Sobota 27. července 2024, svátek má Věroslav
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 49  Kč / 1. měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Diskuze

POLEMIKA: Bratři Mašínové černobíle

Ctirad Mašín a Josef Mašín (8. března měl 85. narozeniny) se nesmířili s nástupem prosovětského teroristického režimu v Československu v roce 1948 a v tradicích svého otce, který byl popraven za nacistů, se snažili bojovat proti totalitnímu systému.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J. Řezák

14. 3. 2017 8:36
Mašínové jsou prostě vrazi a vrahy zůstranou.

Vždycky, když nějaký mnohamrdán z IS podřízne bělocha, řeknu si "Ejhle, novodobý Mašín". Ano, i oni podřízli nevinného omámeného člověka jako kuře. Dalšího policajta prostě zastřelili z hecu (obyčejný policejní blátošlap, žádný funkcionář nebo alespoň výše postavený soudruh) a pokladníka zavraždili, aby si mohli koupit motorku. Zapalovali stohy (ano, ten dobytek, co pak neměl co žrát, si to samozřejmě zasloužil, byl přeci družstevní), chtěli házet výbušniny do tendru lokomotivy (mašinfíra a topič byli zjevně komunističtí zločinci) atd. To byli odbojáři. Až se mi chce (zase) zvracet. Ano, enderácká policie prokázala mimořádnou tupost, ale to na věci nic nemnění, že to byli sprostí zákeřní loupežní vrazi. Škoda, že je nechytli, alespoň jednou by se soudilo pravedlivě.

0 0
možnosti

14. 3. 2017 9:12
přesně tak, pane Řezáku

ale na druhou stranu, když mohou být na Ukrajině hrdinz Banderovci, na Slovenku Hlinkovci, tak proč by u nás nemohli být za hrdiny Mašínovci.

0 0
možnosti
ŠŠ

14. 3. 2017 7:52
Ale ne...

Článek Jana Sokola jsem četl, stejně jako nejobsáhlejší biografii Mašínů "Zatím dobrý". Se Sokolovým názorem, že "nebyla válka" nesouhlasím. Ale s čím naprosto souhlasím je hlavní poselství jeho článku, že není nutné vytvářet polaritu buď vrah, nebo hrdina. Hrdiny Mašíny byli - jejich epické probití se do Západního Berlína je neuvěřitelným činem. Byli ovšem i vrahy - je mi to líto, ale utvrdil mě v tom právě výše uvedený román, přestože byl Mašínům velmi nakloněn. Pokud někdo zastřelí pokladníka podniku (NEKOMUNISTU!!, žádného funkcionáře KSČ) a podřízne řadového policistu (nikoli estébáka, nikoli důstojníka, ale obyčejného pochůzkáře), je zkrátka vrahem. A že je současně hrdinou kvůli jinému skutku, se nevylučuje. Ostatně většina hrdinů v dějinách byli tak trochu i vrahy, ne?

0 0
možnosti

14. 3. 2017 9:02
Re: Ale ne...

Tvrzení, že Josef Rošický nebyl členem KSČ, je lživé. Ve zprávě z vyšetřování místa činu je v soupisu věci uvedena i Rošického legitimace KSČ. Tato zpráva je uchována v archivu ABS. Stejně tak je již dokázáno, že neozbrojený Josef Mašín zastřelil Rošického v sebeobraně Rošického pistolí. Podle vaší logiky by byl každý odbojář, který se účastnil boje proti nacistům, také vrahem. Pokud někdo neustále opakuje již vyvrácené komunistické lži, pak si zaslouží stejné odsouzení jako jejich původci. Dnes již nikdo nemůže říci, že fakta nezná, protože si každý může vyžádat uvedenou zprávu pro studium. Proto musím konstatovat, že jste sprostý lhář pane.

0 0
možnosti

14. 3. 2017 7:40
Děkuji.

Děkuji nejen autorovi, ale i všem diskutujícím za jejich slušná a pravdivá slova.

0 0
možnosti
JB

14. 3. 2017 4:24
poznámka

Čánek pana Sokola jsem četl. Z té doby víme že sami komunistě přiznali, že nebyla dodržována zákonost.. To pana Sokola nevyvedlo z míry, podle něho, ale ostatní lidí zákony dodržovat měli. Zrovna tak komunisté bezohledně vraždili nevinná lidi, ale ku podivu bylo nesprávné, když se proti tomu někdo postavil se zbraní v ruce. Prostě se věeho vyplývá, že právo zabíjet meli jen komunisté.

O Mašinových vyšla dost obsažná kniha, nepochybuji, že ji pan Sokol četl, přeci by nečetl jenom to, co o věci napsali komunisté. A tak mi vadí, že některá fakta přechází a uvádí jen své doměnky. Gen Mašín v poslední zprávě před smrtí, jasně synům přikazuje, aby, pokud se země zase uchopí vlády tyranie, tak aby bojovali. Misto toho jen nadhodí, že možná měla vliv nějaká výchova. Navíc postupovali stejně jako protinacistický odboj, i ten komunistický. To znamená sehnat zbraně a peníze, což je nezbytné k provádění aktivního odboje. A zásada odboje je, že nesmí zůstat svědek, to by byl konec všeho. A tak když se zmocnili zbraní bylo nutno usmrtit příslušníka SNB. Protože nechtěli aby trpěl, tak ho uspali chloroformem a pak mu otevřeli tepnu na krku, aby vykrvácel. A tady volil pan Sokol šikovně slova. Oni ho podřezali ! A to si hned každý představí rozříznutý krk, hluboko od ucha k uchu a pohoršení je dosaženo. To že když se chtěli zmocnit peněz, tak že se ozbrojený pokladních pokusil Ctirada zastřelit. Ctirad byl v té době neozbrojen, bleskurychle se na něho vrhl, podařilo se mu v zápase mu zkroutit ruku a zastřelit ho jeho vlasní pistolí? Jaksi se to takto nehodí. Ovšem tam jako odbojáři selhali, že nechali svědky naživu. Pak se kolem nich začal stahovat kruh a museli se probojovat do zahraničí. A bylo vhodně uvést ,coý neudělal, že komunisté zavraždili nejen jejich dva spolubojovníky, ale i jejich strýce, kterému se podařilo za války odpálit dvě nálože v Berlíně, Hitlerovi přímo pod nosem. A jejich matku, A tak nevědí kde jsou jejich rodiče pochováni.To je jaksi nevhodné

0 0
možnosti
SFR

14. 3. 2017 4:44
Re: poznámka

Díky pane Babičko, trapný Sokol padá !

0 0
možnosti
SFR

14. 3. 2017 4:16
Bratři Mašínové......

....byli mým vzorem už od mládí !

Děkuji pane Guttmane za tento Váš článek, i za ostatní na NP !

0 0
možnosti

J. Řezák

14. 3. 2017 8:42
Re: Bratři Mašínové......

No tak to potěš pánbů. Dnešní děti budou mít za vzory Stodolovy, to statečnější Krejčíře a s přírodovědným zaměřením Zelenku. Dobrodružné povahy pak Kajínka (i když tomu českému Monte Christovi jsem fandil zrovna tak, jako bych fandil Mašínům, kdyby šlo jen o tu enderáckou anabazi a nebylo nic jiného kolem).

0 0
možnosti
JK

14. 3. 2017 1:33
Souhlas

s článkem i zde uvedenými reakcemi.

0 0
možnosti
JV

14. 3. 2017 1:20
Pohled na činy bratrů Mašínů je dán

obrovským nepoměrem několika statečných ke zbytku, který ohnul záda. Tak se může jejich osamocený boj zdát zbytečným a bezúčelným. Kdyby ovšem byly takových statečných tisíce, mohlo to změnit historii naší země. To ovšem nebyla chyba bratrů Mašínů a jejich spolubojovníků. Oni za sebe udělali co bylo v jejich silách.

0 0
možnosti
MD

14. 3. 2017 7:34
Tutti: Pohled na činy bratrů Mašínů je dán

Co čekat od národa, jenž má tak vysokou sledovanost výrazně pro-komunistických pořadů, jako byl Major Zeman?

0 0
možnosti
MK

14. 3. 2017 0:16
Hezky sepsáno

a děkuji

0 0
možnosti
JV

J. Vrtný

14. 3. 2017 0:46
Re: Hezky sepsáno

Připojuji se a díky.

0 0
možnosti

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz