Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Mně nevadí církevní restituce...
... mně vadí způsob výčtu vracených nemovitostí. Přece každé vlastnictví je zaznamenané v knihách a jde je docela dobře vyčíslit až na metr čtvereční. Pokud v knihách není, neměl se majetek vracet. Jak je tedy možné, že "někdo" prohlásil, že vrátit se má vše, o co si řeknou a nějakých 70 miliard dostanou ve splátkách? Nadále platíme platy kněží a skoro všechny výdaje církví, a to i těm, které nikdy zádný majetek nevlastnily, z toho, co se jim dosud vrátilo, by si platy mohli klidně platit sami. A po zkušenostech s jistými jeptiškami hned po revoluci se obávám, že na církevní majetek čeká tlupa šíbrů, kteří už vědí, jak si ho přihrát domů
Re: Mně nevadí církevní restituce...
Vy jste teda hodně mimo mísu! Kdo Vám nakukal, že dostanou, o co si řeknou? Že by nějaký komunista? To, o co si zažádají, musí u soudu doložit jako své vlastnictví po únoru 1948.
To skutečně kardinál Tomášek prohlásil
Nedělejte z nás hlupáky. kdo si pamatuje porevoluční dobu ví jistě,že tu inkriminovanou větu kardinál Tomášek prohlásil.
Re: To skutečně kardinál Tomášek prohlásil
Podívám se na to.
Pane Švardo, církevní restituce v rozsahu "Kalousek" asi nebyly holt konzultovány s kardinálem Tomáškem.
President má sloní paměť, někoho to může štvát, v rodinném životě to bývá dost na draka. Ve státnickém to až tak blbá vlastnost není.
Re: To skutečně kardinál Tomášek prohlásil
President má sloní paměť.
Se slonem toho má společného víc. Možná má selektivní sloní paměť. To, co kdo řekl si pamatuje tak, jak mu to pasuje. Na jízdy do Bambergu nějak zapoměl velmi rychle. Na tiskové konferenci s panem Ištvanem slíbil velké objevy v kauze Nagyová do několika měsíců a uběhlo několik let a už na to zapoměl.
Re: To skutečně kardinál Tomášek prohlásil
Tak 1) na to jistě nezapomněl a 2) to asi neslíbil, protože to sám nemohl ovlivnit, jenom v to doufal, takže za kecálistu, tedy slona v porcelánu jste tu leda vy sám.
Církev je dobrým hospodářem.
Na rozdíl od politiků, kteří z veřejných prostředků rychle bohatnou ( často i nezákonně) a o své majetky neumí mnohdy ani pečovat, církve ( zejména Řím. katolická) o své majetky pečuje způsobem dobrého hospodáře. Dokladem toho jsou jimi staletí pečlivě spravované historické, kulturní, sakrální stavby , kláštery, knihovny a pod,, nelze opomenout i jejich citlivý postoj k ochraně a zušlechťování přírody. Před únorem 1948 byl jejich nezastupitelný význam rovněž v péči o nemocné a přestárlé v jejich spravovaných i veřejných zdravotnických zařízeních . Naše zdravotnictví i školství by ušetřilo nemalé finance, kdyby církevním institucím např. řádových sester byl dán náznak alespoň špetky společenské úcty a větší podpory, aby mohly větším podílem přispívat v péči o nemocné, přestárlé a jinak hendikepované osoby a ve výchově či vzdělávání děti a mládeže.
Církev je lepší majitel než stát.
Měla by dostat zpátky vše, co ji bylo ukradeno.
Re: Církev je lepší majitel než stát.
Což se, až na vyjímky, stalo a bolševíci všech stran a odstínů se mohou uřvat.
Re: Církev je lepší majitel než stát.
Zde souhlas.
Nemotat dohromady prosím s mými poznámkami stran pana Stejskala a presidenta Zemana.
Závěr jsem si udělal.
Pane Stejskale, současný president jest celkem autentický sociální demokrat, z toho plyne, že využije všech možností, aby se (slovně) k církevním restitucím (zpětně) vyjadřoval. Škrtat nemůže.
Skoro mě ale napadlo, že voliči "antizemana" sdílejí zde podobný názor jako president republiky. Není to od Vás tedy strategické, mohl byste mu přidávat procenta. Restituce jsou vážnější věc, než chytat za slovíčko.
Re: Závěr jsem si udělal.
"využije všech možností" no tak pokud mezi všechny možnosti počítáte i bohapusté lhaní, pak ano. Ale u vás zemanovců je to přeci naprosto v pořádku.
Re: Závěr jsem si udělal.
Vyjádřil jsem se nepřesně, jinak - na politické scéně je podobných nepřesných/možno i vylhaných výrazů hodně. Jsou novináři přebírány jako čočka od hrachu a poté často jako pravda pravdoucí transportovány k večeři veřejnosti. Podle okolností, nátury, ..... . Některý politik jest svatořečen, jiný stojí (každý druhý den) před koncilem spacákově televizním ....
President Zeman věnuje dost slovního úsilí proti již schváleným restitucím. Toť vše.
S hodně názory presidenta Zemana se naprosto neztotožňuji, pokud si pamatujete, byli tehdy na výběr nakonec dva. Název zemanovec je tedy značně nadnesený. Je třeba si zvyknout (už konečně), že ta "přivítaná" lidoanketa tak dopadne asi vždy.
Presidenta (otce) sjednotitele mají na přednáškách jen studenti od Pehe. Zjednodušeno.
Re: Závěr jsem si udělal.
Jestli myslíte toho našeho presidenta, tak sociální demokrat, navíc autentický, není a nebyl.
Nejdřív byl komunista, pak chvíli nic, po plyšáku se vydával za liberála, pak v sobě našel sociální cítění a celkem vzato, poslední dobou je celkem klasický národní socialista.
Re: Závěr jsem si udělal.
Budu klidně souhlasit. Nakonec president má nárok na "poněkud širší názorověpolitický rozsah". Modernisté by si přáli, aby to byl dokonce "sjednocující" rozsah od anarchisty až po konzervativce. No, po konzervativce ne, to jsem přehnal. Stačí po eurobruseláka.
Na pražském hradě
klopýtá, chlastá a blábolí soudem usvědčený lhář. Jen v jednom měl pravdu. Třetina obyvatel této země je slabá duchem - všichni jeho voliči.
Re: Na pražském hradě
Už se s tím smiřte. Mám velice nejasné podezření, že zde má býti napsáno na Pražském hradě.
Četl jste něco od Ferdinanda Peroutky? Na soudy/petice/jančení po náměstích stran někým napsaného se raději vykašlete. Volič jiné strany/jiného presidenta jest slaboduchý?
Vlastně je mi Vás trošku líto. Jaké máte představy o demokracii???? A nezapoměňte na Peroutku v originále, nikoliv podle soudní rešerše!
Samozřejmě pozoruji, že mě duch opuští.
Re: Na pražském hradě
I Ty Růžičko, poupátko jedno, doma všici zdrávi, nechlastají, neblábolí? Kurňa, cit: "Třetina obyvatel této země je slabá duchem", zato Ty jsi "Záhorská růže", bílého květu zavinuta. Nu, blahoslaveni chudí duchem, neboť království nebeské jejich jest. To si Troubo nepochopil? Stojí to v i Bibli, urážíš tím KDU a TOP09, jejich slaboduché voliče. Rád se nechám poučit, jsem slaboduchý agnostik. Nemáš občas poluce? Najdi si babu, slintej v kopulaci, neslintej na webu. Apropó, vymysli volební "teorii relativity", dostaneš třeba Nobelovku, kašpare.
Tu "trojku"
Grebeníček, Puchejř, Procházková Zeman velmi vhodně doplňuje. Jeden větší lhář či blázen než druhý(á).
jediné, co jsem našel
http://www.usoud.cz/fileadmin/user_upload/ustavni_soud_www/Aktualne_prilohy/2013_01_04a1_aktualita.pdf
No, já si na podobný (přesnost nemohu zaručit)
výrok kard. Tomáška také vzpomínám. A na tvrzení jakéhosi církevního činitele - snad z biskupské konference - že kard. Tomášek nemluvil za církev, že za církev ani nemohl mluvit, ba ani za tu českou, jejímž primasem byl, že relevantní by byl pouze výrok papeže.
Zejména tento komentář si pamatuji celkem dobře, protože si vzpomínám, jak mě svým alibismem na§ral...
No jo,
já si také "živě" vzpomínám na Zemanovo angažmá v Divadle Semafor ( u M.Šimka, aby nevznikly nějaké pochyby) a už tehdá oblboval diváky svými bonmoty pochybné relevance.
Pane Stejskale,
4emu se divíte? Přece ten inženýr z Hradu lže jak promluví.
já jsem názor na církevní restituce změnil
pár pozemků, které jsme nechali zasíťovat a nyní nabízíme k prodeji, se nachází v ochranném pásmu lesa. Platí pravidlo, že v ochranném pásmu lesa lze stavět jen tehdy, pokud majitel lesa dá ke stavbě souhlas.
Naše pozemky sousedí s lesem, který patřil státu, a stát nehodlal žádný souhlas vydat, takže na pozemcích se sice stavět dalo, ale velmi omezeně. Teď se les vrátil Arcibiskupství pražskému a souhlas jsme dostali hned.
Z tohoto pohledu si nemohu na církevní restituce stěžovat.
Re: já jsem názor na církevní restituce změnil
"Z tohoto pohledu si nemohu na církevní restituce stěžovat."
Pokud z něčeho máte prospěch, tak je to dobré rohodnutí. To je vaše životní filosofie, pane Šejno.
Re: já jsem názor na církevní restituce změnil
I kdyby, proč ne? Bylo by na tom něco špatného? Co? Díky.
Bližší košile než kabát
Je na tom něco špatného? Asi záleží na nátuře.
Re: Bližší košile než kabát
Tak přímo vás jsem se neptal, tož jste z obliga, ale stejně - právě že jsem si myslel, že nebude jednoduché to srozumitelně definovat.
Jeden z argumentů pro restituce byl, že to umožní po mnoha a mnoha letech konečně rozvoj tam, kde byl bržděn nevyjasněnými vztahy.
No a teď k tomu došlo a pochopitelně ti, kteří byli bržděni v rozvoji nevyjasněnými vztahy, najednou bržděni nejsou, a mají z toho, světe div se, prospěch. Mohou rozvíjet, budovat, tvořit - a mimochodem díky tomu i nakupovat a zaměstnávat a - samozřejmě - všichni z toho platí daně. Díky tomu, že někdo, ó hrůzo, má prospěch.
Skutečně mi to připadá lepší, než když všichni tak nějak mravně trpí a prospěch nemá nikdo.
Re: Bližší košile než kabát
Spíše než "mravně trpí" bych asi měl napsat "v souladu s pokryteckým moralizováním trpí".