Pátek 19. července 2024, svátek má Čeněk
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

aleš

11. 4. 2006 22:31
A další daň je na světě.

Podlé chování současné socialistické vlády vůči občanům nabylo dalšího rozměru. K již stávajícímu obludnému zdaňování občanů přibyla skrytě a nenápadně další daň. Jsou jí zdaňováni všichni občané a absurditou možnou jen v socialismu je že nejvíce ti občané, kteří používají pro vytápění elektřinu tedy nejčistší  a nejekologičtější způsob. Jedná se o platby za elektřinu. Stát provedl podvod na občanech tolerovatelný snad jen v Čechách, kdy společnosti ČEZ nejdříve zajistil monopol na elektřinu, poté tato patřičně zvedla ceny a tyto peníze si z ČEZu jako hlavní akcionář bere na dividendách stát. Stát si bere peníze občanů, které tito platí za elektřinu. Cena elektřiny v Čechách tedy sestávají jednak z ceny za výrobu a rozvod a dále daň. Proto také již jsou ceny elektřiny v Čechách jedny z nejvyšších v Evropě a to v absolutních číslech. Proti tomuto monopolu již také vystoupila evropská komise, ale to českým socialistickým papalášům vůbec nevadí, protože případnou pokutu přece nebudou platit oni, ale my všichni občané.

0 0
možnosti

Tana Zajicova

11. 4. 2006 15:41
Pane Zidku,

K vcerejsi diskusi pod stejnym autorem. Byla bych nerada kdybyste me spatne pochopil. Ja neutocim na protestanty, pouze komentuji to co vidim. Naopak povazuji za zcela podstatne, aby krestane vsech denominaci dokazali drzet pri sobe. To nevylucuje dialog i kdyz oboustrane kriticky.

0 0
možnosti

Rostislav Zídek

11. 4. 2006 17:22
Paní Zajícová,

neznám konkrétní protestanty, se kterými se stýkáte. Já mám zkušenosti z Brna - a Vámi popsané heslo nikdo ze známých protestantů nevyznává. Naopak, volný čas mnoha z nich je vyplněn nezištnou službou. Věřím, že když se lépe porozhlédnete po okolí svého bydliště (USA?), najdete také spoustu takových - oni nejsou tak vidět.

Víte na Vaše příspěvky většinou nereaguji, protože s nimi souhlasím. Odchylky přecházím, protože bývají pro diskutovaný problém nepodstatné. Vaším výrokem o protestantech jste mě ale "zvedla ze židle".

V úctě Rostislav Zídek

0 0
možnosti

Tana Zajicova

11. 4. 2006 15:36
Politika

Politika a lidska (obcanska) zainteresovanost v ni slouzi cloveku k zajisteni jeho vlastni existence. Jestlize se clovek s timto stavem spokoji a jestlize politika nepresahuje do nepolitickych teritorii, jinymi slovy nezabyva-li se nepolitickymi cili, zakonite se stane prazdnou.

Tenhle problem, podle meho odhadu ( a vzhledem k zemepisne vzdalenosti mozna chybny) zatezuje Ceskou zemi. Politika je alfou a omegou zivota ochuzeneho o rozjimani o vecech mimo tuto sferu. Odpoutani od teto sfery politickeho vnimani je rozumeno jen v dimenzich: 'zajdeme si na vystavu'.

Tohle neni snaha o hanu, nebo exkurzi do toho ' Jak Cesi mysli'. Jenom dohad.

 

0 0
možnosti

Saša

11. 4. 2006 13:24
Svatý Pavel samozřejmě znal možnosti demokratické vlády.

Jako žid znal dobu soudců - období před nastolením monarchie u Židů. A jako občan Říma znal demokratickou minulost Říma. A jakožto produkt helenistického vzdělání, hovořící a píšící řecky lépe než latinsky a možná i lépe než aramejsky a hebrejsky znal pochopitelně i demokratická uspořádání řeckých polis v dobách jejich svobody. Jeho slova o poslušnosti vládě směřují k tomu, aby křesťané nemarnili svůj osobní čas, určený k vlastní práci v pomoci Kristu na své spáse, půtkami s vládou a bezdůvodnou oposicí v případech, kdy vláda své povinnosti plní. Pokud je neplní a pokud se staví na stranu zla proti dobru, pak samozřejmě nejde o vládu, ale o útisk, proti němuž i křesťané mají právo se stavět.

Dnešní pojetí vztahu křesťana a veřejné moci podává katolický katechismus, schválený Janem Pavlem II.:

„Soužití mezi lidmi nemůže být uspořádané a plodné, není-li v něm právoplatná autorita, která zajišťuje pořádek a stará se dostatečným způsobem o společné dobro.“ „Autoritou“ nazýváme postavení, jehož mocí osoby nebo instituce vydávají lidem zákony a nařízení a očekávají od nich, že je budou poslouchat.Každá lidská společnost potřebuje autoritu, která ji řídí. Tato autorita má svůj základ v lidské přirozenosti. Je nezbytná k jednotě občanské společnosti, Jejím úkolem je všemožně zabezpečovat obecné dobro společnosti.Autorita, jakou požaduje mravní řád, pochází od Boha: „Každý se má podřídit vyšší moci, která vládne, neboť není moci, která by nepocházela od Boha. Ty, které jsou, od Boha jsou zřízeny. Když se tedy někdo staví proti (vládnoucí) moci, staví se proti řádu, který dal Bůh. Kdo se tomu vzpírá, sám na sebe svolává odsouzení“ (Řím 13,1-2).

0 0
možnosti

Saša

11. 4. 2006 13:25
Pokračování

Povinná poslušnost všem ukládá, aby si patřičně vážili autority a prokazovali jí úctu, která jí patří, a vděčnost a přízeň, podle zásluh, i těm osobám, které vykonávají její úřad. Svatému papeži Klementu Římskému vděčíme za nejstarší církevní modlitbu za politické a vládní představitele: „Pane, dej jim zdraví, pokoj, svornost a vytrvalost, aby mohli bez překážky vykonávat svrchovanou moc, kterou jsi jim udělil. Ty, Pane, nebeský králi věků, dáváš lidským synům slávu, čest a moc nad zemí. Proto řiď, Pane, jejich rozhodování, aby konali, co je dobré a co je ti milé; kéž mohou vykonávat moc, kterou jsi jim udělil, pokojně a mírně, aby byli hodni tvé milosti.“

Jestliže autorita odkazuje na řád stanovený bohem, „je určení způsobu vlády a výběr vedoucích činitelů ponechán svobodné volbě občanů“. Rozmanitost politických režimů je mravně přípustná, jen když tyto režimy přispívají k oprávněnému dobru společnosti, která je přijímá za vlastní. Režimy, jejichž povaha odporuje přirozenému zákonu, veřejnému pořádku a základním právům osob, nemohou uskutečňovat obecné dobro národů, jimž se vnutily. Autorita neodvozuje svou mravní oprávněnost sama od sebe. Nemá jednat tyransky, ale má pracovat pro společné dobro jako „mravní síla, která se opírá o svobodu a o vědomí odpovědnosti za přijaté povinnosti a úkoly“. „Lidské zákonodárství nabývá charakter zákona pouze v té míře, v jaké se shoduje se zdravým rozumem; z toho je zřejmé, že odvozuje svou moc z věčného zákona. V té míře, v jaké by odporovalo rozumu, bylo by nespravedlivé, protože by nesplňovalo pojem zákona: byl by to jistý způsob násilí.“ Autorita je vykonávána právoplatně jen tehdy, jestliže usiluje o obecné dobro dané skupiny a jestliže používá k dosažení tohoto dobra mravně dovolených prostředků. Stane-li se, že vládcové vydají nespravedlivé zákony nebo učiní opatření protivící se mravnímu řádu, nejsou taková nařízení pro svědomí závazná. „V takovém případě autorita přestává být sama sebou a zvrhává se ve zvůli.“

0 0
možnosti

Hawk

11. 4. 2006 12:30
To snad ne

"Aniž si pleteme politiku s evangelizací, můžeme jako občané trvat na tom, že stát se bez hodnotových soudů neobejde"

Nedomnívám se, že stát má vyslovovat nějaké hodnotové soudy, nebo ještě hůře, mi nějaké hodnoty vnucovat.. Stát má pouze nastavovat pravidla a dbát na jejich dodržování

0 0
možnosti

Rostislav Zídek

11. 4. 2006 13:25
Re: To snad ne

Nastavení pravidel a vynucování jejich dodržování = hodnotový soud.

0 0
možnosti

jaroslav1

11. 4. 2006 11:34
K čemu slouží policie za socialistické vlády - šikana občanů, budování policejního státu - socialismu.

 

S přicházejícím jarem opět vycházejí čeští policisté do ulic, ne aby se zbraní v ruce chytali zloděje, potírali kriminalitu, upozorňovali na dopravně nebezpečná místa, podíleli se fyzicky na řízení dopravy v kritických místech atd., za což je my občané draze platíme. Důvod je zcela jiný. Šikanování občanů a vybírání peněz od řidičů, nikoli pokut. O pokuty by se jednalo pouze v případě, že by v Čecách byla funkční dopravní síť, řízená jak automaticky, tak policisty na místě. V současné době, kdy je značná část českých komunikací dle norem zcela nesjízdných, kdy policie rezignovala na řízení dopravy nelze o pokutách vůbec mluvit, ale jde o formu jakéhosi výpalného "zaplať nebo nepojedeš dál". Je nutné připomenout, že po svém nástupu k moci socialistická vláda zablokovala výstavbu nových dálnic a peníze přesměrovala na železnici, kterou nikdo nejezdí, ale jde zde dobře tunelovat např. nákup vlaku Pendolino, evidentně nevýhodný pro České dráhy. Ale zpět k dopravě. Na křižovatce dvou čtyřproudových silnic Čimická a K Pazderkám v Praze se již mnoho let objevují policisté cca kažkých 14 dní. Svůj vůz zaparkují do jednoho z odbočovacích pruhů a za tímto vozem si zastavují a kontrolují automobily. Řidiče nutí k vystupování takže řidič musí vystoupit do normálního silničního pruhu. Odbočovací pruh je zcela zablokován a kontroly řidičů a aut probíhají přímo v tomto pruhu, tedy na čtyřproudé komunikaci. Tím, že policisté zastavují i vozidla z levého jízdního pruhu, dochází zde nezřídka k menším dopravním zácpám. To, že tím policisté ohrožují životy a majetek řidičů jim zřejmě nevadí. Dále se v tomto místě jedná o neprůjezdnou oblast, takže zde jezdí pouze osoby, které zde bydlí nebo pracují a policisté tedy kontrolují stále dokola ty samé řidiče. Navíc jejich přítomnost na tomto místě je již obecně známa takže např. zloděj auta se tomuto místu samozřejmě vyhne. Pak jejich přítomnost zde má pouze jediný důvod - šikana občanů.

0 0
možnosti

jaroslav1

11. 4. 2006 11:34
K čemu slouží policie za socialistické vlády - šikana občanů, budování policejního státu - socialismu. - pokračování

 

Kdo tyto policisty na toto místo stále posílá, vyškolil je, a z peněz občanů je platí ? Zodpovědnost nese premiér Paroubek a jeho pochopek Bublan. Nicméně toto zcela zapadá do vládní socialistické politiky stálého omezování svobod občanů. Běžné jsou i vulgárnosti těchto policistů např. titulují občany slovy "ty vožralej hajzle" v tom okamžiku ovšem druhý policista přibíhá s tvrzením "můj kolega nic takového neřekl", nemají na svém oděvu upevněné číslo policisty atd. Přitom v této oblasti dochází k vysoké pouliční kriminalitě např. o dvě ulice dále byly nedávno vykradeny najednou všechny sklepy. O to, ale socialistům jde : nebojovat s kriminalitou, nechat ji bujet, protože ta také výrazně omezuje svobody občanů, a policii používat výhradně k buzeraci, šikaně a dalšímu omezování občanských svobod. To, že policie po nástupu socialistů k moci a po čistkách provedených ministry Grulichem a poté Grossem rezignovala na řešení citlivých politických kauz a na vedoucí posty byly dozazeni někdejší příslušníci Stb, viz reportáž v nedávném čísle Respektu také přesně zapadá do socialistické strategie vládnutí tj. lidvidace občanských svobod a nastolení policejního státu. A tuto temnou ruku nakonec pocítí všichni občané, tedy i nízkopříjmové skupiny, kterých se socialisté tak halasně snaží zastávat. Tyto příklady z běžného života by si měl každý uvědomit až půjde k volebním urnám.

0 0
možnosti

qwert

11. 4. 2006 14:13
Re: K čemu slouží policie za socialistické vlády - šikana občanů, budování policejního státu - socialismu. - pokračování

Nebylo to náhodou pravicové MV, kde se vydávala podezřelá lustrační osvědčení?

0 0
možnosti

Žulový Aston

11. 4. 2006 7:28
Bible, Dráapl a Václav Klaus

Dle Dana Drápala má stát zajistit vládu práva. A proto pravil Václav Klaus: ekonomové musí předběhnout právníky.

0 0
možnosti

petr

11. 4. 2006 9:36
Re: Bible, Dráapl a Václav Klaus

A co jako?

0 0
možnosti

Jupík

11. 4. 2006 6:10
A sakra

Každý ať se podřizuje vládní moci, neboť není moci, leč od Boha.

Takže Paroub měl pravdu, když tvrdil, že má daný puvoár tam shora....8-o8-o

0 0
možnosti

Petr Vileta, balík z Plzně :-)

11. 4. 2006 0:57
No vidite, autore

Každý ať se podřizuje vládní moci, neboť není moci, leč od Boha. Ty, které jsou, jsou zřízeny od Boha, takže ten, kdo se staví proti vládnoucí moci, vzpírá se Božímu řádu. Kdo se takto vzpírá, přivolává na sebe soud.

A prave pro tohle jsem ateista. Jsem pevne presvedcen, ze kazde nabozenstvi bylo vymysleno jednemi lidmi k ovladani jinych lidi. A vy jste mi to citatem z Bible potvrdil ;-D

0 0
možnosti

Janus

11. 4. 2006 11:55
Re: No vidite, autore

Tak, tak ... Jen jeden skromný dotaz - je bezvýhradné vyznávání "neviditelné ruky trhu" též něco jako náboženství? Něco mi říká, že ideologie je idologií, ať už je předmětem "zbožštění" cokoli (hlavně, když to prospěje mému zisku, že) ;-)

0 0
možnosti

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz