Sobota 27. července 2024, svátek má Věroslav
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 49  Kč / 1. měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Diskuze

SPOLEČNOST: Všichni jsme myši v kleci

Možná už jste si stejně jako já položili otázku, jak je to možné, že místo podstatných věcí dneska lidstvo minimálně v evropsko-americkém prostoru řeší neuvěřitelné hlouposti.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
LN

L. Novák 475

2. 1. 2018 23:19
Autorka s chybným použitím stresované myší populace

a jejího chování úplně šlápla vedle. Že se populace hlodavců (a obecně všech snadno se množících organismů) při dostatku potravy množí geometrickou řadou až do určité hranice, kdy narazí na nějaký limitující faktor, je dostatečně známo. Je taky dostatečně známo, jak se chovají stresované skupiny živočichů např. v klecích (typicky slepice ve velkovýrobě vajec apod.) nebo i ve volné přírodě (křeček na Východním Slovensku ještě za hluboké totality se přemnožil katastrofickým způsobem po zregulování řeky a odstranění každoročního zaplavování velkých polí při jarním tání sněhu, deštích apod.). Automatické aplikování pozorování zvířat na lidskou populaci je naprosto scestné a je vidět, že autorka se pustil na velmi tenký led do oboru, kterému ani trochu nerozumí.

Takže tu její knihu si po předvedené ukázce rozhodně nepoběžím koupit. Je to zřejmě kategorie "ekonomického bulváru".

0 0
možnosti
MP

2. 1. 2018 20:15
Budounost bude jíná, než byla minulost

Naše budoucnost bude odlišná, než byla naše minulost nejen kvůli technologii. Také proto, že (s přicházejícími exponenciálně se rozvíjejícími technologiemi) se současně též mění chování přicházející generace lidí. Mění se hlavně u nejmladší tzv. i-generace (iGen), která přichází po „Millennials“. Technicky řečeno, mění se i lidský software. Extrapolace lidského chování z minulosti do budoucnosti nebudou tedy přesné.

I-generace (tj. narozená po roce 1995) se dle psychologických a sociologických testů/standardů chová výrazně jinak, než se chovaly generace minulé. Takže velká budoucí změna (v důsledku působení více faktorů současně) je nevyhnutelná. A to je dobře, nebo špatně? Odpověď zatím neznáme. Psycholožka Jean M. Twenge (https://www.amazon.com/iGen-Super-Connected-Rebellious-Happy-Adulthood-ebook/dp/B01N6ACK3B) sděluje následující vybrané poznatky o iGen:

• Příslušníci iGen navazují sociální kontakty novými způsoby, odmítají dřívější sociální tabu, od svých životů a kariér chtějí jiné věci.

• Více než předchozí generace, iGen požaduje více bezpečí, zaměřuje se na tolerantnost a nesnáší nerovnost.

• iGen také dospívá pomaleji. Její osmnáctiletí vypadají a chovají se, jako se dříve chovali patnáctiletí.

0 0
možnosti
MP

2. 1. 2018 21:00
Re: Budounost bude jíná, než byla minulost

S tím dospíváním později, to bych věřil. To je klasický průvodní jev příliš pohodlného života. Infantilnost a nesamostatnost až do smrti.

Mamahotel a státe, starej se!

0 0
možnosti
JK

2. 1. 2018 19:35
Brilantní !

Generace Snowflake - https://en.wikipedia.org/wiki/Generation_Snowflake

Sněhová vločka - jako slangový termín zahrnuje hanlivé použití slov "sněhová vločka", které odkazuje na lidi. Její význam je různorodý, může zahrnovat i člověka, který má nafukovací pocit své vlastní jedinečnosti, má neoprávněný smysl pro oprávnění, nebo je snadno uražen a neschopen se vypořádat s protichůdnými názory. Používá se také jako odkaz na hlášený nárůst problémů duševního zdraví u mladých dospělých.

0 0
možnosti
JJ

J. Jurax

2. 1. 2018 19:12
Ehm

jen jestli autorka to lidské IQ ve srovnání s myším moc nepřeceňuje ... ono degenerace naši euroatlantické civilizace pokračuje, samozřejmě s těmi nejušlechtilejšími zámysly ... ani své teritorium před invazory si nebráníme ...

0 0
možnosti
MP

2. 1. 2018 19:02
Co je pro budoucnost podstatné?

Přemohl jsem se a článek Šichtařové jsem celý přečetl. Přesto hodnotím nejvíce jen první větu z jejího článku, totiž, že se dnes neřeší věci podstatné. A co je tedy podstatné?

Podstatné je to, že (s pravděpodobností 86%) kolem roku 2045 schopnosti umělé inteligence řádově přesáhnou intelektuální schopnosti všech lidských mozků dohromady na této planetě.

K tomuto podstatnému tématu ale ekonomové buhuřel nejsou schopni říci vůbec nic. Žijeme v technologické době. Analogie s myší populací kolem roku 2045 ztrácejí zcela na smyslu. Takže prosím: vylezte z myší klece, ekonomové. A to již dnes.

0 0
možnosti
JJ

J. Jurax

2. 1. 2018 19:16
Re: Co je pro budoucnost podstatné?

Ehm ... soudím, že máte-li pravdu o UI, pak naopak analogie s myší populací kolem naopak na smyslu velmi výrazně nabývají.

A mimochodem to není o ekonomii :-)

0 0
možnosti
MM

M. Mikulec

2. 1. 2018 18:41
Souhlasím s autorkou

Nejvíc si člověk uvědomí, jaký hnůj jsou masmédia, v situaci, kdy jste na dně- vaši nejbližší vám zemřeli, jste bez práce, instituce se na vás vrhly jako sršni- pak si pustíte televizi a zíráte, jaké kraviny a umělé problémy tam ventilují.

0 0
možnosti
MP

2. 1. 2018 17:41
... a ten druhý někdo z toho měl třicet let trauma.

Článek jsem celý nečetl. Zaujal mne jen začátek, kde Šichtařová píše: Možná už jste si stejně jako já položili otázku, jak je to možné, že místo podstatných věcí dneska lidstvo minimálně v evropsko-americkém prostoru řeší neuvěřitelné hlouposti. Hlouposti typu #metoo, kdy údajně před třiceti lety někdo někomu sáhnul na koleno a ten druhý někdo z toho měl třicet let trauma.

Připomenu, že před cca 30 lety reprezentanti NATO slíbili Gorbačovovi, že neposunou své hranice na východ. A proto demontáž socialismu proběhla bez vojenského střetu.

Má z toho dnes někdo trauma?

0 0
možnosti
JS

J. Svoboda 169

2. 1. 2018 17:58
Re: ... a ten druhý někdo z toho měl třicet let trauma.

Pak zmizel CCCP i Gorbačov a nástupnické Rusko nastoupilo cestu spolupráce. Než to zaříznul agent FSB V.V.Putin.

0 0
možnosti
MM

M. Mikulec

2. 1. 2018 14:34
A ještě ke všemu

jsme jako žampiony, jak řekl jeden Angličan. Anglie vynalezla umělé pěstování žampionů: "Lidé jsou jako žampiony: drženi ve tmě a krmeni hnojem."

0 0
možnosti
MK

2. 1. 2018 14:27
Souhlasím s autorkou, že jsme jako myši v kleci

to t.zv. odborné zdůvodnění není podstatné - komunisticko - socialistické řízení našich společností v Evropě i u nás - i jinde je šílený experiment, který nemůže dobře dopadnout. Jak říkavala moje maminka - ročník 1913, když to dělají blbci tak to dopadne blbě. Paní autorko, pište dál a držte se !!! PF 2018

0 0
možnosti
RG

2. 1. 2018 13:24
Nevím, zda si toho někdo všim

ale analogie se studii pana Calhouna bude kulhat i v tom, že on vycházel z uzavřené množiny pouze osmi jedinců, je možné, že na chování studované populace měl nezanedbatelný vliv i omezený genofond. Pořád se pářit mezi sebou nutně vede k degeneracím nejen ve fyziologii ale i v psychice. A nedostatek genetické variability určitě není znakem evropské civilizace

0 0
možnosti
JJ

J. Jurax

2. 1. 2018 19:22
Re: Nevím, zda si toho někdo všim

Nejspíš to byly laboratorní myši ... :-)

0 0
možnosti

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz