Diskuse
ŠKOLSTVÍ: Rosenheim nešel do Vršovic
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Vcelku rozumný náhled na věc.
V článku není nic, s čím by se nedalo souhlasit. Vedení oné školy ovšem stojí za prd, mělo problém a neřešilo ho. Nyní ho už zase nemá, neb úča je dead. Problém je také o tom, jak je dnes financováno školství, každou "dušičku" potřebujeme, neb jsou na ni dotace. Grasslové chodí do školy, jen aby měli statut studenta, neb jsou z toho výhody, makat stejně nikdy nebudou. Ve vedení škol jsou často naprostí nýmandi, neschopové a parazité, ovšem se správnou stranickou legitimací. Slušný ředitel, ale bezpartijní, dokáže houno, neb na všech partajních sekretariátech a u zřizovatele jsou mu dveře zavřeny a prostředky odepřeny. Tož to vzdá, a na jeho místo nastoupí výše popsaný partajník.
J. Jurax
Re: Souhlasím ...
Jojo, jen aby byl taky úměrně té odpovědnosti i placen ... :-)
Náš systém základního
a středního školství je podivný hybrid školství ještě z původního mocnářství, střihnutého komunisticko bolševistickou etapou a ještě toho "nejlepšího", co k nám v poslední době přišlo ze západu. Ti starší kantoři rádi vzpomínají na dobu před listopadem "89" a v podstatě učí stále stejně. Je to zabetonovaný stav, hydra, která vyplivne každého, kdo by chtěl změnu. Mluvím o systému, nikoliv o jednotlivých kantorech. Pokud se nezmění atmosféra ve společnosti, nezvýší se náročnost a potřeba kvality ve všech sférách lidské činnosti a nebude jasné, že všichni nemohou mít všechno, pak se nezmění vůbec nic. A ruku na srdce, je to možné v současném světě? Asi těžko.
J. Jurax
No, nevím
učni ve druháku nabízející pedagožce skupinový sex měli na hodinu vyletět ze školy. Bez pardonu. Jenže to by asi omezilo jejich práva a taky nevím, jak by se to dalo zouřadovat ... takže nic.
Ono sice na učňák asi nejdou žádní lumeni, ale takoví burani si nezaslouží ohledů. Taky by bylo zajímavé znát reakci rodičů těch nevychovaných primitivů.
Sekundárně by se tohle dalo řešit bryskním profackováním těch primitivů - jenže to se taky nesmí.
Pokud si pamatuju na svá školská léta, tak učitel autoritu měl aspoň takovou, že jej žáci poslouchali, nepokřikovali na něj a nedemolovali během hodiny třídu. Ovšem doma byli žáci vedeni k tomu, že učitel se ctí. A taky poznámka v žákovské za nějakou lotrovinu či zhovadilost znamenala u normálních rodičů nikoliv návštěvu školy a vyhrožování učiteli, nýbrž udělení výchovných pár facek až výprasku páskem zhůvěřilému robátku a případné další tresty podle uvážení rodičů.
No a taky jen dvojka z chování na základce spolehlivě znemožňovala přijetí na výběrovou školu nebo lukrativní učební obor. Pro takové byl tak učební obor horník ... a jen dvojka z chování na střední škole stejně spolehlivě zamezila přijetí na jakoukoliv vysokou.
Re: No, nevím
Z "učňáku" se na vysokou školu opravdu ale opravdu nedostanete, a to bez ohledu na známku z chování. Problém je, že se nejednalo o žáky "učňáku", nýbrž o žáky střední průmyslové školy, která má v nabídce pouze maturitní obory. Příčina toho problému je jasná, je jím byvší ministryně školství diletantka buzková, která tzv. kurikulární reformou, zavedením financováním školství tzv. "na žáka" (o čemž jsou zmínky jak v článku, tak v diskuzi) udělala z českého školství úplnou cochcárnu a způsobila, že se i výběrové školy přetahují o grázly a debily a neexistuje, aby nějaký takový byl vyhozen, protože škola by přišla o peníze.
Klíčové je...
že školy berou peníze za "kus". Takže jak říká autor článku, není možno hajzla vyhodit. Co kdyby se snížil počet, tím pádem úvazky a propouštělo by se! Já jsem to zažil na vlastní kůži. Ale je fakt, že spíše kvůli demografickému výpadku. A svému čerstvě důchodovému věku.
Také jsem zažil zuřivé diskuze, jestli je možné úplného pitomce vyhodit a slučovat třídy ( kvůli nějakému nesmyslnému tabulkovému systému krajského zřizovatele) nebo ho "snášet" aby byly prachy na mzdy!!!
Re: Klíčové je...
Jistěže je možné hajzla vyhodit. Jen na to musí někdo mít "koule" a pracovat na dlouhodobé pověsti školy, ne momentální situaci.
P. Dostál
Lepší učitelé nebudou
Je-li tento extrémní případ šikany důsledkem obecného stavu našeho školství, pak je div, že se podobné věci nedějí častěji a lze očekávat, že se budou opakovat. Kvalita učitelů, kteří opouštějí pedagogické fakulty, se totiž nezlepší.
Jak by mohla, když přihlášky na ně dávají jen ti nejslabší ze středoškoláků a pouze jako poslední záchranu. Když přednášející na nich jsou opět spíš ti, kteří se nemohou uplatnit jinde, protože za ty peníze to pravděpodobně budou dělat jen zoufalci (a nadšenci, které živí partner). Na jiných vysokých školách mají učitelé alespoň rozumnou možnost si přivydělat přes granty. Nelze asi očekávat, že pedagogocké fakulty si mohou buhvíjak vydělávat vědou a pravda je, že bych to po nich ani nechtěl, proboha proč. Když i ty nepatrné odborné znalosti, které fakulty od svých studentů požadují, přesahují schopnosti studentů, ale bohužel přesto se jim často podaří vystudovat, protože není v zájmu fakulty je vyhodit. Pedagogiku a didaktiku se nenaučí vůbec, protože jediným požadavkem je znalost jejich dějin a významných osobností.
Když navzdory kvalitě studia pedagogickou fakultu absolvuje někdo, kdo by mohl být kvalitním učitelem, bude shodou okolností mít schopnosti vyžadované po dobře placených managerech (řízení kolektivu, přirozená autorita, schopnost se rychle učit nové věci), takže ve školství nezůstane.
Problém bohužel nemá jednoduché řešení. I kdyby se nějakým způsobem zlepšila kvalita absolventů pedagogických fakult, připraví se tak jen větší množství kvalitních uchazečů pro soukromý sektor. Samozřejmě můžeme zvýšit platy ve školství, ale stát nemá tolik peněz, aby mohl plošně zavést platy kterými by mohl konkurovat soukromým firmám a nemůže z mnoha důvodů dobře platit jen ty schopné.
Je to začarovaný kruh. Pokud schopné učitele nedokážu udržet, nemá cenu platy zvyšovat, ti co zbývají stejně lepší práci neseženou a neutečou mi. Protože všichni ví, že platy jsou a budou nízké, budou se na pedagogické fakutly hlásit jen ti nejhorší.
Re: Lepší učitelé nebudou
je mezi diskutujícími někde, kdo si alespoˇněco "odučil"? Nebo jste jen teoretičtí kecálci!!
Především je třeba začít u příjímaček na pedagogické školy
vyžadovat jistý talent. Dále vyhledávat vůdčí typy a také úspěšné učitele. V 90. letech byl na jedné základní škole zjišťován zájem o předměty a nejvyhledávanější byla chemie. Kdo by to řekl, že? To ale bylo tou učitelkou. Taková by měla ukazovat ostatním chemikářům, jak to dělá. Totéž v matematice, češtině atd. Ti Zlatí Ámosové moc autority nevytvoří. Učitelé se tam pitvoří, že je člověku stydno. A také by bylo potřeba zavést něco jako respirační dobu, jako u rentgenu. Po 15 letech na pět let pracovat mimo školství. Teprve pak by bylo možné se vrátit. Oni by si učitelé odpočinuli od žactva, viděli by, jaké to je v reálu, a také by si začali více vážit toho, že mohou třeba ve 14 hodin jít domů a opravy dělat až večer. Například. Je toho daleko více, ale my raději ty certifikáty, že? To, že ministryně školství má zkušenosti jen s tím, jak sama studovala a je právnička, jen dokresluje nepatrnou znalost školství. A ta inkluze, pokud se podaří ji prosadit, skončí tak, že bohatí budou své děti dávat do soukromých škol, kde žádní momentálně zaostalí nebudou, a státní školy dopadnou jako v Džungli před tabulí.
Re: Především je třeba začít u příjímaček na pedagogické školy
Za komunistů musel být ministr školství kovaný komunista, dnes musí být ministr školství loajální člen té správné strany . Ani tehdy ani dnes nemusí být pedagog, ani pedagogice nemusí rozumět od toho má poradce. Nejdůležitější je jeho mediální obraz. Bez mediálního obrazu je nanic.
Dobrý příklad, jakou společenskou ochranu měl učitel
najdete ve čtverečních glosách (18.2.) Dr.Macka na http://www.viditelny-macek.cz
J. Jurax
Re: Dobrý příklad, jakou společenskou ochranu měl učitel
No jo, ale onen případ se stal za starého, zkostnatělého Rakouska-Uherska, z toho si nemůžeme přece brát příklad. Taky nebereme - něco tak moudrého a samozřejmého by dnes narazilo na lidská práva a horu předpisů a já nevím co...
Vždyť učitel šikanoval žáka požadavkem na jakousi písanku, co mu měl zakoupit otec, jenž se přece oprávněně ohradil, vědom si svých práv, a odkázal drzého pedagoga do patřičných mezí.
Nic nového.
"Smutné je, že budou-li mít oba „odborníci“ řádné certifikáty, správně zformulované výstupové zprávy a správně zpracovanou tzv. zpětnou vazbu od studentů (papír, kde se zaškrtne, jak moc byli studenti s kurzem spokojeni), bude škola z obliga"
Pracoval jsem kdysi ve stavebnictví kde byly úrazy, někdy i smrtelné, velmi časté. Úkolem bezpečnostního technika byla povinnost nalézt chybu na straně postiženého. Podmínkou ze strany podniku bylo vždy dokázat, že byl proškolen o bezpečnosti práce.
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz