nepříliš povzbudivými volebními preferencemi této, údajně pravicové, strany.

0 0
možnosti

11. 7. 2017 9:54
je to neuvěřitelné, ale souhlasím s Vámi

Podle autorovy logiky by měli být všichni vojáci z povolání, co sloužili dobrovolně u československé pohraniční stráže, odsouzení jako zločinci, protože vojáci ČSLA se dopouštěli zločinů na hranicích Československa, když stříleli na přeběhlíky. Podle logiky autora by tedy měli jít do vězení všichni vojenští lékaři, kuchaři, provianťáci nebo vojenské spojovatelky sloužící na hranicích ČSSR.

Jinak nejspíš silně podceňujete autora článku. On narozdíl od Vás nebo ode mě perfektně umí už na dálku poznat bojovníka islámského státu. Nejspíš bude brzy povolán do speciálních složek Europolu na identifikaci bojovníků IS.

:-D

0 0
možnosti
FH

F. Houžňák

11. 7. 2017 7:02
Dnešní soudy v Německu s příslušníky SS jsou

pouze typickým příkladem německého všeobecně rozšířeného arogantního pokrytectví. Samozřejmě čekali, až jim všem bude přes 90, celou dobu jim platili tučné penze, odmítali je vydat do zemí jejich zločinů, v řadě případů za tím účelem udělili zahraničním členům Waffen SS německé občanství, a teď najednou, když už skoro všichni pomřeli, s velkým tamtamem kuchaře a účetní soudí. A přesně tak přistupují i k islámským teroristům.

0 0
možnosti
JF

11. 7. 2017 6:47
Souhlas s článkem. Hlavní problém je ovšem v tom,

Souhlas s článkem. Hlavní problém je ovšem v tom, že po cca 50 létech od vzniku EHS-EU, kdy byli v čele hlavních evropských zemích rozumní státníci vedoucí Evropu k prosperitě a rozumným vztahům s vnějším světem, se nyní dostali do vedení těchto zemí a EU zcela nekompetentní nestátníci, kteří vedou Evropu k rozvratu a zkáze.

0 0
možnosti
JB

11. 7. 2017 2:01
poznámka

Auzor si vypral k rořhořčení IS, protože stejně jako SS se dones hodí. On takový Talibán s Ruskem vychází a teroristé s Hizbaláhu a Hamásu. dokonce bojují na ruské straně. Otázka je že jako SS se chovali i jednotky KGB a jiné speciání jednotky sovětů.Ovšem něco takováho připomenout, není politicky korektní

A je zajímavé proč, když to šlo v Německu, tak jak to, že u u nás nebyli potrestáni, alespon to nejhorší vrazi? Že by na tom neměli poitici zájem ?

0 0
možnosti
JB

11. 7. 2017 2:08
Re: poznámka

Ještě poznámku. Jak se vlastně ODS zasazovala o potrestání komunistických zločinců, když byla silná a u moci ?

0 0
možnosti

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz