15.6.2024 | Svátek má Vít


Diskuse k článku

KONFLIKT: Izrael se chystá do války, kterou nerozpoutal

Už se na mezinárodní scéně hovoří o „válečných zločinech“ Izraele. Státu, který civilisty předem varuje, kdy a nač zaútočí. Státu, jenž bude vyhledávat a snažit se osvobozovat unesené civilní rukojmí (nikoliv válečné zajatce!).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
F. Navrátil 17.10.2023 8:17

Vpadnout do Gazy? To znamená prohloubení nenávisti vůči Židům v celém islámském světě a posílení latentních antisemitských tendencí v Evropě a USA. Nevpadnout do Gazy a zdeptat Hamás na dálku? To znamená prohloubení nenávisti vůči Židům v celém islámském světě a posílení latentních antisemitských tendencí v Evropě a USA. Tak si vyberte řešení.

B. Rudolf 17.10.2023 11:53

Je zde ještě horší interpretace toho, co se v pásmu Gazy nyní (a vlastně již dlouho) děje.

Celá naše skvělá západní civilizace (až na čestné výjimky) nahlíží na hodnotu lidského života v tomto konfliktu tak, jako by cena života Izraelce (Žida) nebo Američana nebo (nejlépe západního) Evropana byla nesouměřitelně vyšší než cena života Palestince nebo Araba.

To je strašný rasismus, který arabský svět nemůže tolerovat. Obávám se, že pokud se s tím včas nevyrovnáme, tak to bude většinou Arabů chápáno jako důvod k nové rozsáhlé válce.

P. Vychodil 17.10.2023 12:38

ano, tolerovat nebude, nicméně dnes jsou k dispozici humánní prostředky války. Například

Zablokovat hamázský průliv pro export ropy

Přestat kompletně obchodovat ropu v USD

Omezit produkci ropy

Evropa, tleskaje odloučení od RF ohledně ropy, plynu, bude v případě takové asymetrické reakce na aktivity Izraele, česky řečeno v "pr..li". no USA taktéž v případě odmítnutí USD.

Geopolitické konsekvence brutálního útoku Izraele na Hamaz si málokdo dokáže představit...

B. Rudolf 17.10.2023 13:50

Problém není v tom, že Izrael útočí na Hamás. To mu schválí všichni slušní lidé, včetně podstatné části arabského světa.

Problém je v tom, že zvenku to vypadá tak, jako by útok na Hamás byl pouhou záminkou k etnické čistce proti Palestincům.

A bohužel, vypadá to tak příliš věrohodně.

R. Tichý 17.10.2023 16:07

Ano, Izraelci se dohodli s hamasem, aby vybili pokrokarskou technoparty v pousti, upalili par vojaku, postrileli duchodkyne a usekali hlavy nemluvnatum.

Gratuluji ke konspiracnimu dnu! Takovou debilitu nevypustil ani sedmilhar Lavrov.

M. Pecina 17.10.2023 7:19

V Izraeli bohužel neznají jedno krásné české přísloví, které říká, že čím více se s exkrementem manipuluje, tím více zapáchá:-/

Z. Lapil 17.10.2023 7:33

Což je bezpochyby pravda, ale přesto našemu kocourovi hajzlík čistím.

M. Zasazabanovaný 17.10.2023 7:19

Z videa: "Sionizmus vytvorili prevážne nenáboženskí Židia (pred cca 150 rokmi). Bolo to nacionalistické hnutie ľudí, ktorí sa odcuzili Bohu, Tóre."

https://rumble.com/v3psbna-rabn-z-new-yorku-vysvtluje-pro-bojuje-proti-sionismu-a-proti-sttu-izrael.html -

Rabín z New Yorku vysvětluje, proč bojuje proti sionismu a proti státu Izrael.

Antisemita? Lebo odmieta Izrael, aj keď to nevyzerá, že by sám seba nenávidel. :-) Alebo oikofób? Lebo lebo odmieta Izrael, ale sa s ním neidentifikuje, ako so svojim domovom, naviac, žije v NY. ;-)

M. Zasazabanovaný 17.10.2023 7:23

Takže jinými slovy, stručně a velmi výstižně řečeno, judaismus je podřízenost Bohu, sionismus je nacionalismus, a ten je pro nás výslovně zakázaný. Takže po celém světě, bez ohledu na komunitu, když jedete do Argentiny, jedete do Anglie, Stanford Hills a Londýna, New Yorku, odkud pocházíme, velmi náboženská komunita a v Jeruzalémě velmi náboženská komunita je v naprosté opozici proti vytvoření státu. A teď musím... Je to něco velmi důležitého. Jinými slovy, abychom měli stát, jak jsem řekl, by bylo i v neobydlené zemi, ale vzhledem k tomu, že vytvořili tento stát v zemi, kterou potřebovali pro své účely, v Palestině. Ale Palestina byla obydlená země. Většina obyvatel byli muslimové. Druhou skupinou lidí, která tam žila početně, byli křesťané a třetí byli Židé, protože jako jednotlivci jsme tam směli, od Boha směli žít, ale ne jako národ.

V. Petr 17.10.2023 9:36

Dvěma Židům se za WW2 podařilo utéci z Osvětimi a šli varovat židovskou samosprávu gheta v Lodži o tom, co se děje. Ti ale tuto zprávu před ostatními zatajili. To jsou ti idioti, co by pořád s někým "jednali..."

M. Zasazabanovaný 17.10.2023 10:17

A preto spravili z Gazy geto podobné varšavskému getu, kde sa Židia útlaku a utprniu vzbúrili a nacisti vzburu potlačili silou. Teraz sa v gete Gaza búria roky Palestínci a Židia ich majú v pláne potlačiť spôsobom, ktorý na varšavské geto použili nacisti.

Dôležité je vybrať si vlajku (izraelskú, palestínsku) a tou usilovne mávať. Podobné, ako pri Ukrajine. Tam si bioroboti tiež mohli demokraticky vybrať z dvoch vlajok. :-P

R. Tichý 17.10.2023 16:03

Hele, čobole, diskutuju si na Sibiri, tam jsou na tebe zvedavi.

Lzes, jak ti veli Moskva. Plati v pevných kopejkach nebo v prohnilých dolarech anebo upadajících eurech?

M. Zasazabanovaný 17.10.2023 7:25

Takže aby mohli ten stát vytvořit, museli Palestince alespoň v nejlepším vyhnat. Je to proti, je to v rozporu s tím, o čem je naše Tóra, protože v Tóře se říká: “Nezabiješ, nepokradeš.” Musíme být stejně jako je Bůh soucitný, musíme být soucitní i my. Tedy a rozhodně nekrást nebo nezabíjet a nevyhánět lidi. Jak se to opovažují? A navíc musíme mít na paměti, že za těch dva tisíce let vyhnanství jsme tolik trpěli, protože jsme Židé. Židé byli upalováni na hranici, byli souzeni, křižácké výpravy, inkvizice se pokoušely násilně konvertovat Židy. A byli vyhnáni ze Španělska, z Itálie, kam se Židé poděli? Židy přijímaly muslimské země. Přijímali nás v každé muslimské zemi. Írán, kdekoli chcete, Palestina byla pod Osmanskou říší. Přijali nás a my jsme v jejich zemích vzkvétali.

Neexistovala žádná lidská práva, která by nás chránila, a přesto jsme vzkvétali. Nebylo to nutné, lidská práva. Takže když teď přijdou sionisté a obviní muslimy ze zakořeněné nenávisti k Židům nebo k palestinskému lidu, ze zakořeněné nenávisti, jak se opovažují, jak odporné, a kde máme ukázat, že Tóra vyžaduje, abychom projevovali vděčnost lidem. A jít a postavit to na hlavu a říct, tito lidé nám ublížili, to všechno je na tom to nejzločinnější.

V. Petr 17.10.2023 9:41

Co to je za pitomost. I starověcí Židé vedli totální války. V Bibli se dočtete, jak 11 kmenů vedlo válku proti nepříteli ale dvanáctý, kmen Benjamin, se nepřidal. Po porážce nepřítele že Židé obrátili proti zrádcovskému kmeni a většinu jeho příslušníků zmasakrovali.

M. Zasazabanovaný 17.10.2023 10:26

Pitomost sa vám to javí, lebo nechápete kontext, lebo sa neobťažujete si pozrieť celý rozhovor s rabínom. To, čo tvrdíte nikto nespochybňuje, ba ani sa k tomu nikto nevyjadruje. Iba vy. Rozhovor je o inej téme. A netvrdím, že rabín z NY má patent na pravdu. Má svoje videnie sveta, ortodoxne židovské tak, ako ho chápe on.

Ale pre mňa je pointa v tom, že Izrael nie je židovský štát, ale sionistický štát. A kritika idiotského odvôdnenia práva Izraela na vznik nie je prejavom antisemitizmu, maximálne antisionizmu.

M. Zasazabanovaný 17.10.2023 7:29

Takže Izrael nie štát židovský, ale sionistický. Nie je to štát všetkých Židov, je to štát sionistov.

J. Majzlík 17.10.2023 6:24

Přiznejme si konečně, že se zde jedná o námi neočekávaný výbuch, projev trvalého napětí mezi poměrně jednolitým muslimským světem a evropskými hodnotami, který je však ex post v našich médiích podáván ve zkreslené podobě, v intencích našeho pojetí celé aktuální tragédie. Například je vcelku nemožná vyhledat a potrestat příslušníky organizace Hamás a považovat celý konflikt alespoň na nějakou přijatelnou dobu za utlumený. Kontrast jednoty v zásadních otázkách mezi námi a muslimy vynikne na utajení poměrně náročných příprav na posledního přepadení Izraele a představou, že bychom byli schopni podobnou akci utajit v našem prostředí. Je možno vcelku logicky předpokládat, že v muslimském světě i v Evropě i mírumilovní a vzdělaní "Věřící" svoje spolubojovníky, pokud by šlo (hypoteticky) do tuhého ani myšlenkou ani činem nezradí. Hledejme odvahu k tomu, vidět tento konflikt v přesnějších proporcích.

Pokud bychom měli toto na paměti, nedošlo by ve vztazích mezi muslimy a Izraelem k trvalému válečnému soužití a k masivnímu proniknutí nositelů cizích kultur do Evropy.

M. Grundmann 17.10.2023 0:34

Tento konflikt vyvolal Izrael tím, že v roce 1948 vznikl. Důsledkem vzniku Izraele bylo vyhnání velkého množství Palestinců z jejich domovů a jejich potomci dodnes živoří v Gaze nebo v různých uprchlických táborech. Tento konflikt nemá rozumného řešení. Živořící Palestinci nemají žádnou perspektivu a budou proti Izraeli bojovat, dokud budou naživu. A Izrael, stát potomků přeživších vyvražďování Židů v Evropě, si nemůže dovolit vyvraždit Palestince.

Není mi jasné, čeho by mohl Izrael v Gaze dosáhnout. I kdyby zabil všechny bojovníků Hamásu, povstanou další a další bojovníci proti Izraeli a válka nikdy neskončí. Jediným řešením by bylo dát Palestincům nějakou perspektivu, ale k něčemu takovému se nikdo nemá.

R. Langer 17.10.2023 5:02

Tak to jsem rád, že už vím, proč taky vznikl konflikt na Ukrajině.

A v Německu. A ve starém Římě. A ve starém Egyptě.

Prostě VZNIKLY s jejich vznikem.;-D

M. Grundmann 17.10.2023 9:31

Konflikt v Palestině vyvolal příliv židovských přistěhovalců do Palestiny, kteří vytlačovali předchozí místní obyvatele. K podobným konfliktům dochází při jakékoliv masivní migraci.

P. Vychodil 17.10.2023 12:43

nutno připomnět, že se jedná o sionisty, tedy pouze jednu "židovsksou větev"

M. Grundmann 17.10.2023 12:51

Obecně platí, že každý chce rozhodovat, poroučet ostatním a sám nikoho neposlouchat. Židé nechtějí žít ve státě, kde by museli poslouchat nějaký jiný národ. A Palestinci také nechtějí žít ve státě, kde by museli poslouchat Židy. Problém je v tom, že je Palestina malá, má málo zdrojů a o tyto vzácné zdroje oba národy zarputile bojují. Podobný konflikt by v Kanadě nebo Austrálii pravděpodobně nemohl existovat, protože jsou to velké, málo obydlené země.

Zdrojů je na naší planetě celkově málo a proto migrace vyvolávají tolik konfliktů.

P. Vychodil 17.10.2023 13:06

je zajímavé, že židé se sami dělí na Židy a židy (sionisty). Jejich jednota nebude absolutní.

Problém Izraele je v několika rovinách.a/ stát byl vytvořen uměle, z vnějšku. Bez ohledu na dávnou historii, byl implantován do prostředí, ktré na něj nebylo připraveno a akceptováno. b/ je totálně závislá na podpoře USA, a jak mnozí zmiňují, je 51 stát USA, bez jeho podpory končí, stejně jako skončí Ukrajina.c/ Izrael si nemůže dovolit genocidu Gazy, to by jej nadlouho vyřadilo z mezinárodního společenství.

těch důvodů., proč si v podstatě Izrale "naběhnul na vlastní vidle" je samozřejmě více...

R. Tichý 17.10.2023 7:21

Palestinci nebyli vyhnáni, nakba je lež. Odesli, protože jejich vůdcové jim slíbili obratem povraždit zidy a nove vyhlášený Izrael zničit.

Jejich arabští spolumuslimove jim sebrali jim přidělené území a Palestince nechali pod falešnou zaminkou hnit v taborech.

Muslimove X krat odmitli mirove reseni.

Ani Egyptane o ne nestoji.

P. Vychodil 17.10.2023 10:34

Ale proč je nechtějí , totiž nedokazes vysvětlit ...

R. Tichý 17.10.2023 18:21

Tak to je dost snadne. Kdo by stal o 2 miliony fanatiku s vymytymi mozky bez jakychkoliv modernich znalosti? Snad jen Nemci si takove dovazeji...

Egypt byli prvni muslimove, kteri pochopili, ze je dobre s Izraelem spolupracovat, ne valcit. Taky za mir zaplatil Sadat zivotem, kdyz ho muslimsky fanatik zabil.

R. Tichý 17.10.2023 16:11

Tak to je dost snadne. Kdo by stal o 2 miliony fanatiku s vymytymi mozky bez jakychkoliv modernich znalosti? Snad jen Nemci si takove dovazeji...

Egypt byli prvni muslimove, kteri pochopili, ze je dobre s Izraelem spolupracovat, ne valcit. Taky za mir zaplatil Sadat zivotem, kdyz ho muslimsky fanatik zabil.

M. Pecina 17.10.2023 7:22

Jenom my jsme unikatní v tom, že svoji zemi odevzdáme protivníkovi bez boje:-/

P. Vychodil 17.10.2023 12:49

ano, a žádáme, aby i jiní ji odevzdali bez boje...třeba Palestinci...

Z. Lapil 17.10.2023 7:46

Je zvláštní, že to musím připomínat, ale Palestinci mohli v r. 1948 mít svůj stát stejně jako Židé. Že tuhle svoji příležitost promarnili a skrze neuznávání práva Izraele na existenci a jeho občanů na život promarňují s každou raketou a každým hozenym kamenem, je smutná skutečnost, ale je to rozhodnutí každého Palestince, který tak učiní.

Pokud vím, nemají tam armádu, takže se ani nemůžou, na způsob německých nacistů, odvolávat na rozkazy.