19.5.2024 | Svátek má Ivo


Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Nevrkla 16.4.2024 0:24

Zase Stejskalova demagogie. Írán provedl odplatu za zničení konzulátu v Damašku a zabití íránských generálů. Odplatě se Izrael za pomoci USA, Británie a Francie úspěšně bránil, ovšem za mnohonásobek íránských nákladů. To asi nebude dlouho fungovat podle izraelských přání, Írán je silnější a bohatší.A má taky silné spojence, to mu nelze vyčítat.

I. Samson 15.4.2024 23:41

No dobre, Ľubomír Steskal. Vlastne by som mal spústu drobných korektúr, ale to by boli viacmenej iba upresnenia alebo rozširovanie témy.

Dobrý článok, ako vždy, pán Stejskal. Škoda, že ste katolík.

ivo samson

J. Cimbalnik Sr 15.4.2024 22:55

Omlouvám se, moje chyba..

Ten článek, že se jednalo o civilní budovu jsem nenašel.. Beru zpět

V. Petr 15.4.2024 20:29

Já ne!

V. Čermák 15.4.2024 18:54

Máte pravdu, co mají dělat Teď, když začali chybovat už dávno, když byli Palestinci hodně slabí. Nepřiměřená obrana se tomu říká. Je to zažrané i lidech. Sám nevím...

L. Žaloudek 15.4.2024 18:48

Ale já nepochybuji o atentátu na generála! Nelíbí se mi útok na zastupitelský úřad. Na ulici ať si ho odprásknou, nebo jako bin Ládina unesou, to koneckonců Mossad umí od pradávna.

L. Žaloudek 15.4.2024 18:44

Dum spiro, cogito!

A. Teply 15.4.2024 16:03

Jedna věc je "zapletený", druhá věc je, když útok provede armáda nějakého státu proti cizímu výsostnému území.

Konzulát v Damašku byl doslova srovnán se zemí - to nemohl udělat nějaký dělbuch (mám pocit, že se uváděla termobarická zbraň).

A. Teply 15.4.2024 15:58

To by byl "věštecký" článek - je z 20.1.2024.

Izraelský útok na iránský konzulát v Damašku proběhl až 1.4.2024.

A. Teply 15.4.2024 15:53

Na druhou stranu není vyloučeno - jak zmiňováno v diskusi jinde - že Irán použil "chytrou" odpověď (hlavně pro Rusko).

Izrael (USA, GB, Francie) vystříleli spoustu protiletecké munice, kterou už nelze dodat na Ukrajinu.

A když se na jeden vzdušný cíl vystřelují v průměru 4 protirakety...

V. Kuhaj 15.4.2024 15:53

Tady máte kdyžtak odkaz, že naše vláda považuje ruský režim za největší bezpečnostní hrozbu ruský režim, považuje ho za teroristický. Je to oficiální stanovisko vlády, nikoli výkřiky namazaného progresivisty.

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-snemovna-oznacila-za-nejvetsi-bezpecnostni-hrozbu-soucasny-rusky-rezim-248243

V. Kuhaj 15.4.2024 15:48

A co mají dělat? Jestli se nebudou bránit, smyčka se bude pomalu utahovat víc a víc. Kdo se brání, je zlý. Kdo se nebrání, zanikne. Dobře vymyšleno. Izrael se ještě pořád brání. Ať žije Izrael!

V. Kuhaj 15.4.2024 15:47

Asi chceme každý něco trochu jiného. Víte, ukrajinská tajná služba rozhodla, že z vyššího principu mravního je zabití novinářky Duginové v pořádku, a naše ministryně obrany na to kývla. Nebyla jediná. Napřed se tedy říkalo, že útok byl veden na Dugina, ale to fanatické schvalování útoku na devětadvacetiletou novinářku bylo tak masivní, že už se to ani neříká, nikoho to moc nezajímá. Kupodivu ani novinářskou obec. Mě prostě jen zaráží, že útok na novináře je jednou teroristický akt, a podruhé hrdinný počin. No, nezaráží, není mi dvacet. Ale mrzí mě to.

V. Kuhaj 15.4.2024 15:39

Souhlasím, a klidně přidám ještě jeden. Vyprovokovat Rusko, aby se do toho konfliktu Izrael Írán zapojilo. Proti Izraeli, samozřejmě.

J. Kočvar 15.4.2024 15:38

Írán byl zapletený do útoku na izraelskou ambasádu v Buenos Aires roku 1992 (29 mrtvých, 242 zraněných).

J. Cimbalnik Sr 15.4.2024 15:09

https://www.irozhlas.cz/zpravy-svet/v-damasku-byla-zcela-srovnana-se-zemi-nekolikapatrova-budova-syrie-z-utoku_2401201021_cen

J. Nevrkla 15.4.2024 14:52

A celý svět na to rozzlobeně reagoval, dnes je na konzulátu rovnou zabíjí a pro Západ je to úplně v pohodě.

P. Pavel 15.4.2024 14:49

Irán odpovědět musel, jako každý stát jehož ambasáda či konzulát byly napadeny. To nelze nechat bez odezvy. A Biden ten se akorát bojí, aby se to tam nerozjelo a nešla nahoru cena ropy, to by ho mohlo stát budoucí presidentství.

P. Vychodil 15.4.2024 14:13

Netanjahu za 6 měsíců nesplnil své sliby ohledně zničení hamasu, uvolnění rukojmí...

potřebuje eskalaci. Útok na íránskou ambasádu. musel vědět, že přijde odveta. doufal, že tato odveta přiláká USA do přímého konfliktu s Íránem. Biden mu (prozatím) tento sen nesplnil. Írán demonstroval svoji schopnost zničit Izrael, aniž by situaci eskaloval.

Netanjahu teď musí vymyslet, jak se z toho politicky dostat. Útok na íránské cíle v současnosti nepadá v úvahu.

Haaretz:

Izrael byl poražen. absolutní porážka.

Válečné cíle nebudou dosaženy, Hamas nebude vymýcen, rukojmí nebudou navráceny vojenskými akcemi, bezpečnost nebude obnovena a mezinárodní vyloučení (izolace) Izraele neskončí.

atd, atd...

A. Teply 15.4.2024 14:08

Máte pro to nějaký podklad ?

I západní mainstream píše o "konzulátu".

A. Teply 15.4.2024 14:05

Vy považujete jmenované české politiky za ochránce ukrajinských civilistů.

Irán považuje zabité v Damašku za ochránce civilistů v Gaze.

Jiný úhel pohledu - ale chápu, že obě strany si myslí, že mají pravdu.

A. Teply 15.4.2024 13:59

Těch důvodů může být hned několik:

- pomoci s Bidenovým znovuzvolením - zatím každý prezident USA, který vedl válku, byl znovuzvolen - i Bush mladší

- odblokovat balíček pomoci pro Izrael a Ukrajinu v US sněmovně

- "odklonit" iránskou munici od Ruska a války na Ukrajině

Izraelský útok na iránskou ambasádu v Damašku byl jednoznačným "casus beli" a snahou rozpoutat válku mezi Iránem a Izraelem. A zavléct do konfliktu i USA. Agresorem zde je Izrael.

A. Teply 15.4.2024 13:51

7. října 2023 provedl Hamás teroristický útok na Izrael.

Obranná reakce Izraele už má za oběť více než 33 tisíc obyvatel Gazy - a stále pokračuje.

1. dubna 2024 provedl Izrael teroristický útok na iránský konzulát v Damašku, konzulát srovnal se zemí.

Obranná reakce Iránu - dopředu nahlášená - více než 300 střel, kde se jich 99 % podařilo Izraeli zlikvidovat, prý jedna těžce zraněná. Iránem je tímto obranná reakce - na bezprecedentní útok na ambasádu - považována za ukončenou.

Izrael ale uvažuje o další eskalaci konfliktu s Iránem...

Je ale pravda, že podle reakce burz, USA Izraeli "vysvětlily", že takové plýtvání nedostatkovou protileteckou municí už nebudou podporovat.

I. Lyčka 15.4.2024 13:47

Přeceňování? To zavinili jarabáci, když jednoho mrtvého izraelského vojáka chtěli vyměnit za více než tisícovku palestinských kriminálníků.

V. Čermák 15.4.2024 12:30

Také jako křesťan jsem na straně Izraele, nicméně se domnívám, že dlouhodobě chybuje. Přeceňováním vlastních životů a ignorováním životů ostatních. To nemůže fungovat stále. Myslím, že se to obrací proti Izraeli, který si toho nabral příliš ...

L. Stejskal 15.4.2024 12:03

PRO P. KUHAJE---Nikdo z Vámi jmenovaných nedělá politiku, o níž se zmiňujete. Cílem je nikoli "likvidace současného režimu v Rusku", ale ukončení okupace Ukrajiny a návrat ruských sil na ruské území (za mezinárodně uznané a i Ruskem garantované hranice). Proto je likvidace těchto demokratických politiků někde na ambasádě nepřijatelná. Naproti tomu gen. Zahedi, šéfterorista, byl zločinec srovnatelný s Heydrichem, bin Ládinem (Al Kajda) nebo al Bagdádím (IS). A jak jsem již napsal jinde, z hlediska vyššího principu mravního je likvidace těchto lidí v pořádku, ba žádoucí. Nelze se na jedné straně otřásat odporem nad vražednými činy těchto kreatur a na druhou stranu se pohoršovat nad jejich likvidací. Pak se musím zeptat: Co vlastně chceme?

V. Kuhaj 15.4.2024 11:21

Jistě. Náš Lipavský, Rakušan, Fiala, MPA atd., atd. se netají svou touhou likvidovat současný režim v Rusku, a na svůj podíl na těchto aktivitách jsou hrdí. Ale kdyby nám je Rusko hromadně odprásklo, co já vím, na ukrajinské ambasádě, byť je ani jednoho nemám rád, měl bych docela výhrady. Vy ne?

V. Kuhaj 15.4.2024 11:16

A vyhazuje z oken zejména svoje skalní příznivce.

V. Kuhaj 15.4.2024 11:13

Souhlas až na poslední odstavec, který bych si dovolil modifikovat takto: důvodem akce bylo odpoutat zájem Íránu od zbrojní podpory Rusů v jejich válce na Ukrajině, protože pokud ustanou masivní dodávky dronů Šáhid, Rusko bude oslabeno.

Takže bych se moc nedivil, kdyby nápad zaútočit na tu ambasádu vyšel z amerického sboru náčelníků (možná stačí paní Harrisová, co vládne Bidenem.), a Izrael, který americkou podporu zoufale potřebuje, na to kývl.

Ano, tohle si myslím. Že Izrael je Amerikou, EU a tedy i naší vládou oslavován proto, že teď je třeba vypořádat se s Ruskem. Kdyby se to podařilo, další na řadě bude představitel a živoucí symbol tradiční židokřesťanské kultury Izrael.

V. Kuhaj 15.4.2024 11:05

Rovnou předešlu, že fanda Izraele jsem, až takový, že s jejich útokem na íránskou ambasádu v Damašku souhlasím. Ale tak jako je jasné, že dráha volného pádu je výslednicí součinu poloviny g a druhé mocniny času po který těleso padá, bylo jasné, že tenhle útok si Írán líbit nenechá. No, nenechal. ;-D Teď ať je pán Bůh s celým tím regionem.