28.5.2024 | Svátek má Vilém


Diskuse k článku

TAXIZKAZKY: Historka o mašinkách.

Můj minulý článek o železničním přejezdu nebyl moc veselý. Zkusím to proto dnes trochu odlehčit. Zalovil jsem tedy v paměti a vyhrabal historku z doby, kdy jsem byl v zácviku na strojvedoucího. A má to vztah i k onomu železničnímu přejezdu na Špejcharu, abychom se nevzdalovali od místa činu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kopp 7.1.2023 6:30

A co takhle dát lokomotivní houkačkou pro strojvedoucího vlakové lokomotivy návěst " pomalu "?

Ś. Svobodová 6.1.2023 11:00

Viděl někdo komedii Mimořádná událost? I tam ujede vláček (s lidmi) strojvedoucímu. Už dlouho jsem se u čekého fimu tak nepobavila.;-D

J. Plzák 6.1.2023 10:49

Tam není pojistka, že by se vagóny při roztržení soupravy brzdily samy od sebe?

Kromě toho, ta tyč se závitem M minimálně 50mm (patrně to bude nějakej Whitwort), by se měla přetrhnout?

Ani za socialismu bych to nepředpokládal.

L. Harvánek 6.1.2023 12:43

Ale stalo a mockrát. A pokud se roztrhne vlak, dojde i k roztržení brzdové hadice a pokud je na vlaku vůz s funkční průběžnou brzdou, měla by se odrtžená část vlaku zastavit. A jinak s těmi zavěšenými a nezavěšenými postrky mám také bohaté zkušenosti. Předpisy tyhle případy řeší dost přehledně a podrobně. Ale když byla plná stanice a nebylo kudy odjet, praktikovali jsme to tak, že vlak stál na jedné koleji a postrková mašina na jiné. Odjezd na přivolávačku, výhybkář u výhybky po jejím uvolnění ji přestavil a dal návěst pro postrk. Jen málokdy se nedokázal chytit.

V. Kučer 6.1.2023 14:09

Také nemusí držet brzda, uteče vzduch z válců a zdrže povolí. Dělaly to staré vozy.

P. Princ 6.1.2023 10:46

Pane autore, myslím, že Vaše Banality jsou zralé na knižní vydání. Máte talent.

A. Walletzký 6.1.2023 10:26

Tak to stejné se mi přihodilo v 80.létech. Na trati Moravské Bránice-Střelice jako nezavěšený pk do km. Jezdilo se tehdy s Pielsticky a krátce po odjezdu mi "bouchnul živák". Po resetu a rozjezdu jsem doháněl vlak a troubil na hradlařku v Silůvkách, aby nezvedla závory. Bylo to v noční době, takže jsem blikal i reflektorem. Závory zůstaly dole, vlak jsem dohnal a dotlačil do kilometru před tunelem. Zasklil jsem to, hlášení nenapsal, ani hradlařka to nepředala, tak se přiznávám až teď.

J. Jurax 6.1.2023 11:30

Zajímavé.

Akorát tomu, nejsa od ajznbónu, moc nerozumím.

Nezavěšený pk do km ... Pielsticky a "bouchnul živák" ...

L. Harvánek 6.1.2023 12:50

R^Nezavěšený postrk do stanoveného kilometru na trati, kde se měnila niveleta trati (stoupání přecházelo do klesání nebo roviny. Pielstick byla motorová lokomotiva T466.0. Živák pak liniový vlaková zabezpečovač kontrolující bdělost strojvedoucího. Ten musel obsluhovat (stlačením) tlačítko bdělosti a když podruhé za sebou je neobsloužil, vlak se automaticky zastavil.

J. Jurax 6.1.2023 19:47

Jo, dík ...