14.6.2024 | Svátek má Roland


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Palach je špatným svědomím

Někteří lidé nevidí v Palachově činu dobrý příklad pro mladé a rétoricky se ptají: „Chtěl bys, aby tvoje děti byly jako Palach?“ Ve spektru názorů během diskusí o Janu Palachovi a jeho činu se nejčastěji vyskytují názory, že jeho čin byl zbytečný.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
E. Ptáčková 3.2.2019 14:34

Re: Názory mohou být různé,

Souhlasím, skvěle napsané!! Fascinuje mně ale četnost příspěvků, které nejsou vyjádřením názoru k tomuto článku, ale vyřizováním si vzájemné animozity plynoucí, dommnívám se, ze starých, nevyřízených účtů.

S. Kalužík 29.1.2019 22:36

Re: "Palach se rozhodně neupálil proto,

V podstatě souhlasíte s autorem a tudíž i se mnou, kdyby nebylo dohody USA a SSSR, nebyl by žádný 17. listopad - a i tak režim uvažoval o tancích a milicích :)

Š. Hašek 29.1.2019 21:42

Palach je špatným svědomím

"mužů/komunistů ledna 1968". Sami si tak tehdy hrdě říkali, studenti jim tleskali a věřili. Ještě dnes ti komunisté ledna žijí.

Mého otce není špatným svědomím. Mně bylo třináct a půl.

Tiše přemýšlím o jeho smrti.

Halík to má jako thema pro výroční referát. Kádrovák.

M. Prokop 29.1.2019 21:15

Re: "Palach se rozhodně neupálil proto,

Souhrn okolností. K nějaké revoluci potřebujete dostatečné nasrání a taky nějakou tu organizaci. V Československu zdaleka nebyla bída jako v Polsku nebo Rumunsku a Charta taky nebyla příliš rozšířená. Tohle a ještě i dost dalších věcí způsobilo, že to prasklo později, než by teoreticky bylo možné. O pár let dříve by režim možná neváhal povolat tanky.

M. Prokop 29.1.2019 21:12

Re: Palacha je mi strašně líto, ale byl to jeho APEL,

Souhlas. Taky jsem si to dobře zapamatoval.

J. Kanioková 29.1.2019 20:25

Palachovic rodina byla nábožensky věřící.

J. Kanioková 29.1.2019 20:19

Jste blb.

J. Kanioková 29.1.2019 19:57

Palacha je mi strašně líto, ale byl to jeho APEL,

hlavně pro nás, pro jeho generaci. O tom svědčí přepis rozhovoru, který s Palachem před jeho smrtí natočila ošetřující lékařka Zdenka Kmuníčková.

Palach jí sdělil, že k tomu, aby se zapálil, potřeboval vztek.

Palach apeloval na naše svědomí..!

Zpráva o vyšetřování - http://casopisargument.cz/wp-content/uploads/2019/01/arg-Palach.pdf

J. Kanioková 29.1.2019 19:25

Nemám ráda invektivy,.

ale jste cvok !

J. Kanioková 29.1.2019 19:21

S článkem velký souhlas, jen některé argumenty

nejsou pravdivé.

"„Palachův týden“ je název pro několik demonstrací na Václavském náměstí v lednu 1989. Faktem je, že potlačení demonstrací na Václaváku lidi zastrašilo a čekali s další demonstrací až do 17. listopadu toho roku." To není pravda. Osobně jsem byla na více demonstracích v Praze, jak v 1988, tak i 89.

.......

"Pro ty, co to nezažili, připomínám, že v době normalizace po Palachově sebeupálení volilo komunisty více než 99 % lidí." Tomu nevěřím, snad možná většina zúčastněných. Ale že by tu bylo ze všech voličů 99% krys, to zas tak nebylo. Komouši pohádkáři.

S. Kalužík 29.1.2019 17:52

Re: "Palach se rozhodně neupálil proto,

Podle mého názoru stačilo a to bohatě, nakonec i události v poslední baště - Rumunsku - musely být velmi rychlé, aby se stihnula Maltská konference. Pro zajímavost, proč myslíte, že to zdaleka nestačilo?

K. Janyška 29.1.2019 14:40

Re: Byl to zmanipulovaný nešťastaník, ještě dítě.

Aha. Jděte s tím do háje. Jednou komunista - navždy komunista. Mimochodem, já jsem její stratnickou knížku neviděl, ale u Macka je napsíno otec - komunista. Takže oba... Dzp.

K. Janyška 29.1.2019 14:37

Re: Byl to zmanipulovaný nešťastaník, ještě dítě.

Ano, nešťastníci zmanipulovaní provolávali například Lenine vstávej, Brežněv se zbláznil. Koho, že to vzývali ? Dzp.

I. Procházková 29.1.2019 12:58

Re: Byl to zmanipulovaný nešťastaník, ještě dítě.

Palach nepocházel z komunistické rodiny, jeho rodiče a prarodiče měli malou cukrárnu ve Všetatech, kterou jim soudruzi znárodnili. Jeho otec pak musel nastoupit jako dělník do podniku Mlýny a pekárny v Brandýse nad Labem a matka prodávala v bufetu na nádraží ve Všetatech. Protože se obávala, že nadaní synové nebudou smět kvůli třídnímu původu studovat, vstoupila 1957 do KSČ. To ovšem neznamená, že by rodina Palachových byla komunistická.

F. Houžňák 29.1.2019 12:39

Ale o té koze jste to skutečně psal vy, zkuste

sledovat thread. Musím se přiznat, že jsem Aeronet ještě nikdy nečetl, můžete ho doporučit, jsa jeho pilným čtenářem? Je vidět, že když Pánbůh rozdával moudrost, že jste byl třikrát, takové mudrce jako jste vy mám rád. Že vy jste druhá instance té umělé inteligence, jejíž první a poměrně nepovedenou instancí je Pivoda?

M. Prokop 29.1.2019 12:04

"Palach se rozhodně neupálil proto,

aby se za 20 let konal Palachův týden."

To snad ale ani nikdo netvrdí. Příčinná souvislost ale byla, byť pochopitelně Palachem nezamýšlená a k pádu komunismu zde to taky přispělo. Zdaleka nestačilo, že Reagan a Gorbačov.

I. Schlägel 29.1.2019 11:54

Re: No, o té koze jste to psal vy, že jste sousedovic kozou

Nikoliv, to jenom Vy, strécu, neumíte číst. Písmenka rozeznáváte, často slova, mnohdy celé věty, ale je Vám to houno platné, Hovžňák. Smysl Vám uniká stejně rychle jako pšouk po Vámi s gustem spořádaného vepřoknedla zapitého gambáčem a procítěně zažitého při studiu novinek na Novinkách, případně na Aeronetu, studnicích to informací a moudrosti, pro jistotu servírovaných citlivě a po malých srozumitelných dávkách, primárně určených pro Pánem Bohem moudrostí neobdarované jedince, a sice za účelem zajištění správné účinnosti na těch pár mozkových závitů, kterými Vy a Vám podobní myšlenkoví giganti disponujete. Jste solí této země. Čest! :-)))

F. Houžňák 29.1.2019 11:39

Ale já řecké báje znám docela slušně,

a kdoví co tam ty nymfy napsaly, česky to určitě nebylo.

F. Houžňák 29.1.2019 11:37

No, o té koze jste to psal vy, že jste sousedovic kozou

posedlý, tak co se rozčilujete a jste vulgární? Já jsem s tím nepřišel. Nemáte vy nějaký ten oprávněný komplex méněcennosti?

P. Lenc 29.1.2019 10:43

Re: Dobrý článek,

Jo, o té alternativě to právě je.Taky biji na poplach, je to stále ještě na nás občanech.Zatím.Také zdravím.

D. Stirský 29.1.2019 10:26

K Houžňákovi, jenž se ráno projevil jako

ignorant a tupce těžkého kalibru! Přirovnal jsem Palachův čin k Faethonovi, který se toužil projet na slunečním voze svého otce Helia a Zeus jej pak srazil k zemi. Nymfy na mladíkův hrob napsaly "PADL, ALE PŘI VELIKÉM A ODVÁŽNÉM ČINU". Houžnáku! Vůbec nic nechápete a o řeckých bájích víte kulový! Ta báje má říci asi toto: Lidé občas jednají pošetile, neuváženě, hazardují i se životem. Ale nelze jim upřít odvahu a statečnost. Ostatně něco podobného měl v jedné ze svých knížek Foglar (myslím v druhém dílů Hochů od Bobří reky). Kluk skočil z nějakého velkého srázu. Rikitan - vedoucí oddílu - jej "sepsul", že to byl hazard se životem. Leč zároveň ocenil jeho odvahu. Antické báje jsou velmi, velmi moudré.

I. Schlägel 29.1.2019 10:23

Re: Dobrý článek,

Neomarxismus se stane skutečně nebezpečným, až nebudeme mít alternativu. Zatím ji máme. Otázkou je, jak dlouho. Protože alternativ se dobrovolně vzdáváme. Smrádek, ale teploučko. Zdravím.

I. Schlägel 29.1.2019 10:20

Re: Vždyť říkám,

O můj sexuální život se nestrachujte. Já Vám rovněž nezávidím Vaše vlhké sny o funkci domovního důvěrníka, o kterou jste před lety přišel. Ale rozhodně neztrácejte naději, mě už se za nějaký čas fógl nepostaví bez ohledu na to, zda bude k dispozici nějaká ta koza, zato Vy budete pravděpodobně blbej až do smrti, bez ohledu na to, kolik stihnete napsat alternativně inteligentních komentářů. Přeji Vám dlouhá léta, srandy s Vámi zde na Psu není nikdy dost, strécu. Karma, Hovžňák! :-)))

I. Schlägel 29.1.2019 10:14

Re: Byl to zmanipulovaný nešťastaník, ještě dítě.

Nemálo studentů z Národní třídy pocházelo z komunistických rodin, že? Podle Vaší logiky demonstrovali, protože chtěli více komunismu.

F. Kusák 29.1.2019 10:13

Re: ale tak

Víte, kdo se chce zajímat, zajímá se. Ta představa, že student je nějaké tupé hovado a teprve kantorský systém jej nabudí, aby zatoužil po vzdělání, je nesmyslný. Já jsem tu nešťastnou dobu prožíval, jenže cokoliv řeknu, cítím nepřesnost, plytkost a pomíjivost svých slov. Lépe se nevyjadřovat a v tichosti mlčet. A nesouhlasím, že by národ až tak vesele kolaboroval. Spíše se stáhl a státní moc ignoroval. Ono se toho zas až tolik dělat nedalo. A jak známo, ani ti disidenti nebyli moc úspěšní. Ale díky za ně. Teprve dějinné události způsobily zvrat. A právě, máme-li zkušenosti s totalitou, buďme ostražití ke každému jednání, které nám naší svobodu bere.

P. Lenc 29.1.2019 10:12

Re: Dobrý článek,

Né že by mně to utěšovalo, ale nejsme v tom sami a vůbec mně to netěší.On ten neomarxismus je možná ještě nebezpečnější než ten český komunismus.

K. Janyška 29.1.2019 10:07

Re: Byl to zmanipulovaný nešťastaník, ještě dítě.

Vycházím z dobových svěděctví těch, kteří ho znali a já sám jsem v té době, jako celoživotní zarytý antikomunista, už měl rozum. Jsem synem prvorepublikového milionáře o všechno komunisty okradeného a dvakrát v 50. letech zavřeného. Palach však pocházel z komunistické rodiny... Dzp.

P. Zinga 29.1.2019 9:59

Ale Palach

se neupálil proti komunismu. Tak do toho antikomunisty nepleťte.

F. Houžňák 29.1.2019 9:58

No, co na tom bylo velikého, sebrat tatínkovi

klíčky od vozu a rozbourat jím celou čtvrť, to může napadnout jenom Stirského.

F. Houžňák 29.1.2019 9:56

Vždyť říkám,

už s ní nesouložte a nechte ji chudinku na pokoji.