19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

VÁLKA: „Taková neschopnost neexistuje, je to zrada!“

Jedním ze sporadicky užitečných zdrojů informací v letošní rusko-ukrajinské válce je sféra ruských „milblogerů“, která občas publikuje příspěvky značně nekorespondující s oficiální linií ruského vedení. Před pár dny jeden z nich, Morozov zvaný Murz, vydal velice dlouhý a velice útočný komentář k současnému stavu na frontě. Stalo se tak na ruském blogerském serveru Livejournal.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Pešta 14.1.2023 10:08

Mám rád články pana Kechlibara, ale nevypadá to moc věrohodně, když celou dobu slyšíme o chybách ruské armády, která mezitím zabrala 1/5 uzemí Ukrajiny a postupuje dále, na zimní ofenzívu je prapravených cca 300 tisic nových vojáků v době, kdy USA a Evropa hlásí, že sklady munice se vyprazňují...Když si poslechnete pofesionální vojáky, kteří nepapouškují západní propagandu, jako např. amerického plukovníka McGregora nebo hlavního kontrolora zbraní OSN v Iráku Scotta Rittera (najdete s nimi mnoho rozhovorů v AJ na youtube), kteří vědí, jaké zbraně má ta která zbraně a jak rychle je dokáží vyrábět, tak se dozvíte skutečné důvody postupu ruské armády.

Například vysvětlují důvody počátečních neúspěchů ruské armády a malého počtu vojáků (pravidla války říkají, že útočník má mít 3x větší vojenskou přesilu než protivník a Rusko mělo na Ukrajině na začátku konfliktu menší počet vojáku než Ukrajina). Řikají, že Rusové se na začátku konfliktu chtěli domluvit na mírovém uspořádání viz mírová jednání v Turecku v březnu 2022, které ale západ zaříznul. Když Rusko zjistilo, že se se Západem nedomluví, přejde prý nyní k taktice totálního zničení ukrajinské armády.

Když si poslechnete výpovědi některých veteránů ze západu, kteří se vrátili z fronty a kteří vyprávějí, jak několikrát přišli o celou jednotku o 200 mužích - byli rozstřílení ruským dělostřelectvem - tak prostě přestanete věřit té západní propagandě, která rovněž lže o příčinách této války, když nemluví o občanské válce na UA od roku 2014, o násilném převratu sponzorovaného USA, o "norimberských zákonech" proti ruské kultuře/jazyku, které přijala "prozápadní vláda" v roce 2014 s cílem vyprovokovat konflikt s ruskou částí obyvateltstva a v konečném důsledku s Ruskem.

Ne, neidealizuju si Rusko, ani nevolám po ruské nadvláde. Pouze ukazuju na absurditu tohoto konfliktu. ČR by nemělo být kolonií ani USA, ani Ruska, ani Bruselu a měla by budovat dobré vztahy se všemi zeměmi a do valek posílat maximálně polní nemocnici.

P. Novák 30.12.2022 14:08

Docela by mě zajímalo, jak dlouho to pan Kechlibar psal. Je to strašně dlouhé, zmatené a nečitelné. Tbrzení nedávají smyls, stále se opakuje pořád ta samá mantra "rusko prohrává", "nikdy nemůžou vyhrát", "už prohráli", "nemají tanky a munici", "jsou úplně neschopní" apod.

Tohle se tvrdí už asi rok - nic nového ten článek nepřínáší.. Chápu, že ten kdo prohlásí, že rusáci neprohrávají, tak je automaticky proruský šváb, ale realitu lze změnit lhaním jenom ve virtuálním světě. V reálném světě si pravdu nevyrobíme mediálníma kecama.

Nikdo neví jaká je přesně ruská strategie - co je trik a past na protivníka, co je neschopnost vydávající se za past, nebo co je past vydávající se za neschopnost. Chtějí dobít celou Ukrajinu nebo nás zatáhnout do dlouhého intenzívního konfliktu a vysát naše (evropské) vojenské zásoby a donutit nás krmit penězma celou ukrajinu navěky věků? Co když vůbec postupovat dopředu nechtějí a jejich záměr je jenom to celý rozstřílet, počkat až si ukrajinci opraví ty transformátory a zase jim je rozstřilejí znovu a tak furt dokola.. Jak pravil Noam Chomský: naděje je kontraproduktivní - pouze prodlužuje utrpení.

O. M. 28.12.2022 21:39

Zdá se mi to být až příliš optimistické (pro Ukrajinu), tak bych to bral s rezervou.

P. Hák 28.12.2022 7:14

Myslíte, že články typu "v Rusku vyhořel domov důchodců" jsou důsledkem poptávky českého publika po takových zprávách? Kolik lidí v ČR se zajímá o stav ruských důchodců?

L. Novák 28.12.2022 3:03

Protože to je jedna dimenze jejich zrůdnosti. "Nás mnógo." Hnát lidi na (bojové) frontě na porážku je toho součástí.

L. Novák 28.12.2022 2:58

Putinův rusácký troll v akci... Rv!!

Dezinformace je lživá informace se záměrem zmatení veřejnosti

https://www.nelez.cz/

V. Němec 27.12.2022 22:38

Základní chybou bylo, že Ruská federace po x-tém varování regulérně nevyhlásila mobilizaci a nezahájila proti UA oficiální válku, nezlikvidovala hned na počátku komunikační uzly, výcvikové základny Bandera/NATO, nepřerušila ihned dopravu energií přes UA a nepostupovala jako USA v jejich předchozích válkách.

Zpravodajské služby asi předvídaly a hlásily stejný vývoj jako v ČSR v roce 1968 a to byl základ pro aktuálně tolik zbytečných obětí.

Bůh s námi, jaké to bude mít konce.

P. Diviš 27.12.2022 22:31

Začít přemýšlet, že boji, v němž nelze vyhrát, je nutno se vyhnout. Což ovšem nepatří mezi ruské dovednosti.

P. Diviš 27.12.2022 22:29

Dalo by se i souhlasit, kdybyste do toho nenamatlal Ukrajinu a válku.

Tam neřeší sexualizaci (spíš zmatek v sexualizaci) mládeže, ale ruskou imperiální agresi.

L. Novák 27.12.2022 20:40

;-D Příště tam rovnou napíšu posere - a hotovo. Takhle člověk dopadne, když si sám "zcenzuruje" potenciálně závadný řetězec znaků. :-P

J. Jurax 27.12.2022 20:39

Byla.

Tak proč do toho pletete "miliony (civilních) občanů Ruska resp. Sovětského svazu, které před válkou nechali vládcové v Kremlu vymřít záměrně vyvolaným hladomorem"?

L. Novák 27.12.2022 20:26

Ano. To je už dávno objevená pravda. ;-)

J. Krásenský 27.12.2022 20:25

V osmdesátých letech XX. století navrhovali pokrokoví liberálové zdanění CO2 exhalací k nastolení sociální spravedlnosti mezi chudým jihem a bohatým krvelačným severem. Celý greendeal je zcela jistě podvod a Vaše otázka "Kdo na tom vydělává?" je zcela na místě. Dokud exhalace životadárného CO2 nešlo patřičně zpeněžit, neprosadila se myšlenka pomoci zemím třetího světa. Až burza s CO2 znamenala novou dosud neohlodanou kost světového hospodářství, takřka nevyčerpatelnou díky systému nuceného výkupu a zdanění. Toho se chytili oligarchové, korporáty a jejich tisíci procentní zisky nepomáhají ani přírodě ani chudým zemím, jen a jen jim. Ekologové - vzdělaní i nevzdělaní, vědci či aktivisti, dospělí i děti, slouží jen jako užiteční idioti, jako nadháněči, jako jejich nedůstojní kolaboranti, kteří maximálně dostanou drobky, co spadnou z jejich stolů.

L. Novák 27.12.2022 20:23

Ty nejsi málo hloupý, že? :-)

P. Rudolf 27.12.2022 20:07

Vcelku s vámi souhlasím co se týče sexualizace mládeže. Samozřejmě, když někomu řeknete "ty jsi kluk, ale můžeš být i holka nebo chobotnice", tak bude mít trochu zmatek. Ale podle mých dětí tohle nehrozí. Vybrali si správně a doufám, že jsem jim svou výchovou pomohl.

S čím ale nesouhlasím je, že greendeal je "pokroková" ideologie, jak píšete. Greendeal je filozofie nebo chcete li náboženství, které vytvořili nevolení a nevolitelní lidé proto, aby si vydělali nějakou korunu navíc z našich daní ve formě dotací. A protože se ukázalo, že těch peněz je víc, než si mysleli, tak se tohohle náboženství drží seč můžou. A jen na nás, jestli oteplování planety přiřkneme Slunci, v jehož kompetenci je a naučíme se reagovat na změny nebo budeme za vynakládání neuvěřitelných prostředků, které nám pak budou chybět na přizpůsobení se dané skutečnosti. Díky greendealu tu máme ceny energií, které nejsme schopni zaplatit, i když to nemá žádný reálný důvod. Určitě ne válku na Ukrajině, která se rozeběhla až po zvýšení cen.

Chce to jen myslet a položit si základní otázku "Kdo na tom vydělává."

L. Novák 27.12.2022 20:06

Tady je ale řeč o bordelu v Rusku a jeho armádě. Nebo ne? :-P

L. Novák 27.12.2022 20:04

Nesmysl. Kdo si prostuduje Rusko víc do hloubky, tak to ví. A taky se o tom dost často píše v médiích.

J. Krásenský 27.12.2022 19:06

Zajímavý pohled, vypadá důvěryhodně. V této válce, ve které se nepokrytě angažujeme ve prospěch jedné strany, doporučuji zachovat si odstup. Dezinformují obě strany, ovšem skutečnost, že Rusko nepostupuje, dává autorovi spíše za pravdu.

Pro nás je však nesmírně důležité, jak využívá tuto válku naše vláda pod protektory z EU či USA. Naprosto bezostyšně protlačuje greendeal (a další "pokrokové" ideologie,) ožebračení občanů, vlastních voličů. Takovou míru licoměrnosti, bezohlednosti, tuposti a vypočítavosti, jsem za svých bez mála šedesáti let ještě nezažil. Kam se hrabe okupace vojsky Varšavské smlouvy a následná normalizace!

Mám-li určit to hlavní nebezpečí pro své spoluobčany, pro naši vlast, pak je to sexualizace mládeže. Pokud vnesete do podvědomí dítěte nejistotu, že si múže vybrat bez ohledu nato, co má v kalhotách či pod sukýnkou, pak jim zničíte zbytek nedlouhého nešťastného života. Ve filmu "Pavučina" se dealer-guru narkomanské sekty chlubil tím, že na čtyři stovky lidí učinil naprosto neužitečnými pro společnost. Což ovšem je jen jinou verzí ideologií od Marxe, anarchistů, lenina, trockého, habermase, markuse až po dnešní liberály ( http://www.obcinst.cz/jak-odstranit-system-strategie-dlouheho-pochodu-institucemi/ ). Oslabit, zničit, západní kulturu a civilizaci. Multikulturalizmus, woke, cancel culture... A nemylte se, iniciátorem není Rusko, ale sám "západ". A chcete-li se bránit, zrušte a rozežeňte všechny humanitní obory na západ od Jeruzaléma a na východ od Bombaje.

P. Skřivan 27.12.2022 18:56

Ano: cíl NATO. NATO prokazatelně ví o touze Ruska napadnout Ukrajinu poměrně dlouho. Pokud víte, že někdo chce zaútočit, inteligentní člověk si vybere čas a místo. Co jiného můžete dělat, když se boji nelze vyhnout ?

M. Kechlibar 27.12.2022 18:35

Pěkně mi daly zabrat např. ty "vysvětlující bloky", které uvidíte přímo u mne na blogu. Ta žlutá místa, kam když najedete myší, objeví se vysvětlivka.

Wordpress nechtěl moc spolupracovat, sežralo to dvě hodiny, než to vypadalo jakžtakž použitelně.

M. Kechlibar 27.12.2022 18:32

Děkuji.

P. Diviš 27.12.2022 17:24

Cíl NATO? Rusáci zaútočili z vlastní blbosti.

T. Kočí 27.12.2022 17:16

U tepelných elektráren se často komín umistuje do chladicí věže.Lepší čistění spalin nevyžaduje tak vysoký komín jako dříve pro rozptyl popílku. Tah je stejně umělý.Takže někdy je do páry zamaskován spaliny,

Hladká hlaveň kanonu zaručuje vyšší ús'tovou rychlost protože nespotřebuje část energie na rotaci projektilu. Stejně tak má vyšší životnost protože se neopotřebí drážky.....nejsou.

P. Skřivan 27.12.2022 16:52

U nás jde ovšem o sledovanost, tam jde o politiku. Rozdíl malý, ale hodně podstatný.

P. Skřivan 27.12.2022 16:23

To je i cíl NATO. Udělat z toho Rusákům druhý Afghánistán. Nic jiného stejně nešlo dělat: Rus chtěl Ukrajinu pod svou kontrolou a vymluvit si to nenechal. To konečně tvrdí i v článku. Nešlo o příslušnost k NATO, ale k EU. Co Rus zásadně nepotřebuje, je Ukrajina postavená na nohy dotacemi EU. A jak fungují, je názorně vidět na bývalé východní Evropě.

P. Skřivan 27.12.2022 16:17

Mobilizovat mohou. Otázka je, jak dlouho. Mobilizace stála cara nejprve flek, pak život. Jeho i celou jeho rodinu.

P. Diviš 27.12.2022 16:15

K jednání o míru dojde, až Rusákům "dojde", že to nemohou vyhrát. Dřív ne. Pokud by ano, dlouho by ten mír nevydržel.

P. Diviš 27.12.2022 16:14

Ano, v počtu dostupného obyvatelstva je rozdíl.

Vy zase zapomínáte na jinou věc, na motivaci. Bránit svůj stát je přece jenom silnější motivace, než blbě vybaven, s blbým velením (oboje píše ten R͇u͇s͇), útočit na souseda.

I. Krahula 27.12.2022 16:10

Je nutno si uvědomiti, že veškeré internetové klábosení pouze reklamním příjmům prospěšno jest.

K. Filip 27.12.2022 15:43

Ruský válečný průmysl je mnohem větší jako ukrajinský. Když UA bude docházet zahraniční pomoc a k tomu jednou dojde bude pro ně špatné. Možná konečně dojde k jednáním o míru.