12.11.2019 | Svátek má Benedikt


Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rameš 8.11.2019 9:38

Paní Šichtařová se ve svém svatém nadšení dostává poněkud mimo mísu. "Fakt, že mnoho právních řádů světa obsahuje slovní obrat „právo na stávku“, ještě neznamená, že jde o dobré právní řády" - to jako fakt zpět do grunderského kapitalismu?

B. Rad 7.11.2019 17:56

Většinou s touto velmi inteligentní dámou (to není ironie) souhlasím, ale v případě stávek je v zajetí své sociální bubliny a mimo realitu. Zájmem zaměstnavatele je primárně maximalizovat zisk. A mzdy jsou náklad, takže dobrovolně nepřidá a v porovnání se zaměstnancem má násobně silnější vyjednávací pozici. Takže v krajním případě může být stávka na místě. Nebýt stávek v minulosti, ještě dnes bychom možná pracovali 12 hodin denně. Asi tolik k obecnému tématu stávek.

J. Fridrich 7.11.2019 15:55

U nás po vládě bolševika má náš lid velmi rád mít co nejvíce věcí a služeb ZADARMO... Někteří hlupáčci ještě stále věří tomu, že za komoušů bylo zadarmo například i zdravotnictví... Ono zadarmo nebylo - i když ta jeho úroveˇna to vypadala, jak kdyby bylo zadarmo...V

Š. Hašek 7.11.2019 17:02

Po vládě bolševika strkají do dvířek (nám Smolíčkům) prstíčky bolševici s lidskoláskovou/štrasbruselskou tváří ......

Lid voličský mnohdy už ty láskaře prohlédl ......

O Vás pochybuji.

J. Fridrich 7.11.2019 17:06

" O Vás pochybuji." - To vůbec nevadí, vážený...

Š. Hašek 7.11.2019 17:10

V pořádku .....

P. Zinga 7.11.2019 14:28

Paní Šichtářová, dnes blbnete: vydírání zaměstnavatele...

A zaměstnavatel nevydírá,když řekne: ber, nebo zaměstnám jiného?

Jinak stávku učitelů nechápu, nebo spíš ji chápu v rámci boje proti Babišovi. Který jim dalprozatím nejvíc. Ale co chcete od učitelů?!

Š. Hašek 7.11.2019 17:08

Stran paní Šichtařové ....... detaily .....

Též nechápu "grandiozní stávkový chaos" pod vedením nějakého nevyučujícího ROHmouly (ovšem s mlčenlivým souhlasem kantorů).

Není učitel jako učitel.

Dostali přidáno, před stávkou.

P. Han 7.11.2019 17:15

Ne, zaměstnavatel nevydírá. Stejně jako nevydírá obchodník, když vám nabídne zboží za stovku a odmítne slevit na osmdesát. Vy máte možnost jít jinam a on zas čekat na jiného zákazníka.

J. Nejtek 7.11.2019 14:22

Paní Šichtařová,

děkuji za vaše názory, mluvíte mi z duše :-)

V. Kain 7.11.2019 18:09

Opravdu se paní ekonomko peníze neprodukují prací.Strašně rád bych chtěl slyšet od toho patologického blba čím se tedy peníze produkují když ne prací.

V. Petr 7.11.2019 13:45

Obdory vzniky za účelem vyrovnání vyjednávací síly velkých podniků a jejich zaměstnanců. To je legitimní.

Horší je, že byjednávací síla jednotlivých profesí závisí na BEZPROSTŘEDNÍM, ne dlouhodobém, dopadu jejich stávky. A někde ji stát přímo zakazuje, tam kde je ten dopad opravdu citelný.

Co je ale NAPROSTO NELEGITIMNÍ jsou různé blokády!

P. Urban 7.11.2019 13:22

Pokud se Vám nelíbí Váš zaměstnavatel a Vaše práce, najděte si jiného.

Pokud se Vám nelíbí Vaši zaměstnanci, třeba proto, že jsou v odborech a stávkují, najděte si jiné.

Že to není tak jednoduché? Najít lepší zaměstnance nebo lepšího zaměstnavatele? Pak jste ovšem v postavení, že můžete být vydíráni. Jako zaměstnanci i jako zaměstnavatelé.

Je hezké, že autorka neuznává žádné formy donucení. Ale pokud ekonomické subjekty nemají na výběr nebo jen ještě horší alternativy, pak jsou NUCENI brát to, co je. Takový je život. Pokud autorka článku nikdy takhle uvažovat nemusela, je to její životní plus; ale každý to štěstí nemá. Každý také není mentální Superman, aby se dokázal úspěšně porvat s jakkoli nepříznivými podmínkami.

Že by stát stíhal rodiče za to, že se jejich děti nevzdělávají kvůli stávce učitelů, o tom jsem dosud neslyšel.

V. Petr 7.11.2019 13:46

Ostatně, vyjednávání o mzdách je de fakto obchodní jednání.

V. Povolný 7.11.2019 11:43

Paní Šiktařová, já vám docela fandím. Tentokrát mám ale dojem, že vaše připomínky jsou sice věcně správné, ale od praxe odtržené. Pokud by učitelé na školách postupovali podle vaší rady a šli by dělat někam, kde je lépe zaplatí, tak by ve školství zůstali jen ti, které nikde jinde nezaměstnají. A opravdu nemám dojem, že by to byl stav, o který bychom stáli.

Š. Hašek 7.11.2019 11:50

Již se děje. Určité děje budou probíhat, i kdyby se Buzková, Valachová, Fiala (uteklý učitel), Gazdík (uteklý učitel), ..... na hlavu stavěli.

Malinký problémek je v tom (mj), že někteří (!!!) učitelé opravdu zaclánějí. Zaclánějí i v tom, že "z první řady stávkujících řad podrážejí nohy kolegům při právě probíhající výuce matematiky/chemie".

R. Gramblička 7.11.2019 13:38

Ano, ale jen proto, že stát má monopol na vzdělávání. A to je špatně. Pokud by na tomto poli vládlo tržní prostředí, kvalitní školy si ty kvalitní učitele vychytají a ti nekvalitní zůstanou na bedrech státu nebo půjdou dělat něco jiného

P. Portwyn 7.11.2019 22:01

No, většina soukromých škol nabízí spíš MÉNĚ vzdělávání. Taky to po nich klienti (rodiče) žádají.

Na to dobré učitele nepotřebujete.

Jedno dvě kvalitní soukromá gymnázia v kraji jsou výjimky, a ani ta (s výjimkou PORGU) státní konkurenci nepřevyšují.

J. Chaloupka 7.11.2019 11:06

Ostatně soudím, že kdyby zrušili inkluzi a propustili všechny asistenty, že by bylo peněz dost na pedagogy.

Š. Hašek 7.11.2019 11:44

R^ Třeba ne dost, ale rozhodně více!

To musí být fakt kolosální!!! Vykládat o Čapkovi a do toho všichni slyší výukobrblání dvou asistentů, že "Čapek se píše s velkým Č a není to žádná čepice".

Mám podezření, že Valachová si dá děcka do spešlprivatškoly. Již vyzkoušela Buzková, socanka ....... nějak se po ní slehla zem. A škod nadělala na sto let!

L. Písařík 7.11.2019 11:05

Stávkující učitelé promeškali šanci, jak naučit žáky správně stávkovat, měli je vzít sebou a předvest stávku v praxi. Takto mohou nevzdělaní žáci vstoupit do stávky, že nechtějí např. být zkoušeni ze Zobce černohlavého.

J. Chaloupka 7.11.2019 11:04

Řekněte mi, VŠ čeho by měli brát nejnižší nástupní platy, když učitelé to nejsou? Tím neříkám, že reaguji na autorku. Jen, že to je jeden z argumentů těch, co stávkují.

Š. Hašek 7.11.2019 11:56

Asi se dostaneme k tomu - platí i o dalších profesích - že na určitých postech budou perfektní praktici a nemehla s glejtem venkovské university půjdou k popelářům. Dnes už papír kontroluje jen klotový šéfík nějakého státního molochouřadu. Výrobce chirurgických skalpelů občas zajímají jiné parametry nastupujícího eléva!

Nic proti venkovu!!!!

V. Petr 7.11.2019 13:42

Nulové platy by měli brát "absolventi" nesmyslných "humnanitních" oborů a pracovníci "lidskoprávních" neziskovek!

A pak by se mohlo přidat učitelům, neboť platy většiny zmíněných parazitů jdou z veřejných rozpočtů!

M. Krčmář 7.11.2019 10:59

Ani já nemám rád odboráře a tato stávka ve školách byla opravdu tragikomická,mohli by žáci učit učitele jak se stávkuje. Mnohdy si rád přečtu vaše články a většinou s vašimi názory souzním,leč dnes se mi váš článek zdá zbytečně dlouhý a "o ničem". V případě,že jste ho psala v pracovní době,na hodinu bych vás vyrazil.

M. Prokop 7.11.2019 11:40

Je hlavně o stávkování, ale nejenom.

"Vyrazit" by se paní Šichtařová musela sama.

M. Krčmář 7.11.2019 11:56

To by mohla,pak ve volném čase jít s dětmi sbírat odpadky,už jen proto,aby děti viděli,jací jsou lidé dobytci.

M. Hartmann 7.11.2019 13:00

Což takhle ,pane Krčmáři, kdybyste se vrátil do školy a naučil se tam cosi o příčestí minulém, než hloupě komentovat. Ovšem tedy pokud tam češtinář nebude právě stávkovat, to byste měl pak smůlu.

O. Roldán 7.11.2019 10:43

To že náš školský systém (v porovnání s rozvinutými zeměmi pochopitelně) znatelně čím dál tím víc pokulhává, na tom se asi shodneme. Spíš bychom měli hledat řešení.

A peníze to nejsou. Tedy nejsou problémem hlavním. Stačí se podívat a poučit tam, kde to funguje lépe. Tak třeba Finsko. Skutečnost je taková, že učitelé ve Finsku na špičce platového žebříčku zdaleka nejsou. V jedné věci ale na špičce jsou - v respektu ve společnosti. Je to tedy za prvé PROBLÉM KULTURNÍ. Dokud nebudou děti z rodiny vědět, že když naštvou učitele, tak dostanou sodu i doma, tak se nikam nepohnem. Učitelé nejsou školení na krocení divé zvěře a zvládat (pre)pubertální mládež je stresově disciplína na úrovni kontrolora letového kontrolora. Za druhé do učitelství MUSÍ jít výkvět generace studentů, ne vejškrab ze spodku hrnce plus pár nadšenců, kteří v tom vidí poslání. Ve Finsku to mají zařízené tak (to je starší informace), že na pedagogickou VŠ se nemáte šanci dostat pokud jste v (jejich) maturitě výsledkově neskončili do 30 percentily. S takovým materiálem musí být radost pracovat a výsledek bude taky někde jinde. Pokud začneme tímto, tak máme opravdu šanci se situací pohnout k lepšímu....

Zdroj: http://ncee.org/what-we-do/center-on-international-education-benchmarking/top-performing-countries/finland-overview/finland-teacher-and-principal-quality/

O. Roldán 7.11.2019 10:45

oprava: kontrolora letového provozu