5.3.2024 | Svátek má Kazimír


Diskuse k článku

BIG BEN: Musk na hanbu EU

Vymetat s nejbohatším mužem planety musí být pro holčičku z Vysočiny obrovský rajc a hřejivá leštitba toho čehosi, co ženy mají místo mužského nabubřelého ješitného ega. Té zdravé asertivity, či jak se tomu dnes říká.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Z. Lapil 20.11.2023 12:23

Nebylo mi rozuměno, páč jsem psal příliš stručně. Hlavním cílem bylo prokázat nepravdivost teze, že "dřív" by taková auta na silnici nepustili.

Mezi námi - kolikrát za rok najedete víc než 300km, pozor, bez pauzy na nabíjení? Já tak 4x ročně soukromě plus několikrát ročně služebně, přičemž tu služební cestu by docela dobře řešilo dojet "tam" vlakem, nechat si přistavit auto, s ním objet několik pracovišt se zhruba hodinovou činností a vrátit se zase vlakem.

Aby nedošlo k omylu: jsem zásadně proti dotacím i příkazům, takže nechť si auto, klasické, tak elektrické, koupí každý podle své potřeby a peněženky.

Myšlenku o socce jsem měl dát do úvozovek. Jezdím autem bez klimatizace a s momentálním nájezdem 240 000,- km a nehodlám ho měnit, dokud nebudu muset.

M. Hoblík 20.11.2023 9:04

Kdo má peníze, má moc! EU má nemoc...

M. Kocián 20.11.2023 7:27

To máte dobré, že nejste socka - jen nechtějte, aby vám ty socky platily předražené hračky. Kamiony jsou sice těžší, ale z hlediska užitečného nákladu to u nich má význam. A ne každý je takový pecivál, že netouží podívat se dál než k dobíjecí stanici 300 km od domova. Požár auta s akumulátorem jsem viděl na vlastní oči a po čase odešli nejen diváci, ale pohodlí si udělali i hasiči, protože se nedalo dělat nic jiného, než to nechat dohořet. Naštěstí to nebylo na dálnici. Požár klasického auta na dálnici jsem zažil (kamionu), za hodinku bylo po všem a dálnice byla zase průjezdná.

Z. Lapil 19.11.2023 23:37

Nechci být omezen... Jasně já taky ne, ale když zůstanu osobní, tak u nás v rodině máme tři auta pro tři lidi (jezdíme každý jinam a jindy; méně aut neznamená úsporu kilometrů, ale ztrátu času- někdo pro někoho musí dojet). Pokud se jede jinam, než velí běžný program, auta si vzájemně půjčujeme.

P. Diviš 19.11.2023 21:28

Možná i méně, než těch 150 km denně, ale osobně prostě nechci být takto omezen.

Nepřisoudil jsem nic, jen si o některých záležitostech myslím něco jiného.

S tou koupí je právě problém, zatím nám EU běžná auta zdražila, do budoucna je zakazuje.

Z. Lapil 19.11.2023 20:29

Bez námitek, tohle všechno vím. Reagoval jsem, a nenapsal jasně a nechtěl se k tomu vracet, na tvrzení, že dřív by takové auto nepustili na silnici. Pustili. Nakonec někdy v 80. letech jsem viděl Favorit, pod kapotou baterie místo motoru.

Opravdu si nemyslím, že "mých" 300km za den max. je nějaký etalon. Spíš bych to viděl na nějakých 150km na trase škola-práce- nákup- škola, ale nebuďme detailisty. Obavam se, ze jste mi prisoudil představu sjednoceného vozového parku přinejmenším v EU. Tak si to opravdu nepředstavuju; ať si každý koupi co potřebuje a na co má, jinak to nebude fungovat.

M. Pivoda 19.11.2023 19:30

Neztrapňuj se zde Romane Langere.

S věkem nepřichází automaticky moudrost. To je dost smutná záležitost.

P. Diviš 19.11.2023 15:43

Drahé je. Pro chudší lidi na venkově je auto nutnost a na drahá všichni nemají. Jedinou výhodu mají v tom, že u domku mohou nabíjet slabou nabíječkou "ze zdi", ale ani slabé nabíječky v každém baráku venkovské elektrické sítě neutáhnou.

Že je těžké znamená, že na jeho rozpohybování je třeba více energie. Sice elektrické, ale i tu musí někdo vyrobit. A každý způsob výroby má nějakou ekologickou zátěž.

Osobně vám stačí 300 km, ale jsou lidé, požadující více a nechtějící plánovat každou cestu jako vojenské tažení.

Požárů je zatím méně, ale to je tím, že i elektroaut je zatím méně. Že jsou horší, než požáry klasických aut, to možná nevíte, ale časem se ta informace zaručeně dostane i k vám. Je na to potřeba spíš hasič a statistik, než nadšenec a technik-elektrikář.

Z. Kalandra 19.11.2023 15:06

Rasu samozřejmě 😀

Z. Kalandra 19.11.2023 15:05

Ad1BBC Muska nekritizuje jen zveřejnila zprávu že Muska kvůli antisemitismu kritizuje Bílý dům. Ad2. Muskuv antisemitismus spočívá v tom že na své síti X pritakal komentáři jiného uživatele který propagoval neonacistickou konspirační teorii že Židé chtějí zničit bílou řasu. Jestli tohle není antisemitismus tak pak nevím

Z. Kalandra 19.11.2023 15:05

Ad1BBC Muska nekritizuje jen zveřejnila zprávu že Muska kvůli antisemitismu kritizuje Bílý dům. Ad2. Muskuv antisemitismus spočívá v tom že na své síti X pritakal komentáři jiného uživatele který propagoval neonacistickou konspirační teorii že Židé chtějí zničit bílou řasu. Jestli tohle není antisemitismus tak pak nevím

Z. Lapil 19.11.2023 11:51

Ono to není buď a nebo. Kapitalismus má tu úžasnou vlastnost, že nejlépe se vydělává na tom, že dělám lidem dobře. Pekař neoece housky z lásky k sousedům, ale pro penize; nakrmeni sousedi jsou příjemný vedlejší efekt. Podobně Musk ať klidně vydělává na Xu (čti Iksu), svoboda slova je příjemný vedlejší efekt.

Z. Lapil 19.11.2023 11:45

Predevsim: momentálně je necenzurovana síť dírou na trhu, a nejspíš ještě dlouho bude. Díky za každého, kdo ji využije a umožní mi přístup.

Z. Lapil 19.11.2023 11:41

Elektromotor neumí, především skrz baterií, některé věci, které umí spalovák. ALE když si uvědomíte, co umí, a jste ochoten zaplatit rekneme 2x víc, než za srovnatelný spalovák, může to být alternativa.

Z. Lapil 19.11.2023 11:26

Docela bych namítal. Že je auto drahé? Nejsem žádná socka ničící planetu, jen houšť. Že je těžké? Kamiony jsou těžší a předpokládám, že jelikož existuje předpis o maximálním napravovem tlaku, je podmínka pro vypusteni na silnici stanovena a splněna. Že celkem nikam nedojede? To je věc majitele, ne povolovacích orgánů. Osobně by mi bohatě! stačil zaručený!!! dojezd 300km.

O požárech akumulátorů moc nevím. Vím jen, že požárů elektroaut je asi 10x méně, než aut spalovacích. Zdroj: nadšenec a technik - elektrikář zároveň. Počítám, že se jedná o seriózní statistiku, tedy vztaženou třeba na existující kus. Při rozhovoru mě nenapadlo zapochybovat e se zeptat.

T. Hraj 19.11.2023 11:12

To je všechno pravda. Neobhajuji EV. Respektive, myslím, že EV budou skvělá, jakmile někdo vymysí baterii. Ta ale zatím chybí a nic nenasvědčuje, že by se na tom mělo něco změnit.

Musk prodává EV do té míry, do které je někdo chce + do jaké je to dotováno (bohatí a firmy). Masově to prodávat může těžko, i kdyby byla auta ICE zakázána. Ale že Tesly procházejí kontinuálním vývojem, kdy se inovuje v horizontu týdnů (ne 2-4 let jako v ostatních automobilkách) je pravda. A všechna čest Muskovi za to.

A propos, doufám, že moje příští služební auto nebude (muset být) EV.

J. Plzák 19.11.2023 10:43

El-auto je drahé, těžké, na jedno nabíjení nedojede celkem nikam a v zimě už vůbec ne, baterie nevyměnitelná, ojetina neprodejná, když hoří, tak nekontrolovaně - není k uhašení.

Před třiceti lety by el-auto nedostalo povolení k provozu v dopravě ani náhodou.

Elektroauto je zločin a kdo ho koupí, je pomatenec.

Musk je genius, když se mu daří prodávat mizerná auta mizerným pomatencům.

Rád si o tom s někým podiskutuji. Pokud diskutér nebude Zelený pošuk, nebo zločinný Pirát a nebo Fiala z ODS.

J. Plzák 19.11.2023 10:38

El-auto je drahé, těžké, na jedno nabíjení nedojede celkem nikam a v zimě už vůbec ne, baterie nevyměnitelná, ojetina neprodejná, když hoří, tak nekontrolovaně - není k uhašení.

Před třiceti lety by el-auto nedostalo povolení k provozu v dopravě ani náhodou.

Elektroauto je zločin a kdo ho koupí, je pomatenec.

Musk je genius, když se mu daří prodávat mizerná auta mizerným pomatencům.

D. Laurencikova 19.11.2023 9:54

Takovou prognozu si vubec netroufam tvrdit, nemam kristalovou kouli. Jit proti proudu je mnohem neschudnejsi a drazsi cesta, nez blakat s davem. Nemuze ten, kdo se ji vyda, mit nekdy nejen umysl, na ziskanych poznatcich v budoucnu zbohatnout, (obzvlast, jedna-li se o nejbohatsiho muze sveta) ale dokonce i charakter? To je sice nesmirne vzacna vec, ja ale kazdemu davam sanci prokazat, ze neni uplna svine, jeste nez ho zatratim. ;-)

D. Laurencikova 19.11.2023 9:54

Takovou prognozu si vubec netroufam tvrdit, nemam kristalovou kouli. Jit proti proudu je mnohem neschudnejsi a drazsi cesta, nez blakat s davem. Nemuze ten, kdo se ji vyda, mit nekdy nejen umysl, na ziskanych poznatcich v budoucnu zbohatnout, (obzvlast, jedna-li se o nejbohatsiho muze sveta) ale dokonce i charakter? To je sice nesmirne vzacna vec, ja ale kazdemu davam sanci prokazat, ze neni uplna svine, nez ho zatratim. ;-)

T. Hraj 19.11.2023 9:28

1) kritika od BBC je v podstatě pochvala.

2) co přesně antisemitistického Musk řekl?

T. Hraj 19.11.2023 9:24

Celkem to sleduji. Ano, Musk je PR showman, ale především je to technický geek. Proto je Tesla v technickýh detailech tak zajímavá/napřed, a proto létají rakety Space X na metanový(!!!) motor Raptor. Protože u Muska vítězí technická řešení.

Lidi si vybírá zásadně sám, protože manažerského mluvku od člověka co něco umí pozná spolhlivě a ty první nesnáší.

M. Kocián 19.11.2023 8:53

Tyhle věci se pohybují ve vlnách, o to se už evoluce postará.

M. Kocián 19.11.2023 8:53

Tyhle věci se pohybují ve vlnách, o to se už evoluce postará.

T. Hraj 19.11.2023 8:51

Nezlobte se pane Langere, ale že "on osobně to neumí" je na stejné úrovni, jako že všechnu práci v továrně dělají dělníci, zatímco pan továrník (a management), z nich jen tyje.

Všichni jsme měli stejnou šanci založit Space X, ale udělal to Musk.

L. Harvánek 19.11.2023 6:59

Vy už na to nahlížíte jako naši současní politici. Ale jak to bude vypadat o dvě či tři generace už nedohlédnete. A spoléhat na nějaké sexroboty (jak to tady bylo v jednom odkaze) je podle mých zastávaných hodnot zvrácenost.A ve věku 80 let už sex nehraje v životě tak důležitou roli.

R. Langer 19.11.2023 6:18

Řeknu vám to takhle, bude to tak, dokud se mu to bude hodit. Nic jiného za tím nehledejte. A až to vytěží, klidně to prodá nějakým muslimákům, aby si tam cenzurovali, co hrdlo ráčí. Ten člověk fakt není žádný spasitel, je to jenom velice zkušený lhář. Uvidíte, že na má slova časem dojde.

R. Langer 19.11.2023 6:13

Právě třeba to, že Tesla je nejlepší, jsou neuvěřitelné kecy. Na tom krámu není JEDINÁ věc, co by byla lepší, než cokoliv u konkurence. Ale skočil jste mu na špek pěkně. ;-D

R. Langer 19.11.2023 6:05

Ano, to se ti nikdy nestalo, co, ty naše malá hloupoučká UI? Tedy to, že bys správně odpověděla na položenou otázku, proto furt meleš takové kraviny. ;-D

R. Langer 19.11.2023 6:03

Vtip je v tom, že ta skutečná cena se vlastně ještě doopravdy ani NEVÍ. Kdybyste to sledoval pořádně, tak byste to věděl. Právě že kecy jsou ty desetinové ceny, stejné jako jsou kecy o ekologičnosti a vyspělosti těch jeho autíček na baterky. Nemluvě o tom, že ON osobně to neumí, tedy ten jeho kosmický program, s tím vlastně nemá prakticky zhola nic společného. A uvidíme, kdy zkrachuje ten jeho slavný Starlink (vhodný prý i pro chudé disidenty z Číny ;-D), když se mu ho nepodařilo střelit US army. Ale tak válka na Ukrajině to možná znění... ;-)