23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Goro Bílý Pes 16.10.2008 8:18

tyhle malé školy

Mám tu možnost srovnávat spoustu středních škol, a taková gymnázia z malých měst bývají nejkvalitnější. Jak učitelé, tak studenti.:-)

J.G. Pašek 15.10.2008 16:47

To je babinec . . .

http://www.gymkl.cz/sbor_.html

Kanuk 15.10.2008 19:58

Re: To je babinec . . .

Tak je to ne-li na všech, tak na většině škol. Největší malér je, že ženské učejí matematiku.

Eva D. 15.10.2008 20:02

Re: To je babinec . . .

Člověče nešťastná, nejlepší matikář na našem gymplu byla ženská. Kluci, co chtěli na techniku a Matfyz se modlili, aby ji měli, i když jim dala pěkně zabrat.  Ti ostatní matikáři/řky za ní pokulhávali hodně daleko.

Kanuk 15.10.2008 20:03

Re: To je babinec . . .

Výjimka potvrzuje pravidlo.

Kanuk 15.10.2008 20:55

Re: To je babinec . . .

K té matykářce. Rozdíl mohl také být v tom, že ona měla MATFYZ, zatím co ti ostatní byli "pajdáci".

Eva D. 15.10.2008 20:04

Re: To je babinec . . .

Divíte se? Co by řekla Vaše žena, kdybyste celý život vydělával cca český průměr? Žádné postav dům, pokud by nedělala ona zubařku nebo tak něco. ;-)

Kanuk 15.10.2008 22:21

Re: To je babinec . . .

Postav dům....To je taky nová česká manie.  Já bydlel čtyřicet let v činžáku, a taky jsem to přežil. Kromě toho, kdyby všichni Češi měli bydlet ve vlastním domě, tak by na to asi republika nestačila. To je jeden z idiotizmů bezmyšlenkovitě kopírovaný z USA, kde mají na to prostor. Tak přijatelný kompromis je mít vlastní byt ve velkém domě. Jak se jim říká po česku?

portwyn 16.10.2008 8:56

Re: To je babinec . . .

Vlastní byt velkém domě přijde ve větším městě na 2 miliony. Hypotéka i při nějaké akontaci stojí 12-15 tisíc měsíčně. Průměrný plat po zdanění je cca 16 tisíc. Máte-li dítě, tak to prostě neutáhnete.

Domek na vesnici pořídíte levněji. Má to řadu nevýhod, ale není často jiné cesty.

Bystander 15.10.2008 15:41

Díky za článek

V té sbírce vulgarismů a žlučovitých výlevů které se tady prezentují jak v článcích tak v diskusních příspěvcích působí Váš članek jako pohlazení. Nedejte se odradit a pište!

Jura Jurax 15.10.2008 13:05

Hezké. Blahopřeju.

Žáky a studenty přece vedeme k tomu, aby byli schopní, kompetentní. V čem? Třeba v komunikaci, v třídění informací, ve smysluplném využívání moderní techniky, v sociální obratnosti, v otevřenosti světu a jeho různorodosti a ve zdokonalování společného dorozumívacího jazyka, angličtiny.

Ale ještě mi tam chybí vědomosti , resp. jejich získávání ... informace, tedy vědomosti, lze třídit až když dotyčný nějaké má :-/ 

Připomíná mi to celkem nedávnou polemiku s jedním středoškolákem, který tvrdil, že nelze sestrojiti pravoúhlého trojúhelníku, známe-li toliko dvě odvěsny ... znalost délek dvou stran přece k sestrojení trojúhelníku nestačí, že ano ... a vědomost o významu slova odvěsna nebyla dosud v mozku studentíka uložena a gůgl nebyl po ruce ;-D

portwyn 15.10.2008 13:16

Re: Hezké. Blahopřeju.

Juro, ono se tam o nich nepíše, ale kdyby ty děti neměly vědomost několika set slovíček a nějaké té gramatiky, tak se s těmi tulipány nedomluví... Ale "rozmluvit se" je nutné a nejlíp to jde kontaktem s někým, kdo nerozumí česky.

Je to spíš problém interpretace, psát o výuce a vědomostech není v módě a sponzora na to neseženete, rodiče to nezaujme a ani zřizovatele s tím nenadchnete :-/

Zmínil jsem, že jsme tu měli Francouze. Neměli zájem jen o naše děti z "frankofonních" tříd (Aj + Fj), ale i o "germány" (Aj + Nj). Prý si potřebují procvičit angličtinu... BTW ty naše uměly anglicky líp :-) Jezdilo se na výměny i do Německa, do Dánska (Aj), teď zkoumáme další možnosti. Kupodivu je často problém v penězích z druhé strany, ty akce jsou drahé.

Honza42 15.10.2008 14:34

Re: Hezké. Blahopřeju.

Styďte se použít zakázané slovo "vědomosti" a ještě ho zvýraznit. Takových slov se školství bojí jako čert kříže a jsou spolu se slovy "naučit se, znát, ...." zamčená  v trezoru na ministerstvu školství. Zatím v dočasném uložišti, než vybudují trvalé.

Moje žena byla též donucena vypracovat onen slint (pro MŠ). Naštěstí ho stáhla někdo z internetu a jen trochu upravila. Taková snůška hovadin se hned tak nevidí. Jediný můj závěr z toho je - snížit rozpočet na školství. Když mají čas na blbosti, o papíru nemluvě..

Třeba taková pohádka musí mít výchovný cíl a musíte přesně vědět jaký a ještě to mít zapsáno. (Babička nám vyprávěla tudíž pohádky ouplně špatně, neměla totiž výchovný cíl.)  Říkal jsem manželce, ať k pohádce o pacholíčkovi napíše: " Výchovný cíl nesleduji žádný, pouze chci, aby ti zm/rdi malí po obědě konečně usnuli a dali pokoj". Nějak neměla odvahu.

honzak 15.10.2008 14:41

Re: Hezké. Blahopřeju.

"" Výchovný cíl nesleduji žádný, pouze chci, aby ti zm/rdi malí po obědě konečně usnuli a dali pokoj". "

FUJ!!!! Já zásadně v takovém případě používám slovo PARCHANTI:-D. Je v češtině již zažité!

portwyn 15.10.2008 15:25

"Školství se bojí???"

Houby. Učitelé by to tam normálně dali, ale shora by se na tom vozili. Myslíte. že mne baví psát plány, kde se hlavně nesmí vyskytnout slova jako "umí" nebo "dokáže"?

Vyřvali si to ale rodiče (ti vlivní, sebevědomí a uřvaní), aby děti hlavně proboha nemusely pracovat. Takže žádný cíl "umí vyřešit rovnici", jedině "řeší rovnice".  To proto, aby si rodiče mohli stěžovat, že jejich dítě plní plán, protože řeší rovnice (sice blbě, nevyřeší, ale řeší) a přesto má z matematiky dvojku. "Šikanááááá!"  :-/

Karla 15.10.2008 13:02

Díky za článek.

Z celého vašeho článku pro mně vyplynulo, že když dáte dětem možnost se setkat, tak vás nepotřebují.

portwyn 15.10.2008 13:08

Re: Díky za článek.

Jo, jasně, a tu angličtinu se naučily samy...

Tohle bylo vůči autorce, která se pravděpodobně na akci nadřela jak kůň a víceméně zadara, docela sprosté.

Eva D. 15.10.2008 13:42

Re: Díky za článek.

R^R^R^

Eva D. 15.10.2008 13:47

Re: Díky za článek.

Karlo, jsou spousty učitelů, kteří "učí" angličtinu a takovéhle akce by se báli jako čert kříže. Proč? Protože by se s Holanďany nedomluvili ani děti, ani oni sami!

Musíte se hodně učit, hodně učit, abyste pochopila, že to, o čem píšete, t.j. aby Vás ty děti v určitém vývojovém stádiu už "ani nepotřebovaly", je kantorovým plus. Říká se tomu výchova k samostatnosti.

Ve skutečnosti stále potřebují, ale jinak.

Hrad 15.10.2008 16:57

Re: Díky za článek.

Každý UČITEL učí tak, aby to co učí, jeho žáci uměli lépe než on. Je mnoho učících(někteří z nich jsou podučitelé(bac.)), kteří do školy chodí pro peníze, které jim slouží na obživu. Uživit sebe a rodinu, je cílová kategorie. V kapitalismu, sdělit něco, z čeho mám kompartivní výhodu, je projevem osobní blbosti, zděděné z dob komunismu. Ze škol se vytratilo kolegiální sdělování didaktických postupů, které z toho co se učitelé naučili na VŠ se osvědčilo, nebo neosvědčilo. Nejfrektovanějším slůvkem mezi učiteli je termín " já vím". Jeho frekvence roste s věkem. čím mladší, tím častěji. Velmi nebezpečným je experimentování ve škole s dětmi. To je drahý špás. Kdejaký neumětel tento způsob vzdělávání aplikuje bez uzardění. Vedoucím pracovníkům na školách to je jedno. Oni jsou přece manžeři. Pro duševní a fyzické bezpečí dětí je konzervativní řemeslník 100 x cenější, než experimentátor, který učí každý týden jinak, a ještě je na to pyšný.      

JanaB 15.10.2008 23:13

Re: Díky za článek.

Kdo vás učil interpunkci, proboha?

JanaB 15.10.2008 23:15

Re: Díky za článek.

Omlouvám se ta špatné umístění příspěvku, je přece jen už pozdě. Má poznámka ohledně interpunkce patřilo tomu "ynteligentovi", co se podepisuje jako Hrad.

portwyn 15.10.2008 12:58

Plusy a mínusy

1. Samotná aktivita je bezesporu užitečná. I naše škola (základka s rozšířenou výukou jazyků) tohle dělá, loni jsme tu měli Francouze. Děti bydlí v rodinách, takže kontakt s prostředím je velký. Pomáhá to jazykové zdatnosti a nakonec se i něco naučí.

2. Akci bohužel nelze uskutečnit jinak než pro vybrané žáky. Nakonec i zde šlo o jeden autobus... Ostatní se neúčastní z kapacitních nebo finančních důvodů, případně pro nezájem - těžko můžete děti nutit. Takže dotyčným jedincům to bezesporu přinese mnohé, ale zbytek je v podstatě pasívní. Navíc se na tom pochopitelně svezou mnozí, kteří by strašně potřebovali něco jiného, ale tohle je šance se "ulít".

3. Je s tím strašná práce, kterou organizátor(ka) dostane zaplacenou jen zčásti. Dělá to totiž vedle normální výuky, jedná se o desítky hodin. Žádná speciálně vyčleněná síla... Obdivuju každého, kdo to zorganizuje. Někdy to děti a rodiče ocení, jindy ne.¨

4. Mediálně je věc velmi vděčná. Podstatně vděčnější, než třeba vítězství v krajském kole nějaké olympiády (jak se zmínil např. Had). Bohužel v některých předmětech je taková show neúčelná. Zeměpis, dějepis, občanka a samozřejmě jazyky takhle jdou učit skvěle, matematika už o dost hůř :-)

Shrnutí: Paní autorka popsala užitečnou věc, do níž pracovníci její školy vložili hodně práce. Je také dobře, že podobně pozitivní články vycházejí. Na druhou stranu je potřeba si uvědomit, že jde v samé podstatě o aktivitu omezenou rozsahem i počtem účastníků.

BOMBON 15.10.2008 12:21

diky...

moc pekne a osvezujici!!!V

Eva D. 15.10.2008 11:56

Hezký článek!

Milá paní kolegtyně, přeji Vám hodně takových radostných zážitků. A blahopřeji studentům k tomu, že mají nadšenou angličtinářku. Vyhořet je tak snadné.

Pozitivní informace je většinou žádná informace, často jsme s nimi neprorazili, takže mám radost i za Vás.

Zdravím z také malé a šikovné školy...:-)

Had 15.10.2008 9:12

Kapka jedu

Já jen, jako člověk, který taky sem tam učí na střední škole, upozorňuju méně informovanou veřejnost, že podobné projekty jsou naprosto běžné i na všech ostatních školách. Až tak běžné, že nikoho ani nenapadne dávat o nich článek do celostátního média. O normálních věcech místního významu se informuje v místním tisku. Co je skutečným cílem článku, je zřejmé z poznámky o velkorysé podpoře městského úřadu... A o "šikovnosti" zmíněného gymnázia svědčí mj. to, že jeho studenti bývají na většině soutěží, kterých se zúčastní, vyhlašováni jako první. Vyhlašuje se totiž odzadu.

Jenda 15.10.2008 11:15

Re: Kapka jedu

Asi ty souteze nehodnoti spravne kompetence.

Eva D. 15.10.2008 11:43

Re: Kapka jedu

Zůstal jste Čechem, že? Je třeba trochu jedu ukápnout, ať to není tak zatrraceně pozivitní.

Tyhle projekty nejsou úplně běžné, zejména v méně atraktivních regionech a menších venkovských městech. A i kdyby, ti, kteří se na jejich přípravě podílejí, si naloží dost práce navíc a do poslední chvíle jsou ve stresu, jak to vyjde. Posuzovat výsledky školy jen podle soutěží je pitomé. Důležité jsou i vstupy. Jinak se učí na škole, když rodiče žáků děcka každé prázdniny vyvážejí po světě a jinak na škole v regionu, kde děcka horko těžko našetří na jeden výlet do Londýna se školou za dobu studia.

Had 16.10.2008 8:23

Re: Kapka jedu

Tyto - a lepší - projekty jsou NAPROSTO běžné na KAŽDÉ střední škole (a že jich znám dost). Podstatou mé glosy nebylo znevažovat úsilí těch učitelů, kteří je připravují, a žáků, kteří se jich účastní. Ostatně, vím o tom sám nejlépe, dělám to také, jen o tom nepíšu do celostátních médií. Pozastavuji se nad tím, že někdo tuto potřebu cítil, a nemyslím, že jsem mířil vedle, když jsem za stěžejní větu článku označil tu o velké podpoře městského úřadu. Tento článek byl napsán jen proto, aby se příslušní činitelé po přečtení zatetelili blahem, pokračovali v podpoře, a snad aby byli i dále udržováni ve falešném přesvědčení, že tato škola je sice malá, ale šikovná. Ve skutečnosti se jedná výsledkově o nejhorší gymnázium Ústeckého kraje, a na olympiádách ji nezřídka porážejí i učňovské školy... Podobných článků by jen v Ústeckém kraji mohly vyjít stovky. Nebyly napsány, snad proto, že si ostatní školy nemají důvod něco dokazovat.

Hrad 15.10.2008 8:37

Slovo je jenom zaklínadlo.

Na termín kompetence jsem přečet již pomalu malou knihovničku. Co jem se nedozvěděl, je termín nekompetence. Konec konců, slova jsou na to, aby vyplňovaly místo na bílém papíře.  Jsou země, kde tomu tak není(aspoň na papíře/monitoru). Třeba:http://www.standards.dfes.gov.uk/