29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Stávka za všechny prachy

taly se mě: Proč máme ve škole na hřišti bambusové kelímky na opakované použití, když se teď s tátou bavíte o tom, že nejsou zdravé? Protože si ve škole myslí, že jsou lepší a ekologičtější, odpověděla jsem jim.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Lukáš 7.11.2019 18:16

Děkuji , plně s Vámi souhlasím.

M. Rozbořil 7.11.2019 10:19

Teoreticky - souhlas. Ale proč si autorka nevšimla, že stát drží jako rukojmí nejen rodiče a žáky, ale jako téměř monopolní zaměstnavatel i učitele? A když i ministr školství prohlásí, že stát na učitele dvacet let kašlal, není se čemu divit, když se odbory brání neplnění populistických slibů. A že stav našeho školství je, mimo jiné, zapřičiněn tím, že učitelé s odborností uplatnitelnou jinde (matematikové, fyzikové, jazykáři atd.), školství dávno opustili?

M. Valenta 7.11.2019 9:07

Je s podivem, že ekonomka Šichtařová nechápe, že za současné učitelské peníze nebude ani slušná matematika, ani prestiž učitelského stavu. Jinými slovy, mnozí z těch, kteří dnes učí na českých školách by za normální situace dělali úplně něco jiného.

I. Schlägel 7.11.2019 9:23

Je s podivem, že samouk Valenta nechápe, že se státní podnik, v tomto případě školství, chová přesně jako státní podnik. A že pokud se ve státním podniku snaží udělat pořádek stát, dopadne to jako vždycky. Blbě. Ale to nevadí, školství je přeci "zdarma".

M. Valenta 7.11.2019 9:39

Víte co je zajímavé, že existují země se slušným státním školstvím .

Š. Hašek 7.11.2019 9:46

Tak si vyhrňte rukávy, resp. nabrušte tužku ..... a alou poučovat Valachovou!!! Deset reforem za dvacet let je málo, co tam dělají ti reformátoři v průměrném věku třicet let???

Budete spolu správná dvojka.

I. Schlägel 7.11.2019 10:02

Vážně? Které? Dle jakých MĚŘITELNÝCH kriterií je hodnotíte? Pokud máte na mysli země, kde tomu státnímu školství plnohodnotně konkuruje soukromé, tam je to logické, laťka je výše a lidé/zákazníci mají na výběr. Pokud máte na mysli vyspělé země, kde je kvalita v řadě odvětví po desetiletí vyžadovaným standardem, i tam může fungovat "slušné státní školství". Nikoliv špičkové, čest výjimkám. Co říkáte na postavení státních vysokých škol (jedno, z které země) v celosvětovém žebříčku?

P. Lenc 7.11.2019 10:28

Ano Valento, ale tam nemají socialistické, nebo socialisticky myslící ministry a přiblblé odbory, které si nevidí na špičku nosu.A ano, pokud se učitelé cítí "společensky zneuznaní" tak je to pouze jejich chyba, ocenění jejich práce společností.Ovšem to je mimo chápání Valentů.

R. Langer 7.11.2019 10:33

A které že to jsou? A jak víte, že je slušné?

M. Valenta 7.11.2019 10:49

Pozná se to např. podle žebříčků úspěšnosti žáků jednotlivých zemí v mezinárodní testech.

Š. Hašek 7.11.2019 12:04

Pokud mě paměť neklame tak novotného a husákovské školství produkovalo docela solidní materiál! Vyjmeme tedy třeba filosofii/dějepis/pionýra v lavicích. Samostudium Freuda doma bylo možné.

Ta čísla hovoří jasně, vyzkoušeno prakticky po celém světě v rámci vln emigrace.

Jen mě napadlo, že materiál žáků současných může být také různý - u stejných učitelů to leze Vietnamcům do mozečků lépe. Velice zajímavé! Holá fakta. A tady se probírají jen prachy!

Valento, hochu nezdárný, jste opět nedostatečný, lituji Vašeho pana otce. Prostě .... kecáte!

Š. Hašek 7.11.2019 9:38

Matematika přímo nesouvisí s penězi, přímo s čísly a logickým uvažováním ano.

Vaši poslední větu prosím překopejte, takhle to vypadá, že se do školství houfně utíká kvůli královské gáži.

Jo, a zapomněl jste ..... tu matematiku zničili ti ze školství, kteří se jí vždy báli, nenáviděli ..... a pozorovali, jak je matemtici při řešení jakýchkoliv selských problémů na schůzích ve sborovnách znemožnují.

Znám některé, kteří nechtějí/neumíějí učit, nemají na to ....... ale neuměle to "kamuflují do peněz a do reforem". A daří se jim to, drzostí a křikem.

O. Roldán 7.11.2019 10:51

Peníze nejsou prestiž. A to dokonce ani v Česku - mrkněte se na data. Např. zdravotní sestry jsou třetí! https://cs.wikipedia.org/wiki/Prestiž_povolání https://refresher.cz/67622-Cesi-nejvice-uznavaji-lekarska-povolani-nejhorsi-povest-maji-knezi-uklizecky-a-poslanci-Podivej-se-jak-dopadla-tva-profese?gdpr-accept=1 https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/nejprestiznejsi-povolani-v-cesku-vojaci-miri-vzhuru-ministri/r~6daf9146c05411e5a457002590604f2e/

K. Křivan 7.11.2019 8:46

Stávka, která poškozuje nezúčastněne občany, je zločin, a její pachatelé (odborářští bafuňáři) musí být tvrdě potrestáni.

Š. Hašek 7.11.2019 9:43

Jen jsem pozoroval, že ti šíbři zorganizovali tu "stávku" tak kolosálně hloupě!!! Stávkovat je malinko něco jiného, než vymýšlet reformy, inkluzi a mudrovat o matematice.

Možná záměrně. A mnohdy zřejmě za mlčenlivého přihlížení učitelů-odborářů. Kdo chce kam ......

P. Urban 7.11.2019 13:23

Tahle stávka žádné nezúčastněné občany nepoškozuje. Ti o ní vůbec nemusí vědět. Jste-li rodič, který své děti posílá do školy, pak jste občanem zúčastněným.

V. Halašta 7.11.2019 7:33

Otázka práva na sdružování v odborech a stávku je otázka na rovnoprávné postavení obou stran. To nejde odbýt pocitem a názorem o vydírání.

A říkat to v zemi, kde odbory o výši mezd dlouho řádně nebojovaly (ale věnovaly se politice v dresu B-týmu jedné strany) a výsledkem je cca o 10 p.b. nižší podíl mezd na HDP oproti okolním zemím je tak trochu chucpe.

I. Babková 7.11.2019 7:31

Chce snad paní Šichtařová vzbudit dojem, že na školách běžně místo výuky matematiky chodí sbírat odpadky?

Největším problémem našeho školství je, že do něj neustále někdo vrtá, aniž by problematice rozuměl. Ministr se radí s aktivistou z Eduinu, který nikdy neučil, lidem z fochu se vyhýbá. Názory učitelů politiky "zajímají" jen krátce před volbami, kdy naslibují modré z nebe. Nejenom jim. Nařizují ideologické nesmysly, aby se zalíbili v Bruselu, a čekají, že to učitelé budou nadšeně realizovat. Za 30 posametových let proběhly ve školství dvě stávky - první v roce 2003, druhá teď. Svědčí to o tom, že učitelky (pánové učitelé prominou, je vás méně) si nechají na sobě dříví štípat.

Tato stávka měla také demonstrovat, že už toho máme dost. Byla špatně načasovaná, měla se realizovat např. v době maturit a být vícedenní. Měly se formulovat problémy, které nás učitele trápí mnohem víc než podhodnocené platy.

Veřejnost teď bude učitelky zase o trochu víc nenávidět. O to politikům jde, rozeštvat občany. Budou rozhádaní, nejednotní, lépe ovladatelní.

Š. Hašek 7.11.2019 8:26

Pani Šichtařová pouze konstatovala data stran výuky matematiky/znalostí matematiky. Je to v hrůzném souladu s tím, že ministři školství z poslední doby dokonce konstatovali, "že k matematice se vrátíme, až zas dorostou jiní žáci". A až dorostou "noví učitelé". Zřejmě takoví, co budou "Valachučitel".

Stávka v celé nahotě demonstrovala rozpolcenost pedagogů (klasičtí/valachovští-reformovaní), touhu jejich odborářských šíbrů mávat s vládou (učit neumí). Už dlouhu smolili jen hlouposti v centrále.

Logicky se zvýšilo pohrdání učitelským stavem v části veřejnosti ...... "protože učit, chtít mít autoritu a zároveň zmrskat stávku" ...... to není nic moc! A na to jsou třeba chlapci v devátých třídách (logicky) "dost hákliví". Ti nad sebou právě potřebují velitele, který nic nezmrská.

Přeji kantorům vše dobré! A na rovinu, řeknu že tím myslím zejména ty kantory, kteří i dnes dokáží na reformátory typu Buzková/Valachová "udělat dlouhý nos". Učí dobře matematice (např.) a při jejich drsné písemce (z češtiny např.) nikdo ani nemukne! Strach ze sardele, vždycky zlepšoval průtok okysličené krve mozkem, psal i Komenský (tedy já si to myslím).

Zkráceno.

P. Portwyn 7.11.2019 16:11

"Ministr se radí s aktivistou z Eduinu, který nikdy neučil, lidem z fochu se vyhýbá."

R^R^R^

Š. Hašek 7.11.2019 16:53

Pokud sleduji cvrkot,

vychází mi, že průměrný věk reformátorů školství (cca od r. 1992) je třicet let a jejich služební doba v poli jsou měsíce, nebo nula.

Problém je v tom, že kantoři (mnozí po zástupech zdařilých žáčků a desítkách Gefechtů na bodák proti osmákům z rozvedených nerodin) nedokáží/nemohou/nemají sil ..... dát tomu ksindlu modernímu přes držku.

Sám si zařaďte do žebříčku novátorku Valachovou ....

P. Portwyn 7.11.2019 21:58

No samo. Bláboly, které "experti" plodí, Vám učitel s dvěma třemi roky praxe už neřekne ani v těžké opilosti.

Valachová se tam dávno zařadila sama...

BTW mně na Plagovi zdaleka tak nevadí ty veletoče s penězi, na to jsme dávno zvyklí, jako beznázorovost ohledně maturity z M. To lezení do zádi aktivistům.

M. Krynicky 7.11.2019 7:18

Čímž se dostáváme ke znalostem a výsledkům v PISE, které nejsou nejlepší. Jenže ve školství jen navazujete na to, co před Váma započal někdo jiný (nejdřív rodiče, tak školství nižšího stupně), ovlivňuje to spousta dalších faktorů a když se na tom pokusíte něco změnit stojí Vás to spoustu času a kromě dobrého pocitu případně vdečnosti za to nic nemáte (rozhodně nedostatnete nic, za co byste si například mohla koupit alespoň kousek nového auta), dokonce to většinou nikoho nezajímá.

Čímž se vracíme na začátek. Nejlepší by asi opravdu bylo, se na to vykašlat, najít si pořádnou práci a nikoho nevydírat. Jenže pak si vzpomenete na ty děti, které ještě můžete potkat a některým z nich i pomoct. A pak si uvědomíte, že kdyby to udělali všichni ve Vaší pozici, tak se ten systém ještě podstatně zhorší a s ním i vyhlídky celé všech těch lidí, mezi kterými jednou budete chtít dožít důchod a vidět vyrůstat svoje vnoučata. A v tom okamžiku Vás třeba napadne, že lepší jít stávkovat, aby si lidi, jako Šichrařová, která je jinak docela chytrá ženská, všimli, že něco tak úpúlně nefunguje a třeba se zamysleli, jestli by nebylo lepší s tím něco udělat. Uznávám u Šichtařové se to tentokrát nepovedlo, ale za pokus zas tak moc nedáte.

I. Babková 7.11.2019 7:43

Přesně. Čím víc jako učitel vyžadujete po svých žácích, tím větším problémům následně čelíte. Někteří žáci vás pak nesnáší a z hodin vám dělají peklo. Jejich rodiče si chodí stěžovat k vedení školy nebo píší nepodložená udání na inspekci. V žádném případě nedostanete prémie, když "jen" učíte. Všechny příplatky jsou pouze za to, co děláte nad rámec svých povinností.

I. Schlägel 7.11.2019 9:25

Ano, takto to funguje v každé státní instituci, která má díky daním své jisté, jakkoliv je to reálně málo.

P. Portwyn 7.11.2019 16:14

Jakože MARTIN Krynický?

Tak to klobouk dolů před Vaší prací, pane kolego. Je vynikající.

Omlouvám se za off-topic příspěvek.

M. Němcová 7.11.2019 7:17

zvláští, jak daleko, i když jen v extrémních případech, postoupil společenský regres... i odbory, pro jejichž vznik lidé umírali a jejichž cílem je vyrovnat sílu námezdně pracujících se sytémem kapitalistického podnikání, které je z principu donucovací a násilné, vadí. zvláštní, že autorce nevadí nevyrovnanost sil v prosazování mezd. pracovních podmínek a benefitů mezi zaměstnavatelem a zaměstnancem

rovněž známé elitářství vytrčilo růžky - moje děti budou platit děti jiných , aby po nich sbíraly odpadky, které moje děti poházely... skvělá výchova

za mne je zcela v pořádku vzít děti sbírat odpadky poházené spoluobčany kdekoliv a jejich vývoji to přispěje více než další výuka čehokoliv , je to totiž taky výuka.a je naprosto výborné mít možnost stávkovat a taky ji využít, dokonce i k prosazení nejen větší mzdy, ale i větších práv zaměstnanců k řízení podniků a jejich hospodaření,.

P. Han 7.11.2019 9:00

Matláte všechno dohromady a nehorázně lžete. "rovněž známé elitářství vytrčilo růžky - moje děti budou platit děti jiných , aby po nich sbíraly odpadky, které moje děti poházely... skvělá výchova." To přece paní Šichtařová nenapsala. Viděla jste někdy popeláře? A kolik z nich bylo dětí? Ano, o generaci dřív byl popelář také dítětem, to platí pro každého. A troufnu si říct, že mnoho z těch, kdo se ve škole neučili, končí právě v podobné profesi. Ale nemyslím, že by paní Šichtařová naváděla své děti, aby odhazovaly odpadky na zem. Věřím, že je vychovává k odpovědnosti. Součástí odpovědnosti je i po sobě uklízet - včetně těch odpadků. Tak jsem to své děti učil také. A odpovědností je i ve škole se učit. I učit jiné - to je odpovědnost učitelů. A vzdělaný člověk má potom i větší vliv na svou pracovní pozici - tomu se musíte dopracovat, ne dostávkovat.

M. Němcová 7.11.2019 21:44

no, nezlobte se, ale nelze diskutovat s někým, kdo nechpe nadsázku a domýšlení. kdo asi tak můlže pochopit moje slova tak, že ůopeláři budou doxedneška malé děti?: asi jen lidé mimořádní;-D;-D;-D

je hezká vaše naivita o spravedlivém pracovním a příjmovém postupu,.,.. jen ji život nepotvrzuje.

R. Langer 7.11.2019 10:38

Hm, to nic, to jste jenom něco nepochopila... ;-)