16.4.2024 | Svátek má Irena


Diskuse k článku

HISTORIE: Křesťanství legitimizuje náš stát (1)

Jsou před námi Velikonoce. Největší křesťanský svátek. Svátek víry, kterou jsme převzali za dramatických okolností nadvakrát. Jednou na Moravě z rukou Cyrila a Metoděje po jejich příchodu roku 863, zatímco česká šlechta přijala křesťanství na říšském sněmu východofrancké říše v Regensburgu 895.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rybák 9.4.2014 17:39

Děkuji autorovi za seriozní a velmi potřený článek

Toto období je zřejmě klíčové pro pochopení našeho dějinného existenčního zápasu s živlem germánským i pro pochopení toho, jak negramotní západní imperátoři (např. Karel Veliký) zničili humanitní a kulturní podstatu křesťanství které degradovali na prostředek pro do té doby pro křesťany nemyslitelné krvavé pokřesťanštění národů (30 let křtili Sasy jejich krví!) a na nejméně 700 let vyvolali úpadek Evropy!

J. Míkovcová 8.4.2014 10:31

Moc pěkný článek, díky!

:-)

M. Martinovská 7.4.2014 21:21

Je to magor.

škoda slov... franští kněží byli agenty... a měli vysílačky a....

T. Hamet 7.4.2014 22:24

Re: Je to magor.

Co to melete, vosobo nešťastná, nechytrá? Vy si myslíte, že agent je vynález předposledního století? A proč by měli mít před víc než tisíci lety vysílačky?? Ježkovy voči, takovej koncentrát hlupství jsem už hodně dlouho nepotkal.

J. Jurax 8.4.2014 0:37

Re: Je to magor.

No,soudě podle Vašeho příspěvku -  je-li tu někdo magor, pak pan Vlk to zjevně není.

M. Klas 7.4.2014 16:49

Poznámka na konci je nejlepší....

No a ta koncovka je opravdu nejlepší,neb Evropa může ohrozit USA jedině jako Spojené státy Evropské(včetně Ruska a spol.) a to by se strýčku Samovi pranic nelíbilo!Proto tento náš hodný patron,který se pečlivě stará o to,aby v Evropě nedošlo k sjednocení už od roku 1917(1917-Němci by obsadili Rusko,1945-Rusové by osvobodili=obsadili celou Evropu ,1991-Gorby věřil slibům,ale sliby se slibují a blázni se radují...),pokračuje nyní v podpoře bloku Polsko+Rakousku-Uhersko revival band a mimo jiné i i dalšího Tureckého bloku(islámisti všech zemí světa pod vedením Turecka spojte se).Tyto bloky mají udělat za USA "mokrou práci" v Rusku,neb se dle propočtů USA NATO rozpadne po první výzvě k boji-dojje k tomu tak že např.Estonsko bude mít problém s Ruskem a Francouzi,Němci zase budou mít problém,že tam přeci nepošlou své lidi bojovat.Kdo zradil jednou,zradí pokaždé-viz ČSR se spoléhalo na Francii v roce 1938,39 a jak to vše dopadlo.

Co to pro nás znamená?Svoboda,jak říkal další "hodný strýček" pan Karel Marx je poznaná nutnost a tedy se tomu musíme asi přizpůsobit,ale jak říká náš pan moudrý pan Préézident Zeman,raději ty spojené státy Evropské a pak když to nepůjde,tak holt budeme dělat amíkům mouřeníny pro nechutnou práci a budeme (podle odhahů Američanů) válčit tak do roku 2020,kdy se je cílem USA rozpad Ruska a jeho ovládnutí(to,vážení není z mé palice,ale z moudré knihy pan Freidmana-Příštích 100 let-jinak to potentáta jejichUSA- Prognostického ústavu skrzevá to jako ta CIA..).Oni to tam plánují ne jako komunisti na 5 let,oni to maj nalajnované rovnou na 50 let dopředu.Zatím jim ty počty vychází.......

J. Schwarz 7.4.2014 20:25

Re: Poznámka na konci je nejlepší....

jaké mouřeníny? Vždyť bojovat je příjemné a vzrušující - když se vítězí! Podívejte na dnešní Rusy, jak planou bojovým nadšením! A pro co? komu oni dělají "mouřeníny"? Vždyť  normální Rus nikdy nic neměl ani ze "Sojuzu něrušimogo" - i na opuštění okresu svého bydliště potřeboval bumážku. K čemu mu bylo, že "Sojuz" byl "bolšój" když stejně nikam nemohl.

R. Szewczyk 7.4.2014 12:38

hm

ještě k tomu Konstantinovi 7,ono označení uzemí megale,znamená toliko ,co Římské :Tam žiji lvi,tedy uzemí mimo správu říše,obdobně Velkopolsko,nebo Velké Bulharsko atd,nemá to spojitost s významem onoho utvaru,ale pro národovce výborný argument,my co známe logické výroky,víme že,negace negace je pravdou,takže překlad slova megale zní :DÍRA,možná žumpa,proto tam poslali byzantinci ty dva čističe Crhu a Strachotu,ale pozor,vyčistit žumpu je světodějný počin,páč jaxi se tím předchází různým nemocem,,,,

M. Řehák 10.5.2014 21:48

Re: hm

V pozdějším řeckém textu znamenalo Mégalé Morabía pravděpodobně Vzdálená Morava, Úvahy o Velkopolsku etc. jsou nemístné. Jeden z názorů říká, že Stará Morava (příčí-li se Vám přívlastek velká) se rozkládala v celé uherské nížině (dnešní naše země Morava byla její 12. severní župou) a hlavním městem Veligradem byl pravděpodobně dnešní Stoličný Bělehrad (Székésfehérvár). Stejně tak nevýslovná pevnost Morava (kde utonuli němečtí jezdci) byl pravděpodobně dnešní Gyor. Jinak Crha a Strtachota (Konstantin a Michal nebo mnišskými jmény Cyrill a Methoděj) jsou dodnes moravskými zemskými patrony (jako sv.Václav v Čechách, sv.Leopold v D.Rakoiusku, sv.Florian v Horním Rakousku, sv.Josef v Chorvatsku atd.).

Článek V.Vlka je fundovaný.

P. Maleček 7.4.2014 6:31

Na jazyku bůh a láska v hlavě moc a majetek

Já naopak příjemné povídání pana Vlka k ranní kávě vítám. Jen by pan Vlk neměl zamlčovat pravý důvod tehdejších všemožných expanzí na území dnešních Čech. Keltové totiž "světu" prozradili, že české území sluje bohatstvím rud. Nejen těch praktických, mědi a cínu, ale hlavně té zlaťoučké, kvůli které se lidstvo mydlí a blbne už od svých počátků.

A tohle neminulo ani vyznavače boha, který chudobu označil za vrcholnou počestnost. Naopak ti kvůli zlatu blbli nejvíc, což jim vydrželo dodneška, viz jejich zplundrování třeba jihoamerických civilizací. A tak se obě centra s boží láskou, chudobou a pokorou ve štítu o české země kvůli zlatu porvali jak psi - samozřejmě s ústy plnými laskavého a milostivého boha.

Z našeho dnešního pohledu bohu - jedno kterému dík, vyhráli ti západnější, kteří hlavy rubali poněkud kulturněji než ti východní. Tedy až na pár výjimek, že němečtí křesťané.

No a od té doby také platí hlavní poznávací heslo pro zástupce křesťanského boha na zemi - na jazyku bůh a láska, v hlavě moc a majetek. Jak nám dnes dokazuje bývalý vězeň komunismu, dnes primas český Duka. Čím funkcí bližší k bohu tím víc tuku, keců o majetku a míň sladkých slovíček o lásce a pokoře.

No, jen bůh ví jak to s tou chudobou,láskou a pokorou toho křesťanského boha vůbec je.

A. Reček 7.4.2014 7:08

Re: Na jazyku bůh a láska v hlavě moc a majetek

Kdyby jste tolik nekecal vy.  Měl jste možnost pobavit se s kardinálem Dukou? Pročetl jste si zákon o vyrovnání státu s církvemi?  Zajisté ne, tak nehodnoťte když neznáte.

J. Jurax 8.4.2014 0:41

Re: Na jazyku bůh a láska v hlavě moc a majetek

No, v oněch dobách kolem Velké Moravy rubali hlavy stejně kulturně ti východní i západní :-)

M. Řehák 10.5.2014 21:50

Re: Na jazyku bůh a láska v hlavě moc a majetek

Podobnou úlohu sehrává olovo v Kosovu již 2000 let.

E. Vašátko 7.4.2014 6:27

Líbí se mi článek a líbí se mě i jeho závěry.

Nic proti Masarykovi, ale největší chyba, kterou spolu s Benešem udělali po 1. světové válce bylo, že pomohli rozbít Rakousko-Uhersko a nepřistoupili na návrh Karla Posledního na federaci. Možná, že by pak nedošlo ani ke druhé válce. Dnes po 100 letech konečně některým pomazaným hlavám dochází, že ta Podunajská federace mohla mít něco do sebe.

K. Frauknecht 7.4.2014 8:48

Re: Líbí se mi článek a líbí se mě i jeho závěry.

Jo, mě taky :-).

Ono "bourat" jde velmi snadno (my jsme v tom experti). Blbý je, že potom se začne pracně (a obvykle i draze) budovat něco "nového" co se v konečném důsledku podezřele podobá tomu zbouranému :-)).

Pravdou je, že "přemluvit" monarchu, aby přestal vládnout asi nešlo. A podobné to bude se sjednocenou Evropou.

P. Lenc 7.4.2014 9:16

Re: Líbí se mi článek a líbí se mě i jeho závěry.

Také to tak pánové vidím.

D. Polanský 7.4.2014 9:33

Re: Líbí se mi článek a líbí se mě i jeho závěry.

Jinak to byla myšlenka Štefánika, tomu bylo cizí úzkoprsé státní zřízení.

J. Lepka 7.4.2014 12:34

Re: Líbí se mi článek a líbí se mě i jeho závěry.

No, já bych do toho Masaryka s Benešem ani nezatahoval. Žába na prameni byl Franz Josef I, ten odmítal jakékoliv ústupky, včetně korunovace českým králem. Tento akt, ihned po rakousko uherském vyrovnání, mohl dost eliminovat tlaky ve střední Evropě a spolu s císařovou abdikací ( dle Járy Cimrmana nejlépe 1.1.1900 )mohl ovlivnit dějiny dvacátého století nevídaným způsobem.

Jo, hezky se to fantazíruje !

J. Jurax 8.4.2014 0:45

Re: Líbí se mi článek a líbí se mě i jeho závěry.

Hm ... a proč by k druhé válce možná nedošlo? Myslíte si, že by sudetští Němci a nakonec i velkoněmectvím posedlá značná část rakouských Němců byla loajální k monarchii? Že by nemohlo dojít k anšlusu Rakouska?

M. Řehák 10.5.2014 21:53

Re: Líbí se mi článek a líbí se mě i jeho závěry.

Zdá se, že hlavním Masarykovým zájmem byla světová revoluce, podobně jako u Marxe, jehož si vážil (snad z tohoto důvodu?).

R. Szewczyk 7.4.2014 1:24

hm

pane Vlku,nepište už ty fantasy history opusy v Jiráskově stylu,jako historický exkurz,působí krajně směšně,.Už jen ten vynález zblblých narodovců ,Velkomoravská říše,je opravdu jen literární fikcí,....No,velikost národa nelze poměřovat zblbnutím dějin,ačkolivěk ty pokusy jsou známy od počátku oněch dějin

J. Gogo 7.4.2014 7:15

Re: hm

Ale Vlk je známý kecal a píše velice rád a dlouze. Tak ho nechejte, alespoň je s dědou legrace. Třeba příště bude něco i o sexu.

B. Hamáček 7.4.2014 9:45

Re: hm

Pánové , jen jestli nekecáte Vy. Kolik toho opravdu víte o dějinách . On Jirásek psal opravdu jen romány s inspirací v historii bez faktické hodnoty.

V. Vlk 7.4.2014 11:25

Doporučuji

Kdybyste hledal něco o začátcích říší ne Moravě,  naleznete to v Historia Francorum aleboChronicarum quae dicuntur Fredegarii Scholastici libri IV -to pochází ze 7 století .

Název Velká Morava je poprvé byl zmíněn byzantským císařem Konstantinem VII. Porfyrogennetem v roce 950 v jeho díle „De administrando imperio“ (O spravování říše): [hé megalé Moravia],

Ale vy n ic nehledáte, vy chcete jen ndávat ,Tak si ulevte.

R. Szewczyk 7.4.2014 12:15

Re: Doporučuji

ale no tak,hledáme,ale jinde než vy,asi,namátkou méně známe Tři knihy o činech Sasů,kronikáře Windukina,,,nebo setkání českých a polských historiků v Trutnově v 2012,nebo přednášky polských historiků v Opavě,např::dr Anna Gawlik_-od ní mám relevantní poznatky k  počtu a skladbě obyvatel střední evropy 8,9,10,století,,,,,No,toho Řezenského křtění se zučastnilo tak dvacet mužů,z toho uzemí,které se dnes nazývá česko,ale nejen z něho,v žádném případě to nebyla česká knížata,možná tam ani český člověk nebyl ani jeden,ale byli to muži,kteří vládli mečem,všichni z čech,v podstatě banditi a lupiči,náznak jakéhosi uspořádání nesli snad jen Zličané a jejich šéf,v té době jediný partner pro Sasy a Bavory,Pro eliminaci svých konkurentů si pak později ten lump ,zvaný svatý Václav,najal rusáky,moderně řečeno,tedy varjagy,samo sebou po dohodě s Jindrou Ptáčníkem,a tím vytvořili středoevropský kartel pro obchod s otroky,a tím rozvoj dotčených regionů,vice versa,národovci hledejte tam desatera a svítíci přilbice,my přízemní vidíme krev na zlatých mincích,

J. Jurax 8.4.2014 0:49

Re: Doporučuji

Dejte se na politiku, Vás je škoda jen pro diskuze na Psu - jistý Goebbels by z Vás měl radost :-)

M. Řehák 10.5.2014 22:02

Re: Doporučuji

Snad kronikáře Widukinda?

Těch českých vévodů, co se účastnili sněmu 15.7.896 (půl roku po smrti krále Svatopluka bylo 14 a pocházeli z Česka (ne z Moravy) . Zdá se, že již tehdy ryba smrděla od Prahy.

To, čemu se dnes říká Česko jsou staré Čechy, západní část současné České republiky.