Sobota 27. července 2024, svátek má Věroslav
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 49  Kč / 1. měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Diskuze

PROTESTY: Jsem demonstrant, a kdo je více?!

Prahu již několikrát ochromila protestní shromáždění za účelem omezení a zklidnění dopravy. Symbolem se stala „třicítka“, maximální rychlost, jejíž bezodkladné zavedení ve městech někteří aktivisté důrazně žádají.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
ŚS

Nevím co je pravdy na tom, že pokud pořadatel ohlásí demonstraci, která by měla narušit práva jiných - např. řidičů, může příslušný odbor demonstraci přemístit tam, kde nebude narušovat práva jiných: Úřad může shromáždění zakázat, má-li být konáno v místě, kde by nutné omezení dopravy a zásobování bylo v závažném rozporu se zájmem obyvatelstva, lze-li bez nepřiměřených obtíží konat shromáždění jinde, aniž by se tím zmařil oznámený účel shromáždění.

0 0
možnosti
VM

To ano,

ale to je pro mnohé státní úředníky moc složité.

0 0
možnosti
JJ

J56u91r85a 31J53u79r76a40x

21. 6. 2023 16:30

No jo no, doma řezali je málo, jak se zpívá v jedné písni ...

0 0
možnosti
FH

Na tomhle protestu bylo srandovní , že někteří protestující za rohem nasedli do auta -a představte si , NEJELI odtud TRICITKOU!!pěkně to mašírovali více jak padesátkou a prášilo se jim za autákem!!!Sranda , co....

0 0
možnosti
VM

Ale o tom, média neinformovala.

0 0
možnosti
JH

J84a92n 92H43a45j77s43k18ý

21. 6. 2023 11:02

Když banda lidí blokuje kdovíjakou dobu páteřní komunikaci, nechá to policii klidnou, protože je to banda z Poslední generace. Ale když tutéž komunikaci bude přecházet mimo přechod strejda odnaproti, tak dostane pokutu.

0 0
možnosti
RL

Pro řidiče kterým skupina prasečích mozků komplikuje život. Kupte si kyselinu máselnou natáhněte do stříkaček a trochu ty loudaly pokropte . Uvidíte jak zrychlí krok, pár se jich poblije , smrdět budou minimálně týden. Příště si to rozmyslí.

0 0
možnosti
JH

J13a42n 59H50a12j77s86k18ý

21. 6. 2023 11:03

Prima nápad R^

0 0
možnosti
JH

J25a56n 46H53a81j11s17k18ý

21. 6. 2023 10:55

Jak prosté. Povolit pokojnou demonstraci jen MIMO komunikaci pro provoz vozidel. Třeba v parku, na brownfieldu, na stadionu nebo na ploše podobné Letenské pláni v Praze. NEPOVOLOVAT na komunikacích. A kdyby přesto přišli jsou tady vodní děla, slzný plyn a zelené antony.

No jo, to by ti z Poslední generace (kéž by se nemnožili a byli opvadu poslední, kdo druhým budou znepříjemňovaz život) nedosáhli svého cíle naštvat tolik lidí a popudit je proti sobě.

0 0
možnosti
VM

NA TO, BY

museli ti na radnicích myslet hlavou, že !

0 0
možnosti
ZL

Podle mě by, pokolikate už, stačilo dodržovat zákony.

Demonstrace budiž ohlášena, to je jasné. Úřad ji vezme na vědomí a případně určí podmínky, mj. bezpečnostní. Na silnici například příslušné značení, povinnost propustit záchranku a tak. To sice nevím, ale probůh- jak by se to mělo dělat jinak?

A teď to přijde: chci-li kdekoliv na veřejném prostranství dělat něco jiného, než k čemu je určeno (na silnici jezdit autem, například, musím si s příslušným správcem domluvit zábor, a ten něco stojí.

Neboli až budu vědět, že demonstranti - opět pokolikate už- kromě využití práva demonstrovat plic i povinnost neobtezovat ostatní nad míru nutnou, řeknu Fajn a možná se začnu zabývat i tím, co chtějí říct.

Mezi námi- nastavit tam kyvadlovy provoz s nějakou ceduli, tak by si možná sem tam někdo vzal i agitacni letáček, kdyby mu ho sympatické děvče stačilo do okýnka.

0 0
možnosti
JV

Těžko lze někomu prakticky zabránit vstupu do vozovky a tak ji zablokovat.

Nicméně, ano, právo shromažďovat se občané ČR údajně mají. Listina čl. 19 (1): Právo pokojně se shromažďovat je zaručeno. Pak je tam ještě (2), který popisuje proč a kdy (1) neplatí. Je to asi jako mít ústavní právo na zahradní bazén s tím, že plnění jím vodou smí být omezeno obyčejným zákonem. Nesmysl.

Normálně se lidé neshromažďují. Za to nepovažuji ve smyslu čl. 19 lidi v divadlech, na stadionech, ve škole, v obchodě.

O co tady vlastně jde? Nejde o akce, kde bude někdo předčítat z Babičky Boženy Němcové. Občané budou nejspíš chtít projevit svůj nesouhlas, ujistit se, že v něm nejsou sami, popřípadě dohodnout sílu a směr své činnosti. Lze s jistotou říci, že takové srocení pokojné nebude. Slovo POKOJNÉ do čl. 19 nepatří.

Občané ČR ústavní právo shromažďovat se prakticky nemají. Aby tato skutečnost zůstala skryta, povolují se s čl. 19 akce, které mají s ním jen málo společného. Těch pár 30km demonstrantů se mohlo shromáždit na trávníku ve Stromovce. Jim však šlo o znepříjemnění života jiným lidem. No a na to právo nemají.

0 0
možnosti
ZL

Jste sám se sebou ve při. Nemůžete chtít vyškrtnout že zákona slovo pokojně a zároveň pokojně chování vymáhat.

0 0
možnosti
JK

A přitom stačí jen drobná úprava, nařídit třicítku a zrušit přednost na přechodech.

0 0
možnosti
RL

To ti chodci ale nepřejdou NIKDY. ;-D

0 0
možnosti
Foto

Jakkoliv silně nesouhlasím ani s cílem ani s formou oné demonstrace, na připojeném odkazu a obou videích v něm obsažených nevidím nic nepokojného ani nebezpečného.

Demonstranti na přechodu vlezli do ulice a uzavřeli ji ve chvíli, kdy tam nic nejelo. A pokud jelo, mělo to spoustu času v pohodě zastavit. Pak stáli u zábrany a znovu - chovali se pokojně. Pokojně se chovají i ti v té přilehlé ulici. A vzniklá kolona nikoho neohrožuje. Když stojíte, nenabouráte. A pokud někdo v zasekané a stojící ulici dokáže nabourat, odnesou to plechy a nějaké ohrožení se nekoná. Možná -to už jdeme do hypotéz- by mohla ublížit pacientovi v projíždějící sanitce RZS, ale něco podobného by stejně tak hypoteticky mohlo způsobit jakékoliv -pokojné- shromáždění kdekoliv jinde v centru města.

Mimochodem: "pokojnost silničního provozu"... co to je? Kde a jak je to definováno? Existuje na to nějaké právo? A bylo to narušeno? Mně z těch videí připadalo, že i nedemonstrující účastnící silničního provozu jsou celkem pokojní.

"plynulost silničního provozu" Ono je někde napsáno, že lidé se smí shromažďovat jenom tak, aby nenarušili plynulost silniční dopravy? Kde?

0 0
možnosti
Foto

A když už jsme u té sanitky RZS, nikdo dopředu neví, kdy nastane potřeba místem shromáždění projet. Ono je stanoveno zákonem a následně i vyhláškou že ostatní účastníci silničního provozu musí umožnit její průjezd. Rád bych viděl, za jak dlouho by to dokázali zajistit účastníci demonstrace.

0 0
možnosti

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz